بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

واکسن HPV

 

Gardesil 

 

HPV Vaccine 

 

موثر در جلوکیری از زگیلهای تناسلی   

و سرطان دهانه رحم

 

نزریق " سه دوز " 0-2-6     

 

 

 

نوع دیگر این واکسن بنام سرواریکس در دسترس می باشد. 

نظرات 7 + ارسال نظر
diba چهارشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 12:20 ق.ظ

salam khanum doctor man be emaile u ye payame zadam torokhoda age mishe zud javab bedin midunam ke vaght nadarin torokhoda komakam konin...montazere javabetunam mamnun...........

فاطمه ی آرش پنج‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 07:05 ق.ظ http://arashvafateme.blogfa.com

سلام. واقعا خسته نباشید. ممنونم خیلی استفاده کردم.

ناامید جمعه 30 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:11 ق.ظ

سلام
میخواستم ازتون خواهش کنم اگه ممکنه بیشتر در مورد HPV توضیح بدین . توی همه سایتا به عنوان درد غیر قابل درمان عنوان شده .
کسی که بهش مبتلا میشه هیچ وقت درمان نمیشه ؟
یعنی ویروسش همیشه توی بدنش هست ؟
همچین شخصی هیچ وقت نباید ازدواج کنه ؟ یا اگه بخواد ازدواج کته باید به طرف مقابلش بگه که این مشکل رو داره ؟
چطور منتقل میشه ؟ همه حا نوشته فقط از طریق رابطه جنسی و لباس آلوده ، باید وسایلش از بقیه افراد جدا بزاره یا بشوره ؟
پزشک مراجعه میکنه باید بگه که این مشکل رو داره ؟
استفاده از لیوان و وسایل مشترک نباید داشته باشه ؟
از طریق بوسیدن چطور ؟
اگه از سرما درمانی استفاده کنه احتمال عودش چقدر هست ؟ عوارض این نوع درمان چیه ؟ زمان عادت ماهانه رو برای اولین بار بعد درمان رو به تاخیر میندازه ؟
اگه آزمایش خون بخواد بده مشخص میشه ؟ عفونتی ، یا چیزی که نشون دهنده آن باشه ؟
هیچکس غیر از من که صمیمی ترین دوستشم نمیدونه ، خودش دنبال درمانش هست که کسی متوجه بیماریش نشه .
قبل ازدواج که ازمایش میدن توی اون آزمایش چطور ؟ معلوم میشه که این مشکل رو داره ؟
لطفا هر چی که یه فرد لازم در موردش بدونه ، هرکاری که باعث انتقال و عدم انتقالش میشه رو توضیح بدین
ممنون میشم جواب بدین خیلی برام مهمه که همه چیزو در موردش بدونم هر چیزه کوچیکی که توی سایتا دیگه نیست . خواهش میکنم جواب بدین.
یکی از بهترین دوستام 2-3 ماه بود این مشکل رو داشت نمیدونست چطور به دکترش بگه ، ولی الان 10 روزی هست که مرحله اول درمان رو انجام داده ، فقط یکی بود و ظاهرا از بین رفته . خواهش میکنم هر چی که مهمه اگه توی سوالام نبود هم بگین خیلی سوال تو ذهنمه ، از وقتی فهمیدم خیلی ناراحت شدم. خوهش میکنم زودتر جواب بدین

نا امید نباش عزیزم
اینقدر که فکر میکنید مشکل خاصی نیست
۱- ویروس های زیادی تو بدن می مونند و مشکلی هم ایجاد نمی کنند
یکیست همین تب خال که رو لب می زنیم
اینم مثل اون هست فقط یه مقدار احتمال ایجا د تغییرات بدخیمی در گردن رحم رو بالا میبره که اونم مشکلی نیست چون با انجاک سالانه پاپ اسمیر قابل شناسایی و ۱۰۰ قابل درمان هست.
پس اگر اصطلاحا زگیل تناسلی دارید همونو درمان کنید
الان دیگه نیازی به واکسن نیست
راه انتقال فقط از راه سکس هست
بهترین راه جلوگیری از انتقال کاندوم هست ولی چون خانومها از اقایان معمولا میگیرند دیگه نیازی نیست که از کاندوم هم استفاده بشه
گاهی تو استخرهای غیر بهداشتی هم احتمال انتقال هست
یعنی دیگه فعلا کار خاصی لازم نیست
واکسن برای دختر خانومها قبل از اولین تماس جنسی توصیه میشه
به بچه های فامیل می تونید پیشنهاد کنید

