بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

درمان زخمهای دهانه رحم

درمان زخمهای دهانه رحم  

در ادامه مطلب قبلی با توجه نگرانی های زیاد بیماران  در مورد وجود و نحوه درمان زخمهای دهانه رحم بطور کلی خاطر نشان میشود بیشتر ضایعات موجود معمولا نیاز به اقدام درمانی ندارد و فقط انجام پاپ اسمیر و یا کولپوسکوپی برای رد وجود هر گونه تغییرات بدخیمی یا پیش بدخیمی ضروری است   

در صورت نیاز به درمان نیاز از روشهای کوتر ( حرارتی ) یا اصطلاحا سوزندان دهانه رحم - فریز یا اصطلاحا منجمد کردن دهانه رحم  استفاده میشود  

جدیدا دیگر این روشها به ندرت بکار میروند و معمولا از روش کوتر شیمیایی و با استفاده از اسید موضعی میتوان سلولهای اسیب دیده را سوزاند تا بحای انها سلولهای سالم طبیعی تولید گردد. 

برای اینکار از ترکیبی از اسیدهای خاص استفاده میشود که  با نام تجارتی محلول سولکوجین  در دسترس است. 

  

Solcogyn 

 method for treatment of benign lesions of the uerine cervix with the best outcome 

Valeant (Switzerland),

Nitric acid + glacial acetic acid+oxalic acid dihydrate+zinc nitratehexahydrate


benign cervical lesions



نظرات 4 + ارسال نظر
maryam دوشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 07:25 ب.ظ

salam
man chand vaght pish baraye shoma neveshte boodam ke raheme tak shakh darasm va mikham bardar besham

tir mahe 89 bardar shodam ta mahe 6 bardari moshkeli nadashtam ama vaghti mahe 6 barayr kontorol be doktor raftam doktor goft ke farzandam 10 ruze ke dar shekamam fot karde
alan 3 mah az zayemanam migzare be surate zayeman tabiee farzandam ro be donya avordam ama doktor elate marge dokhtaram ro tashkhis nadad

soal:rahem man tak shakhe ba shakhe fariye kuchike be nazare shoma elate marge dokhtaram aya be elate shekle rahemam mitune bashe ya rabti be shekl rahem nadare

عسل چهارشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:55 ق.ظ

سلام.خسته نباشید.من 4 ساله ازدواج کردم و تا الان اقدام به بارداری نکردم.دی ماه 90 به علت لکه بینی بعد از نزدیکی به پزشک مراجعه کردم که متوجه شدم دهانه رحمم زخمه. تست پاپ اسمیرم خوب بود.دو دوره ده روزه و یک هفته ای پماد استفاده کردم خوب نشد دکتر گفت باید فریز بشه.به پزشک دیگه ای مراجعه کردم.پماد تریپل سولفا داد برای 3 ماه و در عین حال گفت کولپوسکوپی کنی بهتره.بعد از 3 ماه به پزشک دیگه ای مراجعه کردم زخمم خوب نشده بود قرص داکسی سایکلین و پماد تجویز کرد.بازم خوب نشد.دکترم گفت تست پاپ اسمیر جدیدت این زخمو نشون داده و گفت باید فریز بشی.قرص آزیترومایسین و پماد داد که یه هفته استفاده کنم بعد فریز کنم.دکتر گفته زخمت بد شکله و سه چهارم دهانه رحمت رو گرفته و حتما باید فریز کنی. خیلی نگرانم و نمی دونم آیا باید این کارو بکنم یا نه و یا باز به پزشکهای دیگه ای مراجعه کنم. 4 روز دیگه داروم تموم میشه. خواهش می کنم راهنماییم کنید.ممنون.در ضمن قصد بارداری هم دارم.

agar pap smear chand bar dadin va khoob bodeh behtar ast freaze konid vali dar kol agar emkanesh hast gabl az freeze colposcopy konid behtar hast
colposcopy fagat egdami tashkhissi hast va jahat darman az freeze estefadeh mishavad.

salam سه‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 03:59 ب.ظ http://qazvinfanjensi.blogfa.com

سلام
خسته نباشید
خانم دکتر من مسئول یکی از وبلاگهای مسائل جنسی هستم که طی یکی از پست هام یه خانمی نظر دادن که شوهرشون خود ارضائی دارن میخواستن که کمکشون کنم و من هم به شما مراجعه کردم
اگر ممکنه یه راهی به من بدید که بتونم به این خانوم اعلام کنم که بتونن از خود ارضایی همسرشون جلوگیری کنن چون زندگیشون بهم ریخته
ممنون میشم اگر به وبلاگ من بیاید و در قست نظرات این راه حل رو برای من بگید تا من به اشتراک بزارم برای کاربرام
ممنون از شما امیر

از نظر پزشکی خود ارضایی جه زن و جه شوهر کاملا طبیعی محسوب می شود ، نیاز به درمان ندارد .

شبنم پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:46 ق.ظ

سلام
خانوم دکتر من 1 ساله ازدواج کردم حدود 1ماه پیش شدیدا سوزش و خارش داشتم به دکتر مراجعه کردم گفت دهانه رحمم شدیدا التهاب و زخم داره زخم هم بزرگ بود یه دوره تریپل سولفا داد و تست پاپ اسمیر دادم تستم خوب بودا.لان یه دوره 6ماهه تریپل سولفا و استرومارین دادن ولی از وقتی دکتر معاینم کرده من سوزش و خارش شدید در قسمت دهانه واژن و لبهای خارجی دارم و وقتی استرومارین استفاده می کنم سوزشم بیشتر میشه وهمیشه احساس می کنم سه جور ترشح گرم با سوزش از داخل واژن خارج میشه که سوزش و خارشم رو بیشتر میکنه.خیلی نگرانم اگه میشه راهنماییم کنین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد