بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

پرسش و پاسخ

پیام  

 

دوستان عزیز با سلام و با تشکر از حسن توجه شما .  

با توجه به عنوان ویلاگ این سایت در مورد بیماریهای زنان و زایمان و نازایی راه اندازی شده است  

لطفا از سوالات تکراری در مورد تعیین روز تخمک گذاری و درصداحتمال حاملگی خودداری نمایید  

متشکرم.  

دکتر پورقربان  

 


 

سلام ببخشید میخواستم بدونم طول آلت و کلفتی آلت در ارضا شدن زن تاثیر داره یا خیر؟
پاسخ:
با سلام
این سوالات مربوط به رشته سکسولوژی میشه که جزء تحصیلات ما اصلا نبوده .
بهار
IP: 78.38.201.5
چهارشنبه 6 آبان 1388 ساعت 14:56
با سلام و خسته نباشید.از روی نا اگاهی مرتکب اشتباهی شدم وبه متخصص مراجعه کردم ولی علت مراجعه را به دکتر راست نگفتم. ولی ایشان بعد از معاینه گفت که اتفاقی نیفتاده.با دکتر دیگری صحبت کردو همین نظر را دادن. سوالم این است که امکان دارد دکتر فهمیده باشد که علت مراجع را دروغ گفتم و ایشان هم واقعیت را به من نگفته باشد؟ممنون میشم پاسخ بدهید.
پاسخ:
اگر تنها باشید حتما راستشو بهتون می گن
اگر با یکی دیگه رفته باشین تا خودتون نپرسین جلوی اون چیزی نمی گن.
فرزانه
IP: 95.38.46.60
چهارشنبه 6 آبان 1388 ساعت 15:31
با سلام.سوالی داشتم ممنون میشم جواب بدید:ایا خارج شدن باد از رحم علت خاصی دارد؟

پاسخ:
معمولا عادی هست و علت خاصی ندارد.
هما
IP: 95.38.46.60
چهارشنبه 6 آبان 1388 ساعت 16:31
سلام خسته نباشید
لطفا توضیحات بیشتر در مورد صحت یا اشتباه ازمایشهای بتا تیتر و بتا هاش سی جی بدهید تا اگاهی ما بیشتر شود.
                                                                     

                                                                           با تشکر
پاسخ:
با سلا م فیروزه جان
آزمایش بتا معمولا درست هست و خیلی بندرت ممکن هست جواب اشتباه بوده باشد .
در حاملگی های طبیعی معمولا هر ۴۸ ساعت مقدار بتا اچ سی جی دو برابر می شود و اگر افزایش کمتر از این حد باشد ممکن است مشکلی در روند حاملگی وجود داشته باشد .تیتراژ خیلی بالا هم ممکن است مربوط به حاملگی دو یا چند قلویی و یا حاملگی مولار باشد.
بعد از سقط تا چند روز یا دو هفته و بعد از زایمان طبیعی و یا مول گاهی تا ۹ هفته ممکن است ازمایش بتا همچنان مثبت باشد.
فیروزه
RAZAVI_442@YAHOO.COM
IP: 80.253.147.251
پنجشنبه 7 آبان 1388 ساعت 01:23
سلام، من اسفند ۸۷ سقط در دوماهگی داشتم که خودش دفع شدوازمرداد ۸۸دوباره تصمیم به بارداری گرفتم که هنوز باردار نشدم البته آزمایش اسپرم شوهرم خوبه دکترگفته یک دوره ASAمصرف کن اگه باردار نشدی باید SIS انجام بدهم .این قرص چه فایده ای داره؟ودر انجام SIS چکار می کنند؟ لطفاجوابما بدید. سپاسگزارم.
پاسخ:
سلام
منظور شما رو از سیس نمی فهمم.!!!
مرجان
baghi56@yahoo.com
IP: 217.219.6.149
پنجشنبه 7 آبان 1388 ساعت 09:50
سلام خسته نباشید، من وقتی که 17 سالم بود رابطه جنسی با شخصی داشتم ایشون قبلا مبتلا به سوزاک شده بود و انطور که گفت درمان کرده بود بعد از آن من مبتلا به زگیل تناسلی شدم و درمان کردم.الان 25 سالمه و من یعد از درمان زگیل مدتی بعد ترمیم پرده کردم.با وجود گذشت چند سال من احساس بعدی نسبت به بیماری دارم آیا ممکن هست داخل ناحیه تناسلیم زگیل زده باشه و زیاد بشه؟قبلا زگیل که زده بود یک دانه روی لبها بود. الان فکر میکنم یک زگیل خیلی کوچک اطراف ناحیه تناسلیم زدم اندازش نه تغییر کرده و نه زیاد شده آیا میتونه ربطی به بیماری زگیل تناسلی داشته باشه؟
پاسخ:
سلام
این ویروس معمولا داخل سلولها باقی می ماند و احتمال عود زگیل تناسلی وجود دارد . البته خیلی جای نگرانی نیست و می توانید این زگیلها را با مراجعه به پزشک از بین ببرید.
دینا
IP: 65.49.2.15
جمعه 8 آبان 1388 ساعت 00:30
سلام
خسته نباشید
من در سن ۱۳ سالگی مورد تجاوز قرار گرفتم.الان ۲۳ سال دارم
در آن موقع خون ریزی نداشتم.در همه این سالها با کابوس اینکه پرده بکارتم پاره شده باشد زندگی کردم.این موضوع را همشه مخفی نگه داشتم.در شهرستان کوچکی زندگی می کنم.امکان مراجعه به دکتر را ندارم.الان خاستگار آمده و در شرف ازدواج هستم.از نظر روحی خیلی تحت فشار هستم.
لطفا مر راهنمایی کنید.
پاسخ:
با سلام
اگر خونریزی نداشتید یه معاینه پزشکی بشید بهتر هست شاید اصلا پارگی وجود نداشته باشد .
مریم
IP: 65.49.14.11
جمعه 8 آبان 1388 ساعت 08:18

 

 با سلام و خسته نباشید
دختری 28 ساله و مجرد هستم.از یک سال پیش دردهایی در قسمت پایین شکم داشتم که با مراجعه و بررسی، علتی برای آن نیافتم(متأسفانه تشخیص داده نشد). سه ماه پیش دوباره درد داشتم که بازهم پزشک با دیدن سونوگرافی گفت که چیز خاصی نیست. پریود منظمی دارم.هفته گذشته براثر درد شدید به اورژانس بیمارستان مراجعه کردم و در سونوگرافی یک کیست هموراژیک به قطر 65 میلیمتر در تخمدان سمت راستم دیده شد. پزشکم آمپول دیفرلین و یک هفته استراحت تجویز کرد، تا پس از 28 روز و قبل از تزریق بعدی دوباره سونوگرافی کنم که اگر کوچکتر شده درمان را ادامه و در غیر اینصورت جراحی کنم. من مربی ورزش و مدرس دانشگاه هستم. از هر فعالیتی منع شده ام و ممکن است کارم را از دست بدهم.چند سؤال دارم:1. آیا این کیست با دارو درمان می شود یا حتما باید جراحی کنم؟2. آیا در جراحی، تخمدان هم برداشته می شود؟3. آیا در آینده برای ازدواج و حاملگی مشکل خواهم داشت؟4.  آیا راهی برای پیشگیری وجو دارد؟
با تشکر فراوان
پاسخ :  با سلام  

باید دو ماه صبر کنید اگر از بین نرفت و یا دچار درد بسیار شدید یا خونریزی داخل شکم شدید عمل جراحی باید انجام گیرد ولی معموولا خود بخود از بین می رود.

 


بقیه در ادامه مطلب : 

 

  

 

      

 

پرسش و پاسخ :    

 



 

 

سوال:  

سلام
کیست تخمدان در سن نوزده سالکی مشکل بزرگی محصوب می شه ؟ رحم در چند درصد از کیست ها باید برداشته بشه ؟
برداشتن رحم موجب می شه که فرد دیگه نتونه حامله بشه
اگر این اتفاق بیوفته باید چطور با فرد برخورد کرد که ناراحت نشه
(توضیح : عشق من دچار کیست تخمدان شده،اطلاعات زیادی راجع به وسعت ونوعش ندارم اما در هر شرایطی می خوام باهاش ازدواج کنم ،ممنون می شم راهنمایم کنید )
دعا کنیدخوب بشه
ممنون می شم سئوالات منو جواب بدین 
 

پاسخ : 

 

در سنین باروری ۱۲-۴۵ سال کیستهای فیزیولوژیک تخمدان بسیار شایعند و در فرایند تولید طبیعی تخمک بوجود امده و معمولا خود بخود نیز از بین می روند ولی در این سنین احتمال بسیار کمی وجود دارد که تعدادی از این کیستها از نوع خوش خیم نبوده و بدخیم باشد  

این تشخیص با توجه به مجموعه علائم و ازمایشات مشخص میشود و در حین عمل نیز ابتدا نوع کیست مشخص شده و در صورت بدخیم بودن معمولا هر دو تخمدان بهمراه رحم برداشته میشود تا از انتشار بعدی سرطان جلوگیری شود البته احتمال بدخیمی بسیار کم است و اصولا اگر زود تشخیص داده شود قابل درمان می باشد  

امید که شاد و سلامت باشید


 

پرسش و پاسخ:
سولماز
شنبه 22 فروردین ماه سال 1388 ساعت 08:43 AM
سلام.مندختری ۲۰ ساله ام.نامنظم شدن قائدگیم باعث نگرانیم شده و چون دانشجو هستم مراجعه به دکتر برام سخته.سال قبل به خاطر کنکور استرس زیادی داشتم ودرماههای نزدیک به کنکور دیرتراز موعد پریود می شدم.حتی یکبار ۱۱ روز دیر شد.حدس زدم به خاطر استرس و کم تحرکی باشه.بعداز آغاز سال تحصیلی وارد دانشگاه شدم و باز هم با دوری از خانواده دچار استرس و ناراحتی شدم.یکبار در مهرماه و یکبارهم دردیماه(که خونریزی کم و به مدت ۵ روز بود درصورتی که در حالت عادی ۷ روز بود)پریود شدم.دوباره شهر محل تحصیلم جابه جا شد وبعداز دی ماه دوباره پریود نشدم تا اینکه دوباره الان پریود شدم.خودم حدس می زدم به خاطر تغییر آب و هوا و استرس زیاده. البته ترشحاتی هم داشتمکه باعث زرد شدن شرتم می شد. ۳ تا موی کلفت در ناحیه ی چانه ام رو ییده.الان هم که روز۶ پریودم هست درد خفیفی در ناحیه ی کشاله ی ران حس می کنم. خواهش می کنم کمکم کنید.اگر کیست باشد و تا تیرماه به پزشک مراجعه نکنم  ممکن است اتفاق بدی بیفتد؟ شما احتمال چه بیماری می دهید؟آیا اول باید سونوگرافی کنم؟ احتمالش هست که تنها علت این مشکل استرس زیاد و تغییر آب و هوا باشد؟
پاسخ:
با سلام
همانطور که خودت هم حدس زدی تمام این تغییرات می تواند در اثر استرس زیاد ایجاد شده باشد ولی بهتر است از نظر وضعیت تخمدان سنوگرافی و ازمایشات لازم بعمل اید هر جند میتوانید تا تیر ماه صبر کنید و زیاد نگران این موضوع نباشید
  /  
سولماز
یکشنبه 23 فروردین ماه سال 1388 ساعت 09:52 AM
سلام.ممنون از اینکه خیلی زود جوابمو دادین و منو از نگرانی در اوردین...یه سوال دیگه...اگر کیست تخمدان باشه و تا تیرماه به دکتر مراجعه نکنم اتفاق بدی نمی افته و کیست زیادی بزرگ نمی شه...بازم ممنون.
پاسخ:
اگر علامت خاصی داشتی مثل درد شدید یا احساس سنگینی در شکم حتما مراجعه کن ولی یکی دو ماه نامنظم بودن پریود تو سن شما زیاد نگران کننده نیست
  /  
سولماز
یکشنبه 30 فروردین ماه سال 1388 ساعت 8:26 PM
سلام.من هفته پیش به طور ناگهانی احساس سنگینی در ناحیه ی پا ولگن کردم و رفتم سنوگرافی. نتیجه ی سونو:(رحم ابعاد آندومتریال طبیعی دارد.تصویر کانون کیستیک دیامتر ۳۱ میلیمتر در تخمدان راست دیده شده که دبری مختصر داشت.سونوگرافی فالوآپ ۶ هفته بعد جهت افتراق کیست هموراژیک از سایر ضایعات کیستیک تخمدانی توصیه می شود.) وقتی که این ناحیه را چندبار فشار می دهم چندین ساعت درد دارد. به نظر شما چقدر احتمال دارد کیست بدخیم باشد و نیاز به عمل داشته باشد؟ احتمال نازا شدن چقدر هست؟ چه درمانی را پیشنهاد می کنید؟   علت اینکه خواسته شده سونو فالوآپ انجام دهم چیست؟..........خواهش می کنم کمکم کنید...
پاسخ:
نه اصلا نگران نباشید معمولا با همین دردها کیست خود بخود می ترکد و از بین می رود و در این اندازه معمولا مشکلی ایجاد نمیکند ولی در هر حال بعدا مجددا سونوگرافی نمایید
  /  
سولماز
دوشنبه 31 فروردین ماه سال 1388 ساعت 11:54 AM
یعنی دارو مصرف نکنم؟....دلیل اینکه توصیه شده سونو فالوآپ انجام بدهم چیست؟
پاسخ:
فقط جهت اطمینان همین وگرنه جای نگرانی نیست
  /  
سولماز
دوشنبه 14 اردیبهشت ماه سال 1388 ساعت 7:27 PM
سلام ببخشید من دوباره مزاحم شدم.من بعد از اینکه متوجه شدم کیست دارم به پزشک مراجعه کردم.قرص سیپترون کامپاند برام تجویز شد.ایشون گفتن که این قرص رو برای اینکه 3ماه به 3ماه پریود میشی تجویز کردم .وگرنه کیستت چیز مهمی نیست.من هم چونکه 1هفته قبل از مراجعه به پزشک (17 فروردین) پریود شده بودم قرص رو نخوردم . چون احتمال می دادم این ماه پریود بشم.اما تا امروز پریود نشدم.سوال من اینه که اگر بخوام این قرص رو بخورم از هر روزی که بخوام میتونم شروع کنم؟....متشکرم
پاسخ:
میتونید ۵ روز بخورید و قطع کنید تا پریود بشید و سپس از روز ۵ پریود محددا بسته بعدی را شروع نمایید . در غیر اینصورت از هر روزی که خواستید میتوانید شروع کنید ولی ماه اول باید پیشگیری از حاملگی داشته باشید.
  /  
سولماز
چهارشنبه 23 اردیبهشت ماه سال 1388 ساعت 6:11 PM
پزشک معالجم دو تا آمپول پروژسترون تجویز کرده .اگر من از روش شما  که گفتید ۶ روز قرص را مصرف کنم تا پریود بشم و بعد قدارو را ادامه بدم مشکلی پیش میاد؟چون ترجیح می دهم از آمپول هورمونی استفاده نکنم.
پاسخ:
مشکلی پیش نمی اید نگران نباشید
  /  
سولماز
دوشنبه 28 اردیبهشت ماه سال 1388 ساعت 11:40 AM
بعد از خوردن ۵ تا قرص سیژروترون چند روز بعد ژریود می شم؟
  /  
بی نام
یکشنبه 7 تیر ماه سال 1388 ساعت 12:08 PM
سلام امیدوارم حالتون خوب باشه.
مشکل من در مورد شکل ظاهری آلتمه.که خیلی منو اذیت میکنه دوتا لب کوچیکم بزرگ و لبای بزرگم از هم جدان و واسه همین لبای کوچیکم کاملا مشخصن و قسمت پایین تیره رنگه.سوالم اینه که جراحی چقدر میتونه تو شکل ظاهری آلتم تاثیر بذاره هم تو شکلش و هم رنگش.و اینکه آیا جراحی عوارض داره یا نه.
ممنون میشم اگه جوابمو حتما بدین چون این مساله خیلی منو اذیت میکنه.
موفق باشید
پاسخ:
جراحی نتایج خوبی دارد ولی رنگ ان ناحیه را تغییر نمیدهد .
  /  
لیلا
سه شنبه 9 تیر ماه سال 1388 ساعت 11:52 AM
بازم سلام ممنون از جوابتون.اگه در مورد هزینه عمل و اینکه عمل چقدر طول میکشه و شیوه عمل توضیح بدین ممنون میشم.موفق باشید
پاسخ:
برای هزینه ها بهتر است ایمیل بزنید
  /  
نازی
یکشنبه 22 شهریور ماه سال 1388 ساعت 1:18 PM
سلام
من دختری 28 ساله هستم. مدتیه که عقد کرده هستم و حالا تصمیم به جدایی گرفتم. خانوادم گفتن در صورتی به طلاق رضایت می دند که گواهی سلامت بکارت بگیرم. من به پزشک متخصص مراجعه کردم بعد از معاینه گفت که بکارتم کاملا" پاره شده و این پارگی قدیمی تر از اونه که زمان یا دلیلش را تشخیص بده. من نه با همسرم و نه با هیچکس دیگه رابطه ی جنسی نداشتم و هر چی فکر می کنم یادم نمی یاد کاری کرده باشم که بتونه به بکارتم صدمه بزنه مگر اینکه در کودکی برام اتفاقی افتاده باشه که من یادم نیاد. می خواستم بدونم آیا پزشک قانونی یا پزشک متخصص می تونه تشخیص بده که این پارگی بدلیل رابطه ی جنسی نبوده؟
پاسخ:
سلام
بله معمولا پزشکی قانونی این موارد رو بهتر تشخیص میدهند
  /  
آیدا
یکشنبه 29 شهریور ماه سال 1388 ساعت 07:13 AM
با عرض سلام
قاعدگی من حدود 6 ماهی هست که دچار مشکل بهرنجی شده
1)اوایل فروردین 15 روز خونریزی داشتم و 15 روز نورمال
ماه اردیبهشت تقریبا 28 روز خون ریزی داشتم به دکتر مراجعه کردم برایم سونوگرافی و آزمایش چک هورمون های
F.S.H(ECL) L.H(ECL) PRPLACTIN Testesterone D.H.E.A SO4 cortisol
همه هورمون ها نورمال بود جز D.H.E.A که 422 بود
نتیجه سونوگرافی:سونوگرافی رحم و ضمایم:
رحم ابعاد و اکوی میومتر طبیعی دارد . اندومتر با جدار منظم و طبیعی مشاهده شد.
اندازه تخمدان ها upper limit نرمال بوده و حاوی فولیکولهای متعدد با حداکثر قطر 7 میلیمتر می باشد . تطبیق کلینیکی و P.C.O R/O(هورمونال)توصیه می شود .
مایع درکلدوساک خلفی دیده نمی شود.
من نزد دکتر رفتم ایشان یه دوره قرص آنتی بیوتیک تجویز کردن ولی مشکل من را حل ننمود.
و من هم چنان خون ریزی بی نظم و متعدد ولی بی درد و کم حجم دارم و ازدواج نکردم .
ممنون می شوم راهنمایم بفرمایید
پاسخ:
معمولا این مشکلات هورمونی بطور موقت از بین می روند ولی دائم با انها دست به گریبان خواهید بود
اگر پریودتان خیلی نامنظم است بهتر است چند دوره از قرص ضد بارداری البته تحت نظر پزشک استفاده نمایید
  /  
سولماز
چهارشنبه 8 مهر ماه سال 1388 ساعت 12:40 PM
سلام ؛ من همون دختر ۲۰ساله ای هستم که قبلا در مورد کیست تخمدانم با شما مشورت کردم و شما خیلی به من کمک کردید.حدود یک ماه پیش (زمانیکه سومین و آخرین بسته قرص سیپروترون کامپاند را مصرف می کردم)گاهی دچار سردرد می شدم.آزمایش خون دادم و متوجه شدم کلسترول خونم ۲۷۰ و بالاست.می خواستم بدونم ممکنه به خاطر مصرف این قرص باشه. با چه متخصصی باید مشورت کنم.لطفا منو راهنمایی کنید....
  /  
نازی
چهارشنبه 8 مهر ماه سال 1388 ساعت 1:43 PM
ممنون از جوابتون. یک کم خیالم راحت شد.
  /  
صبا
جمعه 10 مهر ماه سال 1388 ساعت 2:43 PM
سلام خانم دکتر.خسته نباشید.خدا قوت.
یه سوال داشتم من ۲۳ سالمه مجردم.هرروز برای نرمش  ۲۰۰یا ۳۰۰تا طناب میرم.اما یکی از دوستان منو منع کرد وکفت افتادگی رحم رو به دنبال داره وبرای یه دختر مجرد خطرناکه زیاد طناب بره.میشه بفرمایید این گفته درسته یا نه؟آیا طناب رفتن روزانه افتادگی رحم به دنبال داره؟
پاسخ:
اینکار بیشتر روی فرم پستانها و اندکی نیز بر روی لیگامنهای رحم تاثیر دارد ولی انقدر که گفته میشود تاثیرات بدی ندارد
  /  
سولماز
شنبه 11 مهر ماه سال 1388 ساعت 11:39 AM
ببخشید .اگر ممکنه بعد از جواب دادن سوال من نوشته ای که ایمیلم رو توش گذاشتم حذف کنید..
  /  
گلنوش
سه شنبه 21 مهر ماه سال 1388 ساعت 10:51 AM
سلام .من دختری ۲۰ ساله هستم  که پریود هام نا منظمه  و زمانی هم که پریود می شدم روز چهارم به مدت یک روز خونریزیم قطع می شد  و حدود روز پنجم لخته هم مشاهده می کردم ..حتی یک بار اتفاق افتاد که یک ماه پریود نشدم . و این ماه که پریود شدم  الان حدود ۲۶ روزه که خونریزی من قطع نشده و از روز ششم به بعد مدام در خونریزی لخته می بینم ..خیلی نگرانم.به نظر شما مشکل من چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
سلام
اینکه پریود هات نامنظم هست نشانه این هست که هنوز تخمدانت کمی تنبل کار می کنه و بهتر است با درو پریود ها را بحالت منظم در اوری اگر یک ماه دیر تر پریود شودی این پریود با خونریزی طولانی تری همراه خواهد بود پس بهتر است سعی شود هر ماه مرتب پریود شود . در این مورد با پزشک خود مشورت کن
  /  
باران
چهارشنبه 29 مهر ماه سال 1388 ساعت 12:33 PM
سلام وخسته نباشید
من25سال سن دارم و5ساله که ازدواج کردم مدت1.5ساله که ناباروری بدون علت دارم(هیچ مشکلی نداشتیم)
اینبار بعد از7روز که ازپریودم گذشته بود دوباره پریود شدم سونوگرافی دادم کیست تخمدان به دیامتر32میلیمتردارم دکترم قرصhdبه مدت3ماه برام تجویزکرده.ایا این کیست یااین قرصها برای بارداری من مشکلی داره.
ممنون میشم پاسخ بدین.
  /  
گلنوش
یکشنبه 3 آبان ماه سال 1388 ساعت 12:25 PM
سلام .از اینکه به سوال من پاسخ دادید و منو از نگرانی دروردید ممنون ولی نکته ای که هست اینه که این پریود طولانی  چند ماه بعد از اون یک باری که پریود نشدم اتفاق افتاده .منظورم اینهکه بعد از اون یک ماه پریود بعدی ۷ روز طول کشید .و طولانی بودن مربوط به اون شاید نباشه !!!!!!!!!!!!!۱

 
پرسش و پاسخ   

1) 

با سلام :توده خوش خیم در سینه سمت راست و کستیک سینه چپ دارم مدت 20 سال قرص اسپیرنولاکتون ودیان مصرف کردم و مدت 5سال است داروهارا قطع کردم. ولی بشدت ورم در کل صورت و مقداری دست و پا دارم. کلیه ازمایشات هورمونی کلیه خون کبد غدد و همه ازمایشات را انجام دادم و خوب بوده ایا با شروع مجدد قرص اسپیرنولاکتون برای توده و کیستیک و کل بدن من ضرری ندارد لطفا راهنمایی نمایید . با تشکر

پاسخ: معمولا قرصهای ضد بارداری احتمال بروز توده های خوش خیم پستان را کم میکنند و مصرف انها ضرری ندارد 

2)

سلام من برای ریزش موهام ازاسپیرولاکتون25+سیپروکامپؠ ?ند استفاده میکردم ولی الانبعداز5-6ماه دکتراسپیرولاکتون100تجویزکرؠ ?ه میخاستم یدونم مشکلی نداره این داروبرای من عوارضی نداره 
 
پاسخ:
ممکن است مقداری افت فشار خون ایجاد شود اگر سرگیجه و طپش قلب احساس میکنید بهتر است به پزشک خود اطلاع دهید . گاهی نیز لکه بینی و اختلال در پریود دیده میشود
اگر تحت نظر پزشک دارو را مصرف نمایید معمولا مشکلی نیست

3)
با سلام و تشکر از راهنماییهای شما
من 35 سال دارم 3.5 سال است که ازدواج کرده ام. بعد از یک سال و نیم ناباروری در ماه اخیردر روز 14 قاعدگی سونو شدم یک فولیکول 22 میلی در تخمدان سمت راستم و یکی 20 میلی سمت چپم بود. در روز 15 قاعدگی iui کرده ام. به من برنامه داده اند که از روز هفدهم شیاف سیکلوژست را مصرف کنم و همچنین بعد از iui یک شب در میان همخوابی داشته باشیم تا روز 21 قاعدگی.
سوال اینکه : 1) شیاف سیکلوژست را بهتر است به صورت رکتال استفاده کنم یا واژینال؟
2)اگر بعد از روز 21 باز هم همخوابی داشته باشیم آیا مشکلی ایجاد میکند و ضرر دارد؟
3)به من گفته شده روز 30 تست حاملگی بدهم. ایا آنروز برای تست زود نیست؟ 
پاسخ :
با سلام پاسخ سوالات شما بترتیب:
1- واژینال
2-خیر
3- خیر
4)
با سلام
پس از جراحی واریکوسل شوهرم در سال 85، و سپس چند آی یو آی ناموفق در 86، امسال میکرو اینجکشن شدم که فقط یک جنین جهت انتقال داشتم. پس از 13 روز از ترانسفر، آزمایش خونم hcg 19 بود و مشکوک به بارداری هستم. الان هم که 4تا6 روز پریودیم عقب افتاده باز هم آزمایشم 16 روز پس از ترنسفر مشکوکه.
چه کار کنم؟ممنونم 
پاسخ:
با سلام
نکته ای که باید توجه نمایید اینستکه امپول هاش سی جی که قبل از گرفتن تخمک تزریق میشود میتواند روی جواب بتا هاش سی جی اقر داشته وانرا بمقدار جزئی بالا ببرد لذا اگر ازمایش در 48 ساعت بعدی بالاتر نرفت احتمالا علت اینمورد می باشد. 

5)
با سلام
من پس از انجام میکرو اینجکشن و انتقال یک جنین، آزمایش خون منفی داشتم. ولی علائمی شبیه سینهدرد، انقباضات خفیف شکمی، ترشح و عقب افتادگی ده روزه پریود آیا ممکن است به دلیل بارداری بیوشیمیایی و یا حاملگی خارج رحمی یا ... باشد؟ آیا برای پریود شدن نیاز به د ارو هست یا نه؟
با تشکر 
پاسخ :
با سلام
ازمایش خون منفی حاملگی را کلا رد میکند و این علائم در اثر سطح بالای هورمونی در اثر تزریق امپولهای هاش ام جی معمولا اتفاق می افتد

6)با سلام
من 30سال دارم دوعمل آی یو آی و یک آی وی اف ناموفق داشتم 6 سال که ازدواج کردم دربرج 10 تحت عمل میکرو همراه با لیزر قرار گرفتم 3جنین از گرید Ab و b برای من در تاریخ 4 دی ماه انتقال دادند آزمایش اول من روز 13انتقال20 آزمایش دوم در 36 ساعت بعد 31و آزمایش سوم من باز هم 36 بعداز آزمایش دوم بتای 45 رو نشون داد من تمام آزمایشهارا در موسسه رویان دادم حالا سوال من اینه که چرا بتای من انقدر کند بالامی ره و این می تونه خطرناک باشه.درضمن من روز نهم انتقال یک لکه بینی خیلی خیلی کم داشتم الان هم از بی بی چک که استفاده می کنم مثبت لطفا منو راهنمایی کنید. 

پاسخ:

اگر بتا خیلی اهسته بالا رود احتمال حاملگی خارج از رحم یا سقط وجود دارد ولی گاهی نیز ممکنست این حالت در حاملگی طبیعی دیده شود لذا شما باید فقط صبر کنید و انشالله به نتایج امیدوار باشید
7) 
سلام من بیتا هستم دوست دارم بدانم کدام دکتر برای آی وی اف نتیجه بهتری را ارائه داده و استراحت بعد از انجام آی وی اف چگونه است؟
پاسخ :
کلا میزان موفقیت ای وی اف در بهترین مراکز دنیا 30-40درصد است و در ایران نیز پیشرفتهایی خوبی در این زمینه دیده می شود و امار و ارقام بسیار به این اعداد نزدیک است .
در مورد استراحت در هیچ مطالعه ای دیده نشده است که استراحت اثری در موفقیت ای وی اف داشته باشد و بعد از ترانسفر دیگر باقی کار با خداست .
با آرزوی موفقیت 

8)استفاده از آمپول ازhcg
با سلام من از قرص لترفم وتاموکسیفن از روز سوم وپنجم قاعدگی ام استفاده کردم وبعد از چند روز سنو داخلی تنها یک تخمک را نشان داده پزشک برایم hcg را تجویز کرده میخواستم بدانم پس چرا اغلب پزشکان کلموفین را تجویز میکنند اما پزشک من لترفم را کدام بهتر است آیا بهتر نیست IUI انجام دهم من 30سال دارم و2سال است ازدواج کردم ویک سال است پیشگیری نمیکنم .با کمال تشکر 
پاسخ :
ایا آزمایش اسپرم انالیز شوهرتان طبیعی بوده است؟ 

8)
سلام، ممنون از زحماتتون
ما 7 ساله که ازدواج کردیم و به علت واریکوسل همسرم بچه دار نمیشیم. با آخرین مراجعه به ما گفته شد بعد از عمل واریکوسل همسرم با روش Ivf شاید بتونیم نتیجه بگیریم البته این اظهار نظر با دیدن آزمایشهای سال قبل همسرم بود. بعد از آزمایش دوباره برای تعیین درصد موفقیت عمل دکتر گفت که جواب آزمایش خیلی فرق داره و امکان اینکه جواب بگیریم خیلی کمه (fsh در آزمایش قبلی 37 و آزمایش جدید به فاصله 1 سال 65 بود) الان متوجه شدیم که در این فاصله همسرم قرصهای تقویت مو استفاده می کردن که دکترشون گفته بوده اگر نمی خوان بچه دار بشید اینها رو مصرف کنید. می خواستم بدونم که آیا مصرف این قرصها می تونسته در نتیجه آزمایش تاثیر بگذاره و اگر جواب مثبته آیا با گذشت زمان این هورمون به حالت قبل بر می گرده یا نه؟ (با توجه به اینکه دکتر ایشون در دسترس نیستند لطفا ما رو راهنمایی کنید) ممنون 
پاسخ:
در مورد فیناستراید همانط.وری که جناب دکتر هم فرمودند د رآقایان تاثیر جندانی در باروری هنوز گزارش نشده است ولی مصرف آن در خانمها بسیار برای جنین مضر بوده و حتی دو سال قبل از اقدام به بارداری باید مصرف آن قطع شود .
در مورد آزمایش اسپرم و عمل واریکوسل :
کلا اگر مشکل عمده ای در اسپرم شوهرتان وجود داشته باشد که این 7 سال ناباروری نیز شاید گواه بر انست درمان دارویی فقط در 10% موارد و عمل واریکوسل هم تقریبا در همین حدود موثر است و در بقیه موارد معمولا تیاز به IVF ,Micro Injection وجود خواهد داشت .
نکته اینست که عمل صرفا برای اجتناب از IVF صورت میگیرد و اگر نیاز به IVFحتمی است . دیگر نیازی به عمل واریکوسل نخواهد بود
9)
با سلام
در آزمایش انجام شده مقدار fshبرابر 50 بود که از رنج نرمال آن خیلی بالاتر بود ولی برایم قرص استروژن و پروژسترون را تجویز نمودند آیا این درمان مناسبی است ؟؟؟؟؟؟؟؟
در صورت بالا بودن fsh به چه صورت باید از کورتون استفاده کرد؟؟
آیا از این روش درمان صورت می گیرد؟؟؟؟؟ 
پاسخ :
نارسایی اولیه تخمدان با مقدار Fsh , Lh در حد یایسگی و معمولا بالاتر از 40 تشخیص داده می شود و درمان آن علامتی می باشد یعنی فقط کمبود هورمونها را باید جایگزین نمود (استروژن و پروژسترون)
در صورت تمایل به حاملگی اهدا تخمک و اهدا جنین در ایران مانع شرعی و قانونی ندارد و می نوانید از این روشها استفاده نمایید .
البته ازمایشات حتما باید در دو نوبت تکرار و تایید شوند و من بیمارانی داشته ام که ازمایش بعدی انها کاملا نرمال بوده و صرفا تشخیص به یک خطای ازمایشگاه گذاشته شده بوده است. 
در گذشته وقتی تشخیص نارسایی اولیه تخمدان گذاشته میشد یعنی اینکه دیگر به هیچ وجه امکان بازگشت عملکرد نخمدان وجود ندارد. پس شما نیز زیاد امیدوار نباشید ولی ..... در کتب اخیر نازایی 10 _20% امکان بازگشت عملکرد تخمدان دیده شده که تمامی این بیماران استروژن و پروژسترون مصرف نموده بودندو البته هرچند درمان با این هورمونها ضرفا درمان چابگزین کننده کمبود هورمونهای خود بدن بوده و اثر درمانی در بهبود تخمدان ندارد ولی با توجه به آمار ذکر شده بهتر است حتما این هورمونها استفاده شوند. 


10)
با سلام
خانمی 30 ساله و متاهل هستم مدت 8 سال است که ازدواج کرده ام و چندین سال است که پریود نمی شوم و فقط با مصرف قرص ldیا قرصهای استروژن و پروژسترون پریود می شوم نتیجه آزمایشات انجام شده به صورت زیر است
lh:19.4 iu/l
fsh:50.3 iu/l
prolactin : 861.5 ng/ml
e2 (estradiol):10 pg/ml
آیا با جوابهای بالا امکان پریود منظم برایم وجود دادر؟
آیا داروی خاصی برای درمان هورمونی است؟
چه دارویی مناسب است؟
آیا امکان بارداری وجود دارد؟
به چه صورت درمان را باید برای بارداری انجام دهم
باتشکر 
پاسخ :
با سلام
متاسفانه آزمایشات شما نشان دهنده نارسایی اولیه تخمدان است که علت ان باید بررسی شود .
برای بارداری میتوانید از تخمک اهدایی یا جنین اهدایی استفاده کنید
برای جلوگیری از پوکی استخوان و ... بهتر است فعلا از درمان استروؤن و پروژسترون البته با چکاب مرتب و سالانه پستان و رحم استفاده نمایید.
موفق باشید
با سلام
نارسایی تخمدان علل مختلفی از جمله بیماریهای ژنتیکی و کروموزومی و مادرزادی ( متابولیک ) - اثر رادیوتراپی و شیمی درمانی - بیماریهای خودایمنی گاهی در جند غده همزمان دیده می شود .ایم موارد شامل :
میاستنی گراو - Ttp-ارتریت روماتویید-ویتلیگو-کمخونی همولیتیک خود ایمنی-گالاکتوزمی-کمبودهای انزیمی ارثی -و ....
اخیرا مشخص شده است که در 10 تا 20 درصد موارد بطور خود بخود و با مصرف همزمان استروژن ممکنست فعالیت تخمدانها بازگزدد.

11)  سلام و خسته نباشید
دختری هستم 20 ساله از حدود 3-4 سال پیش پریود نا منظم داشتم و حتی این اواخر به مدت 7-6 پریود نشده بودم
اسفند سال گذشته به پزشک مراجعه کردم و جواب آزمایشهام به شرح زیر است
TSH 1.8
F.S.H 7.3
L.H 26.6
Prolactin 11.4
Testostrone 0.7
D.H.E.A 2.6
Serum Estradiol 47.5
دکترم بعد از مشاهده ی جواب آزمایش به مدت دو ماه قرص سیپروترون کامپاد رو برای من تجویز کرد
در طول دو ماه مصرف پریودم حالت منظمی به خودش گرفت و فاصله ی بین پریودم در ماه اول و دوم برابر با 21 روز شد
بعد از گذشت دو ماه مجدد به دکتر مراجعه کردم و برای سه ماه دیگه قرص سیپروترون کامپاد رو تمدید کردند
اینبار فاصله زمانی بین پایان و شروع مجدد پریودم به ترتیب 24 و 25 روز بود

با توجه به اطلاعات فوق الذکر می خواستم بدونم احتمال باردار شدن یا نشدن من بعد از ازدواج چند درصد است؟
اگر به حالت طبیعی احتمال بارداری وجود نداره از سایر راهها (مثلا استفاده از تخمک اهدایی) امکان باردار شدن وجود دارد یا خیر؟

صمیمانه بابت طولانی شدن پیام ام معذرت میخواهم
با سپاس فراوان  

پاسخ:


آزمایشات شما بیشتر نشان دهنده Pco یا به اصطلاح تنبلی تخمدان می باشد . و با اینوجود اصلا نگران حاملگی خود نباشید.
برای تنظیم پریود از پروژسترون نیز میتوانید به جای سیپروترون کامپاند استفاده کنید.

12)
با سلام و تقدیم احترام
اگه امکانش هست می خواستم بدونم در صورتی که میوم رحمی که بدون خونریزی غیر طبیعی و در سنین نزدیک منوپوز هست و طی معاینه روتین و به صورت اتفاقی کشف شده ولی به صورت متعدد بوده و موجب افزایش سایز رحم شده تحت هیسترکتومی قرار نگیرد چه پروگنوزی خواهد داشت؟

با تقدیم مجدد احترام و تشکر

پاسخ:

با سلام
در پاسخ کوتاه به سوال شما باید بگویم طبق تعریف میوم رحمی فقط در مواردی که علامتدار باشد نیاز به درمان جراحی پیدا میکند و در غیر اینصورت درمان محافظه کارانه خواهد بود. و کنترل سریال با سونوگرافی برای بررسی اندازه ان کافیست . اگر رشد سریع داشت و یا اندازه رحم به حدی بزرگ بود که منجر به انسداد حالب و نارسایی کلیه شود نیاز به جراحی و در غیر اینصورت با نزدیک شدن به منوپوز خود بخود سایز انها کوچکتر و چه بسا محو خواهد شد.

هاله
سه شنبه 15 بهمن ماه سال 1387 ساعت 11:50 AM
سلام و خسته نباشید
من پرولاکتینم بالاست  780 هست
دکتر بهم داستینکس داده که مصرف کنم از طرفی بهم کلومیفن داده که از این هفته یعنی از روز 5 پریودم بخورم و بعدش نزدیکی داشته باشم
اما توی بروشور داستینیکس نوشته که نباید حین مصرف نزدیکی کرد و به محض بارداری قطع کنید
در ضمن من فقط مشکلم بالا بودن پرولاکتین بود و نمیدونم چرا کلومیفن را هم برام دکتر تجویز کرد چون آزمایشی یا سونوئی چیزی نگرفت که بفهمه تنبلی تخمدان دارم
وقتی معلوم نیست تنبلی دارم آیا کلومیفن را بخورم؟ من تازه 1 ماهه که دارم اقدام میکنم . الکی باید دارو بخورم؟ عوارض نداره؟
دارم دق میکنم ممنون میشم اگه راهنمائیم کنید
  /  
راز
شنبه 26 بهمن ماه سال 1387 ساعت 3:02 PM
سلام وقت بخیر . با تشکر از وبلاگ بسیار زیبا و سازندتون
خانوم دکتر :( من ارمین 27 ساله)  خانوم من در مورد بچه دار شدن مشکل داره مشکلش هم از تخمدانهای پلی کیستیکه تا حالا هم زیاد دکتر رفتیم ولی تو این شش ماه هیچ نتیجه ای نگرفتیم . خیلی ممنون می شیم کمکمون کنین (راستی به وبلاگ من سر بزنین خوشهال می شم )
پاسخ:
سلام آرمین جان
اگر تهران هستند بیان ویزیتشون کنم اگر سهرستان هستند زنگ بزنند 88282800
ملیکا
یکشنبه 27 بهمن ماه سال 1387 ساعت 07:33 AM
سلام و ممنون به خاطر سایت عالیتون
من ۹ ماه پیش کیست هیپوفیزم رو که از پرولاکتین بالا ایجاد شده بود عمل کردم وبعد از آن بطور مداوم تحت نظر دکتر غدد هستم ولی سطح پرو لاکتین من اصلا پایین نمی آد و دکترم نیاز به دارو نمیبینه .تو آخرین آزمایشم ۳ برابر مقدار طبیعی بود ولی سایر هورمونهام همشون سطح نرملالی دارند هر ماه هم مرتب پریود می شم ولی روزهای زیادی در ماه سر سینه ها م دردناکه
می خواستم لطفا جواب بدید که ممکنه من مشکل نازایی داشته باشم من دو ساله که ازدواج کردم وتا به حال تصمیم به بارداری نداشتم
پاسخ:
با سلام
معمولا اگر اندازه کیست بزرگتر نشه و تمایل به بارداری و اختلال پریود وجو نداشته باشد نیاز به دارو نیست ولی وقتی تصمیم به بارداری گرفتید باید از چند ماه قبل داروهارا شروع کنید .
اثر این بیماری روی باروری کاملا قابل کنترل می باشد و نگران نباشید فقط باید مرتب پیگیری کنید که این توده بزرگتر نشده باشد .
  /  
امیر
جمعه 2 اسفند ماه سال 1387 ساعت 4:39 PM
سلام خانم دکتر وقت بخیر . ۲ سوال دارم اگه ممکنه در ایمیل به من جواب بدهید . من مردی ۳۳ ساله هستم و مشکل زود انزالی در هنگام نزدیکی دارم و از یک قرص که در تمام داروخانه ها موجود ایت استفاده می کنم به طور موقتی خوب است . ولی می خواستم بدانم علاج بهتر و دائمی تری دارد یا نه ؟
سوال ۲: همسر بنده در هنگام نزدیکی اصلا تحرکی از خود نشان نمی دهد و حتی نوازشی هم از طرف او صورت نمی گیرد می خواستم بدانم برای این مشکل ایشان راحی هست اگه هست برایم ایمیل کنید متشکر می شوم.
  /  
سارار
سه شنبه 13 اسفند ماه سال 1387 ساعت 08:21 AM
سلام خسته نباشید . من در ۲۳ بهمنiui داشتم (بار دوم) 7اسفند آزمایش دادم جواب مساوی 15 بود در روز 11 مجدد تکرار شد و جواب 13 شد دکترم گفته تا زمانی که منفی نشده باید آزمایش را تکرار کنم .می خواستم ببینم آیا باز احتمال( بالا رفتن جواب آزمایش هست و آیا شیاف پروژسترون بر نتیجه آزمایش اثر دارد یا خیر ؟ ممنون می شوم اگر پاسخ را به ایمیلم ارسال نمائید .
پاسخ:
با سلام
ّبرای تشخیص بارداری خارج از رحمی جواب باید تکرار شود ولی متاسفانه بعید است حاملگی موفقی وجود داشته باشد .
تزریق HCG خود میتواند آزمایش را اندکی مثبت نماید
  /  
سیاوش
یکشنبه 18 اسفند ماه سال 1387 ساعت 11:51 AM
با سلام و عرض تشکر سئوالی دارم و آن اینکه آیا خمیدگی آلت مرد به طرف  پایین به شکل کمانی نقص محسوب می شود و اگر چنین است راه چاره چیست و آیا این مسئله ربطی به انزال زودرس داره ؟
                                                            
پاسخ:
با سلام
این حالت در اصطلاح ارولوژی کوردی گفته میشود و اگر ایجاد مشکل نماید با عمل جراحی قابل رفع می باشد
شما برای معاینه حتما به پزشک متخصص کلیه ک مجاری ادرار (ارولوژیست) مراجعه نمایید .
  /  
باران
یکشنبه 18 اسفند ماه سال 1387 ساعت 1:11 PM
با سلام و خسته نباشید خدمت شما
من ۲۳ سال دارام و ۱ سال از ازدواجم میگذرد.ولی متاسفانه به شدت مشکل خشکی واژن دارم به طوری که از شدت درد نمی توانم نزدیکی داشته باشم.لطفا کمکم کنید.۲ بار به پزشک مراجعه کردم ولی گفتند عفونت یا هیچ مشکل دیگری ندارم .گفتند به تدریج خوب می شود ولی من حتی دیگه نمی توانم رابطه داشته باشم.ممنونتان هستم
پاسخ:
گاهی این حالت در اثر ابتلا و واژینیسموس شدید اتفاق می افتد که درمان خاص خود را دارد .
حتما باید از نظر وجود واژینیسموس معاینه شوید
واژینیسموس اصطلاحا به اسپاسم غیر ارادی عضلات کف لگن گفته میشود
  /  
سارا
یکشنبه 18 اسفند ماه سال 1387 ساعت 3:10 PM
سلام من چند روز پیش سوالی پرسیده بودم که شما زحمت کشیده بودیدو پاسخ داده بودید منتهی جواب سومین آزمایشم که در تاریخ ۱۷/۱۲/۸۷ تکرار کردم ۱۲۴ بود دکترم میگه باید شیافها را ادامه بدهم و ۲۷/۱۲/۸۷ بروم سونوگرافی بارداری .می خواستم ببینم نظر شما چیست ؟متشکرم
پاسخ:
در حاملگی طبیعی معمولا مقدار این هورمون هر 48 ساعت دو برابر میشود و با سونوگرافی و یا ندازه گیری سریال این هورمون میتوان از محل و رشد جنین اطمینان حاصل نمود
  /  
ندا
شنبه 24 اسفند ماه سال 1387 ساعت 3:59 PM
سلام باتشکرازوبلاگ بسیارعالیتون من ۳۰سالمه ومتاهلم وبدون بچه ام مشکلی برام حدود ۱ ساله که پیش اومده ولی با مراجعه به دکترهای متفاوت هم جوابی بدست نیاوردم من حدود۱۰روزبه پریودم دچارلک بینی میشم سونوگرافی ازرحم وتخمدان وتست پاپ اسمیرهم دادم که نرمال بوده ولی زخم رحم داشتم که فریز هم شدم ولی بازهم لک بینی دارم پریود م قبل ازلک بنی مرتب بودولی گاهی نامرتبه متشکرمیشم اگه راهنمایی بفرمایید.
پاسخ:
با سلام

در این مورد مطلبی با عنوان هیستروسکوپی در وب لاگ وجود دارد که میتوانید مراجعه نمایید .
شایعترین علت این مشکلات وجود پولیپ های بسیار کوچک در داخل رحم می باشد که معمولا بعلت کوچکی در سونوگرافی معمولی دیده نمیشوند و در هیستروسونوگرافی یا هیستروسکوپی قابل مشاهده می باشد و براحتی میتوان انها را سوزاند و خونریزی نامرتب را درمان نمود.
  /  
سیما
پنجشنبه 6 فروردین ماه سال 1388 ساعت 01:53 AM
با سلام
پرسش من در مورد کیست تخمدان pco و مصرف طولانی مدت قرصهای ضد بارداریست .

من دختری هستم 22 ساله که به مدت 2 سال و نیم متوالی و بدون وقفه از قرصهای سیپروترون
کامپاند و اسپرینولاکتون استفاده میکردم .
خواهر بنده هم همین مشکل رو داشت .
ایشون سه سال بدون وقفه سیپروترون مصرف میکرد و به دلیل مصرف طولانی لخته ی خونی در مغز مشاهده شد .
بنده به دکتر مراجعه کردم و موضوع رو مطرح کردم و دکترم قرص مدروکسی پروژسترون رو برای من تجویز کرد به جای سیپروترون . ولی به مدت سه ماه اصلاً با این قرصها قاعده نشدم .
دوباره مراجعه کردم و دکترم قرص دزوسپتیو که ضد بارداری هست رو برام تجویز کرد و گفت که جدیده و عوارضش کمتر از سیپروترونه.
حدود 6 ماه دزوسپتیو مصرف میکردم که جوشهای صورتم برگشت .
به دکتر دیگه ای مراجعه کردم و موضوع لخته شدن خون و عوارض سیپروترون رو برای دکتر جدیدم گفتم .
دکترم برام دیان تجویز کرده و گفت 4 ماه مصرف کن و یک ماه قطع کن و به این ترتیب ...

سوال من این است که آیا مصرف مداوم و متوالی این قرصها در طولانی مدت عوارضی مثل سکته ی مغزی داره یا نه ؟با توجه به سابقه ی خانوادگی ام ( خواهر م که ایشون هم به دیلیل کیست تخمدان 3 سال سیپروترون مصرف کرد و دچار عارضه شد)
آیا ممکنه که من هم دچار لخته ی خون در مغز بشم ؟
چون الان تقریباً سه ساله که از قرصهای ضد بارداری استفاده میکنم .ازدواج نکردم و اگر همچنان استفاده کنم تا 3-4 سال دیگر خطرناکه ؟
سوال مهمی که داشتم اینه که آیا قطع یک ماهه یا سه ماهه ی این قرصها تاثیری در کاهش عوارض و خطراتی نظیر سرگیجه و سکته و ... داره یا نه ؟
دکتر جدیدم یاداور شد که دزوسپتیو هم مانند سیپروترون خون رو لخته میکنه و همه ی قرصهای ضد بارداری مثل هم هستند.
آیا فرقی میکنه که سیپروترون یا دزوسپتیو رو مصرف کنم؟
خواهش میکنم کمکم کنید . واقعاً افسرده شدم .
آیا اگر به مدت طولانی بخواهم سیپروترون مصرف کنم مثلاً 6 سال ممکنه مانند خواهرم لخته ی خونی در مغزم ایجاد بشه ؟
اگر بهتره مدتی رو قطع کنم هر چند وقت یکبار قطع کنم ؟و چه مدت قطع کنم تا احتمال بروز عوارض کمتر بشه.

از شما خیلی ممنونم. راهنماییم کنید.
پاسخ:
با سلام
قرصها رو حتما قطع کنید چون ممکنست اختلالات انعقادی زمینه سازی نیز وجود داشته باشد که اثرات انها با مصرف قرص تشدید پیدا نماید
در ضمن خواهد شما در صورت بارداری حتما باید در تمام طول بارداری از هپارین (داروی ضد انعقادی تزریقی) مصرف نمایند و اما شما
هر ماه اگر پریود شما بمدت بیش از 10 روز عقب افتاد از دو عدد آمپول پروژسترون 50 میلی گرم عضلانی استفاده نمایید و البته اینجا جای طبابت نیست و حتما تحت نظر پزشکتان این دارو را استفاده نمایید .
اگر با پروژسترون پریود نمی شوید پی دیگر علت مشکل شما PCO نیست و باید علت ان بررسی شود
  /  
سیما
یکشنبه 9 فروردین ماه سال 1388 ساعت 01:18 AM
با تشکر از پاسخ شما.
یعنی به نظر شما قرصهای ضد بارداری را قطع کنم یا اسپیرینولاکتون و متفورمین هم منعقد کننده ی خون هستند؟
ممکن است مشکل من pco نباشد؟
تا به حال سه بار سونوگرافی دادم و در هر سه سونو گرافی دکتری که سونو میگرفت از خودم میپرسید چه مشکلی داری و من میگفتم pco  و او همان را در نتیجه ی سونوگرافی مینوشت!!!
نتیجه ی اولین سونوگرافی من این بود:
ابعاد رحم 81*47*40 میلیمتر میباشد.
شکل و پوزیشن رحم طبیعی و پارانشیم طبیعی دارد .
ضخامت آندومتر برابر 5 میلیمتر میباشد.
حجم تخمدانها در دو طرف افزایش یافته و تخمدانها حاوی فولیکولهای کوچک و متعدد میباشند.

این سونوگرافی درست بعد از یک سال بود که پریود نمیشدم.
دو سال قرصهای ضد بارداری مصرف کردم .
بعد از اون یک نوبت مدروکسی پروژسترون که تا سه ماه پریود نشدم . سونوگرافی دادم و جوابش این بود:
ابعاد رحم 84*31*38 میلیمتر میباشد.
اکوژنیسیته طبیعی است.
ضخامت آندومتر 5.4 میلیمتر است .
تخمدانها به اقطار mm 18*37 =L
mm 16*36=R
دیده شدند.
در هر دو تخمدان فولیکولهای کوچک محیطی در اطراف بخش اکوژن مرکزی دیده میشود که مطرح کننده PCO است. توده solid و کیستیک دیده نشد . ضایعه فضا گیر دیده نشد .

بعد از این سونوگرافی 5 ماه دزوسپتیو و متفورمین خوردم.
دکترم رو عوض کردم و تمام این مسایل رو براش توضیح دادم و اون برام اسپیرینولاکتون دو نوبت در روز.
متفورمین دو نوبت در روز و دیان به مدت چهار ماه یکبار تجویز کرد.
یعنی چهار ماه دیان بخورم یک ماه استراحت .
چون گفت تخمدانهات تنبله و ممکنه با مصرف متوالی برای همیشه بخوابند!

با این تفاسیر ازتون خواهش میکنم منو راهنمایی کنید.
از بس توی مطب دکتر نشستم خسته شدم الان سه ساله که من هر سه ماه یکبار به پزشک مراجعه میکنم .
شهرستانم و راهمون دوره.
به نظر شما من چی کار کنم؟
آیا با ازدواج کردن مشکلم رفع میشه ؟
دکتر اولم میگفت زود باش ازدواج کن.
اگر نتونم تا 2-3 سال دیگه ازدواج کنم چی؟ اصلاً ربطی داره؟
ببخشید پر حرفی کردم ممنون از کمکتون. واقعاض به راهنماییتون نیاز دارم.
پاسخ:
قسمتهای مربوط به تخمدان پلی کیستیک رو مطالعه کنید اصلا بیماری وحشتناکی نیست و خب بعضی تخمدانشنون کم کاره مثل بعضی ها که هوش شون پایین هست خب اینا یه چیزهایی هستند که فعلا نمیشه کاریش کرد باید باهاش بسازید و کم کم کنترل بدن خودتون رو بدست بگیرید.
  /  
سیما
یکشنبه 9 فروردین ماه سال 1388 ساعت 01:27 AM
راستی شما فرموده بودید که :
هر ماه اگر پریود شما بمدت بیش از 10 روز عقب افتاد از دو عدد آمپول پروژسترون 50 میلی گرم عضلانی استفاده نمایید.

باید به عرضتون برسونم که بنده اصلاً بدون این قرصها پریود نمیشم .
بعد از بلوغ دو ماه به دوماه و چهار ماه به چهار ماه پریود میشدم یعنی از 13 سالگی تا 18 سالگی.
ولی از 18 سالگی تا 19 سالگی به مدت یکسال اصلا پریود نشدم و به دکتر مراجعه کردم و سونوگرافی بالا که به عرضتون رسوندم .
تا دو سال با قرص به صورت متوالی پریود شدم . یعنی تا 21 سالگی .
بعد از ماجرای انعقاد خون خواهرم با یکبار مصرف مدروکسی تا سه ماه پریود نشدم .
بعد از اون تا 5 ماه با دزوسپتیو پریود شدم.
و الان که همه رو قطع کردم ولی دکتر برام دیان تجویز کرده.
یعنی هیچ راه دیگه ای نیست؟
کمکم کنید . نگرانم.
پاسخ:
فعلا همه قرصها رو قطع کنید و اگر تا 2 ماه پریود نسدید بعد ار 2 ماه یک ازمایش کامل هورمونی بدهید و نگران نباشید در حالتی که شما قرار دارید ریسک مصرف دیان یا هر داروی ضد حاملگی دیگری بسیار بیشتر از پریود نشدن است!!!
  /  
neda
یکشنبه 9 فروردین ماه سال 1388 ساعت 4:07 PM
salam  khanum doctor :sale notoon mobarak!
man ghablan darmorede khoonrizie ziadam harf zadam amma...

man ye dokhtare 19 sale hastam ke moshkele khoderzayi dashtam ta chand vaghte pish ke fahmidam che khaki be saram shode!(nemidoonestam chi kar mikonam az tarighe  fahmidam site)
man alan nemidoonam ke bakeream ya na!
az 2 mah pish ke inkaro nemikonam ham 2 barlakebiinii dashtam
yeki 2 rooze va digari 8 rooz
hala nemidoonam chekar konam
torokhoda komakam konin!!

پاسخ:
البته بغید هست که منشا این خونریزی های تکرار شونده از پرده ب ک ا ر ت باشد ولی بهتر است حتما ویزیت شوید.و  نتیجه را برایم بنویسید
  /  
neda
یکشنبه 9 فروردین ماه سال 1388 ساعت 8:18 PM
lotfan age mishe javabe mano mail konin!!!!!!!
  /  
سیما
سه شنبه 11 فروردین ماه سال 1388 ساعت 4:06 PM
متشکرم
  /  
moha
جمعه 14 فروردین ماه سال 1388 ساعت 2:33 PM
میخواستم راجع به smegma توضیح بدهید چون من ختنه شدم اما زیر و روی آلتم جاییکه پوست آلت چروک میشه سوراخی وجود داره که توی اون یک چیزی مثل جنس صابون به رنگ زرد وجود داره البته خیلی کوچیک که هر از گاهی در میآرمش اما بازم تولید میشه این چیه؟؟؟
پاسخ:
لطفا سوالات خود را در این سایت مطرح نمایید
(سوالات مربوط به آقایان)
دکتر رهام صادقی:


http://www.roham.ws/web/index.html
  /  
سیما
یکشنبه 16 فروردین ماه سال 1388 ساعت 4:03 PM
با سلام خدمت شما خانم دکتر
میبخشید که بنده انقدر مزاحمتون میشم .
یه سوال دیگه داشتم .
1- از اونجایی که من قرصهای ضد بارداری رو قطع کردم و در شرف ازدواج هستم .
به دلیل عوارضی که داشته . روشهای جلوگیری از بارداری برای بیماران دارای تخمدان پلی کیستیک چگونه است؟(به جز استفاده از کاندوم به دلایلی)

2- آیا احتمال بارداری برای اینگونه بیماران بدون هیچ روش جلوگیری وجود داره ؟
چون تا مدتی قصد بارداری ندارم و از این موضوع نگرانم.
3- شرمنده واقعاً میبخشید . آیا نزدیکی منقطع ممکنه منجر به بارداری در این بیماران بشه؟
منظورم آب پیش از انزاله . آیا بارورکنندست؟
چون فرمودید که تخمدان این بیماران تنبله این رو عرض کردم.


امیدوارم که همیشه موفق و پیروز باشید .
به خاطر خدمت رسانی که از طریق وبلاگتون میکنید بی اندازه متشکرم.
پاسخ:
با سلام و با آرزوی خوشبختی
بهترین راه پیشگیری برای شما مقاربت منقطع همراه با استفاده از کاندوم در روزهای پز خطر می باشد
در تخمدانهای پلی کستیک هر چند احتمال حاملگی پایین تر است ولی قابل پیش بینی نیست و طبق قانون تصادفات اگر نخواهید حامله شوید .زودتر حامله میشوید!!!!!!!
  /  
رضا
یکشنبه 16 فروردین ماه سال 1388 ساعت 4:14 PM
با سلام
میخواستم در مورد آزمایش قبل از ازدواج بدونم.
من و دوست دخترم قصد ازدواج داریم .
از این آزمایش نگران هستم.
میشه یک مقدار توضیح بدید که این چه نوع آزمایشی است ؟
آزمایش خون است یا آزمایش ژنتیک؟ یا هر دو؟
در قسمت مشاوره ژنتیک خواندم که افراد خاصی باید این مشاوره را بدهند که شامل ما نمیشد .
پس این آزمایشی که قبل از عقد میدهند خون است ؟ برای چیست ؟
پاسخ:
با سلام
آزمایش قبل از ازدواج یک آزمایش خون و ادرار هست که در اون
از نظر وجود تالاسمی(کم خونی ) اعتیاد - بیماری قند(دیابت) و گروه خونی بررسی میشوید. ازمایش ژنتیک فقط در صورت وجود بیماری خاصی در افراد نزدیک خانواده یا نسبت فامیلی با یکدیگر توصیه میشود.
  /  
Zhila
جمعه 28 فروردین ماه سال 1388 ساعت 6:35 PM
salam man dokhtare 20 saleyi hastam ke motasefane lake bini daram
mitoonam pishe khode shoma visit sham akhe in mah period ham nashodam!!:(( va kheili negaranam
soale digam ine ke man sinehamo doost daram bozorg konam va jayi khoondam ghorse zhasmin baraye in khoobe?
avarezi dare in ghors?
man az jarahi mitarsam
merc
  /  
محمود
دوشنبه 31 فروردین ماه سال 1388 ساعت 00:48 AM
پسلام خانم دکتر.وقتتون بخیر.قبلا سوالمو پرسیده بودم نمیدونم چراجواب ندادین؟لطف کنید جوابمو بدینپسری۲۲ سالههستم یه مشکلی دارم اگه لطف کنید راهنمائیم کنید ممنون میشم.
ازاول بلوغ تاالان مایعاتی که از بدنم هنگام خواب خارج میشوند شبیه مایع منی بوده ولی بدنم هنگام خروج این مایع احساس ضعف وسستی نمیکند.وگاهی اوقات حتی متوجه خروج مایع هم نمیشوم.
میخاستم بپرسم ایااین مایع منی میباشد؟اگرمنی است چرا هنگام خروج مایع احساس ضعف نمیکنم؟ایا مشکل یا بیماری خاصی دارم؟اصلا منظور از احساس ضعف وسستی هنگام انزال چیست؟
پاسخ:
با سلام
سوال شما متاسفانه به رشته ارولوژی مربوط میشود و در حیطه رشته من نیست .
  /  
الناز
پنجشنبه 10 اردیبهشت ماه سال 1388 ساعت 10:17 AM
با عرض سلام و خسته نباشی خد مت خانم دکتر
من ۲۲ سال دارم دوماه قبل به علت خواندن کتابی در مورد سرطان سینه من وسواس شدم و داخل سینه چژم یه بافت بیدا کردم که بال فاصله دو روز بعد دکتر برام سونو نوشت وهر دو سینم جک شد وسالم بودم الان دوباره وسواس شدم و داخل سینه راستم یه بافت ریز بیدا کردم الان نمیدانم چکار کنم لطفا مرا راهنمای کنید تا از این مشکل جدا شوم .
علائم سرطان سینه چیست؟
پاسخ:
بافت سینه بعلت ماهیت غددی بودن ان حاوی ذرات ریز و درشت هست و مهم اینست که شما الان وضعیت طبیعی سینه خود را شناخته اید و بعد ها خدای نکرده هر گونه تغییری را بزودی متوجه خواهید شد.
نگران نباشید و اگر سابقه سرطان در خانواده ندارید احتمال بروز در این سن پایین بسیار نادر نادر است
  /  
فاطمه
دوشنبه 21 اردیبهشت ماه سال 1388 ساعت 7:45 PM
سلام. خسته نباشید.
به خاطر جوشهای وحشتناک صورت و کمرم به دکتر پوست مراجعه کردم و یک ماه روآکوتان مصرف کردم. اما آزمایش خونم منفی بود و قرص بهم نمیساخت. به خاطر همین چون تا 4 سال آینده قصد بارداری ندارم، قرص ضد بارداری یاسمین برایم تجویز کردند.
1)حالا سوالم این است که چون قرص یاسمین پروژسترون کم دارد باعث سرطان نمیشود؟(چون در خانواده کسانی به سرطان سینه دچار شدند)...
2) در حال حاضر قرص دزوسپتیو میخورم و زمان پریودیم که 10 روز شده بود دوباره 7 روز شد. و خیلی از این قرص راضی هستم. آیا تاثیر قرص یاسین به قدری هست که ارزش داشته باد جایگزین دزوسپتیو کنم؟ (چون جایی خواندم از عوارض این قرص لکه بینی است)
{البته به خاطر مصرف روآکوتان جوشهای وحشتناک تبدیل به جوشهای زیرپوستی شدند}
پاسخ:
قرص یاسمین فقط حاوی نوع متفاوت برورسترون می باشد و سرطانزا نیست. اکر وضعیت شما بهتر شده است لزومی به تغییر نوع دارو نمی باشد.
موفق باشید
  /  
ساناز
چهارشنبه 23 اردیبهشت ماه سال 1388 ساعت 6:27 PM
سلام دختری ۲۰ ساله هستم مشکل سینوزیت دارم بعضی اوقات دچار سرگیچه و حالت تهوع دارم فشارم هم میفتد  و میترسم .که مشکلی در سرم باشد ایا این مشکلات ممکن است از سینوس باشد؟
پاسخ:
این مشکلات بیشتر به گوش مربوط میشود و البته سینوزیت خیلی شدید هم میتواند با این علائم همراه باشد
  /  
شمیم
جمعه 25 اردیبهشت ماه سال 1388 ساعت 11:48 AM
سلام خانم دکتر من دختری ۱۹ ساله هستم ۱ماه قبل از سر کنجکاوی که ببینم برده بکارتم کجاست انگشتمو کردم داخل سوراخ الت تناسلیم هر چی کردم داخل اصلا پرده ای وجود نداشت و هیچی حس نکردم ایا امکان داره پرده ام پاره شده باشه؟یا اصلا پرده ای نداشته باشم؟تورو خدا کمکم کنید خیلی میترسم خاستگارای زیادی دارم ولی میترسم ازدواج کنم.پرده بکارت کجاست؟
  /  
شمیم
دوشنبه 28 اردیبهشت ماه سال 1388 ساعت 10:35 PM
تورو خدا جوابم بدین سلام خانم دکتر من دختری ۱۹ ساله هستم ۱ماه قبل از سر کنجکاوی که ببینم برده بکارتم کجاست انگشتمو کردم داخل سوراخ الت تناسلیم هر چی کردم داخل اصلا پرده ای وجود نداشت و هیچی حس نکردم ایا امکان داره پرده ام پاره شده باشه؟یا اصلا پرده ای نداشته باشم؟تورو خدا کمکم کنید خیلی میترسم خاستگارای زیادی دارم ولی میترسم ازدواج کنم.پرده بکارت کجاست؟
پاسخ:
نه عزیزم نگران نباش وسط پرده بکارت سوراخی به اندازه کوچک جهت وجود دارد که خونریزی قاعدگی نیز از این طریق صورت میگیرد
  /  
شمیم
سه شنبه 29 اردیبهشت ماه سال 1388 ساعت 2:01 PM
سلام مرسی الهی قربونتون برم خیالم راحت شد.یعنی پرده به وسیله ی انگشت دست پاره نمیشود?یعنی فقط به وسیله ی الت تناسلی مرد پاره میشود ؟تورو خدا جواب این سوالمم بدین ممنون میشم
پاسخ:
عجب سوالاتی می کنید؟ ....... بهتره معاینه بشید .محیط مجازی اینترنت فقط برای اطلاع رسانی می باشد
  /  
شمیم
سه شنبه 29 اردیبهشت ماه سال 1388 ساعت 11:57 PM
ببخشید هی وقتتونو میگیرم خانم دکتر میشه بگین پرده بکارت کجاست ؟ایا پرده فقط به وسیله ی نزدیکی پاره میشه؟کوچیک شما شمیم
پاسخ:
شمیم جان به مبحث مربوط به پرده بکارت مراجعه کنید و تصاویر را مطالعه بفرمایید
  /  
الناز
یکشنبه 3 خرداد ماه سال 1388 ساعت 10:23 PM
با سلام وخسته نباشی
pcod با pco چه فرقی  میکند چرا همه جا نوشته تخمدان پلی کیستیک(pco )من مشکل پلی کیستیک دارم ولی دکترم داخل پروندم نوشته pcod من میترسم مشکل دیکری داشته باشم
سندرم پلی کیستیک چیست؟
  /  
سیما
پنجشنبه 7 خرداد ماه سال 1388 ساعت 00:39 AM
۱
  /  
ستاره
شنبه 9 خرداد ماه سال 1388 ساعت 11:38 PM
سلام خانم گل ببخشید میخواستم بگم ایا سوزن موضعی لاغری عوارضی هم داره یا نه؟اخه من پهلو دارم میخواستم ببینم اگه عوارض نداره استفاده کنم ممنون میشم راهنمایی کنین
پاسخ:
عوارضی نداره ولی تاثیرش رو نمیدونم واقعا چقدر باشه
  /  
شبنم ع.
شنبه 23 خرداد ماه سال 1388 ساعت 11:34 PM
با سلام
دو سوال از خدمت شما داشتم : اول آیا  با وجود سندرم تخمدان پلی کیستیک (pco) ، امکان وقوع حاملگی هست یا خیر ؟ یعنی اگر با روشهای تحریک تخمدان نظیر hcg  ، تخمک گذاری انجام و حاملگی به روش طبیعی یا IUI  یا IVF  انجام گیرد . و دوم اینکه قرص متفورمین را بعلت عدم توانایی بدنی نمی توانم مصرف کنم داروی جایگزین بجای متفورمین برای درمان pco چیست ؟
پاسخ:
با سلام
بیماری تخمدان ژلی کیستیک قابل درمانترین بیماری از انواع علل ناباروری می باشد
بجای متفورمین از نوع خارجی ان بنام قرص گلوکوفاژ استفاده کنید .
  /  
شبنم ع.
جمعه 29 خرداد ماه سال 1388 ساعت 11:21 PM
با تشکر از شما
متاسفانه قرص گلوکوفاژ را هم بدلیل ایجاد ضعف نتوانستم مصرف کنم، آیا داروی دیگری دارد ؟
و آیا می شود بدون درمان مستقیم pco ، با تحریک تخمدان ، تخمک گذاری  و حاملگی رخ دهد ؟
برای جنین مشکلی ایجاد نمی کند ؟
قبلا از شما کمال تشکر را دارم .
پاسخ:
البته گلوکوفاژ را باید بتدریج شروع و کم کم افزایش دهید
البته میتوانید مستقیما فقط با تحریک تخمک گذاری باردار شوید و استفاده از گلوکوفاژ اگرچه خوبست ولی الزامی نیست
  /  
شبنم ع.
شنبه 30 خرداد ماه سال 1388 ساعت 12:55 PM
با سلام و تشکر
اگر با وجود pco  بارداری به روش iui یا ivf رخ دهد امکان سقط ، بخاطر  pco  وجود دارد ؟
و همچنین  لک بینی قبل از پریود و درد پستان می تواند مرتبط با pco باشد ؟
قبلا از شما متشکرم.
  /  
بلوچ
سه شنبه 16 تیر ماه سال 1388 ساعت 6:12 PM
سلام خانم دکتر خوبی ایا شما ازدواج کردی یانه اگر نگری به شماره من تماس بگیر ۰۹۱۵۹۹۴۷۸۸۱
  /  
فریبا
سه شنبه 23 تیر ماه سال 1388 ساعت 1:01 PM
سلام ۴۷ سال دارم ۲ سال است که عادت نمیشوم ولی هر وقت قرص یاسمین مصرف مکنم مرتب قاعده مشوم ایا میتوانم مصرف ان را ادامه بدم ؟چه عوارضی برای من دارد هر ساله انواع تستهای مربوط به رحم را انجام داده و همیشه سالم بوده ا م متشکرم
پاسخ:
اگر دو سال عادت نشده اید یائسه محسوب میشوید و لزومی به استفاده از دارو جهت برقراری عادت نیست .
مصرف این داروها در این سن به هیچوجه پیشنهاد نمی شود و با عوارض زیادی میتواند همراه باشد
  /  
فریبا
یکشنبه 28 تیر ماه سال 1388 ساعت 2:04 PM
با سلام و احترام
41 ساله ام  با داشتن 3 فرزند بعد از زایمان آخری که چهارم فروردین بود(البته سزارین) با تأخیر پریود شدم و حالا برای بار دوم نیز 8 روز است که عقب انداخته ام البته دیشب به دکترم مراجعه کردم  گفت چرا بعد از زایمان نیامودی برای سونوگرافی ؟! و بالاخره 2 عدد آمپول پروژسترون 50 میلی تجویز کرده، دیشب یکیشو زدم اما خیلی نگرانم باز میشه یا نه؟ ترا به خدا راهنمایی کنید.
پاسخ:
عقب افتادن پریود بعد از زایمان بخصوص اگر شیر ده باشید امری طبیعی است
نگران نباشید ولی بهتر است از روش پیشگیری از بارداری نیز استفاده کنید و حتما از عدم وقوع بارداری اطمینان حاصل نمایید
  /  
مینا
دوشنبه 29 تیر ماه سال 1388 ساعت 1:50 PM
سلام
یک سوال داشتم که من یک بار با یک پسر که نزدیکی کردم دو سه قطره خون را مشاهده و بهد از دو روز خونریزی حالت پریودی کردم و این ذهن من را خیلی مغشوش کرده که آیا از طریق سونو می توان تشخیص داد که پرده بکارت سالم است ؟
پاسخ:
خیر بهیجوجه
حتما باید معاینه بشید
  /  
مینا
سه شنبه 30 تیر ماه سال 1388 ساعت 11:14 AM
اگه میشه جواب دهید ممنونم
  /  
ستاره
چهارشنبه 31 تیر ماه سال 1388 ساعت 8:26 PM
سلام خوبید خسته نباشید عزیزم می خواستم بدونم از سوراخ الت تناسلی تا پرده ی بکارت چقدر فاصله هست؟یغنی اط سوراخ تا پرده چند سانتی متر فاصله هست؟تورو خدا جوابمو بدین
پاسخ:
شما نیم تا یک سانتی متر در نظر بگیرید
  /  
سانی
شنبه 3 مرداد ماه سال 1388 ساعت 10:50 PM
سلام خانم دکتر ....وقت بخیر. من دختری هستم 24 ساله. یه سونوگرافی کردم که در مورد تخمدانها چنین نوشتن.: ابعاد تخمدان راست 22×42 میلیمتر و ابعاد تخمدان  چپ 13×40 میلیمتر بوده  و حاوی فولیکولهای ریز  مارزینال میباشد. و نظریه : PCOD ..
آیا ابعاد تخمدانم خوبه یا نه؟حاوی فولیکولهای ریز ما رزینال   یعنی چی؟
  و PCOD  یعنی چی؟  دارم میمیرم کمکم کنین.
پاسخ:
سونوگرافی تون خوب هست و فولیکولهای مارژینال همان تخمک هایی هستند که ازاد نمی شوند . در هر حال پی سی دی اصطلاحا به تنبلی تخمدان معروف است و اگر پزیودتان مرتب باشد معمولا مشکلی وجود ندارد
  /  
سانی
شنبه 3 مرداد ماه سال 1388 ساعت 11:03 PM
خانم دکترسلام بخاطر پر مویی صورتم به متخصص پوست و مو رفته بودم که قبل از هر چیز سونوگرافی و آزمایش برام نوشتن.. البته من موهارو با موچین میکندم چند سالیه..جواب آزمایشو هنوز نگرفتم و سونو گرافی چنین بود
رحم شکل و اکوزنیسیتهنرمال داشتهودر  برش میدسازیال 40×82 برش عرضی 45 میلی متر شد.ضخامت آندومتر 2 میلی متر است علامتی از  مایع آزاد در  پوستریور کلدوساک دیده نشد ودر
مورد تخمدانها چنین  است.: ابعاد تخمدان راست
22×42 میلیمتر و ابعاد تخمدان  چپ 13×40 میلیمتر بوده  و حاوی فولیکولهای ریز  مارزینال میباشد. و نظریه : PCOD ..
آیا ابعاد تخمدانم خوبه یا نه؟حاوی فولیکولهای ریز ما رزینال   یعنی چی؟
ضخامت آنومتر؟
پر مویی من میتونه فقط بخاطر استفاده فلز موچین باشه؟ از نازایی هم نمیترسم
میشه مفصلا توضیح بدین مرسی مرسی مرسی
پاسخ:
پر مویی هم یکی از علائم تنبلی تخمدان یا همان تخمدان پلی کیستیک است که ربطی به استفاده از موچین ندارد
اگر موهای زادئ زیاد نیست معمولا نیازی به درمان طبی نمی باشد
http://×  /  
سانی
شنبه 3 مرداد ماه سال 1388 ساعت 11:09 PM
سلام ببخشین برای بار چندم مینویسم خجالت میکشم برم پیش پزشک معالجم  . که بگن این فولیکولهای ریز میدسازیتال از کجا اومدن
خانم دکتر بخاطر پر مویی صورتم به متخصص پوست و مو رفته بودم که قبل از هر چیز سونوگرافی و آزمایش برام نوشتن.. البته من موهارو با موچین میکندم چند سالیه..جواب آزمایشو هنوز نگرفتم و سونو گرافی چنین بود
رحم شکل و اکوزنیسیته نرمال داشته در  برش میدسازیتال 40×82 برش عرضی 45 میلی متر شد.ضخامت آندومتر 2 میلی متر است علامتی از  مایع آزاد در  پوستریور کلدوساک دیده نشد ودر
مورد تخمدانها چنین  است.: ابعاد تخمدان راست
22×42 میلیمتر و ابعاد تخمدان  چپ 13×40 میلیمتر بوده  و حاوی فولیکولهای ریز  مارزینال میباشد. و نظریه : PCOD ..
آیا ابعاد تخمدانم خوبه یا نه؟حاوی فولیکولهای ریز ما رزینال   یعنی چی؟
ضخامت آنومتر؟
پر مویی من میتونه فقط بخاطر استفاده فلز موچین باشه؟ از نازایی هم نمیترسم وواز دوست پسرم که پزشکی میخونن پرسیدم طفره رفت جواب نداد ترسیدم
میشه مفصلا توضیح بدین مرسی مرسی مرسی  قربونتون برم
  /  
شفا
شنبه 3 مرداد ماه سال 1388 ساعت 11:12 PM
دختری 23 ساله ام.. آیا خود ارضایی مانع نا باروری و  نا زایی میشود؟ میترسم بخاطر بیماری های دیگر زنانه پیش دکتر بروم  که معلوم شود استمنا میکنم.
پاسخ:
خیر اصلا مشکلی ایجاد نمی کند
  /  
شمیم
یکشنبه 4 مرداد ماه سال 1388 ساعت 3:25 PM
سلام خوبید ایا شکم بنذ لاغری باعث نازایی میشود؟
پاسخ:
خود استرس و نگرانی بزرگترین عاملی است که موجب بهم خوردن تعادل هورمونی میتواند شود
اصولا شکم بند لاغری نباید تاثیر زیادی داشته باشد
  /  
سارا
دوشنبه 5 مرداد ماه سال 1388 ساعت 11:59 PM
با سلام من خانمی متاهل هستم که مدت ۹ سال است که ازدواج کرده ام و وپریودم چند سال است قطع شده که فقط باید استروژن و پروژسترون برای پریود شدن مصرف می کردم بنابراین نارسایی تخمدان داشتم که با استفاده از تخمک اهدایی حاملگی رخ داد ولی در ماه ۶ سقط شد من پس از سقط به دلیل ترشح شیر از شینه و قطع شیر از قرص داستینکس استفاده کردم (۴ عدد به مدت یک ماه) پس از آن یک سونوگرافی انجام دادم که در تخمدان فولیکول ۷ م م دیده شد من قبل از این هیچ فولیکولی در تخمدان دیده نمی شد و اف اس اچ و ال هاش من خیلی بالا بود حال سوال من این است که آیا با مصرف داستینکس احتمال رفع مشکل است
پاسخ:
سارا جان
نگفتید چند سال دارید
در نارسایی تخمدان گاها خود بخود در ۲۰٪ موارد فعالیت خود بخودی رخ میدهد که به محض مشاهده نشانه هایی از فعالیته تخمدان باید بلافاصله انتی مولرین هورمون چک کنید و اگر مقدار ان مناسب بود شروع به استفاده از اچ ام جی نمایید تا انشالله با تخمک خود بارور شوید
این فعالیت گاها بدنبال استفاده از هورمونها دیده شده است ولی علت اصلی ان مشخص نیست
  /  
سارا
سه شنبه 6 مرداد ماه سال 1388 ساعت 12:48 PM
با سلام من ۳۰ سال دارم می خواستم بدانم آیا این داروی داستینکس را مصرف کنم یا نه خواهش می کنم من را راهنمایی نماید که چه کار انجام دهم چون در شهری که من هستم پزشکان فقط توصیه خوردن قرص استروژن و پروژسترون را دارند و هیچ درمانی را برایم انجام نمیدهند و کلی نا امید هستم آنتی مورلین چیست و به چه صورت من باید آن را چک کنم آیا امکان دارد شماره تلفنی از خود برایم بگذاری تا با شما تماس بگیرم
پاسخ:
سارا جان
۱۷ مرداد ۲-۴ با این شماره تماس بگیر
۰۲۱ ۸۸۸۸۲۸۲۸۰۰
  /  
سارا
سه شنبه 6 مرداد ماه سال 1388 ساعت 1:54 PM
در ضمن فراموش کردم بگویم تخمدانهایم از اول بلوغ مشکلی نداشته اند ولی در سونوی سال ۸۲ که انجام داده بودم تخمدان سمت چپ قابل مشاهده نبوده است ولی از سال ۸۴ به بعد حاکی از رشد تخمدان سمت چپ داشته است و این فولیکولی که من گفتم در سال گذشته در همین تخمدان سمت چپ مشاهده شده بود
  /  
اکبر
سه شنبه 6 مرداد ماه سال 1388 ساعت 5:45 PM
سلام
دختری شب عروسی پس از نزدیکی خون از او بیرون نمی آید
شوهر او را به پزشک جهت معاینه میبرد.بعد از معاینه پزشک میگوید پرده از نوع ارتجاعی بوده و با اولین نزدیکی پاره نمیشود.
آیا احتمال دارد که دختر چندین ماه قبل با یکی نزدیکی داشته و هنوز پرده اش سالم مانده؟پرده بعد از چند نزدیکی پاره میشود؟
آیا حتما باید پاره شود؟
پاسخ:
با سلام
از هر ۱۰ دختر باکره  در ۲-۳ نفر از انها پرده بکارت یا پاره نمی شود و یا یا اگر پارگی خفیف باشد خونریزی ندارد
بهتر است به خدا توکل کنید و زیاد کنجکاوی نکنید ولی اگر خواستید میتوانید به درمانگاه پزشکی قانونی مراجعه کنید تجربه انها در تشخیص این موارد بسیار بیشتر است
درمانگاه پزشکی قانونی = تهران پارک شهر
خوشبخت باشید
  /  
بهار
جمعه 9 مرداد ماه سال 1388 ساعت 00:55 AM
سلام.من 32 سالمه و مجرد هستم.از 13 سالگی پوست چرب وجوشهای بزرگ و درد ناک قرمز و کبود رنگ در ناحیه چانه و گونه هام داشتم و پریودم نا منظم بود ولی هر ماه میشدم.پیش دکتر پوست رفتم وچند سالی انتی بیوتیک خوردم ولی به محض قطع قرصها مجددا جوشها بر میگشتن.تا سرانجام در 20 سالگی به دکتر غدد مراجعه کردم و ازمایش هورمون دادم ونتیجه این بود:
FSH  : 17.8          LH :22      PROLACTIN:464 mIU/ml     testosterone:1.7       DHEA-SO4: 399 UG/100

بعد از این آزمایش دکتر به من سیپروترون کامپاند و سیپروترون استات و اسپیرونولاکتون داد.تا 5 سال اینهارو خوردم و جوشها خوب شد و پریودهام منظم شد.از اون به بعد تا الان که 32 سالمه دکتر درمانم را با دیان و اسپیرونولاکتون(روزی 50ML)ادامه داده و به محض قطع یکی از این دو قرص یا کم کردن دوز اسپیرونولاکتون ،سریعا جوشهای دردناک و چربی پوست و اختلالات بر میگرده.پزشک غددم میگه  بیماری من درمان نداره و فقط باید با دارو کنترل بشه و تا اخر عمر باید این 2 قرص را مصرف کنم(بجز زمانیکه بخوام باردار بشم).حالا مدتیه من از عوارض مصرف طولانی این داروها واقعا نگرانم(12 ساله دارم میخورم و حالا حالا هم باید ادامه بدم) و خیلی مضطرب و عصبی شدم.و اگر هم نخورم ،اختلالات بر میگرده.میخواستم راهنماییم کنید ایا نیاز هست پزشک غددم را عوض کنم ؟ایا نگرانیم بجاست ؟نکته ایکه برام مبهمه اینه که با توجه به اولین ازمایشم و بالا بودن پرولاکتینم ،چرا بجای اون 3 قرص ،درمان کاهش پرولاکتین (بروموکریپتین)را تجویز نکردن؟!ممنون میشم راهنماییم کنید.
پاسخ:
بهار جان
پرولاکتین خونت ظاهرا بالانیست
چند استاندارد مختلف برای پرولاکتین هست که در ازمایشگاههای مختلف متفاوت است و باید مقادیر طبیعی که ازمایشگاه ذکر می کند را در نظر داشته باشید

در کل شما با مصرف این داروها فقط جوش (اکنه را درمان کرده اید) و
معمولا روشهای دیگری نیز برای درمان اکنه وجود دارد
مصرف قرصها در دراز مدت خطر خیلی بیشتری ندارد فقط اگر سابقه بیماری گرفتگی عروق قلب و دیابت و فشار خون در خانواده دارید بهتر است مصرف قرص را قطع نمایید در غیر اینصورت تا ۳۵ سالگی میتوانید با خیال راحت استفاده کنید
در مورد درمان من خودم به تجربه با این درمانهای طولانی مدت موافق نیستم و ترجیح میدم بیمار با مشکلاتش کنار بیاد
بلاخره تا حالا کسی نبوده که مشکل اکنه اون بخودی خود رفع نشده باشد.......یه مدت هست بعدش خوب میشه نگران نباشید
  /  
بهار
شنبه 10 مرداد ماه سال 1388 ساعت 8:52 PM
ممنونم از پاسختون.اما در طول مصرف قرصها،هم جوشهام برطرف شدن و هم پریودم منظم و بی درد شد و هم دیگه ریزش مو ندارم و مقدار کمی هم که قبلا موی زاید داشتم ،الان  اصلا ندارم.یعنی همه این مشکلات مال اندروژن بالاست. نمیدونم ایا این سطح اندروژن در سن خاصی خود بخود پایین میاد یا خیر . (پزشک غددم میگه خود بخود پایین نمیاد ) البته این را هم بگم که پزشک من از پزشکان بنام و متبحر کلینیک غدد بیمارستان عرفان هستند.و جالب اینجاست که وقتی به پزشک متخصص زنان مراجعه میکنم ،کلا با پزشکان غدد مخالف هستند و شیوه درمانشون رو رد می کنند!
  /  
.نهله
دوشنبه 12 مرداد ماه سال 1388 ساعت 3:13 PM
سلام خوبید ایا امکان دارد پرده ی بکارت پاره شود ولی اثری از خون و درد نباشد؟اخه من دوست پسرم 4 سانتی متر از الت تناسلیش در بدن من کرد اما خون و درد اصلا نداشتم مگه شما نگفتید تا پرده ی بکارت 1 سانتی متر بیشتر فاصله نیست؟ایا امکان داره من پرده نداشته باشم؟تورو خدا کمکم کنید خیلی نگرانم ممنون میشم جوابمو بدین
  /  
مریم
دوشنبه 12 مرداد ماه سال 1388 ساعت 8:57 PM
سلام
اکوژنیسته بافت پستان افزایش یافته به چه معناست؟
  /  
نیلوفر
جمعه 16 مرداد ماه سال 1388 ساعت 2:49 PM
سلام خانم دکتر دختری هستم 22 ساله بعلت موهای زاید به دکتر غدد مراجعه کردم ازمایش خون دادم و نتیجه ان:  

LH: 12.7  mlU/ml    FSH: 11.9  mlU/ml    Prolactin: 8.4 ng/ml     testosterone: 0.9 ng/ml    DHEA:  2.5  ug/ml  
همچنین گزارش سونو:((رحم دارای ابعاد شکل و اکوی میومتریال طبیعی است.ضایعه فضاگیر در میومتر و فضای اندومتر دیده نشد.ابعاد رحم 70×33 ×35 میلیمتر - قطر اندومتر:5 میلیمتر. هر دو تخمدان کمی بزرگتر از حد طبیعی به ابعاد  19×19 ×39
میلیمتر معادل حجم 5/7 سی سی در سمت راست و
16 × 43 × 21 میلیمتر معادل حجم 8/7 سی سی در سمت چپ می باشد.تعداد محدودی فولیکول با قطر کمتر از 6میلیمتر در محیط تخمدانها دیده میشود)) خواهش می کنم جواب منو بدید بعد ازدواج بچه دار میشم؟سه روز اسپیرونولاکتون 25 به تجویز پزشک مصرف میکنم دیر به دیر پریود میشم.علت اینکه هورمونهای LH و FSH بالاست چیه؟ایا خوردن چیزایی که خونو رقیق میکنه باعث میشه هورمون هام متعادل بشه همین طور ورزش کردن.خیلی نگرانم موهای زایدم 2 ساله که خیلی زیاد شده.
پاسخ:
عزیزم این ازمایش حتما باید روز دوم یا سوم پریود انجام شده باشد وگرنه روی نتایج ان نمیتوان بحث کرد
  /  
سارا
یکشنبه 18 مرداد ماه سال 1388 ساعت 07:13 AM
سلام من با شماره ای که دادید تماس گرفتم ولی گفتند رفتین خارج و نمی آیید درسته؟ خواهش می کنم یک کم در مورد مشکلات مطرح شده ام به ایمیلم ارسال نمایید
پاسخ:
یه میل دیگه برام بزنید
  /  
حوریه
دوشنبه 19 مرداد ماه سال 1388 ساعت 7:19 PM
بعد از یک حاملگی نا موفق دچار PCOشدم چقدر طول می کشد تا حامله شوم؟
پاسخ:
پی سی او معمولا راحت درمان میشه نگران نباشید
البته درمان قطعی نه منظورم بارداری هست
  /  
.نهله
سه شنبه 20 مرداد ماه سال 1388 ساعت 6:58 PM
سلام خوبید ایا امکان دارد پرده ی بکارت پاره شود ولی اثری از خون و درد نباشد؟اخه من دوست پسرم 4 سانتی متر از الت تناسلیش در بدن من کرد اما خون و درد اصلا نداشتم مگه شما نگفتید تا پرده ی بکارت 1 سانتی متر بیشتر فاصله نیست؟ایا امکان داره من پرده نداشته باشم؟تورو خدا کمکم کنید خیلی نگرانم ممنون میشم جوابمو بدین
پاسخ:
عزیزم باید معاینه بشید
گاها هم پرده بکارت حتب با نزدیکی هم پاره نمی شود
به جای اینهمه سوال مراجعه کنید تا یم پزشک شما را معاینه کند
  /  
.نهله
سه شنبه 20 مرداد ماه سال 1388 ساعت 7:07 PM
خانم دکتر تورو خدا جوابم بدین خیلی نگرانم هر چی براتون میفرسم جوابمو نمیدین از نگرانی درم بیارین دعاتون میکنم          ((((((سلام خوبید ایا امکان دارد پرده ی بکارت پاره شود ولی اثری از خون و درد نباشد؟اخه من دوست پسرم 4 سانتی متر از الت تناسلیش در بدن من کرد اما خون و درد اصلا نداشتم مگه شما نگفتید تا پرده ی بکارت 1 سانتی متر بیشتر فاصله نیست؟ایا امکان داره من پرده نداشته باشم؟تورو خدا کمکم کنید خیلی نگرانم ممنون میشم جوابمو بدین )))))))
  /  
حوریه
چهارشنبه 21 مرداد ماه سال 1388 ساعت 5:50 PM
سلام خانم دکتر لطف بفرمایید پاسخم را بدهد من بعد ار اینکه نوزادم در هفت ماهگی با تشخیص پزشک به دنیا امد ازبین رفت تا سه ماه پریودم منظم بود ولی بعد  از ان حدود شش ماه است که یک ماه در میان می شوم و قصد بارداری دارم در ضمن 6 سال است که ازدواج کرده ام در این مدت چنین مساله ای برایم پیش نیامده بودممنونمیشوم هر چه زودتر راهنمایی شوم
پاسخ:
هورمون شیردهی ( پرولاکتین ) و هورمون تیروئید ( تی اس اچ) خونتان را  آزمایش بدهید و جواب را برایم بفرستید
نگران نباشید انشالله مشکلاتتان برطرف میشوند
  /  
.نهله
یکشنبه 25 مرداد ماه سال 1388 ساعت 00:26 AM
مرصی الهی فداتون بشم قربونتون برم گلم
  /  
حوریه
شنبه 31 مرداد ماه سال 1388 ساعت 8:45 PM
با سلام :نتیجه آزمایش هایی که فرمودید بدین صورت می باشدبا در نظر داشتن این وضعیت چقدر زمان میبرد تا من باردار شوم آیا با این پریود نامرتب امکان باردار شدن من زود شکل می گیرد. ممنون در صورت راهنمایی
                          23.1                  Prolactin

                   1.36                 TSH
پاسخ:
ازمایشتون بد نیست
نگران نباشید
هر چه زودتر حامله میشید توکل به خدا
  /  
حوریه
یکشنبه 1 شهریور ماه سال 1388 ساعت 7:38 PM
با کمال تشکر 0خدا از دهانتان بشنود0
  /  
سمیه  تبریزی
چهارشنبه 4 شهریور ماه سال 1388 ساعت 6:20 PM
باسلام متشکریم از وبلاگ سازنده یتان خانم دکتر اینجانب 19ساله از تبریز هستم که  حدود 7ماه پیش سقط جنین کردم دو ماه اول سقط منظم پریودشده بعد از آن نامنظم و حالانیز حدو د 2 ما ه است که اصلا پریود نمی شوم و موهای زاید صورت و سینه ا م بیشتر شده است لطفاٌ راهنمایی فرمایید
پاسخ:
سلام
سمیه جان معلومه که تخمدانت کمی کمکار هست
بهتره دارو بخوری که معمولا با کلومیفن شروع میکنیم ولی تحت نظر یکی از دکتر های اونجا باش
خانم دکتر عبدللهی هم هست میتونی بری پیشش
  /  
فاطمه
جمعه 6 شهریور ماه سال 1388 ساعت 3:52 PM
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما.در ابتدا روز پزشک رو به شما تبریک میگم و برای شما آرزوی موفقیت می کنم.من دختر ۲۵ ساله ای هست که ۱ سال ازدواج کردم.۳ سال پیش موهای زاید صورتم رو لیزر کردم.در ابتدا خوب جواب دادولی بعد از ۱ سال پر مویی با شدت کمتری برگشت.۱ سال پیش آزمایش دادم و تحت نظر دکتر غدد هستم .۶ ماه هست که یاسمین و سیپروترون مصرف میکنم.ئدتی است که دچار لک های صورت شدم.این از عوارض یاسمین است؟موهای زایدم بهتر شده.آیا بعد از قطع دارو موهای زایدم به حالت اول بر نمی گردد؟چه مدت باید دارو مصرف کنم؟داروی جایگزین دیگری برای یاسمین وجود دارد؟صمیمانه از شما متشکرم.منتظر پاسخ شما هستم.
پاسخ:
با سلام
دارویی که اثرات یاسمین را داشته باشد همان عوارض را هم خواهد داشت
می توانید از ضد افتاب قوی استفاده کنید و اگر موهای زائد خیلی زیاد نیست حتی میتوانید مصرف دارو را قطع نمایید
مرسی از اظهار محبتتون
  /  
فاطمه
جمعه 6 شهریور ماه سال 1388 ساعت 4:34 PM
سلام خانوم دکتر.یک سوال دیگه هم داشتم.همسر من پاهای پرانتزی دارد و البته در خانواده شان پدرشان دارای این حالت بوده .آیا این حالت همان راشیتیسم است و علت آن کمبود ویتامین د است؟آیا در صوزت بچه دار شدن فرزند ما می تواند این مشکل را داشته باشد؟تغذیه در دوران بارداری و ژنتیک چه قدر در این حالت موثرند؟از لطف شما ممنونم.
  /  
محدثه
جمعه 6 شهریور ماه سال 1388 ساعت 5:28 PM
با سلام و احترام
من سه ساله که ازدواج کردم و حدود ۶ ماه است که سینه هایم
۲ تا ۳ روز بعد از پریود بزرگ و دردآور می شود. بعد از ازمایش پرولاکتم ۲۲ بود و با مصرف قرص ۱۵ شده ولی باز همان حالات وجود دارد. ماموگرافی کردم و در آن نوشته یکی از سینه هایم هیپ.فیزم ۵*۱۰ mm دارد. حال باید چی کار کنم. خیلی نگرانم و استرس دارم.میخواستم بدونم غده هیپوفیزم چیه و نیاز به جراحی داره یا نه؟ البته غیر جلده. با تشکر
پاسخ:
سلام
مشکلی نیست این علائم جزئ بیماریهای خوش خیم ژستان هست و بسیار هم در بین خانمهای جوان شایع می باشد.
مدتی بعد نیز معمولا برظرف میشود مصرف قرصهای بارداری نیز برای بهبود علائم مفید می باشد
  /  
نگین
یکشنبه 15 شهریور ماه سال 1388 ساعت 10:29 AM
با سلام  من زنی 25 ساله هستم حدودا دو هفته پیش نزدیکی داشتیم و شک کردم و قرص دزوسپتیو 2 عدد شب و 2عدد 12 ساعت بعد  استفاده کردم و الان 14 روز  من هنوز پریود نشده ام و بی بی چک استفاده کردم و منفی بوده است لطفا کمکم کنید
پاسخ:
نگران نباش نگین جان
البته ببخشید که جواب دیر شد و تاا حالا حتما پریود شده اید
  /  
مونیکا
شنبه 21 شهریور ماه سال 1388 ساعت 09:15 AM
سلام من مشکل تخمدان پلی کیستیک دارم و با تجویز دکتر از متفورمین و اسپیرونولاکتون ودیان استفاده می کنم به طور همزمان ولی با مصرف قرص دیان الان ماه دوم است که پیش از اتمام قرص دیان پریود می شوم علت چیست؟
پاسخ:
دیان معمولا گاهی اختلالات پریود میدهد
نگران نباشید
  /  
نفس
یکشنبه 22 شهریور ماه سال 1388 ساعت 1:27 PM
سلام.خسته نباشید
۱.میخواستم بدونم که خود ارضایی ایا اسیبی به پرده بکارت میرساند در حالی که چیزی به داخل نرود؟
۲.ایا خود ارضایی میتواند دلیلی برای نا منظم شدن پریود شود؟
۳.بعضی از ترشحات موجودی که همیشه از فرد خود ارضا خارج میشود را چگونه میتوان درمان کرد؟با چه دکتری یا چه دارویی؟
۴.ایا شخص خودارضا میتواند ازدواج کند؟
۵.با رفتن نزد دکتر خود ارضا بودن شخص معلوم می شود؟
پاسخ:
خود ارضایی هیچ مشکل خاصی ایجاد نمی کند
  /  
مینا
چهارشنبه 25 شهریور ماه سال 1388 ساعت 1:00 PM
با سلام. من خانمی ۲۷ ساله هستم تقریبا ۲ سال است که  
پلی کیستیک دارم .مدت 6 ماه سیپروترون کامپاند خوردمو حدود 5/1 سال متفورمین مصرف کردم حالا از گلوکوفاز استفاده میکنم 2 یا 3 بار پرید 13و15و20 روزه داشتم ول بعد وقتی که پروزسترون میخورم پرید میشم ولی ماه بعد دیگه پرید نمیشم تا حالا 7 بار قرص یا آمپولش رو استفاده کردم از عوارضش میترسم وزنم هم حدود 40 کیلو اضافه هست سعیمیکنم لاغر بشم اما نمیشه فقط 2 کیلو تا حالا کم کردم نظریه سونوگرافی:رحم شکل و اندازه نرمال دارد. ضخامت آندمتری 7 میلی اندازهگیری شد ابعاد تخمدان راست 20*40
میلیمترو چپ 17*40 میلیمتر و در آنها فولیکولهای ریز متعدد نمایان است مایع آزاد صفاقی رویت نشد.
من دیگه از این وضعیت خسته شدم و از عوارض استفاده طولانی این داروها میترسم دکتر این اواخرقرص  کلومیفن داد که من ترسیدم به خاطر چاقیو از اینکه باردار بشم و سقط بشه و میگن تخمدانها هم باد میکنه که بعدا دردسر ساز میشه   و نخوردم  لطفا کمکم کنید و مرا نجات بدید.
  
پاسخ:
سلام
همه این داروها رو قطع کن
اگر پریود شدی که چه بهتر اگر نشدی هر ماه دو عدد امپول پروژسترون ۵۰ میلی بزن همین کافی هست
  /  
النا
پنجشنبه 26 شهریور ماه سال 1388 ساعت 02:36 AM
با سلام من ۲۴ سالمه و متاهل هستم ۳ساله که عروسی کردم  دو سال اول طبیعی جلوگیری کردم اما مدت ۱۳ ماهه که اقدام به بارداری کردم پریود های من از ۳۲ تا ۳۵ روزه اماهر ماه پریود میشم تو این مدت اقدام هر ماه علایم بارداری را داشتم اما نمیشد تا اینکه آزمایش دادم و متوجه شدم با توجه به رنج آزمایشگاه که هورمون پرولاکتین از ۲.۷ بود تا ۱۹.۷مال من ۴۴ هست و همچنین هورمون تی اس اچ هم بالا بود اما کمی بعد دو ماه بعد که دوباره آزمایش دادم بدون اینکه هنوز دارویی مصرف کرده باشم پرولاکتینم به ۳۲ کاهش پیدا کرده بود اما اون هورمون تی اس اچم ۳ برابر  شده بود قبل از اینکه به دکتر  مراجعه کنم آیا این احتمال وجود داره که نازا بشم ؟ و مشکل دیگه ای هم که دارم اینه که واژنم خشکه حتی در مواقع تخمک گذاری آیا اگر در حین اقدام به بارداری از سفیده ی تخم مرغ یا روغن زیتون استفاده کنم مشکلی بوجود میاره لطفا راهنماییم کنید.
پاسخ:
سلام
از این چیزها مصرف نکنید
ژل های لوبرکانت بسیار ارزان قیمت در تمام داروخانه ها موجود هستند
در مورد ازمایشاتون هم باید دارو مصرف کنید
  /  
النا
پنجشنبه 26 شهریور ماه سال 1388 ساعت 02:39 AM
با سلام مجدد یه سوال دیگه هم داشتم با توجه  با اینکه هورمون تی اس اچم بالاست اما هورمون اف اس اچم از حد طبیعی هم پایین تره و همچنین هورمون ال اچم تقریبا پایینه آیا تیروئید کم کار دارم یا پر کار؟
پاسخ:
کم کار
  /  
گلی
پنجشنبه 26 شهریور ماه سال 1388 ساعت 7:54 PM
با سلام
ممنون از مطالب خوب سایتتون
دختر 28 ساله ای هستم که مشکل pco دارم. اخیرا نتایج سونوگرافی من به صورت زیر بوده است:
ابعاد رحم : 3.5*4.5*8
علامت هیپرپلازی آندومتر مشاهده می شود و ضخامت آندومتر 1.5 m
ابعاد تخمدان راست 1.4*3.7 cm و چند فولیکول کیستیک به ابعاد 0.5 cm مشاهده می شود
تخمدان چپ بزرگتر از اندازه طبیعی است و ابعاد  آن 3.8*5.5 cm می باشد.
تصویر  اکوفری مدوری با دیامتر 3*4 cm و حجم 26 cc حاوی internal echo بصورت ذرات ریز شناور را نشان می دهد که نشان دهنده کیست تخمدان است که در مرحله اول امکان Endometrioma را باید در نظر داشت.
اکنون طبق دستور پزشک دیان و اسپیرونولاکتون 100 مصرف می کنم. در ضمن بافت سینه ای ام هم به صورت قیبروکیستسک است.
سوال من اینست که با چنین شرایطی امکان بچه دار شدن من چند درصد می باشد ؟
پاسخ:
بسیار زیاد...
نگران نباشید
  /  
نفس
جمعه 27 شهریور ماه سال 1388 ساعت 10:50 AM
سلام مجدد خدمت خانم دکتر.
اگه جواب سوالات منو بدین یه عمر مدیونتون می شم.
  /  
النا
دوشنبه 30 شهریور ماه سال 1388 ساعت 01:19 AM
ممنون میشم اگه جوابمو همینجا بهم بدید نه به میل
  /  
فاطمه
دوشنبه 30 شهریور ماه سال 1388 ساعت 12:17 PM
سلام
دختری 28 ساله هستم. برای درمان ریزش مو دکتر قرص اسپیرو نولاکتون را تجویز کرده است . بنده مشکوک به پرکاری یا کم کاری تیروئید هستم. می خواستم بدونم با توجه به مطالب گفته شده مصرف این دارو خطری برایم ندارد؟ برای تیروییدم مشکل ساز نیست
پاسخ:
نه مشکلی نیست
  /  
ندا
سه شنبه 31 شهریور ماه سال 1388 ساعت 10:21 AM
سلام. من زنی 35 ساله هستم. حدود 5 ماهه که تصمیم به بارداری گرفتم. خلاصه بگم در طول این مدت قرص های متعددی نظیر لتروزول، تاموکسیفن، کلومیفن، متفورمین مصرف کردم. البته بعد از مصرف یکماهه متفورمین پریودیم به شکل لکه های قهوه ای ظاهر شد. به توصیه پزشک و بعد از انجام تست بارداری و منفی بودن جواب آمپول پروژسترون زدم و پریود شدم. حالا دکتر قرص مدروکسی پروژسترون تجویز کرده. سوال من این است آیا با مصرف این قرص مجددا پریود نمی شوم؟ اصلا دلیل تجویز این قرص چه بوده؟ خواهش می کنم من را به پزشک ارجاع ندهید چون جواب درست و حسابی بهم نداد.
پاسخ من را بدهید؟
پاسخ:
سلام
مدروکس پروژسترون برای تنظیم دوره ماهینتون هست و حتما استفاده کنید و انشالله که زودتر باردار میشید
یه ازمایش اسپرم هم شوهرتون بدهند بد نیست
  /  
مریم
چهارشنبه 1 مهر ماه سال 1388 ساعت 08:35 AM
سلام دکتر عزیز.
از اینکه هنوز پزشکانی هستند که بی چشم داشت و بی منت بدون اینکه شناخته بشن به مردم کمک می کنند خیلی خوشحالم و خداوند رو برای وجود شما ها شاکریم.
دکتر عزیز من بعد از تقریبا 10 ماه انتظار که مشکل پی سی او داشتم و خیلی داروها رو امتحان کردم . با کاهش وزنم و خوردن روزی یه قرص گلوکوفاژ باردار شدم. احساس می کنم در هفته سوم و یا شاید چهارم بارداری هستم . امروز با بی بی چک متوجه شدم. خیلی نگرانم که مبادا دچار سقط بشم. اولا راهنمایی ام کنید برای جلوگیری از سقط با توجه به اینکه پی سی او هستم چکار کنم ؟  آیا در بارداری به خوردن گلوکوفاژ باید ادامه داد؟ در ماه اول رفتن به دندانپزشکی مضر هست ؟
پاسخ:
مریم جان
در بارداری بعد از سه ماهه اول باید گلوکوفاژ رو قطع کنی و بهتر است تا ماه چارم هم هیچ دارو و عکس نگیری
انشالله مشکل خاصی پیش نمی اید نگران نباش و فقط تحت نظر پزشک باش
  /  
ماری
چهارشنبه 1 مهر ماه سال 1388 ساعت 8:18 PM
سلام دختری ۲۸ ساله هستم با تخمدان کیستیک ومرتب سونو میکنم و از هورمونی میدادم که خوب بود(البته هیچوقت سیکل منظم نداشتم طولادی ترین ۳۵ روز بوده)۱ ماهه قبل دوباره از دادم اف اس اچ ۱۶ وبرولاکتین ۳۰ در روز ۳ سیکل دکترم گفت ممکنه یائسه شده باشی دارم سکته میکنم متفورمین و داستینکس داده از ای ام اج داده ودر ضمن ۳ ماه دیان خوردم ماهه اخر که قرص تمام شد الان ۱۴ روزه هنوز بریود نشدم  و کلا استرس دارم الان بیشتر چون میخواهم باردار بشم خیلی خیلی نااحتم ممنون از راهنمائیتون.
پاسخ:
نگران نباش جواب AMH رو برام بینویس تا راهنمایی کنم
  /  
مینا
پنجشنبه 2 مهر ماه سال 1388 ساعت 12:42 PM
با سلام
سوالی از شما داشتم من تخمدان پلی کیستیک دارم و چاق هم هستم به دکتر مراجعه کردم قرص گلوکوفاز و ال تیروکسین
تجویز کرده که 100 میکروگرم هست و همچنین قرص چای سبز
میخواستم بدونم  چه مدت از ال تروکسین یا همون لوتروکسین سدیم میتونم استفاده کنم و عوارضش چی میتونه باشه و اصلا روی چربی و کیست من اثر داره یا نه؟ من تا حالا 2 ماه استفاده کردم هر صبح ناشتا
پاسخ:
ازمایش تیروئید ندادید؟
  /  
سیما
جمعه 3 مهر ماه سال 1388 ساعت 4:32 PM
سلام من 26 سالمه و از همان ابتدای بلوغ  تقریبه هر 40 روز پریود می شدم ولی این اواخر به 60 روز رسیده به دکتر مراجعه کردم با سونوگرافی معلوم شد مبتلا به pco هستم . می خواستم ببینم  آیا این مشکل با توجه با اینکه مادرم هم این گونه بودند منجر به ناباروری می گردد یا نه ؟ در ضمن لاغر هستم و موهای زاید زیادی هم ندارم.
پاسخ:
پی سی او تخمدان تنبلی هست که معمولا من مثال میزنم مثل مغز کم هوش می مونه خیلی انتظار نداشته باش صاحب ۱۰-۱۲ بچه بشی ولی یکی دو تا رو میتونی بیاری نگران نباش و گاهی هم اصلا منجر به ناباروری نمی شود .
  /  
سارا
شنبه 4 مهر ماه سال 1388 ساعت 11:03 AM
با سلام و تشکر از سایت خوبتون
میخواستم در مورد جوشهای اطراف وازن توضیح بدید واینکه چه دارویی برای برطرف شدنش میشه استفاده کرد؟
چون من زود بزود به این جوشها مبتلا میشم در ضمن اصلا چرکی نیستن .
پاسخ:
این جوشها معمولا در اثر تراشیدن موهای این ناحیه ایجاد میشود و بهترین راه حل ان هم اینست که مدتی از تراشیدن این موهای زائد اجتناب گردد.
  /  
ندا
یکشنبه 5 مهر ماه سال 1388 ساعت 10:04 AM
سلام. چرا جواب نمی‌دیدین!
پاسخ:
با عرض معذرات از تاخیر فکر کنم پاسخ سوالتون رو دادم ...در غیر اینصورت لطفا دوباره بنویسید
  /  
مریم
سه شنبه 7 مهر ماه سال 1388 ساعت 07:51 AM
سلام دکتر عزیز

ممنونم که جوابم رو دادید. اگه ناراحت نمی شید می خواستم بگم هنوز هم در تعجبم از اینکه می بینم پزشکی به این صادقانه و مردم دارانه به بیماران کمک می کنه در حالیکه اونها رو نمی شناسه و توقعی هم نداره. راستش از زمانی که دنبال درمان برای بارداری ام بودم خیلی چیزها در مطبها دیدم.  بگذریم  خداوند از شما راضی باشه. و به هر بیماری که کمک می کنید خداوند هزار برابر بهتون بده.

قصدم بیشتر تشکر بود و اینکه بگم الان که در هفته ششم هستم دکتر قرص گلوکوفاژ منو قطع کرد و شیاف پروژسترون تجویز کرد. نظر شما چیه ؟ در ضمن در چند هفتگی به سونو گرافی برم تا قلب جنین دیده بشه .
هزاران هزاران بار ممنونم
پاسخ:
مریم جان خوشحالم که حامله شدید
شیافها رو تا هفته ۱۲ ادامه بدید و سونوگرافی هم هفته ۷
با بهترین ارزوها
  /  
سارا الف
سه شنبه 7 مهر ماه سال 1388 ساعت 11:37 AM
سلام دکتر خوب و عزیز و مهربون


یه سئوال داشتم شیاف پروژسترون ایرانی با نوع خارجی اش فرق داره ؟ من یک ماهه باردارم . دکترم شیاف پروژسترون تجویز کرده ولی من نوع ایرانی اش رامصرف می کنم . خواهش می کنم منو راهنمایی کنید. اگر ایرانی اش خوب نیست و نوع سیکلوژست بهتره . مصرفشو قطع کنم. خیلی نگرانم
پاسخ:
اصولا نباید زیاد فرقی داشته باشه ولی به نظر من بجای ۲ تا - ۳ عدد در روز مصرف کنید چون تو ایران معمولا ممکنه دوز هورمونها کمتر از حد واقعی باشه و زیادش ضرری نداره
  /  
سمانه
چهارشنبه 8 مهر ماه سال 1388 ساعت 07:52 AM
سلام  دکتر  ممنون از راهنمایی تون.

راستش من باردارم و توی هفته 5 هستم. متاسفانه یک ماه قبل یعنی در ماه مبارک دچار یبوستهای شدید می شدم که هنوز ادامه داره. واقعا درمونده شدم. هر کار می کنم هر شب روغن زیتون می خورم .من با اینکه باردارم ولی استرس ناشی از شقاق مقعد داره منو دیونه می کنه. هر روز موقع دفع مدفوع خونریزی دارم. دکترم گفت از شیاف انتی همورویید استفاده نکن. و داروهای ملین مصرف کن. راستش ابتدای مدفوع همیشه خشک و بعد حالت نرمتر داره ولی به هر حال در ابتدای دفع فشار و درد و خونریزی وجود داره .و میترسم باعث سقط بشه .
پاسخ:
برای مشکل یبوست می توانید از پودرهای موسیلیوم محلول در اب (خوراکی) و یا حتی شیاف استفاده نمایید ولی کلا اسهال و تحریک حرکات روده گاهی موجب تحریک بروز انقاباضات در رحم میشوند و باید از مصرف زیاد از حد مواد مسهل اجتناب نمایید

اگر واقعا شقاق دارید شاید لازم باشد که عمل جراحی انجام گیرد چون این حالت  معمولا در ماههای بعدی تشدید میگردد
  /  
سمانه
چهارشنبه 8 مهر ماه سال 1388 ساعت 07:56 AM
ببخشید خانم دکتر  می تونم برای کمتر شدن درد توی تشت اب ولرم بشینم . به جنین اسیب نمی رسه ؟
پاسخ:
از بتادین استفاده نکنید ولی اب معمولی مشکلی نیست
  /  
مریم
چهارشنبه 8 مهر ماه سال 1388 ساعت 08:01 AM
دکتر عزیز

من یه سئوال داشتم برام کمی عجیب بود. من 30 مرداد پریود شدم و 31 شهریور متوجه شدم باردارم . یک روز بعد از این تاریخ نتیجه بتای من 1133 بود. به نظر شما زیادی بالا نبوده ؟ بعضی ها می گن ممکنه دوقلو باشه ؟ البته می دونم در همه شرایط یکسان نیست. و بتا تصاعدی بالا می ره
پاسخ:
سلام یه سونوگرافی انجام بدهید گاهی خونریزی اوایل حاملگی با پریود طبیعی اشتباه گرفته میشود
  /  
مونیکا
چهارشنبه 8 مهر ماه سال 1388 ساعت 08:16 AM
می خواستم بدانم تا حالا ۲ بار پیش آمده که سوالات مرا حذف کرده اید و پاسخی هم نداده اید با توجه به اینکه من مهندس کامپیوتر هستم  مطمئنم که اشتباه نکرده ام. خیلی خوشایند نبود. ضمنا سوال من در مورد این بود که سال قبل از دیان استفاده کرده بودم بدون مشکل ولی امسال دچار اختلال پریود شدم سوال نابجایی نبود
پاسخ:
سلام عزیزم
در مورد دیان بعلت محتویاتی که دارد گاهی میتواند موجب لکه بینی شود .و اصولا فواید قرص باید با عوارض جانبی ان در نظر گرفته شود
گاهی هم خونریزی علت دیگری دارد و اصلا به قرص مربوط نیست
لذا در صورت بروز هر گونه خونریزی غیر طبیعی بهتر است بررسی های مربوطه انجام گیرد زیرا در عرض یک سال ممکنست شرایط جدیدی ایجاد شده باشد که منجر به خونریزی شود
  /  
مریم
پنجشنبه 9 مهر ماه سال 1388 ساعت 07:15 AM
خانم دکتر عزیز
سلام

ببخشید فکر کنم سئوالم رو خوب نپرسیدم. سئوال من اینه وقتی یک روز از تاریخ پریود بگذره و خانم بفهمه باردار هست و بتا در اون روز 1100 باشه ممکنه دوقلو باشه ؟
پاسخ:
بله
  /  
سمانه
پنجشنبه 9 مهر ماه سال 1388 ساعت 09:48 AM
سلام دکتر عزیز

ببخشید مگه امکان داره توی بارداری شقاق مقعد رو عمل کرد اون هم در ماههای اول بارداری ؟؟؟؟ اگر یبوست بهتر شد ولی درد هنگام دفع برطرف نشده باشه . باید چطور التهاب مقعد رو برطرف کرد؟
پاسخ:
هر عمل اورژانسی رو میشه در بارداری انجام داد
البته ترچیحا تا سه ماهه دوم صبر می کنیم
و انجام این عمل در سه ماهه دوم مشکلی ندارد
  /  
صبرا
شنبه 11 مهر ماه سال 1388 ساعت 07:27 AM
با سلام و تشکر خدمت خانم دکتر گرامی

می خواستم بدانم بعد از دو هفته از لقاح میزان بتا تا چه اندازه باشه نشان دهنده تشکیل دو جنین هست. میزان بتای من 856 بوده و کنجاوم بدونم ممکنه من دوقلو باردار باشم ؟
پاسخ:
با سلام
با توجه به اینکه این ارقام هر ساعت تغییر بسزایی می کنند خیلی نمیشه پیش بینی دقیقی کرد مگر اینکه نیزان بیتای شما بالای ۱۰۰۰ باشه.
  /  
ستاره
شنبه 11 مهر ماه سال 1388 ساعت 08:23 AM
سلام
من دختری ۲۵ ساله مبتلا به پلی کیستیک هستم . می خواستم ببینم با وجود این بیماره باید عجله ای برای ازدواج و حاملگی باشد یا نه ؟ مرسی از لطفتون
پاسخ:
با سلام
اگر پریود مرتب دارید اصلا نگران نباشید
اگر پریودتان بسیار نامرتب بوده و با تاخیر های چند ماهه صورت میگیرد حتما عجله کنید.
  /  
شریفه
یکشنبه 12 مهر ماه سال 1388 ساعت 00:14 AM
با سلام و خسته نباشید هورمون پرولاکتین من بالا است (۸۵۰) در روز سوم قاعدگی میخواستم بدانم میتوانم بدون درمان بچه دار شوم یا اینکه حتما باید درمان بکنم و ایا باعث نازایی میشود؟
پاسخ:
با سلام
اگر پریودتون مرتب هست احتمال بارداری خود بخودی هم هست ولی معمولا بهتر است درمان انجام دهید و در ضمن هورمونهای تیروئید را هم باید چک کنید.
  /  
دلارام
دوشنبه 13 مهر ماه سال 1388 ساعت 08:23 AM
سلام خسته نباشید
من از دوران کودکی همیشه مشکلات پوستی داشتم(ترکهای شدید دست و پا، خشک شدن موضعی پوست، فرورفتگی ناخن)البته این مشکلات با هم همراه نبودن و هرکدوم که برترطرف میشد بعدی شروع میشد. الان هم 7-8 سالی هست که ریزش مو دارم.ماینوکسیدیل هم بهم جواب نداده، حالا قرص اسپرینولاکتون25 و انواع قرص های ویتامین رو استفاده میکنم اگه ممکنه درمورد مزایاو معایب این قرص راهنماییم کنید.
پاسخ:
با سلام
اسپیرنولاکتون ۲۵ میلی گرم دوز خیلی بالایی نیست و معایب چندانی برای شما نخواهد داشت هر چند اثرات مثبت ان هم اگر چه خوب است ولی چشمگیر نیست.
  /  
سارا
سه شنبه 14 مهر ماه سال 1388 ساعت 5:57 PM
سلام خسته نباشید من چند وقت پیش به خاطر ریزش مو رفتم دکتر برام آزمایش و سونوگرافی نوشتن. جوابش این بود.
اکو و شکل رحم عادی است.
ضخامت اندومتر 8/7 mmاست.
تخمدان راست به ابعاد 26*37 و تخمدان چپ 20*33 مشاهده میشوند.فلیکولهای ریز متعدد محیطی به نفع Pco است.
کیست فضاگیر دیده نمیشود.
راستی من پریودم نا منظمه. به نظرتون مشکل خاصی دارم؟
راستی چطور میشه که یه نفر نازا میشه؟
پاسخ:
اگر پریودتون مرتب هست . نگران نباشید.
  /  
سارا
سه شنبه 14 مهر ماه سال 1388 ساعت 6:15 PM
راستی خانم دکتر میخواستم بدونم با این شرایط احتمال بچه دار شدن دارم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
حتما ....
  /  
یاس
چهارشنبه 15 مهر ماه سال 1388 ساعت 1:43 PM
مبتلا به تنبلی تخمدان قصدباردار شدن دارم مدت دو ماه نیم است متفورمین مصرف میکنم ایا این قرص باعث تحریک تخمک گذاری میشود  ایا این قرص باعث چند قلو زایی میشود  در تنبلی تخمدان برای باردار شدن حتما باید از قرصهای محرک تخمک گذاری استفاده نمود
پاسخ:
متفورمین باعث دو یا چند قلویی نمیشود و گاهی با همین قرص می توانید باردار شوید
در غیر اینصورت باید از دروهای تحریک تخمک گذاری استفاده کنید.
  /  
مژگان
چهارشنبه 15 مهر ماه سال 1388 ساعت 10:45 PM
سلام
من ۲۶ سالمه و اولین پریود من در سن ۱۳ سالگی بود که مدت ۲ سال مرتب پریود میشدم ولی بعد از ۲ سال دیگه پریود نشدم و به دکتر مراجعه کردم و استروژن و مدروکسی پروژسترون را تجویز کرد امروز سونوگرافی انجام دادم ابعاد رحم : 54x23x37mmو آندومتر ضخامت 2 میلی متر دارد تخمدان راست 23x12 mm و تخمدان چپ 28x16mm است کیست هم ندارم  و اکوی میو متر یکنواخت است .لطفا بفرمائید من حامله می شوم در ضمن 2 سال است ازدواج کردم .ممنون
پاسخ:
مژگان جان
بهتر است روز دوم پریود اگر پریود میشوید و در غیر اینصورت بعد از استفاده از پروژسترون....
ازمایشات هورمونی  جک کنید و جواب انرا برایم بنویسید.
  /  
سمانه
پنجشنبه 16 مهر ماه سال 1388 ساعت 07:09 AM
سلام دکتر عزیز و دانا

من باردارم  و الان تقریبا در ماه دوم هستم. قبل از بارداری به دلیل یبوست الان مشکل بواسیر پیدا کردم. می خواستم بدونم الان که من یبوست ندارم هم هنگام دفع با مشکل درد مقعد روبرو هستم. و احتمالا هنوز زخم والتهاب مقعد خوب نشده . از چه پمادی استفاده کنم . پمادهای همورویید از طریق پوست جذب می شن و من می ترسم استفاده کنم. یکسری پمادهای انتی فیشر گیاهی مثل محصولات باریج اسانس پیشنهاد شده می خواستم نظر شما دکتر خوبم رو بدونم.
پاسخ:
با سلام
بهترین کار اینه که از بروز یبوست جلوگیری کنید
پیاده روی - مصرف سبزیجات و فیبرهای عذایی .......و شاید ملین ها
می تواند به بهبود شما کمک کند
بهتر است تا یک ماه دیگر از داروها و شیافها استفاده نکنید بعد از ان با حخیال راحت میتوانید به مقدار محدود از شیافها  و کرمها استفاده کنید
البته اگر وضعت اورژانس بود عمل جراحی در سه ماهه دوم هم ممانعتی ندارد.
  /  
سارا
پنجشنبه 16 مهر ماه سال 1388 ساعت 8:36 PM
با سلام من ۲۶ سالمه در سینه سمت راستم احساس توده هایی داشتم به متخصص زنان مراجعه کردم برایم سونوگرافی نوشت در سونو یک کیست کوچک ۴ میلی متری در سینه سمت راستم دیده شد که دکتر گفت اصلا جای نگرانی نیست اما چیزی که مرا نگران کرده و از آن سر در نمیارم این است که در جواب سونو نوشته : لنف نودی به ابعاد۵ *۱۵ mmبا نمای طبیعی و ناحیه اکوژن مرکزی به ابعاد ۵*۱۵ mm در اگزیلاری راست مشهود است . این یعنی چی ؟ لطفا مرا راهنمایی کنید
پاسخ:
سارا جان
اگر چه اصلا جای نگرانی نیست ولی من اگر جای شما باشم درش می ارم
  /  
مریم
جمعه 17 مهر ماه سال 1388 ساعت 08:01 AM
با سلام
چند روز بعد از تزریق آمپول پروژسترون پریود می شوم .چون من دو آمپول ۵۰ میلی گرم را در یک روز تزریق کردم و بعد از ۵ روز هنوز پریود نشدم.
پاسخ:
معمولا تا یک هفته پریود میشید
اگر نشدید باید هومونهاتون رو دوباره چک کنید
  /  
سارا
شنبه 18 مهر ماه سال 1388 ساعت 07:36 AM
سلام مجدد
خانم دکتر من ۲ روز پیش سوالی در مورد سونوگرافی سینه از شما پرسیدم اما متاسفانه سعادت نداشتم جوابم را بگیرم ضمن تشکر میخواستم این نکته را در سوال قبلی ام اصلاح کنم . اندازه لنف نود را که من اشتباه در سوال قبلی ام نوشتم ۱۰*۵ میلی متر ذکر کرده . آیا من باید نگران باشم و نیاز به پیگیری داره یا اندازه آن طبیعی ؟ در ضمن من به دلیل حساس شدن رو سینه راستم خیلی اونو دستکاریش کردم این میتونه باعث تورم غده لنفاوی شده باشه ؟ در ضمن من سرما خوردگی هم دارم . تو رو خدا زودتر جوابم رو بدید دارم دیوانه میشم!
پاسخ:
سارا جان جوابتو دادم
اصلا نگران نباش ولی برو درش بیار خودتو راحت کن . من میدونم چه حسی داری و حق هم داری.
نوع درمان در بیماری که چیزی نمی دونه و در نتیجه نمی ترسه با بیماری که همه چی رو میدونه یکی نیست . البته این نظر منه !
  /  
مژگان
شنبه 18 مهر ماه سال 1388 ساعت 4:45 PM
سلام
من ۲۶ سالمه و اولین پریود من در سن ۱۳ سالگی بود که مدت ۲ سال مرتب پریود میشدم ولی بعد از ۲ سال دیگه پریود نشدم و به دکتر مراجعه کردم و استروژن و مدروکسی پروژسترون را تجویز کرد امروز سونوگرافی انجام دادم ابعاد رحم : 54x23x37mmو آندومتر ضخامت 2 میلی متر دارد تخمدان راست 23x12 mm و تخمدان چپ 28x16mm است کیست هم ندارم  و اکوی میو متر یکنواخت است .لطفا بفرمائید من حامله می شوم در ضمن 2 سال است ازدواج کردم . الان 4 روزه منتظر جوابتون هستم خواهش میکنم جواب بدین
پاسخ:
جوابتو دادم عزیزم
  /  
مریم
یکشنبه 19 مهر ماه سال 1388 ساعت 00:53 AM
سلام...
من 29 سالمه و حدود 1 ساله برای بارداری اقدام کردم که نشده تازه ازمایش هورمونی دادم جوابش اینه...
tsh    2.9
lh     2.2
fsh    14.6
prolactin    16.8
estradiol    141
oh-progestrone     1.1
dhea-so4    232
خواهش میکنم به من جواب بدین ایا من مشکل هورمونی خاصی دارم که جلوی بارداری رو بگیره ممنون
پاسخ:
مریم جان اگر روز دوم یا سوم عادت این ازمایش رو دادی
باید بگم که جواب اف اس اچ بالاست و باید درمان بشی
و اصطلاحا فعالیت تخمدانت یه مقدار پایین هست.
اگر روز دوم نبود یه بار دیگه ازمایشو تکرار کن
  /  
دلارام
دوشنبه 20 مهر ماه سال 1388 ساعت 1:50 PM
سلام
از اینکه خیالمو از عوارض اون قرص راحت کردین خیلی ممنونم. اما با توجه به اینکه ریزش موی من قارچی نیست و خیلی زیاد هم هست شاید موهام کمتر از 3/1 شده چیکار کنم
از راهنمایی و لطفتون خیلی ممنونم
پاسخ:
به متخصص پوست مراجعه کنید
  /  
سعیده
دوشنبه 20 مهر ماه سال 1388 ساعت 4:58 PM
با سلام خانم دکتر من مدت چند سال است که پریود نمی شوم و با انجام آزمایش در همین زمانی که پریود نشدم اف اس اچ بالایی داشتم من آزمایشها را در روز دوم پریود انجان ندادم آیا من هم که پریود نمی شوم اول باید استروژن و پروژسترون مصرف کنم که پریود شوم سپس در روز دوم آزمایش هورمونی انجام دهم آیا روش درمانی برای اف اس اچ بالا هست؟
پاسخ:
نه برای شما لازم نیست . هر زمانی بدهید میشه
شرایطتون و سوالتون رو دقیق تر برام بنویسید تا راهنمایی کنم .
  /  
زهرا
دوشنبه 20 مهر ماه سال 1388 ساعت 6:53 PM
باسلام خانم دکترمن درتخمدان چپم دارای کیستی به ابعاد5 در3cmمیباشم که درسنوگرافی نوشته احتمال کیست همورازیک یا اندومتریال وجود داردکه پنج ماه پیش که حامله بودم وجنین سقط شداین کیستوداشتم  میخواستم بدانم باوجود این کیست میتوانم باردار شوم
پاسخ:
البته میتونید باردار بشید ولی اگر اندومتریوما باشه ممکن است در باروری تاثیر بذاره . در کل اگر کیستی بیشتر از ۲ ماه بود باید بررسی بشه اگر ابعاد اون بزرگتر نشده بود و شک به بدخیمی وجود نداشت . میتوانید مجدد باردار بشید در غیر اینصورت بهتره اول عمل بشید
مهسان
دوشنبه 20 مهر ماه سال 1388 ساعت 7:06 PM
سلام خانم دکترمن دارای کیست تخمدان به ابعاد48در33 میباشم که درسنو احتمال کیست همورازیک یا کیست اندومتریال داده که 30سال سن دارم ازمایش ca125,ca19-9دادم که نرمال بودایا ازمایش الفافتوپروتین لازم است انجام دهم من درشهری هستم که امکان دسترسی به دکتر متخصص ندارم لطفا کمکم کنید
پاسخ:
نه عزیزم با سونو هر دو ماه کنترل کن
الناز
سه شنبه 21 مهر ماه سال 1388 ساعت 02:13 AM
با سلام وخسته نباشید جدیدا بعد از انجام ازمایش هورمونی فهمیدم هورمون پرولاکتینم در روز سوم قاعدگی ۸۴۳ است که دکتر گفت بالا است و قرص بروموکریپتین شبی نصف قرص میخورم البته تیروئیدم خوب بوددر و تخمدانهای من کیستهای ریز پلی کیستیک دارند که با خوردن قرص خوب شدم ولی من خیلی میترسم چون راجع به بالا بودن این هورمون و خطرات اون زیاد شنیدم البته این مشکل کیست و بالا بودن پرولاکتینم بعد از زایمان ۴ سال پیشم سه بار اتفاق افتاده که جالبه این دو مشکل در این سه بار با هم اتفاق افتاده حالا من باید چیکار کنم ایا پیگیری دیگری نیز است من خیلی میترسم؟ یا اگر کامل درمان نشود باعث نازایی میشود؟ ایا اگر حامله شوم بالا بودن این هورمون برای جنین خطرناکه؟ ترخدا جوابم را کامل بدهید و من را از نگرانی در بیاورید. با تشکر.
پاسخ:
با سلام
معمولا ارقام زیر ۱۰۰۰ مشکلی نیست اگر مقدار ان بالاتر از ۱۰۰۰ بود باید یه سی تی یا ام ار ای هم انجام بدید.
زیاد نگران نباشید این امر مشکل چندان مهمی نیست و چیز بسیار شایعی در حانمها می باشد.
  /  
یاس
سه شنبه 21 مهر ماه سال 1388 ساعت 11:44 AM
سلام  متشکر م که سوال قبلی من را جواب دادید من در روز ۳۰پریود از بی بی چک استفاده کردم مثبت بود روز بعد ازمایش دادم بتای من ۱۷ بود و مشکوک به بارداری بعد روز بعد ازمایش دادم منفی بود علت این امر چیست در ضمن من تخمدان پلی کیستیک دارم دو ماه و نیم پیش فولیکولهایی به اندازه ۵میلی داشتم که دکتر برای من متفورمین تجویز نمودند
پاسخ:
۱۷ خیلی بالا نیست شاید خظای ازمایش باشه شایدم سقط بسیار زودرس که اصلا سقط هم محسوب نمیشه.
  /  
مهناز
جمعه 24 مهر ماه سال 1388 ساعت 01:27 AM
با عرض سلام و خسته نباشی خدمت خانم دکتر پور قربان

آیا امکان عمل  سرطان داخل رحم وجود دارد یا خیر ؟
چون متخصص من گفته که اگه غده داخل رحم عمل شه  غده در رحم پخش میشه بنابراین امکان عمل وجود نداره.
یعنی اینکه درمانی برای سرطان رحم وجود نداره؟

دختری ۲۱ ساله هستم.

با تشکر
پاسخ:
با سلام
البته که تمامی سرطانها قابل عمل هستند مگر اینکه پزشک احساس نماید رادیو تراپی یا شیمی درمانی کمک بیشتری به بیمار می کند . برام بنویسید کدوم شهر هستید تا در مورد مراکز درمانی معتبر راهنمایی تون کنم
  /  
زهرا
شنبه 25 مهر ماه سال 1388 ساعت 8:10 PM
سلام خانم دکتر میشه درمورد علائم کیست اندومتریال توضیح بدهید
پاسخ:
در مورد اندومتریوما در سایت بحد کافی توضیح هست بخونید بعد سوالتون رو مطرح کنید.
آیسان
دوشنبه 27 مهر ماه سال 1388 ساعت 11:38 AM
سلام از سایت خوبتون تشکر میکنم
من سوالم در مورد ابعاد نرمال اندازه رحم و تخمدانهاست
رحم من دارای ابعاد ۳۵*۷۰ میلیمتر اکوژنیسته میومتر یکنواخت است .ضخامت آندومتر ۵/۳ میلیمتر است تخمدان راست ۲۰*۴۰ و تخمدان چپ ۲۰*۳۹ میلیمتر میباشد  فولیکولهای متعدد ۵-۶ میلی در تخمدانها مشاهده میشود مایع آزاد در کلدوساکها مشاهده نمیشود.
اینها گزارش سونوگرافی من بود .ابعاد نرمال رحم و تخمدانهای من چقدر باید باشد؟ تخمدانهای من باید چه عددی باشد تا قوی شوند ؟ ودر بهبودی باید این مایع آزاد دیده بشه؟
با تشکر
پاسخ:
با سلام ابعاد تقریبی هستند و ابعاد رحم به قد و نژاد شخص نیز بستگی دارد . سونوگرافی شما طبیعی است و برای کنترل عملکرد تخمدان سونوگرافی بهتر است در روز ۱۲ ژریود انجام شود تا فولیکول موجود در تخمدان نیز اندازه گیری گردد.
  /  
روناک الف
سه شنبه 28 مهر ماه سال 1388 ساعت 08:04 AM
سلام خانم دکتر از سایت عالی شما بسیار متشکریم

سئوال من این است که اگر در قسمت کشاله ران ها نزدیک به خط مایو لکه های قرمز رنگ دیده بشن. البته بدون خارش و سوزش  ممکنه به نظر شما قارچ باشه ؟ یا حساسیت؟
و به نظر شما چه دارویی میشه استفاده کرد
  /  
بهار
سه شنبه 28 مهر ماه سال 1388 ساعت 1:10 PM
سلام حدود سه ماهه که پریود نمیشم حدود 19 روز پیش دو تا آمپول پروژسترون تزریق کردم ولی تا حالا پریود نشدم و قبلا هم قرص اسپیرونولاکتون مصرف میکردم به خاطر کیست تخمدانم. من کی پریود میشم ؟؟در ضمن از بیبی چک هم استفاده کردم منفی بود .مرسی
  /  
شیلان
چهارشنبه 29 مهر ماه سال 1388 ساعت 07:53 AM
سلام دکتر عزیز

سئوال من این است کسانی که تخمدان pco  دارند و تا دو سال بچه نخواهند از چه روشی برای جلوگیری استفاده کنند.
من به توصیه یک دکتر در شهرمان از قرص استفاده کردم . به نظر شما قرص ال دی تخمدان را تنبل تر نمی کند؟
  /  
ماری
چهارشنبه 29 مهر ماه سال 1388 ساعت 6:42 PM
سلام ممنون من از AMH=5.71   FSH=8.9   LH=8.2  البته در  FOLL.PHASE  از قبلیم زو براتون گفته بودم باFSH=16  به من گفه بود یائسه.به من METFOMIN=3 EACH DAY  VA DASTYNEX=1 PER WEEK داده بود.من لاغر هستم با قد160  44KG هستم بعد از خوردن METFORMIN 4KGلاغرتر شدم در 1 ماه.دکترم را عوض کردم گفت DASTYNEX را بخور ولی METFORMIN داروی تو نیست چون خیلی لاغری . گفت ESTRADIOL رو باید چک کنیم.چون چک نشده البته تا پارسال خوب بوده.در سونو رحم و تخمدان سایز و فرم نرمال داشتند با وجودPCO   کیستهام ریز و کنترل شده می باشند.لطفا به من بگید من میتونم زود باردار بشم؟دارو باید بگیرم؟در ضمن سیکل من 35-38 روز است. با تشکر فراوان
  /  
ندا
شنبه 2 آبان ماه سال 1388 ساعت 10:42 AM
سلام.
نتیجه ازمایش من در روز سوم قاعدگی به این شرح است :
 LH: 4.0 و FSH: 6.9. ضمنا دکتر به خاطر اینکه حدود 8 ماه است کهتصمیم به بارداری گرفتم اما میسر نشده این آزمایش را برایم تجویز کرده است. اگر زحمتی نیست این آزمایش را تفسیر کنید. ممنون می‌شوم
  /  
behroz
یکشنبه 3 آبان ماه سال 1388 ساعت 01:08 AM
سلام .
چندخدمت شما .
پسری هستم 20 ساله .
چند هفته ای می باشد که الت مردانه ام . دچار خارش یا چطور بگم سوزشی شده است .
با خاراندن ان احساس سوزش میکنم.بیشتر در قسمت سر التم میباشد ولی تا زیر بیظه هایم نیز این احساس میشود .
گاهگداری بسیار شدید میباشد و در ساعاتی اصلا چیزی احساس نمیکنم تا چند ساعت بعد دوباره شروع میشود.
خواهشمندم هرچه سریعتر بگویید مشگلم چیست با تشکر و راه درمان ان را نیز بنویسید . با تشکر از شما
  /  
فاطمه
یکشنبه 3 آبان ماه سال 1388 ساعت 11:28 PM
سلام خدمت خانم دکتر عزیز.
من ۲۹ ساله و متاهل هستم.
حدود ۱.۵ ساله که ازدواج کردم و ۸ ماهه که آزمایشات متعددی رو به منظور اقدام برای بارداری انجام دادم که طبق اونها مشخص شد میزان پرولاکتینم بالا بود و کم کاری تیروئید هم داشتم.دکترم برام قرص داستینکس رو طی ۲ دوره برام تجویز کردن و متخصص غدد هم روزی نصف قرص لووتیروکسین دادن.الان بعد از 3 ماه مصرف دارو و حدود یک هفته پیش آزمایش مجدد دادم tsh=2.29 که رنج طبیعی اون0.25 تا 5 هست و پرولاکتینم 24.64 که باید در رنج 1.2 تا 35 طبق جواب آزمایشگاه باشه. دکتر گفتن آزمایشت تقریبا خوبه.در ضمن سونوگرافی  در تاریخ 27/7/88هم دادم به اینصورت بوده:
رحم با ابعاد 83*33 و اکوی میومتر نرمال بوده.ضخامت آندومتر دولایه 10mm میباشد. تخمدانها با ابعاد و اکوی نرمال حاوی فولیکولهای ریز متعدد میباشد. ادنکسها فاقد ضایعه پاتولوژیک میباشد و کلدوساک خلفی بدون مایع است.
در سونو گرافی به تاریخ 3 ماه قبل اندازه تخمدان راست به ابعاد 30*14 و حاوی فولیکولهای ریز متعدد و تخمدان چپ به ابعاد 27*13 حاوی فولیکولهای 3 تا 4 میلیمتر میباشد.
در ضمن اولین پریود من خیلی دیر انجام شد در سن حدودا 18 تا 19 سالگی و تا چندین سال بینظمی شدید و الان چند سالی هست که پریود منظم و خیلی مرتبی دارم.
همچنین قبلا دچار پرمویی ناحیه صورت هم بودم که با لیزر تقریبا رفع شده.
سوال1:با  توجه به اطلاعات ارائه شده آیا من دچار کم کاری تخمدان هستم و اگر هستم کم کاری تخمدان شدیدی دارم؟
سوال 2:آیا کم کاری همون تخمدان پلی کیستسک هست؟فولیکول ریز متعدد یعنی تنبلی تخمدان؟
سوال 3:من فقط 1 ماهه که برای بارداری اقدام میکنم و هنوز تا الان اطلاعی از باردار بودنم ندارم. ولی دکترم گفتن اگه حامله نبودم باید 100 عدد متفورمین رو از روز اول پریود شروع کنم برای 3 ماه.به نظر شما با وجود یک بار  اقدام برای حاملگی لازمه قرص بخورم یا باید تا چند ماه صبر کنم؟
سوال 4: احتمال باردار شدن من در این ماه و ماههای آینده چقدره؟؟؟با توجه به بالا رفتن سنم فوق العاده نگران این موضوع هستم.
لطفا نظرتون رو راجع به وضعیت من اعلام کنین.
خانوم دکتر ازتون خواهش میکنم جواب سوالاتم رو بدید و من رو از افسردگی و اضطراب نجات بدید.
میبخشید که طولانی نوشتم.
  /  
ندا
سه شنبه 5 آبان ماه سال 1388 ساعت 10:02 AM
مجددا سلام. می‌دونم سرتان شلوغ و پاسخ به سوالات بسیار وقت گیر اما ما را عادت دادین که پاسخ‌هایمان را از این سایت بگیریم. در هر صورت ممنون لطف شما هستیم.
سوال قبلیمو هنوز جواب ندادین که یک سوال دیگه برایم پیش اومد. من عکس رنگی گرفتم دکتر گفت تنها مشکلی که در عکس نمودار است مقداری عفونت است که با 8 عدد قرص آزیترومایسین برای خود و همسرم رفع می‌شود. ضمنا من حدود 8 ماه است که تصمیم به بارداری گرفتم اما میسر نشده. اگر  زحمتی نیست می‌خواستم برایم توضیح دهید که این عفونت از کجا اومده علی رغم رعایت اصولی بهداشت من و همسرم و ثانیا اینکه عفونتی که با هشت تا قرص رفع می‌شود می‌تواند علت باردار نشدن من طی این ماه‌ها باشد یا خیر؟ امیدوارم همیشه سلامت باشید ...
  /  
پرستو
سه شنبه 5 آبان ماه سال 1388 ساعت 1:51 PM
سلام.
من 29 ساله ام. افزایش وزن زیادی دارم. و از شش ماه پیش PCO تشخیص داده شده ام. پنج دوره دیان مصرف کرده ام با سه بار در روز گلوکوفاژ 500- با توجه به اینکه بعد از پنج ماه به قرص دیان عادت نکرده ام و عوارض زیادی برام داره، آیا می توانم آن را قطع کنم یا نه. فعلا هم قصد بچه دار شدن ندارم.
با تشکر
  /  
سارا
چهارشنبه 6 آبان ماه سال 1388 ساعت 09:41 AM
با سلام خدمت شما
من مشکل افتادگی سینه دارم می‌خواستم ببینم دارویی هست که بتونه به من کمک کنه این مشکل رفع بشه. ممنونم اگر جواب بدین.
پاسخ:
سلام
داروی خاصی وجود ندارد و حتما باید جراحی کنید.
  /  

  

با سلام و خسته نباشید

من مشکلی دارم که حدود 3 ماهه منو گرفتار کرده .
دردی در قسمت راست پایین شکم دارم.با آزمایش خون و ادرار و سنوگرافی چیزی معلوم نشده یعنی همه چیز طبیعی بوده.ولی من همچنان درد دارم .میشه منو راهنمایی کنید و بگید چی می تونه باشه .راستش دیگه از این همه آزمایش و این چیزا خسته شدم از طرفی دیگه هم می ترسم که یه چیز مهم باشه  
با تشکر
 
پاسخ :  

علل درد های حاد لگنی زنان

اختلالات دستگاه تناسلی زنان
بیماریهای التهابی لگن-آبسه های لوله ای تخمدانی-حاملگی خارج رحمی-حاملگی داخل رحمی(نرمال یا فراموش شده)
کیست آدنکس( خونریزی.. چرخش.. پارگی..)
فیبروئید آدنکس(دزنراسیون..خونریزی.. چرخش..)
اندومتریوز- وازینیتیس-عفونتهای پرینه- میتل اشمرس-دیسمنوره

اختلالات دستگاه گوارش
آپاندیسیت-دیورتیکولیتیس-آبسه دیورتیکولر-کولون تحریک پذیر- بیماری کرون- انسداد روده- فتق مختنق-گاسترو انتریت-پروکتیت
کارسینوم رکتو سیگموئید- درد راجعه از قسمت فوقانی شکم..

اختلالات دستگاه ادراری
پیلونفریت- سیستیت- اتساع مثانه- سنگ کلیه

اختلالات دستگاه تناسلی مردان:
پروستاتیت

اختلالات عروقی:
ترومبوفلبیت لگنی- انسداد شریان-مزانتریک

اختلالات جدار شکم:
ضایعات عضله رکتوس-ضایعات سایر عضلات شکم- عفونتها

اختلالات ارتوپدیک:
اسپاینا بیفیدا- اسپوندیلوایستزیس-لوردوز- کیفوز- اسکولیوز- استوآرتریت ستون فقرات- فیرومیوزیت-فتق دیسک بین مهره ای

متفرقه:
چسبندگی ها- بیماری سیکل سل- دیابت قندی- سیفلیس- پورفیری- لوپوس اریتماتوی سیستمیک- سندرم قطع مصرف دارو- پلی ارتریت ندوزا- پورورای هنوخ شئون لاینی- اختلالات روانی

 

 برای مشاهده  دنباله مطالب به ادامه مطلب مراجعه شود:............................... 

 

 



با سلام :توده خوش خیم در سینه سمت راست و کستیک سینه چپ دارم مدت 20 سال قرص اسپیرنولاکتون ودیان مصرف کردم و مدت 5سال است داروهارا قطع کردم. ولی بشدت ورم در کل صورت و مقداری دست و پا دارم. کلیه ازمایشات هورمونی کلیه خون کبد غدد و همه ازمایشات را انجام دادم و خوب بوده ایا با شروع مجدد قرص اسپیرنولاکتون برای توده و کیستیک و کل بدن من ضرری ندارد لطفا راهنمایی نمایید . با تشکر

پاسخ: معمولا قرصهای ضد بارداری احتمال بروز توده های خوش خیم پستان را کم میکنند و مصرف انها ضرری ندارد 

2)

سلام من برای ریزش موهام ازاسپیرولاکتون25+سیپروکامپؠ ?ند استفاده میکردم ولی الانبعداز5-6ماه دکتراسپیرولاکتون100تجویزکرؠ ?ه میخاستم یدونم مشکلی نداره این داروبرای من عوارضی نداره 
 
پاسخ:
ممکن است مقداری افت فشار خون ایجاد شود اگر سرگیجه و طپش قلب احساس میکنید بهتر است به پزشک خود اطلاع دهید . گاهی نیز لکه بینی و اختلال در پریود دیده میشود
اگر تحت نظر پزشک دارو را مصرف نمایید معمولا مشکلی نیست

3)

با سلام و تشکر از راهنماییهای شما
من 35 سال دارم 3.5 سال است که ازدواج کرده ام. بعد از یک سال و نیم ناباروری در ماه اخیردر روز 14 قاعدگی سونو شدم یک فولیکول 22 میلی در تخمدان سمت راستم و یکی 20 میلی سمت چپم بود. در روز 15 قاعدگی iui کرده ام. به من برنامه داده اند که از روز هفدهم شیاف سیکلوژست را مصرف کنم و همچنین بعد از iui یک شب در میان همخوابی داشته باشیم تا روز 21 قاعدگی.
سوال اینکه : 1) شیاف سیکلوژست را بهتر است به صورت رکتال استفاده کنم یا واژینال؟
2)اگر بعد از روز 21 باز هم همخوابی داشته باشیم آیا مشکلی ایجاد میکند و ضرر دارد؟
3)به من گفته شده روز 30 تست حاملگی بدهم. ایا آنروز برای تست زود نیست؟ 
پاسخ :
با سلام پاسخ سوالات شما بترتیب:
1- واژینال
2-خیر
3- خیر
4)
با سلام
پس از جراحی واریکوسل شوهرم در سال 85، و سپس چند آی یو آی ناموفق در 86، امسال میکرو اینجکشن شدم که فقط یک جنین جهت انتقال داشتم. پس از 13 روز از ترانسفر، آزمایش خونم hcg 19 بود و مشکوک به بارداری هستم. الان هم که 4تا6 روز پریودیم عقب افتاده باز هم آزمایشم 16 روز پس از ترنسفر مشکوکه.
چه کار کنم؟ممنونم 
پاسخ:
با سلام
نکته ای که باید توجه نمایید اینستکه امپول هاش سی جی که قبل از گرفتن تخمک تزریق میشود میتواند روی جواب بتا هاش سی جی اقر داشته وانرا بمقدار جزئی بالا ببرد لذا اگر ازمایش در 48 ساعت بعدی بالاتر نرفت احتمالا علت اینمورد می باشد. 

5)
با سلام
من پس از انجام میکرو اینجکشن و انتقال یک جنین، آزمایش خون منفی داشتم. ولی علائمی شبیه سینهدرد، انقباضات خفیف شکمی، ترشح و عقب افتادگی ده روزه پریود آیا ممکن است به دلیل بارداری بیوشیمیایی و یا حاملگی خارج رحمی یا ... باشد؟ آیا برای پریود شدن نیاز به د ارو هست یا نه؟
با تشکر 
پاسخ :
با سلام
ازمایش خون منفی حاملگی را کلا رد میکند و این علائم در اثر سطح بالای هورمونی در اثر تزریق امپولهای هاش ام جی معمولا اتفاق می افتد

6)با سلام
من 30سال دارم دوعمل آی یو آی و یک آی وی اف ناموفق داشتم 6 سال که ازدواج کردم دربرج 10 تحت عمل میکرو همراه با لیزر قرار گرفتم 3جنین از گرید Ab و b برای من در تاریخ 4 دی ماه انتقال دادند آزمایش اول من روز 13انتقال20 آزمایش دوم در 36 ساعت بعد 31و آزمایش سوم من باز هم 36 بعداز آزمایش دوم بتای 45 رو نشون داد من تمام آزمایشهارا در موسسه رویان دادم حالا سوال من اینه که چرا بتای من انقدر کند بالامی ره و این می تونه خطرناک باشه.درضمن من روز نهم انتقال یک لکه بینی خیلی خیلی کم داشتم الان هم از بی بی چک که استفاده می کنم مثبت لطفا منو راهنمایی کنید. 

پاسخ:

اگر بتا خیلی اهسته بالا رود احتمال حاملگی خارج از رحم یا سقط وجود دارد ولی گاهی نیز ممکنست این حالت در حاملگی طبیعی دیده شود لذا شما باید فقط صبر کنید و انشالله به نتایج امیدوار باشید
7) 
سلام من بیتا هستم دوست دارم بدانم کدام دکتر برای آی وی اف نتیجه بهتری را ارائه داده و استراحت بعد از انجام آی وی اف چگونه است؟
پاسخ :
کلا میزان موفقیت ای وی اف در بهترین مراکز دنیا 30-40درصد است و در ایران نیز پیشرفتهایی خوبی در این زمینه دیده می شود و امار و ارقام بسیار به این اعداد نزدیک است .
در مورد استراحت در هیچ مطالعه ای دیده نشده است که استراحت اثری در موفقیت ای وی اف داشته باشد و بعد از ترانسفر دیگر باقی کار با خداست .
با آرزوی موفقیت 

8)استفاده از آمپول ازhcg

با سلام من از قرص لترفم وتاموکسیفن از روز سوم وپنجم قاعدگی ام استفاده کردم وبعد از چند روز سنو داخلی تنها یک تخمک را نشان داده پزشک برایم hcg را تجویز کرده میخواستم بدانم پس چرا اغلب پزشکان کلموفین را تجویز میکنند اما پزشک من لترفم را کدام بهتر است آیا بهتر نیست IUI انجام دهم من 30سال دارم و2سال است ازدواج کردم ویک سال است پیشگیری نمیکنم .با کمال تشکر 
پاسخ :
ایا آزمایش اسپرم انالیز شوهرتان طبیعی بوده است؟ 

8)
سلام، ممنون از زحماتتون
ما 7 ساله که ازدواج کردیم و به علت واریکوسل همسرم بچه دار نمیشیم. با آخرین مراجعه به ما گفته شد بعد از عمل واریکوسل همسرم با روش Ivf شاید بتونیم نتیجه بگیریم البته این اظهار نظر با دیدن آزمایشهای سال قبل همسرم بود. بعد از آزمایش دوباره برای تعیین درصد موفقیت عمل دکتر گفت که جواب آزمایش خیلی فرق داره و امکان اینکه جواب بگیریم خیلی کمه (fsh در آزمایش قبلی 37 و آزمایش جدید به فاصله 1 سال 65 بود) الان متوجه شدیم که در این فاصله همسرم قرصهای تقویت مو استفاده می کردن که دکترشون گفته بوده اگر نمی خوان بچه دار بشید اینها رو مصرف کنید. می خواستم بدونم که آیا مصرف این قرصها می تونسته در نتیجه آزمایش تاثیر بگذاره و اگر جواب مثبته آیا با گذشت زمان این هورمون به حالت قبل بر می گرده یا نه؟ (با توجه به اینکه دکتر ایشون در دسترس نیستند لطفا ما رو راهنمایی کنید) ممنون 
پاسخ:
در مورد فیناستراید همانط.وری که جناب دکتر هم فرمودند د رآقایان تاثیر جندانی در باروری هنوز گزارش نشده است ولی مصرف آن در خانمها بسیار برای جنین مضر بوده و حتی دو سال قبل از اقدام به بارداری باید مصرف آن قطع شود .
در مورد آزمایش اسپرم و عمل واریکوسل :
کلا اگر مشکل عمده ای در اسپرم شوهرتان وجود داشته باشد که این 7 سال ناباروری نیز شاید گواه بر انست درمان دارویی فقط در 10% موارد و عمل واریکوسل هم تقریبا در همین حدود موثر است و در بقیه موارد معمولا تیاز به IVF ,Micro Injection وجود خواهد داشت .
نکته اینست که عمل صرفا برای اجتناب از IVF صورت میگیرد و اگر نیاز به IVFحتمی است . دیگر نیازی به عمل واریکوسل نخواهد بود
9)
با سلام
در آزمایش انجام شده مقدار fshبرابر 50 بود که از رنج نرمال آن خیلی بالاتر بود ولی برایم قرص استروژن و پروژسترون را تجویز نمودند آیا این درمان مناسبی است ؟؟؟؟؟؟؟؟
در صورت بالا بودن fsh به چه صورت باید از کورتون استفاده کرد؟؟
آیا از این روش درمان صورت می گیرد؟؟؟؟؟ 
پاسخ :
نارسایی اولیه تخمدان با مقدار Fsh , Lh در حد یایسگی و معمولا بالاتر از 40 تشخیص داده می شود و درمان آن علامتی می باشد یعنی فقط کمبود هورمونها را باید جایگزین نمود (استروژن و پروژسترون)
در صورت تمایل به حاملگی اهدا تخمک و اهدا جنین در ایران مانع شرعی و قانونی ندارد و می نوانید از این روشها استفاده نمایید .
البته ازمایشات حتما باید در دو نوبت تکرار و تایید شوند و من بیمارانی داشته ام که ازمایش بعدی انها کاملا نرمال بوده و صرفا تشخیص به یک خطای ازمایشگاه گذاشته شده بوده است. 
در گذشته وقتی تشخیص نارسایی اولیه تخمدان گذاشته میشد یعنی اینکه دیگر به هیچ وجه امکان بازگشت عملکرد نخمدان وجود ندارد. پس شما نیز زیاد امیدوار نباشید ولی ..... در کتب اخیر نازایی 10 _20% امکان بازگشت عملکرد تخمدان دیده شده که تمامی این بیماران استروژن و پروژسترون مصرف نموده بودندو البته هرچند درمان با این هورمونها ضرفا درمان چابگزین کننده کمبود هورمونهای خود بدن بوده و اثر درمانی در بهبود تخمدان ندارد ولی با توجه به آمار ذکر شده بهتر است حتما این هورمونها استفاده شوند. 


10)

با سلام
خانمی 30 ساله و متاهل هستم مدت 8 سال است که ازدواج کرده ام و چندین سال است که پریود نمی شوم و فقط با مصرف قرص ldیا قرصهای استروژن و پروژسترون پریود می شوم نتیجه آزمایشات انجام شده به صورت زیر است
lh:19.4 iu/l
fsh:50.3 iu/l
prolactin : 861.5 ng/ml
e2 (estradiol):10 pg/ml
آیا با جوابهای بالا امکان پریود منظم برایم وجود دادر؟
آیا داروی خاصی برای درمان هورمونی است؟
چه دارویی مناسب است؟
آیا امکان بارداری وجود دارد؟
به چه صورت درمان را باید برای بارداری انجام دهم
باتشکر 
پاسخ :
با سلام
متاسفانه آزمایشات شما نشان دهنده نارسایی اولیه تخمدان است که علت ان باید بررسی شود .
برای بارداری میتوانید از تخمک اهدایی یا جنین اهدایی استفاده کنید
برای جلوگیری از پوکی استخوان و ... بهتر است فعلا از درمان استروؤن و پروژسترون البته با چکاب مرتب و سالانه پستان و رحم استفاده نمایید.
موفق باشید
با سلام
نارسایی تخمدان علل مختلفی از جمله بیماریهای ژنتیکی و کروموزومی و مادرزادی ( متابولیک ) - اثر رادیوتراپی و شیمی درمانی - بیماریهای خودایمنی گاهی در جند غده همزمان دیده می شود .ایم موارد شامل :
میاستنی گراو - Ttp-ارتریت روماتویید-ویتلیگو-کمخونی همولیتیک خود ایمنی-گالاکتوزمی-کمبودهای انزیمی ارثی -و ....
اخیرا مشخص شده است که در 10 تا 20 درصد موارد بطور خود بخود و با مصرف همزمان استروژن ممکنست فعالیت تخمدانها بازگزدد.

11)  سلام و خسته نباشید
دختری هستم 20 ساله از حدود 3-4 سال پیش پریود نا منظم داشتم و حتی این اواخر به مدت 7-6 پریود نشده بودم
اسفند سال گذشته به پزشک مراجعه کردم و جواب آزمایشهام به شرح زیر است
TSH 1.8
F.S.H 7.3
L.H 26.6
Prolactin 11.4
Testostrone 0.7
D.H.E.A 2.6
Serum Estradiol 47.5
دکترم بعد از مشاهده ی جواب آزمایش به مدت دو ماه قرص سیپروترون کامپاد رو برای من تجویز کرد
در طول دو ماه مصرف پریودم حالت منظمی به خودش گرفت و فاصله ی بین پریودم در ماه اول و دوم برابر با 21 روز شد
بعد از گذشت دو ماه مجدد به دکتر مراجعه کردم و برای سه ماه دیگه قرص سیپروترون کامپاد رو تمدید کردند
اینبار فاصله زمانی بین پایان و شروع مجدد پریودم به ترتیب 24 و 25 روز بود

با توجه به اطلاعات فوق الذکر می خواستم بدونم احتمال باردار شدن یا نشدن من بعد از ازدواج چند درصد است؟
اگر به حالت طبیعی احتمال بارداری وجود نداره از سایر راهها (مثلا استفاده از تخمک اهدایی) امکان باردار شدن وجود دارد یا خیر؟

صمیمانه بابت طولانی شدن پیام ام معذرت میخواهم
با سپاس فراوان  

پاسخ:


آزمایشات شما بیشتر نشان دهنده Pco یا به اصطلاح تنبلی تخمدان می باشد . و با اینوجود اصلا نگران حاملگی خود نباشید.
برای تنظیم پریود از پروژسترون نیز میتوانید به جای سیپروترون کامپاند استفاده کنید.

12)

با سلام و تقدیم احترام
اگه امکانش هست می خواستم بدونم در صورتی که میوم رحمی که بدون خونریزی غیر طبیعی و در سنین نزدیک منوپوز هست و طی معاینه روتین و به صورت اتفاقی کشف شده ولی به صورت متعدد بوده و موجب افزایش سایز رحم شده تحت هیسترکتومی قرار نگیرد چه پروگنوزی خواهد داشت؟

با تقدیم مجدد احترام و تشکر

پاسخ:

با سلام
در پاسخ کوتاه به سوال شما باید بگویم طبق تعریف میوم رحمی فقط در مواردی که علامتدار باشد نیاز به درمان جراحی پیدا میکند و در غیر اینصورت درمان محافظه کارانه خواهد بود. و کنترل سریال با سونوگرافی برای بررسی اندازه ان کافیست . اگر رشد سریع داشت و یا اندازه رحم به حدی بزرگ بود که منجر به انسداد حالب و نارسایی کلیه شود نیاز به جراحی و در غیر اینصورت با نزدیک شدن به منوپوز خود بخود سایز انها کوچکتر و چه بسا محو خواهد شد.


 


پرسش و پاسخ 
 
لکه بینی در حاملگی
زهره
شنبه 5 اردیبهشت ماه سال 1388 ساعت 5:41 PM
من الان ۵ ساله که ازدواج کرده ام و حدودا ۹۹ درصد از نزدیکیهایم با درد شدید است در ضمن یک کودک ۳ ماهه دارم لطفا علت آن و روش معالجه را برایم ذکر کنید
پاسخ:
معمولا این نوع دردهای شدید و طول کشیده در اثر اسباسم غیر ارادی عضلات کف لکن رخ میدهد  و درمانهای دارویی موثری امروزه در دسترس می باشد . ولی حتما باید توسط ب.شک تجوی. کردد
  /  
زهره
شنبه 5 اردیبهشت ماه سال 1388 ساعت 5:42 PM
من الان ۵ ساله که ازدواج کرده ام و حدودا ۹۹ درصد از نزدیکیهایم با درد شدید است در ضمن یک کودک ۳ ماهه دارم لطفا علت آن و روش معالجه را برایم ذکر کنید
  /  
ساحل
دوشنبه 7 اردیبهشت ماه سال 1388 ساعت 9:16 PM
سلام وخست نباشید خدمت خانم دکتر پورقربان میشه درمورد عضویت در سایتتون راهنمای کنید ممنون
  /  
الناز
دوشنبه 7 اردیبهشت ماه سال 1388 ساعت 10:29 PM
سرطان سینه از چند سالگی باید چک شود؟و از کجا بفهمیم که به سرطان سینه دچار شده ایم؟
  /  
تینا
سه شنبه 8 اردیبهشت ماه سال 1388 ساعت 11:10 AM
سلام من ۳ ساله که ازدواج کردمو ۲۳ سالمه و همسرم تمایل داره که ورودی رحمم مثل اولین بار تنگ باشهُ شما چه روشی را توصیه میکنید؟استفاده از قطره یا ژل در همون لحظه چقدر موثره؟البته الان ۵ ماهه همسرم ماموریته یعنی ممکنهبه دلیلا وجود نداشتن  نزدیکی تنگ شده باشه؟غیر از جراحی چه کارایی میشه کرد؟مرسی.
  /  
الناز
یکشنبه 13 اردیبهشت ماه سال 1388 ساعت 12:16 PM
با عرض سلام
انشاءالله که درتمام مراحل زندگییتان موفق باشید به خاطر باسخ گویی خوبتان اجرتان به  خدا خیلی بزرگوارید
من یه سوال دیگه داشتم من ۲۲سال دارم ویه سوال در مورد سرطان سینه برسیدم و به من جواب دادین الان میخوام بدانم میشه یه بافت داخل سینه بیدا کنی بعد از گذشت چند روز دیگه اون بافت رانتونی بیدا کنی این مشکلی نداره
پاسخ:
معمولا در دوران قبل از پریود اندکی تجمع مایع در سینه ها وجود دارد که در اثر تغییرات هورمونی می باشد و بعد از پریود از بین می رود . نگران نباشید
  /  
آذ
دوشنبه 14 اردیبهشت ماه سال 1388 ساعت 7:51 PM
سلام و خسته نباشید
من متوجه شدم که رحم ۲شاخه است ولی مابقی اندام تناسلی طبیعی است و تا بحال کیست هم نداشته ام . آیا این مدل رحم می تواند اختلالی در حاملگی بوجود بیاورد.
پاسخ:
تشخیص رحم دو شاخ با عکس رنگی بسیار مشکل است و معمولا برای تائید ان باید لاپاروسکوپی بعمل اید . اکثر موارد فقط یا دیواره یعنی سپتوم وجود دارد که با یک عمل جراحی بر طرف میشود ولی اگر واقعا دو شاخ بود ریسک زایمان زودرس وجود خواهد داشت
  /  
rozita
جمعه 1 خرداد ماه سال 1388 ساعت 2:30 PM
با سلام
من متاهل و 26 ساله هستم تا این ماه تمام قائدگی هایم به صورت منظم ودقیق بوده است و همیشه طول مدت آن 7 روز بوده است اما این ماه سر موقع بود اما 10 روز طول کشید و 4 روز بعد دوباره لک دیدم که رنگ آن قهوه ای و گاهی قرمز میباشد و مقدار آن به اندازه پریودی نمیباشد و دردی در زیر ناحیه شکم دارم. ضمنا من در ماه گذشته 4 بار مسافرت داشتم آیا ممکن است به علت آب و هوا باشد؟ ضمنا من یک ماه پیش تست پاپ اسمیت را دادم
من الان در جایی هستم که دسترسی به پزشک ندارم لطفا مرا راهنمایی کنید
متشکرم
  /  
آزاده
دوشنبه 4 خرداد ماه سال 1388 ساعت 07:40 AM
باسلام و آرزوی تندرستی برای شما
من 30 ساله هستم و در سن 26 سالگی یک سقط داشتم که در همان ماه اول بارداری بود.الان دو سال است که 2-3 روز قبل از پریود و هم بعد از پریود لکه های قهوهای رنگ دارم و حدود 3 سال است که در سمت چپم درد های مقطعی وجود دارد تا به حال 4 دفعه سونوگرافی کرده ام که آخرین بار  گفته اند ترشحات PID وجود دارد و پماد آنتی بیوتیک و ایلیس دادند ولی همچنان درد وجود دارد و لکه بینی هم از بین نرفته لطفاً من را راهنمایی کنید.
با سپاس فراوان
پاسخ:
بعد از سقط باردار شدید یا خیر؟ ترشحات چرکی و بد بو ؟ تب؟ دارید یا خیر؟
  /  
t
دوشنبه 11 خرداد ماه سال 1388 ساعت 10:17 AM
سلام خانم دکتر  پورقربان
من دختری 26 ساله هستم دوماه است که بین پریودم لکه بینی دارم از روز 13 سیکل شروع میشه تا روز21. معمولا اوایل صبح بصورت ترشحات صورتی است . عصر بصورت ترشحات قهوه ای رنگ.
پریودم منظمه.دیسمنوره ، فعالیت سنگین و استرس هم ندارم.تحت درمان با هیچ دارویی هم نیستم.زمان لکه بینی هم درد و هیچ علامتی ندارم. متاسفانه هنوز به خاطر ترس به پزشک مراجعه نکردم میدونم بدون سونوگرافی و معاینه نمیشه تشخیص داد ولی خواهش میکن تشخیص احتمالی تون رو بدین و راهنماییم کنید. اگر احتمالا کیست یا میوم باشه که منجر به این علایم میشه با درمان دارویی قایل درمانه؟
ممنون از لطف تون
پاسخ:
معمولا جای نگرانی نیست ولی یه بررسی بشه بد نیست
  /  
سلیا
چهارشنبه 20 خرداد ماه سال 1388 ساعت 02:12 AM
باسلام وعرض خسته نباشید...یکماه اقدام به بارداری نمودم پریودم نامنظمه.براساس ماه قبل ۹روزه ازموعدپریودم گذشته وپریودنشدم. روزهفتم تاخیرم ازمایش خون دادم صفریعنی منفی شد.چندروزه زیرشکمم و نافم وکمرم دردمیکنه.احساس ضعف وبیحالی وگرسنگی وتکررادرار وتنگی نفس میکنم.شبهادمای بدنم بالامیرود...میخواهم بدانم باوجودجواب منفی ازمایش خون ممکنه حامله باشم یااینکه علایم پریودی هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟ممکنه ازمایش خون اشتباه کنه؟؟؟؟؟؟؟ممنون ازپاسختون
پاسخ:
با سلام
همه اینها علامت اختلالات هورمونی هست و با وجود جواب منفی بسیار بعید هست که باردار باشید
  /  
سلیا
پنجشنبه 21 خرداد ماه سال 1388 ساعت 11:26 AM
خواهش میکنم زودترجواب بدید
پاسخ:
سلیا جان متاسفانه سوالتون بدستم نرسیده لطفا یک بار دیگه مطرح کنید
با عرض پوزش
  /  
شیرین
یکشنبه 7 تیر ماه سال 1388 ساعت 6:13 PM
سلام و خسته نباشید
من دختری هستم ۲۷ ساله و سه ماه که ازدواج کردم بعد از مصرف ۴ عدد قرص ال دی مصرف آن را قطع کردم ولی بعد از ۱۰ روز هنوز پریود نشدم.تست حاملگی منفی بود.چه علتی می تونه داشته باشه؟
خواهش میکنم زود جواب بدین خیلی ممنون
پاسخ:
معمولا باید ازمایش هورمونی بدید
  /  
شیرین
دوشنبه 8 تیر ماه سال 1388 ساعت 00:02 AM
با تشکر از خانم دکتر یه سوال دیگه داشتم : آیا قطع مصرف ال دی بعد از چهار عدد قرص  لزوما باید شروع پریود رو در پی داشته باشه یا اینکه ممکنه اصلا ۴ تا قرص اون تغییرات هورمونی رو برای خونریزی در بدن ایجاد نکنه؟
ودیگر اینکه آیا تست بارداری (از طریق آزمایش ادرار) نتیجه قطعا درستی رو نشون میده یا نه؟چقدر میشه بهش اطمینان کرد؟
پاسخ:
بروز خونریزی بعد از مصرف قرص بستگی به وضعیت هورمونی بدن و زمان مصرف قرص (روز چندم بریود) دارد و خیلی نمی شود روی ان حساب کرد.
کلا تمام ازمایشها با درصدی از خطا می توانند همراه باشند ولی معمولا به ازمایش ادرار جهت تست حاملگی (روشهای جدید با نوار) می توان اعتماد کرد
  /  
شیرین
دوشنبه 8 تیر ماه سال 1388 ساعت 10:17 AM
خانم دکتر اگه ممکنه زود جواب بدین
  /  
شیرین
دوشنبه 8 تیر ماه سال 1388 ساعت 10:47 PM
ببخشید قرص ها اچ دی بودن نه ال دی.
  /  
شبنم
یکشنبه 28 تیر ماه سال 1388 ساعت 6:56 PM
سلام من ۲۱ سالمه و۱۴سالگی پریودم شروع شد سه ماه بعد از شروع تا الآن هرماه سه روز اول پریودم با درد همراهه چندین بارم که به دکتر مراجعه کردم ld تجویز کردن من فکر می کنم تخمک م آزاد نمیشه و کیست میشه دو ماهه که 7روز قبل از شروع پریودم چندتا ld می خورم دیگه درد ندارم و چیز هایی هم شبیه پوست دیدم  می خواستم بدونم مساله چقدر جدیه و به این روش قرص خوردن ضرر داره یا نه ممنون می شم راهنمایی بکنید
پاسخ:
با سلام
قرص رو یا باید کامل در طول دوره بخورید و یا اصلا نخورید. این روش برای کاهش درد موثر نیست
بهترین روش مصرف مسکن مثل مفنامیک اسید ۳ روز قبل از شروع پریود و در ۳ روز اول پریود روی ۳ بار می باشد
  /  
t
چهارشنبه 31 تیر ماه سال 1388 ساعت 10:43 AM
سلام روز بخیر
قبلا ازتون در مورد لکه بینی که داشتم سوال کرده بودم شما هم لطف کردین و جواب دادین البته اون موقع سونوگرافی نرفته بودم. تو گزارش سونوگرافی رحم و تخمدان چپ سالمه ولی در سمت راست ضایعه اکوفری و کیستیک با دیامتر 60در 56 میلیمتر داری سپتا ظریف که می تواند کیست لوتئینی هموراژیک باشد، مشاهده می شود.
26 سالمه و 3 ماهه لکه بینی از روز 13 تا 21 سیکل دارم البته به ندرت بصورت لخته هم است.
در طول قاعدگی و لکه بینی درد ندارم. میخواستم ببینم با دارو کیست هموراژیک درمان میشه یا نیاز به مداخله جراحی داره و کلا این نوع کیست خطرناکه؟
ممنون از لطفتون
پاسخ:
سلام
در مورد کیست تخمدان مطالب کاملی در سایت هست
معمولا این کیست ها خود بخود از بین می روند ولی نکته مهم اینست که گاهی بزرگ بودن اندازه انها موجب پیچ خوردن تخمدان و یا پارگی کیست می شود . معمولا کیستهای بزگتر از ۸ سانتی متر نیاز به عمل دارند ولی کیستهای کوچکتر را میتوان تحت نظر گرفت
در هر حال اگر درد شدید در اثر پیچ خوردگی یا پارگی کیست ایجاد گردد نیاز به مداخله جراحی سریع خواهد داشت.
  /  
نسیم
دوشنبه 5 مرداد ماه سال 1388 ساعت 5:36 PM
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر محترم:
دختری ۲۶ ساله هستم و مجرد. بعضی وقتها زمان پریودم به تاخیر می افتد( ۱ یا ۲ هفته) و دچار موهای زاید بسیاری زیر چانه ام شده ام. در سونوگرافی که انجام دادم PCO گزارش شده است. چه پیشنهادی برای درمان دارید؟ ( چه دارویی؟) و چه مدت باید درمان انجام شود و نحوه پیگیری به چه صورتی است؟ یعنی چه مدت بعد از درمان و به چه نحوی باید پیگیری شود که کیستها از بین رفته اند یا نه؟ آیا نیاز به سونوگرافی مجدد هست؟
بی نهایت ممنون از لطفتان!
پاسخ:
متاسفانه این حالت که تنبلی تخمدان نامیده میشود همیشه گریبانگیر شماست و هزار بار هم سونگرافی کنید با همین شکل مواجه خواهید شد
درمان فقط علامتی است و اگر موهای زائد بسیار زیاد است دارو بخورید وگرنه خیلی خود را درگیر داروهای متعدد نکنید
  /  
الهه
سه شنبه 20 مرداد ماه سال 1388 ساعت 12:21 PM
سلام ممنون از وبلاگ خوبتون
من ۲۴ سالمه و همیشه پریود منظم و معمولاْ دو روز اول با درد شدید کمر دارم ولی سوالم این است من در روزهای غیر پریود معمولاْ حتی زمانیکه ترشحات معمولی را هم دارم کمرم احساس درد مزمن را دارد و می دانم که مربوط به دیسک و غیره نیست لطفاْ راهنمایی بفرمایید.
  /  
نسیمه
چهارشنبه 21 مرداد ماه سال 1388 ساعت 4:04 PM
باسلام                                                                                     من۲۰سال دارم.هشت ماه پیش زایمان کرده ام بعداز۳روز متوجه شدم که درون هردوسینه ام چیزی شبیه غده رشد کرده وبعد از چندروزاز بین رفت وبعداز ان هر چند وقت سینه هایم ورم می  کنند وموقع شیر دادن سینه هایم دچار درد شدید میشوند.لطفامن را راهنمایی کنید.تشکر
پاسخ:
معمولا تجمع شیر باعث این حالت میشود ولی اگر غده خاصی لمس مس کنید حتما سونوگرافی از پستان انجام دهید
  /  
افسانه
پنجشنبه 29 مرداد ماه سال 1388 ساعت 4:48 PM
سلام
می خواستم بپرسم فولیکول بالغ در زمان تخمک گذاری چه اندازه ای باید باشه  من یک سونو گرافی دادم و گفت فولیکول من 34  میلیمتر است  آیا این اندازه  مناسب است
پاسخ:
سلام ان یه کم بزرگ هست ممکن است که پوچ باشه
  /  
منیژه
چهارشنبه 18 شهریور ماه سال 1388 ساعت 5:26 PM
سلام خانم دکتر
من  29 سالمه و یک بچه ۱سال و۵ ماهه دارم.و متاسفانه ۲ ماه پیش یک بارداری ناخواسته داشتم که سقط وکورتاژ شد.حالا میحواستم هر چه زودتر آ یو دی بگذارم.  
میخواستم بدونم چه نوع ا یو دی شما توصیه میکنید.(البته شاید 3 سال دیگه بخواهم دوباره باردار بشم).به آ یو دی های مرکز های بهداشت اعتماد کنم یا انواع بهتری وجود داره  که یشه  خودم تهیه کنم ؟اصلاً برای اینکار به مطب مراجعه کنم یا مراکز بهداشت؟ یا فرقی نداره؟
در ضمن مطالبتون راجع به راههای پیشگیری از بارداری را مطالعه کردم که جالب بود.دستتون درد نکنه.ولی ایکاش یک اطلاعاتی هم راجع به راههای مرسوم و جدید در ایران توی سایتتون بگذارید.
ممنون میشم جواب سوالاتم را بدید.و منتظرم
ممنون میشم جواب
پاسخ:
با سلام
ایو دی همین ای یو دی های معمولی خوبه ولی بهتره متخصص زنان براتون بذاره جون ای یو دی حساسیت خاصی داره و خدای نکرده در اثر عدم دقت کافی میتوند موجب بروز عوارض جدی بشه
  /  
فهیمه
چهارشنبه 18 شهریور ماه سال 1388 ساعت 5:39 PM
سلام ، وقتتون بخیر.
میخواستم بدونم بکارت ستاره ای از چه نوعی است و چه ویژگی دارد؟
اگه میشه جوابمو بدید. ممنون میشم
  /  
نیاز
شنبه 21 شهریور ماه سال 1388 ساعت 10:05 AM
با عرض سلام و خسته نباشید
من 29 سالمه 4 ساله ازدواج کردم و بچه ندارم.روز28 مرداد بخاطر ترشحات به متخصص مراجعه کردم و تشخیص عفونت و احتمال زخم رو دادن بد از مصرف 1 هفته ای داروها چون  پریود شدم نتونستم مجدد مراجعه کنم و 11 روز بعد از شروع عادت و 3 روز بعد از اتمام آن وقتی به پزشک مراجعه کردم گفتن هیچ مشکلی نیست و تست پاپ گرفتن.از 2 روز بعد از اون ترشحات قهوه ای یا صورتی دارم که خیلی نگرانم کرده . علت چیه؟ خواهش میکنم راهنمایی فرمایید.با سپاس فراوان
پاسخ:
معمولا اگر پاپ اسمیر نرمال باشد
جای نگرانی نیست
ترشحات ممکن است مربوط به خود رحم باشد
اگر بیشتر شد سونوگرافی انجام بدهید بهتر است
  /  
نیاز
یکشنبه 22 شهریور ماه سال 1388 ساعت 09:18 AM
دکتر عزیز
خیلی ممنونم که پاسخم را دارید. متاسفانه هنوز جوابم آماده نشده. امیدوارم همواره سلامت باشید.
  /  
سمیرا
سه شنبه 24 شهریور ماه سال 1388 ساعت 3:26 PM
سلام
من مشکلی دارم
4 ساله ازدواج کردم و بلافاصله ال دی مصرف کردم بعد از 4 ماه متوجه شدم که پرولاکتینم بسیار رفته بالا و میکروآدنوم گرفتم وشروع کردم به خوردن قرص بروموکریپتین
بعد از 2 سال قرص ال دی را قطع کردم وپریودم بهم ریخت 10 تا 15 روز پریود میشدم دکتر که رفتم تمام هورمونهامو چک کرد پرولاکتینمم نورمال بود گفت شاید بروموکریپتین بهم نمیسازه راستی اینم بگم چند وقت بود حالت تهوع شدیدی پیدا می کردم
شروع کردم قرص داستینکس رو خوردن ولی هنوز پریودم نامنظمه
یعنی تا روز 7-8 خونریزیم کم از این به بعد تا12- 15 بسیار شدید میشود البته یک بار یک ماه تمام پریود شدم
خواهش میکنم جواب سوال منو زود جواب بدین متشکرم
پاسخ:
سلام
ممکن هست بجز بالا بودن پرولاکتین مشکل دیگری هم داشته باشید مثلا پولیپ اندومتر یا ... بهتره بررسی دقیق تری انجام دهید
  /  
زهرا
جمعه 27 شهریور ماه سال 1388 ساعت 04:00 AM
سلام خانم دکتر خواهش میکنم به سوالم جواب بدید میخواستم بدونم آیا منظور از دوره قاعدگی همون سیکله و آیا این دوره از آخرین روز عادت ماهیانه شروع میشه تا اولین روز عادت ماه بعد. خواهش میکنم جواب بدین اساسیه
پاسخ:
بله دقیقا همینطور هست
  /  
نرگس
جمعه 27 شهریور ماه سال 1388 ساعت 1:14 PM
من دختری هستم 17ساله قرص ال دی مصرف کردم الان زمان عادتم نامنظم شده و 14 روز است که عادت نشدم خواهشمندم سریعا جوابمو بدین
پاسخ:
باید از نظر هورمونی بررسی بشید
وگرنه با مصرف قرص پریود ها منظم تر خواهند بود
مهشید
یکشنبه 29 شهریور ماه سال 1388 ساعت 9:25 PM
سلام خانم دکتر عزیز من سوالی دارم که مربوط به زنان و زایمان نیست ولی راه دیگری برای مطرح کردنش نیافتم با اینکه سرچ کردم .عمل جراحی بیرون زدگی روده بزرگ چطوریه ؟یعنی شکم را باید پاره کنند یا مقعد را و مدت استراحت و نقاهتش چقدره ؟من ۳۵ سالمه و مشکلی هم ندارم.ممنونم  
پاسخ:
معمولا از راه مقعد عمل میشه و کار جراحان عمومی هست
  /  
محمود
چهارشنبه 1 مهر ماه سال 1388 ساعت 6:42 PM
سلام خانم دکتر.وقتتون بخیر.مامان من45سالشه حدود2ماه پیش عمل برداشتن رحم روش انجام شده ولی ازاون موقع تاالان همش تب وگر گرفتگی داره37.5الی38 درجه تبشه.نتیجه سونوگرافی هم وجودلایه های مرطوب جداره دیواره لگن رو تائید میکنه.ایا نیازبه عمل مجددبرای برداشتن رطوبت دیواره ها میباشد یا بادارو رطوبت رفع میشود؟ظمنا علت تب را چه تشخیص میدهید؟متشکر و ممنون
پاسخ:
با سلام یه عکس (گرافی ساده شکم ) بگیرید . تا اگر مشکل خاصی هست بهتر از سونوگرافی مشخص شود و اگر واقعا تب ۳۸ درجه دارند با پزشک جراحشان صحبت کنید چون بیشتر از هر کس دیگری میتوانند کمک نمایند
  /  
سانی
شنبه 4 مهر ماه سال 1388 ساعت 9:49 PM
با سلام خدمت خانم دکتر

من دختری 30 ساله هستم و تا به حال ازدواج نکرده ام. آزمایشات هورمونی (خون) و سونوگرافی رحم من، کاملا طبیعی است و همچنین پریودم همیشه منظم است.
من دو تا سوال داشتم:
آیا در سن بالای 30 سال احتمال باردار شدن یک دختر کاهش می یابد.
آآیا اگر اکنون با مردی که تقریبا همسن با من است ازدواج کنم و  2 یا 3 سال بعد قصد باردارشدن داشته باشم ، با توجه به نرمال بودن سونوگرافی رحم و منظم بودن پریودم ، مشکلی برای بارداری من وجود خواهد داشت یا نه ؟
پاسخ:
سلام
در ۳۵ سالگیی قدرت باروری هر زنی به مقدار نصف تقلیل می یابد
و در ۳۸ سالگی کاهش زیادی در ان پیدا میشود
اگر قصد تاخیر انداختن بارداری دارید
یکسری ازمایشات هورمونی را در روز ۲ پریود با نظر پرشک چک کنید تا از وضعت کارکرد تخمدانهایتان اطمینان حاصل نمایید اگر وضع خوب باشد میتوانید چند سالی صبر کنید
  /  
یلدا
چهارشنبه 8 مهر ماه سال 1388 ساعت 01:28 AM
با سلام وخسته نباشید خدمت شما خانم دکتر عزیز و مهربان میخواستم راجع به هورمون پرولاکتین اطلاعاتی داشته باشم که این چه هورمونی اگر بالا باشه میشه حامله شد؟ یا برای جنین خطرناک؟ چه قرصی برای درمان اون مناسب؟ و دلیل بالا رفتن این هورمون در یک خانم چیست؟ ۲۷ ساله
پاسخ:
سلام پاسخ سوالتون رو بطور کامل در پستی با همین عنوان براتون می نویسم .
  /  
مهتاب از شیراز
چهارشنبه 15 مهر ماه سال 1388 ساعت 12:12 PM
سلام خسته نباشید من خیلی در مورد شستن خودم حساسم حالا یه چند وقتیه که حس می کنم پرده ندارم این فکر عذابم می ده یه سوال داشتم چه جوری باید بفهمم که پرده دارم. واگه نداشتم راهی واسه ترمیمش هست یا نه؟ اگه می شه به میلم جواب بدید با تشکر
پاسخ:
باید معاینه بشید
ولی نگران نباشید
  /  
شبنم
جمعه 17 مهر ماه سال 1388 ساعت 2:34 PM
سلام خانم دکتر من الان چند ماهی میشه که بعد از 7روز پریودم یا قطع نمیشه یا به صورت لکهای قهوه ای رنگ هست. دکتر هم رفتم ldدادند بهم ولی توی این چند ماه توی هر دوره هر قرصی از این خانواده مصرف می کنم عوارض قرصها خیلی اذیتم میکنن. این دوره دیگه قرصها رو قطع کردم ولی باز لکهای قهوه ای قطع نشده.ضمنا توی سونو این دوره گفتن کیستم جذب شده. لطفا جوابم رو بدید خیلی نگرانم
  /  
نیاز
پنجشنبه 30 مهر ماه سال 1388 ساعت 08:41 AM
دکتر عزیز مجددا سلام عرض میکنم
باز هم بخاطر همون مشکل قبلی مزاحمتون شدم. (لکه های قهوه ای) که از 1 ماه پیش شروع شده. دکتر که رفتم همزمان شد با پریودم و وقتی سونوگرافی واژینال کرد گفت قطر رحمم 8 شده (زیاد شده) و 2 تا قرص داد که یکیش برای تنظیم پریود بود ولی باز بعد از قطع پریود لکه ها شروع شد.در آزمایش پاپ هم عفونت نشون داده بود. آزمایش خون هم که داده بودم یه مواردی رو بالا پایین نشون میداد که هورمونی بود ولی نمیدونم ربطی داره یا نه ؟واقعا نگرانم فکر میکنم دکتر نتونسته درست و دقیق تشخیص بیماریم رو بده و من نمیدونم چه مشکلی دارم.خواهش میکنم کمکم کنید  
  /  

لیلا
چهارشنبه 20 خرداد ماه سال 1388 ساعت 4:28 PM
سلام خسته نباشین
سوالا رو کجا باید مطرح کنیم؟
ممنون میشم راهنمایی کنید
  /  
سپهر
شنبه 23 خرداد ماه سال 1388 ساعت 7:28 PM
سلام
من دانشجوی رشته ی زیست شناسی هستم. ممنون میشم اگه به سوالم پاسخ بدید.
آیا می توان جنین تولید شده از طریق روش ivf یک گونه حیوان را به داخل رحم گونه ای دیگر انتقال داد و باروری ایجاد کرد؟ مثلا جنین موش را به رحم خرگوش انتقال داد؟

با تشکر
پاسخ:
باسلام
انتقال که میشود داد ولی باروری ایجاد نمیشود چون بدن در مورد انتی ژنهای بیگانه واکنش نشان میدهد .
حسن
یکشنبه 24 خرداد ماه سال 1388 ساعت 1:51 PM
سلام خانم دکتر خسته نباشید
خانم من ۲ ماه ژیش سزارین کرده ولی هنوز خونریزی داره  آیا طبیعیه؟
پاسخ:
گاهی اختلالات هورمونی رخ میدهند که معمولا به درمان دارویی جواب می دهند و بهتر است درمان شوند تا کم خونی ایجاد نشود
  /  
حنانه
چهارشنبه 27 خرداد ماه سال 1388 ساعت 10:50 PM
سلام.خسته نباشید.من چند مدت پیش باردار شدم .توی هشت هفته بچم فقط ۹ میلی متر رشد کرد.هفته ی آخر لکه بینی داشتم و بعد جنین افتاد.شروع کردم به خوردن قرص آهن اسید فولیک  اما بهم نمی سازه تا قطع نکنم پریود نمی شم و در طول مصرف بدنم احساس خشکی می کنه.بهترین راه برای لقا چیه؟
چه مدت بعد از نزدیکی می شه رفت به دستشویی؟
متشکرم ازتون خانم دکتر
پاسخ:
با سلام
این موارد از بعلت اسید فولیک نیست چون اثر هورمونی نداره
بعد از مقاربت هم نیم ساعت استراحت توصیه میشود هر چند معمولا ۱۰ دقیقه هم کافیست
  /  
حنانه
چهارشنبه 27 خرداد ماه سال 1388 ساعت 10:50 PM
یه دونه کیست هم سمت چپم دارم.
  /  
سارا ک
دوشنبه 1 تیر ماه سال 1388 ساعت 5:30 PM
سلام خانوم دکتر.خسته نباشین

من ۲۳ سالمه .دانشجوی پزشکی هستم اگه خدا بخواد در آینده همکارتون میشم!
چندین ساله که متوجه شدم تخمدانهام پلی کیستیک هستن.دکترم(آقای دکتر فاضلی) چندین دوره با فاصله قرص دیان برام تجویز کردن.با توجه به اینکه من همیشه پریود میشدم ولی همیشه چند روز دیرتر و الان حدود ۶ ماهی میشه که حداکثر ۲-۳ روز دیرتر پریود میشم امکان داره بدا نتونم حامله بشم؟

در شرف ازدواجم و خیلی نگران این موضوع هستم!ممنونتون میشم جوابمو بدین از هر کدوم از استادها هم میپرسم میگن مشکلی نیست اما خیلی میترسم!
  /  
راشل
سه شنبه 2 تیر ماه سال 1388 ساعت 10:42 PM
من مشکلم رو که برام هم خیلی مهمه ارسال کردم جواب اومد امکان درج این نظر وجود نداره چرا ؟
  /  
رضا
چهارشنبه 3 تیر ماه سال 1388 ساعت 12:09 PM
با عرض سلام و خسته نباشی خدمت خانم دکتر پور قربان
من در اردبیل با دختری آشنا شدم و ازش تقاضای ازدواج کردم ولی به من گفتش که نمی تونه ازدواج کنه زیرا سال قبل پیش متخصص رفته و پس آزمایشات گفته که احتمالا نمی تونه باردار بشه و اگر هم باردار بشه به احتمال 90 درصد هم خودش و هم بچه فوت کنه . میخواستم بدونم اسم این بیماری یا نازایی چیه و آیا واقعا درمانی وجود نداره ؟
با تشکر
رضا 26 ساله از اردبیل
پاسخ:
با سلام بیشتر بیماری های قلبی شدید این حالت را ایجاد می کنند در هر حال تشخیص بیماری ایشان را برایم بفرستید تا بیشتر راهنمایی کنم
  /  
آنی
جمعه 5 تیر ماه سال 1388 ساعت 5:53 PM
سلام خانم دکتر/خسته نباشید و ممنون به خاطر پاسخ گوییتون

من 29 سالمه 6 ساله ازدواج کردم و الان پایان هفته 25 بارداری رومیگذرونم ... شهریور سال 86 برای بار اول بدون دارو باردار شدم و بهمن ماه همون سال جنین پسر 26 هفته ایم رو با شروع دردهای زودرس زایمانی از دست دادم (جنین 2 روز در دستگاه بود) بعد از یک سال دوباره باردار شدم که تشخیص کوتاهی سرویکس داده شد و در ابتدای هفته 14 سرکلاژ شدم یک هفته استراحت مطلق داشتم بعد از اون هم فقط برای ویزیت دکتر از خونه بیرون میرفتم و استراحت نسبی داشتم تا هفته 20 که بعضی از اوقات دردهای شبیه به پریودی داشتم که با تماس با دکترم ابتدا هیوسین تجویز شد و یک سونوی فوری جهت بررسی جنین... که در سونو مشخص شد طول سرویکس کمی کاهش داشته و نیز کیسه آب کمی داخل واژن است که سریعا به بیمارستان رفتم و بستری شدم با استراحت مطلق به مدت 5 روز که سونوی آخرین روز همه چیز را نرمال توصیف کرد ولی با نظر پزشکم باز هم در استراحت مطلق هستم ضمنا هفته ای یک عدد آمپول پرولوتون دیپوت برام تجویز شد که الان به هفته ای دوتا رسیده با روزی سه عدد قرص ایزوکسوپرین ... الان هنوز گاهی دردهای پریودی با زمان خیلی کوتاه دارم با اینکه در استراحت مطلق هستم ... میخوام بدونم این دردهای گاه و بیگاه مشکل ساز نیست و اینکه از چند هفته دیگه خطر رفع شده ... ضمن اینکه از پایان هفته 27 قراره آمپول بتامتازون بزنم ... ممنون میشم راهنماییم کنید.
پاسخ:
انی جان سلام
خوشبختانه بیشتر کارهایی که لازم هست براتون انجام گرفته و انشالله این بار بارداری تان باموفقیت همراه خواهد بود ومن چند نکته دیگر را که به ذهنم میرسد برایتان می نویسم تا احتمال خطر کمتر شود
۱- هر گونه علائم عفونت یا ترشحات غیر طبیعی واژن یا عفونت ادرار باید سریعا درمان شود تا منجر به زایمان زودرس نشود.
در صورت امکان هر هفته نمونه ادرار خود را برای ازمایش روتین ادرار به ازمایشگاه ارسال کنید تا در صورت وجود باکتری و التهاب درمان انتی بیوتیکی شروع شود .
۲- استراحت مطلق در دوران بارداری با خطر افزایش احتمال خطر ترومبوامبولی (لخته شدن خون در وریدهای پا ) همراه است لذا باید همراه به اهستگی پاهای خود را باز و بسته کنید و حتیالمقدور از جوراب واریس استفاده نمایید
۳- Nر صورت بروز زایمان زودرس آمپول سورفاکتانت به بلوغ ریه جنین کمک بسیاری می نماید . با پزشک نوزادان بیمارستان مورد نظر هماهنگ شوید تا در صورت عدموجود دارو در بیمارستان انرا از قبل تهیه نمایید تا در هنگام بروززایمان زودرس با مشکل مواجه نشوید
۴- در صورت تشدید درد هر چه سریعتر به بیمارستان مراجعه نماید
از خداوند متعال برایتان ارزوی موفقیت دارم
  /  
رزا
یکشنبه 7 تیر ماه سال 1388 ساعت 01:41 AM

salam   khanum   doctor     khaste   nabashin    midunam    soalam   ertebati mostaghim     be   zanan    nadae  vali   be   joz   u  nemitunam    az   kasi   komak   bekham    mamnun   misham    javab   bedin..................man   ye   dokhtare24sale  hastam     mikhastam   azmayeshe   kam khuni   bedam   avalesh   mikhastam     be   doctor   moraje   konam  vali    nemidunam   be   che   dr   va   motakhasesi    moraje   konam   baraye   kam khuni   mishe   u   begin    be  che   motakhasesi   beram????????