ناامید سابق یکشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 05:34 ب.ظ

سلام ممنون خانم دکتر که جواب دادین خیلی منتظر جوابتون بودم
در مورد آزمایش خون چطور ؟ چه آزمایشی وجود این ویروس رو نشون میده ؟
واسه ازدواج چطور؟ با ازدواج آیا باعث انتقالش به همسر نمیشه ؟
آزمایش خون قبل از ازدواج چطور ؟ اونم وجود ویروس رو ونشون نمیده ؟
اینکه سرما درمانی باعت تغیر عادت ماهانه میشه ؟
یا ناشی از استرس زیاد میتونه باشه ؟
با لحن تندی بهش گفتن که این مشکل رو داره و با اینکه میدونه دختر هست بهش گفتن بخاطر سرطان رحم باید تست پاپ اسمیر بده.
10 روزه به کل بهم ریخته و هیچ انگیزه ای واسه هیچی نداره
اگه ممکنه بازم در موردش توضیح بدین .

بازم ممنون خانم دکتر .

دیگخ ننویس نا امید
بنویس همیشه امید هست
سرما درمانی موجب هیچ تغییری در ژپزریود نمیشه
انتی بادی ویروس رو میشه چک کرد ولی معمولا ترشحات دهانه رحم برای ازمایش فرستاده میشود تا معلوم شود ایا ویروس از نوع خطر ناک هست یا نه
چون ۲۰-۳۰ نوع ویروس اچ پی وی شناخته شده که که تنها دو نوع از انها در ارتباط مستقیم با سرطان دهانه رحم می باشد
در کل بطور روتین پاپ اسمیر کافی است مگر اینکه زخمی در دهانه رحم موجود باشد
سرما درمانی نیز اگز ضایعه قابل مشاهده ای روی دهانه رحم نباشد لازم نیست جون در ریشه کن کردن ویروس نقش زیادی ندارد

همیشه امید هست جمعه 6 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:26 ب.ظ

سلام . خانم دکتر خیلی لطف کردین جواب دادین
باشه دیگه نمی نویسم نامید .
اون بیشتر نگران این بود که باعث انتقال به دیگران بخصوص خانوادش نشه که با این توضیحات شما امکان نداره به راحتی کسی ازش بگیره .
شما کی دوباره می یاین ایران ؟
اون میتونه وقتی اومدین بیاد پیش شما ؟
براتون امکان اینکه به شهرستان بیاین وجود نداره ؟
بازم ممنون .


سیدار دوشنبه 11 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 05:07 ب.ظ

سلام خسته نباشید من 3 ساله ازدواج کردم و به دلیل فوبیا از معاینه شدن هرگز دکتر نرفتم اما مشکلم اینه که در الت تناسلیم یک سری بثورات جلدی شبیه جوش وجود داره که هرچه قدرم که مسایل بهداشتی رو رعایت میکنم از بین نمیره و موقع شستشو با مایع شستشو وازینال که ناخنم به اون زایده ها میخوره زیر ناخنم یک ماده ی سفید نه چندان لزج ایجاد میشه.خانم دکتر خواهش میکنم به من بگید باید چکار کنم این مسیله داره زجرم میده از اونطرف اصلا نمیتونم معاینه شدنو به خودم بقبولونم.راستی من 3 بار با شیاف واطینال cytotecسقط کردم.منو راهنمایی کنید چه کنم.منتظرم

ماندانا پنج‌شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:10 ق.ظ

سلام من 38 سال دارم و دارای 1 فرزند و تا حالا این واکسن را نزدم میتونم حالا بزنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد