بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

هموروئید یا بواسیر

 

  

: هموروئید یا بواسیر 

 

بواسیر عروق خونی بزرگ شده است، داخل یا اطراف مقعد، که می تواند موجب خونریزی و ناراحتی شود.

همورئید می تواند به علل و عوامل متعددی ایجاد شود، از جمله حاملگی، یبوست مزمن یا اسهال، استفاده بیش از حد از ملین ها، و زور زدن در هنگام دفع مدفوع. سن و عامل ژنتیکی نیز در ارتباط با شروع بواسیر است. نشانه ها شامل خونریزی در هنگام دفع مدفوع، خارش، و برآمدگی دردناک در اطرف مقعد است.

تغییرات غذایی- اضافه کردن فیبرها به مقدار فراوان به غذا در شکل میوه ها، سبزیجات و غلات- توصیه شده و کمک به پیشگیری یا کاهش بواسیر می کند و به همان نسبت نوشیدن مایعات بیشتر این کار را می کند. شما می توانید خارش و سوزش را به وسیله غوطه ور شدن در آب گرم (تشت آب گرم) برای حدود 10 دقیقه کاهش دهید. همچنین از پماد ها و درمان های بر پیشخوان داروخانه ها استفاده کنید که کمک کننده هستند.

MedicineNet 

 

نظرات 3 + ارسال نظر
میممیثم محمدی دوشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:17 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید
من از وقتی مه یادم هست که هنگام اجابت مزاج مشکل دارم
یعنی وقتی که نیاز به دست شویی رفتن دارم می روم و مقداری می اید اما بعد حدود 4 دقیقه باید صبر کنم که باز هم بیاید
انگار که یک چیزی جلوی مقعدم گیر کرده و هی باید زور بزنم و ول کنم تا بیاید
معمولا هم مدت زمان دستشویی من حدود 15 دقیقه است
حدود 2 ماه هم است که دچار هموروئید شده ام و درد زیادی دارم
ایا این که دستشویی دارم و نمی اید مشکل دستگاه گوارشم است یا مشکل دستگاه دفع؟
و به چه پزشکی باید مراجعه کنم
در ضمن یوبوست ندارم
و مدفوعم معمولی است
با تشکر فراوان
منتظر جواب شما به همین ایمیل هستم
خدانگهدار
emperatoorico@gmail.com

با سلام
شما باید به پزشک متخصص پروکتولوژی مراجعه کنید که استاد دکتر دربانیان در این زمینه مهارت زیادی دارند . (فوق تخصص کولون و رکتوم)
در غیر این صورت همکاران جراح عمومی نیز می توانند به شما کمک نمایند

ناشناس دوشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 03:43 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید.......دکتر خیلی ببخشید اگه من این سوال رو میکنم اما میخوام بدونم که آیا سکس از مقعد میتونه هموروئید ایجاد کنه.و در صورت ایجاد آن چه کاری باید انجام داد؟آیا اگه اینکار با کاندوم و با احتیاط انجام شه باز میتونه عوارض پر خطری رو به جا بزاره؟خواهش میکنم اطلاعات کافی راجب این موضوع رو به من بدید......با سپاس فراوان

پریسا چهارشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 10:08 ب.ظ

سلام خانم دکتر من از کودکی یبوست داشتم که چند بار در زندگی ام بسیار حاد شده است .در کودکی تنقیه شدم و در بزرگسالی هم هموروئید گرفتم هم پرولاپس که با دارو و رژیم غذائی بهبود یافتم .هرگز هم عمل نکردم .اکنون مشکل من این است که یک زائده مانند زگیل در کنار مقعدم باقی مانده است .آیا میشود که بدون جراحی و با کمک دارو یا پماد آن را درمان کرد .لطفا کمکم کنید.

خیر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد