بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

تروکار

 

 

نظرات 6 + ارسال نظر
hm411250 پنج‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:22 ق.ظ http://www.411250.parsiblog.com

سلام خانم دکتر
در مورد این عکس توضیح بیشتری بدید ممنونم.
به وبلگ ماهم یه سری بزنید خانم دکتر...

hm411250 پنج‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1388 ساعت 04:01 ب.ظ http://www.411250.parsiblog.com

خانم دکتر قسمت تماس با خودتان رو یه بررسی بکنید خیلی خوبه ممنوم از لطف شما دکتر گرامی

با سلام
این قسمت تماس با من
قابل پاسخ دادن نیست
لطفا سوال خود را اینجا مطرح کنید.

ض شنبه 19 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:53 ق.ظ http://www.411250.parsiblog.com

با سلام خانم دکتر.ببخشید من جواب این مرتیکه ی عوضی روبدم
ای مرد ز مردیت بترس که همه آن چیزی بی ارزش است .مرد آن است که به اخلاق نیکو باشد نه به نشانه ی مردانگی خود مرد بودن...
خخانم دکتر به وبلاگ ما هم یه سری بزنید ...
قسمت تماس بامدیریت را یک نگاه بیاندازید..

باران چهارشنبه 23 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:28 ق.ظ

سلام.
منتظر جوابتون هستم.
چرا جواب ایمیل منو نمی دید؟چند بار پیغام دادم اما بی فایده بود.

فاطمه شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:22 ق.ظ

سلام خانم دکتر
بار دومی که براتون می نویسم.
خواهش می کنم اگر براتون امکان داره جواب من رو بدین هر روز به وبلاگتون سر می زنم ولی جواب خودم رو نمی بینم.
۳۰ سال دارم مدت ده سال است که ازدواج کردم. ۴ سال است که برای بچه اقدام کردیم ولی هنوز بچه دار نشدیم. سال گذشته بالاخره بعد از یکسال در کشیدن دکترها تشخیص دادن که کیست آندومتریوز در تخمدان چپ دارم با لاپاروسکوژی کیست را خارج کردن و سه ماه بعد از آن ld استفاده کردم.
حدود دو ماه پیش که برای پیگیری نازایی رفته بودم مطب دکتر فکرت تشخیص دادن که یک زخم کهنه در رحم دارم و فریز کردن.
عکس رنگی هم گرفتم چیزی نشون نداد مبنی بر مشکل فقط باریکی دهانه رحم و اندکی انحنا به چپ رحم.
حالا هم نا امید خواهش می کنم شما من رو راهنمایی کنید نمی دونم چه کار دیگه باید بکنم در این مدت چهار سال ماهی نبوده که من به دکتر مراجعه نکنم بعد از هر پرید وقتی همه آرزو ها و امیدهام رو بر باد رفته می بینم وحشت زده به دکتر مراجعه میکنم تا حالا 10 تا متخصص خوب به هم معرفی کردن که پیش همشون رفتم.
دیگه نمی دونم چی کار کنم.
راستی همسرم دو بار آزمایش داد آزمایش اولش خوب نبود ولی آزمایش دومش خوب بود.
من سونو هم در زمان تخمک گذاری انجام دادم و تخمک مناسب در روز چهارده داشتم.
یک دوره هم کلومیفن و یک دوره هم متفورمین استفاده کرده ام.
الآن هم دکتر فکرت از روز 15 برام پروژسترون نوشتن.
خواهش میکنم من رو راهنمایی کنید سنم داره می ره بالا و اگر همین طور پیش بره نمی دونم چی می شه.
با تشکر
فاطمه

سلام فاطمه جان
سوالتون رو اصلا ندیدم .لطفا در قسمت تماس با من یادداشت نکنید چون امکان پاسخ دهی از ان قسمت وجود ندارد.
در مورد شما هر نوع عدم باروری طول کشیده نشلن میدهد که مشکل خاصی در سر راه باروری وجود دارد و اینکه ما قادر به اشخیص ان نیستیم دلیل بر این نیست که مشکلی وجود ندارد.
اندومتریوز میتواند موجب عدم باروری شود ولی سایر علل نیز میتوانند تاثیر داشته باشند .
در هر حال قدم بعدی در مورد شما اقدام به تحریک تخمک گذاری و تلقیح مصنوعی (ای یو ای ) می باشد ) که معمولا سه بار تکرار می شود و اگر بارداری اتفاق نیفتاد باید ای وی اف ( لقاح ازمایشگاهی ) صورت گیرد .
موفق باشید .

فهیمه سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:57 ب.ظ

سلام
جواب عکس رنگی من به شرح زیر است لطفاً به من کمک کنید
1- آیا نیازی به لاپراسکوپی هست؟؟؟(چون دکتر برام یک دوره لتروزول نوشت اگه باردار نشدم باید لاپراسکوپی بشم)
2-آیا با یک لوله رحم باز و همینطور با مصرف همین یک دوره دارو باردار ممکنه باردار بشم؟؟؟

جواب عکس رنگی

پس از تزریق ماده حاجب تحت شرایط استریل کاویته رحمی پر شده است.

رحم متمایل به راست بوده و کاویته رحمی دارای شکل و سایز و حدود نرمال است

کانال سرویکال سایز و مخاط طبیعی دارد.

لوله رحمی سمت راست در ابتدا دچار اسپاسم شده و پر نشده است. با ادامه تزریق لوله راست و چپ بطور کامل پر شده است و قطر نرمال دارند.

انتشار ماده حاجب در اطراف لوله رحمی سمت راست در حد طبیعی است.


Loculation ماده حاجب در آدنکس چپ دیده میشود که دال بر وجود Pelvic Adhesion می باشد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد