بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

قابل توجه کسانی که کودک مبتلا به سرطان خون دارند

HLA TYPING  و ازمایش زنتیک جنین قبل از بارداری 



با پیشرفتهای اخیر در درمان انواع سرطان بویزه سرطانهای خون در کودکان که به پیوند مغز استخوان درمان میشود گاهی این مشکل پیش می اید که پدر ، مادر و اعضای درجه یک خانواده بیمار از نظر وراثتی متفاوت بوده و نمی توانند اهدا کننده خوبی برای پیوند مغز استخوان باشند . 

امروزه خوشبختانه این امکان وجود دارد که بتوان با روش PGD جنین با مشخصات وراثتی مشابه کودک مبتلا را شناسایی کرده و با انجام عمل ای وی اف ، برادر یا خواهری  بوجود اورد که بتواند با اهدا کمی مغز استخوان بیمار را از مرگ حتمی نجات دهد 



نظرات 2 + ارسال نظر
مارال دوشنبه 29 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 03:10 ب.ظ

سلام خانم دکتر جونی/تولدتون مبارک/ای کاش از ایران نمیرفتین/کی برمیگردین تا از محضرتون استفاده کنیم/ان شاالله که همیشه موفق باشید.

فاطیما یکشنبه 24 دی‌ماه سال 1391 ساعت 03:16 ب.ظ

سلام
با تشکر از مطالب بسیار مفیدتون.من 4 ساله که ازدواج کردم و و در این یک سال اخیر قاعدگی های نامنظم داشتم که دکت تشخیص دا د pco دارم. 4 ماه اول امسال رو تحت نظر پزشک بودم متفورمین وپروژسترون مصرف کردم.قاعدگیم مرتب شد ولی دو دوره اخیرم به ترتیب 5 و 17 روز تاخیر داشتم.این مسئله می تونه باعث بشه که نتونم باردار بشم؟من الان 30 سالمه.ممنون میشم برای افزایش قدرت باروری راهنمایی ام کنید.
با سپاس فراوان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد