بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

سقط راجعه

 

 

علل سقط مکرر:   

 


۱) علل ژنتیکی                           ۵-۵/۳ درصد 

کروموزومی 

نقایص تک ژنی 

جند عاملی 

۲) علل آناتومیک                       ۱۶-۱۲ درصد 

مادرزادی : 

سپتوم رحم و ناهنجاری های مادرزادی رحم 

تماس با دی اتیل استیل بسترول 

ناهنجاری های شریان رحمی 

نارسایی دهانه رحم (سرویکس) 

  

 علل اکتسابی :

نارسایی سرویکس 

چسبندگیهای داخل رحم 

لیومیوم ها  

آدنومیوز 

 

۳) علل اندوکرین                          ۲-۱۷ درصد

نارسایی مرحله لوتئال 

سندرم تخمدان پلی کیستیک 

اختلالات آندروژنی 

دیابت شیرین  

اختلال تیروئید 

اختلال پرولاکتین  

 

۴)عوامل عفونی                          ۵-۵/۰ درصد 

باکتریها 

ویروسها  

انگلها 

عفونتهای مشترک انسان و حیوان 

قارچها 

 

۵)عوامل ایمونولوژیک                   ۵۰-۲۰ درصد 

مکانیسمهای سلولی 

مکانیسمهای هومورال 

آنتی بادی ضد فسفولیپید - ضد تیروئید-ضد اسپرم -  

ضد تروفوبلاست-کمبود آنتی بادیهای بلوکان  

 

۶)عوامل ترومبوتیک                     ترومبوفیلیای ارثی 

 

۷)سایر عوامل                                  ۱۰ درصد 

سیگار   - الکل - کافئین  

سمها و داروهای غیر مجاز و غیره 


نظرات 3 + ارسال نظر
بهار یکشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:20 ب.ظ

ویاگرا
بهار
یکشنبه 25 بهمن ماه سال 1388 ساعت 11:26 AM
با سلام
من یک سقط در ۱۲ هفتگی داشته ام(یکبار لکه بینی در هفته ۸)
بعد از انجام یکسری آزمایشات مشخص شد cross match من و همسرم 4 میباشد که 4 بار لنفوسیت تراپی انجام دادم وبه 15 رسید ودکتر اجازه بارداری داد ولی گفته در صورت بارداری باید آمپول هپارین و پروژسترون مصرف کنم.واز حالا هم آسپرین بخورم..من در مورد مصرف آنها خیلی نگرانم چون شنیدم هپارین یا آسپرین ایجاد ناراحتی قلبی در نوزاد میکند..........البته من به صورت دل بخواه آزمایش ژنتیک دادم وترانسلوکیشن14 و15 داشتم که باید آمینو ِیاcvs شوم کدام بهتر است؟29 سال دارم......ممنون میشم جواب دهید

نظر
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :




سلام
من یک سقط در ۱۲ هفتگی داشته ام(یکبار لکه بینی در هفته ۸)
بعد از انجام یکسری آزمایشات مشخص شد cross match من و همسرم 4 میباشد که 4 بار لنفوسیت تراپی انجام دادم وبه 15 رسید ودکتر اجازه بارداری داد ولی گفته در صورت بارداری باید آمپول هپارین و پروژسترون مصرف کنم.واز حالا هم آسپرین بخورم..من در مورد مصرف آنها خیلی نگرانم چون شنیدم هپارین یا آسپرین ایجاد ناراحتی قلبی در نوزاد میکند..........البته من به صورت دل بخواه آزمایش ژنتیک دادم وترانسلوکیشن14 و15 داشتم که باید آمینو ِیاcvs شوم کدام بهتر است؟29 سال دارم......ممنون میشم جواب دهید





عارف شیدا جمعه 7 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 02:03 ب.ظ http://patogh-sara

در بعضی از سقط ها عامل دیگری نیز وجود دارد که علوم طبیعی آنرا رد میکن ولی در علوم غریبه راههایی وجود دارد که میشود از سقط جنین جلوگیری کرد که در این مورد من چندین بیما را که سقط جنین میکردند در مان واز سقط انها جلوگیری شده است .زنهایی که به چله می افتند معمولا یا بچه دار نمی شوند و یا اگر بشون سقط جنین میکنند که هنوز علم روز نتوانسته به این راز پی ببرد.در صورت نیاز از هر گونه کمک دریغ نخواهم کرد .

Alone یکشنبه 28 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:46 ب.ظ

سلام خسته نباشید من تقریبا از 1ماه قبل درد زیر شکمی شدیدی داشتم زمان پریودمم عقب افتاده بود تست حاملگی دادم که جواب مثبت بود از آمپول فشار برای سقط استفاده کردم که درده خیلی زیادی داشت و اونجوری که گفته بودن لخته ی خون ازم خارج شد که این یعنی بچه سقط شده.الان تقریبا دو هفته از سقط میگذره ولی من هنوز درد زیر شکممو دارم و پریود نمیشم.امروز بعده دو هفته دوباره تست حاملگی دادم که جوابش مثبت بود!!! اگ میشه راهنماییم کنید چیکار کنم بچه سقط شه؟ مگ با خونریزی سقط نمیشد چرا هنوز حاملم؟ توروخدا زود کمکم کنید دارم دیوونه میشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد