بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

تحت پوشش بیمه قرار گرفتن هزینه‌های درمان‌ ناباروری در کشور


 
رییس انجمن باروری و ناباروری ایران خبر داد: , تحت پوشش بیمه قرار گرفتن هزینه‌های درمان‌ ناباروری در کشور

رییس انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن هزینه‌های درمانی باروری و ناباروری خبر داد.

دکتر نوروزی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این مطلب و با اشاره به هزینه‌های سنگین درمان‌های باروری و ناباروری گفت: با پیگیری‌های انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری و به منظور حمایت از حقوق این گروه از بیماران و کاهش هزینه‌های درمانی آنها و همچنین با تاکید رییس جمهوری به وزارت بهداشت، مقرر شد درمان‌های باروری و ناباروری تحت پوشش بیمه عمومی قرار گیرد.

وی در این باره ادامه داد: در راستای اقدامات اجرایی این موضوع، مشکلاتی وجود دارد؛ چرا که بیمه‌ها باید ابتدا هزینه‌های آن را تامین کنند. هزینه‌های درمان در قالب سه بخش درمانی، دارویی و بخش خدمات جانبی درمان مانند پاراکلنیک، آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی و سونوگرافی نهفته است.

به گفته رییس انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران، در صورتی که خدمات آزمایشگاهی، رادیولوژی و سونوگرافی خارج از مراکز ناباروری انجام می‌شد، بیمه‌ها تا حدودی آنها را تحت پوشش قرار می‌دادند. اما بخش درمان و دارو تاکنون از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند نبوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که بیمه‌ها با اتخاذ رقم مناسبی به این امر به عقد قرارداد با مراکز درمانی اقدام کنند و از طرف دیگر پوشش بیمه‌ای درمان‌های باروری و ناباروری علاوه بر مراکز درمانی دولتی در مراکز خصوصی نیز قابل اجرا باشد.

دکتر نوروزی با بیان این که هنوز جزییات این امر مشخص نشده است، خاطرنشان کرد: در جلسه‌ مشترکی میان انجمن علمی تخصصی بارورری و ناباروری و معاونت سلامت وزارت بهداشت این موضوع مطرح شده و کارشناسی‌های لازم در رابطه با استخراج هزینه‌های درمان در دست اقدام است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر بیمه‌ها تحت نظر وزارت رفاه فعالیت می‌کنند و بودجه مربوط به این امر باید از طرف وزارت رفاه تعیین شود و سیاستگذاری‌های مربوطه نیز برعهده انجمن و وزارت بهداشت است. در مجموع امیدواریم کمیته‌های کاری این موضوع هر چه سریع‌تر تعیین شده و تحت پوشش بیمه قرار گرفتن درمان‌های باروری و ناباروری اجرایی شود.

رییس انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران با بیان این که در کشور یافتن بیمار به صورت جدی صورت نگرفته اما بر اساس آمارهای جهانی باید حدود دو تا سه میلیون زوج نابارور در کشور وجود داشته باشند، گفت: همچنین سالانه به تعداد این بیماران افزوده می‌شود. در مجموع امیدواریم تمامی هزینه‌های درمانی این گروه از بیماران تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

    منبع خبر: خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا    

شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷

لاپاروسکوپی و هیسترکتومی

لاپاروسکوپی و هیسترکتومی 

 

تعداد موارد هیسترکتومی که شایع ترین عمل جراحی ماژور می باشد بین فرهنگها و نواحی مختلف متفاوت بوده و انعکاسی از سیستم های مراقبت بهداشتی- تحصیلات و رفتارهای اجتماعی می باشد. بالاترین درصد هیسترکتومی در ایالات متحده واسترالیاو 36 تا 40% و کمترین مقدار آن در فرانسه 5/8% و در ایتالیا 5/15% می باشد.

ادامه مطلب:

ادامه مطلب ...