solale 2_aya   vaghti    dr  baram   azmayeshi   nevesht   baraye   kamkhuni   aya   dar  in  azmayesh    bardari   ham   neshun  dade mishe   ke  aya  taraf   bardar   ham   hast   ya   na.....?ye donya mamnun................torokhoda   zud javab  bedin  gar che   midunam saretun  shulughe.....mamnun.......
  /  
زهره
دوشنبه 8 تیر ماه سال 1388 ساعت 6:39 PM
سلام
من 2 ماهه باردار هستم
ازمایش دادم و قند خونم 99 ( ماکزیمم حد نرمال ) بود ایا مشکوک به دیابت حاملگی هستم؟
پاسخ:
زهره جان معمولا بعد از ماه پنجم بارداری قتد خون در اثر هورمونهای مترشحه از جفت در همه خانمها بالا می رود و بهتر هست حتما چک شود ولی با یکبار اندازه گیری قند خون نمی تواند در مورد احتمال بروز دیابت حاملگی اظهار نظر نمود . بعدها بهتر است ازمایش اسکرینینگ دیابت حاملگی انجام دهید . بعد از هفته ۲۴
  /  
شیرین
دوشنبه 8 تیر ماه سال 1388 ساعت 10:54 PM
با سلام من شیرین هستم می خواستم بابت راهنمایی که فرمودین خیلی تشکر کنم امیدوارم همیشه موفق و تندرست باشید
  /  
عباد
سه شنبه 9 تیر ماه سال 1388 ساعت 00:57 AM
سلام خدمت شما
خانمی بیماری پوستی  روی سر داره که شبیه قارچ یا خود قارچه اگه جلویش را نگیریم پیشرفت میکنه حتی فعلا سه جای دیگه رو هم گرفته و هرکاری میکنیم خوب میشه ولی دوباره با ترک دارو برمیگرده
طوریکه از انواع محلولها مثل بتامازون و محلولهای دست ساز
و انواع قرصها استفاده کرده است (کلو بتامازون و تربینا فین وو)
ایشون دو بار هم سقط داشتند .
خانم دکتری در تلفزیون کفتنند که این نوع بیماریها میتونه عامل سقط باشه نظر شما چیه؟؟؟
لطفا...؟
پاسخ:
با سلام
این بیماری البته قارچی نیست و ضایعات معمولا بصورت بوسته بوسته و التهاب و خارش ظاهرا میشوند که بدستگاه ایمنی بدن مربوط میشود
کلا عوامل ایمنونولوژیک از علل سقط هستند ولی چگونکی تاثیر مستقیم بیماریها بدرستی فعلامشخص نمی باشد .
و افراد بسیاری نیز هستند که مبتلا به این بیماریها و حتی درجات شدید تر ان بوده و نیز بچه دار شده اند.
تینا
سه شنبه 9 تیر ماه سال 1388 ساعت 06:13 AM
سلام
من دختری هستم ۲۰ ساله
پرده بکارت من از نوع هلالی هستش
چند وقت پیش طی یک حادثه پرده من آسیب دید یعنی در قسمت بالای پرده ام یک شکاف به وجود آمد و چند قطره خون آمد اما بقیه قسمت های پرده ام سالم است
می خواستم بدانم که اگر من ازدواج کنم وقتی تمام پرده ام پاره شود امکان دارد که باز هم خون بیاید.آخه خانواده من رو شب عروسی کمی حساس هستن.من به خاطر این مسئله خیلی افسرده شده ام.لطفا کمکم کنید.
پاسخ:
با سلام
واقعیت اینست که حتما باید معاینه شوید . اظهار نظر بدون دیدن وضعیت موجود بسیار مشکل است.
  /  
سمانه
چهارشنبه 10 تیر ماه سال 1388 ساعت 12:50 PM
با عرض سلام و خسته نباشید
من دیورز رفتم سونوگرافی این جواب رو به من دادن :
در بررسی سونوگرافی انجام شده از لگن در مقاطع طولی و عرضی رحم با دیامتر طولی 58 و قطر قدامی خلفی 34 میلیمتر در پوزیشن midline قرار دارد طرح اکوی نسجی میومتر و اندومتر و ضخامت اندومتریال لاین طبیعی است
نمای سونوگرافیک حفره رحم نرمال بنظر میرسد
اقطار اواری راست 36*18 میلیمتر و اواری چپ 40*18 میلیمتر اندازه گیری شد  سایز تخمدانها در حد طبیعی است
شواهدی از فولیکول در حال رشد یا فولیکول بالغ در تخمدانها ملاحظه نگردید و هر دو اواری محتوی چند فولیکول بقطر حداکثر 7 میلیمتر هستند
تخمدانها فاقد توده کیستیک هستند وجود فولیکولهای کوچک مارپینال در هر دو اواری احتمال زمینه pco را مطرح مینماید
یک کانون اکوپن کوچک بقطر حدود 9 میلیمتر در کناره خارجی تخمدان راست مشهود است که امکان تفکیک آن بطور کامل از اواری میسر نیست که احتمال کیست درموئید را مطرح مینماید و در صورت عدم انجام سایر اقدامات تشخیصی جهت تائید یا رد آن follow up سونولوپیک پیشنهاد میگردد
ادنکسها نمای طبیعی دارند کولدوساک خلفی فاقد مایع آزاد است
میشه در این رابطه توزیح بدین ممنون
پاسخ:
وجود کیست درموئید در اندازه کوچک مشکل خاصی ایجاد نمی کند و بهتر است فقط سه ماه با سونوگرافی مجدد پیگیری نمایید
موفق باشید
دکتر پورقربان
  /  
سمانه
چهارشنبه 10 تیر ماه سال 1388 ساعت 12:52 PM
ببخشید در ضمن من 19 سالمه
و 10 ماهی هست که نامزد کردم
بازم ممنون
  /  
یکی از مراجعین
چهارشنبه 10 تیر ماه سال 1388 ساعت 6:54 PM


با سلام و احترام خدمت شما سرکار خانم دکتر رویا پورقربان
خواستم با جنابعالی در مورد خواهرم مشورتی داشته باشم ایشان دقیقا 3 سال است که ازدواج نموده اند که با توجه به عدم جلوگیری حامله نشدند و به دکتر مراجعه نموده تا علت را جویا شوند پس از بررسی های به عمل آمده و گرفتن آزمایشات متعدد در نهایت به ایشان اعلام گردید که عکس رنگی از رحم انجام گیرد که در عکس رنگی مشاهد شد ایشان متاسفانه لوله های رحم شان بسته است لذا تشخیص داده شد که باید عمل آی وی اف صورت گیرد ولی موردی که من حس کردم باید با شما مشورت کنم در مورد قبل از ازدواج ایشان می باشد حدود 10 سال پیش نامبرده دچار ناراحتی سل روده شدند که احساس می کنم ناباروی شان نیز به این موضوع برمی گردد . چند تا سوال داشتم
آیا ایشان واقعا با عمل فوق معالجه می شوند یا خیر
آیا امکان دارد که هنوز مشکل سالها قبل ایشان در بدنشان وجود داشته باشد
با کمال تشکر و سپاس
خواهری دلسوخته
خواهشا جوابم را بدهید
پاسخ:

همانطور که اشاره کردید احتمالا دلیل انسداد لوله ها مربوط به ابتلا سل روده ای می باشد ولی در این مورد دو حالت وجود دارد
 --1
بیماری سل فقط حفره شکم را درگیر نموده بوده و لذا لوله های رحم در این چسبندگی ها گیر افتاده و مسدود شده اند
2-
در حین عفونت شکمی التهاب و عفونت رحم نیز اتفاق افتاده است.
در حالت اول حاملگی با ای وی اف کاملا موفقیت امیز است در حالت دوم حتی در صورت حاملگی احتمال سقط بالاست
لذا بهتر است در روز اول پریود یک نمونه برداری از داخل رحم  
با عنوان بیوپسی اندومتر بعمل اید و درخواست شود تا از نظر سل بررسی شود
انجام هیستروسکوپی قبل از ای وی اف نیز به بررسی حفره رحم و بررسی احتمال موفقیت امیز بودن ای وی اف کمک می کند . اگر حفره داخل رحم درگیری سل وجود داشت بهتر است ار ابتدا از رحم کرایه های استفاده شود
موفق باشید
دکتر پورقربان
  /  
ناشناس
چهارشنبه 10 تیر ماه سال 1388 ساعت 10:52 PM
salam khanum doctor khaste nabashin.....................torokhoda javabamo bedin man dokhtari24sale hastam mikhastam beporsam man baraye kam khuni raftam doctor ishun in azmayeshato baram nevesht:(ebc  diff............sclTiBC.......TsH)albate man khate ishuno daghigh natunestam bekhunam khodeshun goftan azamayeshe kam khuni va tirouid va hormon hast)aya ba in azmayeshat bardari ham neshun dade mishe ya na?farda sobh baraye azmayesh khaham raft......ye donya mamnun az javabetun...............
  /  
نیلوفر
سه شنبه 16 تیر ماه سال 1388 ساعت 02:01 AM
با سلام. من بدلیل فشار چشم از قطرههای تیمولول و زالاتان و بایوسوپت استفاده می کنم .من در حال حاضر ۲۷ سال سن دارم و قصد باردار شدن دارم آیا این داروها برای جنین مضر است؟ واگر مضر است آیا در دوران بارداری قابل تشخیص است که به جنین آسیبی رسیده است یا خیر؟واگر کسی بیماریهای اینچنینی داشته باشد که نتواندداروهای خود را قطع کند باید چه اقدامی بکند و آیا استفاده از دارو ۱۰۰٪روی جنین تاثیر می گذارد ؟و اینکه مصرف دارو در ۳ ماه اول خطرناک است یا کلا در دوران حاملگی مصرف دارو خطر دارد؟ لطفا مرا راهنمایی کنید .با تشکر
پاسخ:
با سلام
این داروها خظر چندانی ندارند نگران نباشد
البته با پزشک خود مشورت کنید تا دوز مطرفی را به حداقل میزان لازم برسانند
  /  
سونیا
سه شنبه 16 تیر ماه سال 1388 ساعت 8:30 PM
با سلام
بنده به علت کیستهای تخمدان ( تخمدان پلی کیستیک ) و جوش های صورتم قرص سیپروترون کامپاند و اسپرینولاکتون مصرف میکنم . با تجویز پزشک .
می خواستم بدانم که آیا قرص های جدید( دزوسپتیو ) هم مانند سیپروترون کامپاند عمل میکنند؟
یعنی کارکردشان یکی است ؟
جوشها را رفع میکند؟
لطفا راهنماییم کنید.
متشکرم.
پاسخ:
اصولا دیان یا همان سیپروترون کامپوند جاوی قسمت خاصی است که ضد هورمون مردانه است و برای درمان اکنه و موهای زاید بسیار خوب است . هیچکدام از قرصهای ضد بارداری دیگر این هورمون را ندارند و کلا در مورد درمان علائم تخمدان پلی کیستیک دیان به همه انها ارجحیت دارد
  /  
آوا
چهارشنبه 17 تیر ماه سال 1388 ساعت 11:35 AM
با سلام  
شوهرم قرص فینا ستراید برای ریزش مو استفاده میکرد تا ۲ هفته پیش . آیا برای اقدام به بارداری چه مدت باید از مصرف قرص بگذرد تا به جنین آسیبی وارد نشود .
پاسخ:
مصرف فیناسترید در اقایان مشکل خاصی ایجاد نمی کند زیرا عموما اسپرمهای اسیب دیده قادر به باروری سازی تخمک نیستند
ولی گفته میشود حتی لمس قرص فیناسترید برای زنان باردار مضر است .
لذا شما باید مراقب باشید و شوهرتان موردی ندارد که دارو مصرف کنند .
  /  
ناشناس
چهارشنبه 17 تیر ماه سال 1388 ساعت 12:37 PM
جوابمو بدین خواهش می کنم .
  من با یه دختر آشنا هستم و قصد ازدواج داریم ولی حدود تابستان پارسال یه مشکلاتی بوجود اومد
اینکه تکرر ادرار گرفت به خاطر اینکه سر کارش نمی تونست درست دستشویی بره بعد از مدتی دچار عفونت مجاری شد و درد تب و کم کم نداشتن خروجی ادرا
چندین دکتر رفت
هر دکتری یه چیز می گفت بالاخره به توصیه آشناها یه دکتر معرفی کردن و رفت
اون دکتر یه سری آزمایش نوشت که انجام داد  و نتیجه ای نداشت
بعد همون دکتر گفت که باید میزان خروجیشو اندازه بگیره و با دقت یادداشت کنه البته دارو هم داد که من اسم دقیقشونو نمی دونم
بعد از ارجاع به دکتر و معاینات دکتر نا امید شد چون می گفت خروجی از اون حدی که انتظار داشته کمتره و مشکلات عصب مثانه داره و چند دارو نوشت که عصب مثانه رو کم حس کنه که ظرفیت مثانه رو زیاد کنه
* البته این دختر از لحاظ جسمی از بقیه مردم خیلی ضعیفتره وآلرژی که داره باعث میشه بدنش ضعیفترم بشه
داروهای که این خانم دکتر دادن داروهای خیلی قوی بود و به قول خودش برای مردان دارای مشکلات پوستات تجویز می شدن
در این آزمایشاتی که دکتر گفتن وقتی این دختر پیش دکتر زنان رفت  .دکتر زنان بهش  گفت که فاصله بین مجاری ادراری و جنسی اون وجود نداره و براش مشکل ساز میشه بعد ازدواج.
به خاطر اینکه خودش تقریبا از همه چی نا امید شده من ازتون خواهش می کنم کمکمون کنید
اون می ترسه که نتونه با هیچ کسی آمیزش داشته باشه و از ازدواج نا امید شده و رابطمون داره نابود میشه
آیا رابطه جنسی می تونه براش مشکل ساز باشه و اگه آره چه مشکلاتی داره ؟
آیا شما می دونید مشکل این خانم چیه ؟
آیا اطلاعات بیشتری می خواین ؟
ما باید برای خوب شدنش چی کار کنیم ؟
شما چی توصیه می کنید ؟


خواهش می کنم کمکم کنید

التماس می کنم
با تشکر منتظرم
پاسخ:
با سلام
اول از همه همه این نگرانی ها رو باید بریزید دور.....
  بیماری  
هست که عفونت مثانه در ماه عسل اصطلاحا گفته میشود و
در اثر ورود میکروبها به مثانه در اثر امیزش جنسی حتی بدون دخول رخ میدهد
این حالت موقت است و بعدها کاملا از بین میرود
برای درمان هم مصرف شبانه یک عدد قرص یا کپسول انتی بیوتیک بمدت 21 روز(جهت پیشگیری)کافیست
جالب است بدانید این حالت مشکل بسیاری از دخترخانمها می باشد
که من بهمین روش با موفقیت درمان نموده ام
موفق باشید
دکتر پورقربان
  /  
مهسا
چهارشنبه 17 تیر ماه سال 1388 ساعت 5:31 PM
سلام
خسته نباشید.
میخواستم بدونم آیا مصرف مداوم و طولانی مدت قرصهای ضد بارداری بدون استراحت ضرر دارند؟
مثلا میتوان حدود ۵ سال برای پیشگیری از بارداری و دیگر بیماری های زنانه مثل کیستها از این قبیل قرصها مصرف کرد؟
آیا کسانی بوده اند که به این ترتیب مصرف کرده باشند ولی مشکلی برایشان پیش نیامده است؟
بنده به مصرف این قرصها در طولانی مدت راغب تر هستم.

یا اگر قرار است استراحتی بشود هر چند ماه به چند ماه و به چه مدت خوردن این قرصها بهتر است قطع شود.
موفق باشید.
  /  
رویا
پنجشنبه 18 تیر ماه سال 1388 ساعت 00:52 AM
جالبه . من در سایت شما به خیلی از سوالهام در مورد کیست تخمدان پاسخ داده شد .
ظاهرا بیماری شایعیه !!!

ولی هنوز سوالاتی ذهن من رو مشغول کرده :

در مورد کیستهای پلی کیستیک:

آیا این کیستها در دوران میانسالی و پس از زایمان درمان میشوند ؟ یا زایمان و ازدواج تاثیری در رفع تنبلی زخمدانها و کیست دارد؟

بسیار از شما و سایتتان سپاسگزارم.
سلامت باشید.
  /  
رویا
پنجشنبه 18 تیر ماه سال 1388 ساعت 01:37 AM
راستی
منظور بنده این است که آیا این بیماران میتوانند امیدوار باشند به بهبودی کامل ؟
به اینکه روزی دستگاه تناسلیشان مانند یک انسان طبیعی کار کند ؟
به قاعدگی بدون نیاز به دارو ؟
آیا تا به حال بیماری را مشاهده کرده اید که پس از زایمان بهبود یابد؟
  /  
مینا
پنجشنبه 18 تیر ماه سال 1388 ساعت 02:30 AM
با سلام

بنده از قرص ضد بارداری یاسمین استفاده میکردم ولی حامله شدم .
میخواهم بدانم قرصهای ضد بارداری یاسمین ضعیفتر از سایر قرصها هستند؟

  /  
گلاره
یکشنبه 21 تیر ماه سال 1388 ساعت 12:02 PM
با سلام
در مطلب (تعیین جنسیت قبل از لقاح ) در روش زمانبندی ماهیانه مقاربت این جدول را چگونه می توان تهیه کرد؟ من 26 سال دارم و برای بچه اول در تیر یا مرداد ماه اقدام کنیم اگر لقاح صورت بگیرد جنسیت چه می شود؟
با تشکر
پاسخ:
جدول در سایت هست و زحمت محاسبه را خودتان باید بکشید .
  /  
سونیا
یکشنبه 21 تیر ماه سال 1388 ساعت 8:19 PM
سلام
می بخشید دوباره مزاحم شدم.
آیا  سیپروترون های ایرانی با قرص دیان از نوع خارجیش با همون محتوی فرق داره ؟
اگر نه پس چرا خارجیش گرونتره ؟ مثلا دیان 10 هزار تومن ولی سیپروترون فقط 600 تومن!
آیا عوارضش کمتره ؟
پاسخ:
دولت ایران برای داروها سوبسید پرداخت می کند و لذا داروهای ایرانی کلا ارزانتر هستند و این در مورد تمام دارو ها صادق است و قیمت دارو ربطی به میزان اثر ان ندارد
  /  
شبنم
سه شنبه 23 تیر ماه سال 1388 ساعت 10:26 PM
با سلام.

من باردار هستم و با تازگی وارد هفته سوم بارداری شده ام . من برای پوستم کلیندامایسین موضعی یک درصد ( روی صورت ) استفاده میکنم به همراه کترل که لایه بردار است آیا مصرف این دو دارو تاثیری روی جنین دارد آ یا باید مصرف آها را قطع کنم و یا ادامه بدهم ؟ از راهنمایی شما ممنونم .
پاسخ:
کلا در سه ماهه اول مصرف تمام داروها باید قطع شود ولی مصرف کلیندامایسین را میتوانید بعد از سه ماهه اول از سر بگیرید
مریم
چهارشنبه 24 تیر ماه سال 1388 ساعت 00:36 AM
با سلام
بنده در دو ماهه ی بارداری از قرصهای ضد بارداری دیان استفاده میکردم . یعنی تا دو ماهگی که نمیدانستم باردارم از قرص ضد بارداری استفاده میکردم .
آیا برای جنینم ضرر داشته؟
چه کار باید بکنم ؟
پاسخ:
معمولا ضرر زیادی ندارد اگر جنین پسر باشد با استفاده از این دارو تا ماه سوم بارداری ممکن است شکل ظاهری اندام تناسلی تغییراتی داشته باشد ولی کلا قابل اصلاح می باشد
  /  
مهناز
چهارشنبه 24 تیر ماه سال 1388 ساعت 00:57 AM
باسلام وخسته نباشید خانم دکتر من مشکله سقط مکرر داشتم که با انجام ازمایشات زنتیک معلوم شد همسرم اختلال کروموزومی داره و جابجایی در کروموزومها ایجاد شده میخواستم بدونم دراینجور مواقع از چه روشهایی استفاده میشه و ایا میشه از اسپرمه اهدایی استفاده کرد
پاسخ:
در این حالت از روش ای وی اف + پی جی دی استفاده میشود .
این روش امروزه در ایران قابل انجام است ولی هزینه ان بالاست
استفاده از اسپرم اهدایی روش مقبولی در کشورهای مسلمان نیست و در کشورهای غربی نیز بعنوان اخرین راه حل در نظر گرفته میشود
  /  
فریده
چهارشنبه 24 تیر ماه سال 1388 ساعت 11:47 AM
با سلام ، من در طول سه سال گذشته تقریباً هر سال حداقل 2 بار به عفونت رحمی و یا سوزش ادرار مبتلا می‌شوم. از حدود 6 ماه قبل تاکنون ترشح بیش از حد دارم که این مسئله در سه ماه گذشته عوارض خاصی بدین شرح داشته . اول اینکه فاصله بین دو پریود به 18 تا 19 روز کاهش یافته. دوم اینکه بعد از پریود برای مدت یک هفته ترشحات بسیار سفت با ته رنگ سبز رنگ دارم که اصلاً بد بو نیست بعد از آن ترشح مایع و سفید رنگ خیلی زیاد که حتی منجر به چند بار تعویض لباس زیر در روز می‌شود.
اطلاعات بعدی اینکه : شوهر من همسر دیگری داره که عفونت شدید معمولاً به تاخیر چند ماهه حتی در پریود منجر میشه. ضمناً الان بیش از 3 ماه است که با همسرم ارتباطی نداشته‌ام.
پاسخ:
با سلام
عفونت رحمی منجر به تاخیر در پریود نمی شود
لذا شما باید کلا معاینه و بررسی شوید دیگر اینکه در ارتباط با شوهرتان بهتر است از کاندوم استفاده نمایید.
  /  
مهسا
پنجشنبه 25 تیر ماه سال 1388 ساعت 00:35 AM
سلام
بعد از کلی سر زدن برای گرفتن جواب پاسخ همه را دادید الا من.
میتوانم بپرسم چرا؟
(ناراحت)
پاسخ:
جواب دادم مهسا جان شاید ثبت نشده
لطفا سوالتون رو دوباره بنویسید.متاسفم
  /  
مهسا
جمعه 26 تیر ماه سال 1388 ساعت 00:56 AM
سلام
خسته نباشید.
میخواستم بدونم آیا مصرف مداوم و طولانی مدت قرصهای ضد بارداری بدون استراحت ضرر دارند؟
مثلا میتوان حدود ۵ سال برای پیشگیری از بارداری و دیگر بیماری های زنانه مثل کیستها از این قبیل قرصها مصرف کرد؟
آیا کسانی بوده اند که به این ترتیب مصرف کرده باشند ولی مشکلی برایشان پیش نیامده است؟
بنده به مصرف این قرصها در طولانی مدت راغب تر هستم.

یا اگر قرار است استراحتی بشود هر چند ماه به چند ماه و به چه مدت خوردن این قرصها بهتر است قطع شود.
موفق باشید
پاسخ:
با سلام
مصرف قرصها باید مداوم باشد و دوره های استراحت در بین مصرف قرص اصلا از نظر علمی توصیه نمی شود خطرات قرص ربطی به طول مدت مصرف ان ندارد و بیشتر در اوایل مصرف قرص دیده میشود
از طرف دیگر این قرصها سالهاست که مصرف میشوند و اثرات و عوارض ان بدرستی مشخص شده است و داروی جدیدی نیست که نگران باشید
  /  
رویا
جمعه 26 تیر ماه سال 1388 ساعت 4:26 PM
سلام
متاسفانه پاسخ بنده را هم نداده اید .
منم دوباره مثل مهسا جان سوالاتم رو تکرار میکنم .
هر چند هنوز از مهسا رو هم ندادید با اینکه دوباره نوشته ولی شاید هنوز فرصت نکردید.
لطفا پاسخ بنده را هم زود بدهید:

در مورد کیستهای پلی کیستیک:

آیا این کیستها در دوران میانسالی و پس از زایمان درمان میشوند ؟ یا زایمان و ازدواج تاثیری در رفع تنبلی زخمدانها و
کیست دارد؟

منظور بنده این است که آیا این بیماران میتوانند امیدوار باشند به بهبودی کامل ؟
به اینکه روزی دستگاه تناسلیشان مانند یک انسان طبیعی کار کند ؟
به قاعدگی بدون نیاز به دارو ؟
آیا تا به حال بیماری را مشاهده کرده اید که پس از زایمان بهبود یابد؟

پاسخ:
کلا فعالیت تخمدان در زیر ۲۰ سال و بیشتر در اوایل بلوغ کم است و کمک کمک بهتر میشود و در ۲۸ سالگی به بهترین حالت می رسد بعد از ان مجددا فعالیت تخمدان تدریجا کمتر میشود و در ۳۵ سالگی به نصف می رسد
این حال وابسته به سن است و ربطی به بارداری یا استفاده از قرصهای ضد بارداری ندارد
امیدوارم قانع شده باشید
موفق باشید
دکتر پورقربان
  /  
ستاره
شنبه 27 تیر ماه سال 1388 ساعت 3:43 PM
سلام من 19سالمه و بعد از اینکه از پریود پاک میشم حدود 3الی4 روز بعد دچار لک بینی میشم که خود این 4الی 5 روز طول میکشه میشه کمکم کنید چون میترسم به دکتر مراجعه کنم ممنون از شما
پاسخ:
از روز ۵ پریود شروع به خوردن قرص ضد بارداری کنید و تا اخر بسته هر روز ادامه دهید اگر ماه بعد مشکل بر طرف نشد دیگر باید مراجعه پزشکی داشته باشید
  /  
نیلوفر
سه شنبه 30 تیر ماه سال 1388 ساعت 01:47 AM
با سلام و تشکر از راهنماییهای ارزشمند شما
با مراجعه به پزشک متوجه شدیم که یکی از رگهای خروج منی همسرم بسته شده و به گفته پزشک با یک عمل سر پایی قابل درمان است.سوال من اینه که به چه دلیل این رگ بسته شده و آیا این عمل باعث تولید اسپرم میشه یا باز هم مشکلاتی وجود خواهد داشت؟
پاسخ:
با سلام
علت این انسداد باید مشخص شود و درمان جراحی ان هم کار اسانی نیست ولی
اگر میزان اسپرم همسرتان خوب است اساسا نیازی به جراحی نمی باشد.
توجه داشته باشید که در مردانی که قبلا وازکتومی (بستن لوله ها) انجام شده است بیشتر ای وی اف توصیه میشود تا باز نمودن مجدد لوله
زیرا اینکار با موفقیت کمی همراهست
در هر حال من شرح حال دقیقی از شما ندارم و بهتر است با یک ارولوژیست دیگر نیز مشاوره کنید
من دکتر محسن آیتی رو بهتون پیشنهاد می کنم
  /  
یکی از خوانندگان
سه شنبه 30 تیر ماه سال 1388 ساعت 7:33 PM

Sent: Tuesday, July 21, 2009 10:15:39 AM
Subject: Close tubal


سر کار خانم دکتر رویا پور قربان



سلام و عرض ادب و احترام



قبل از هر چیز از وب سایت بسیار پر بارتان که راهنمای خیلی از بارداران میباشد کمال تشکر را دارم.



اینجانب  در هفته های پایان بارداری می باشم و تا 15 روز آینده به لطف خدا فارغ خواهم شد . 35 ساله و فرزند دومم را به دنیا می آورم ، با توافق و اصرار همسرم می خواهم لوله های رحمم را ببندم لذا خواهشمندم راهنمایی لازم را بفرمایید و نمی دانم چه موقعی باید این موضوع را با دکتر در میان بگذارم با سپاس از محبتتان
پاسخ:
برای بستن لوله های رحمی
اولا باید از سلامت این فرزند خود اطمینان حاصل کنید و با توجه به اینکه در 30 روز اول زندگی احتمال مرگ و میر جنین (خدای نکرده) وجود دارد باید این احتمال را در نظر بگیرید
دوما در صورت انجام سزارین همزمان با عمل جراحی و در صورت زایمان طبیعی در سه روز اول بعد از زایمان این عمل انجام میشود
سوما باید بدانید بعد از بستن لوله های رحمی احتمال باز نمودن مجدد ان بسیار کم است
موفق باشید
  /  
مهناز
چهارشنبه 31 تیر ماه سال 1388 ساعت 3:02 PM
با سلام و خسته نباشید من قبلا هم ازتون سوال پرسیدم ولی اینجا دوباره میگم که یادتون بیافته همسرم مشگله کروموزومی داره که همین دلیله سقطای منه حالا سوالم اینه روشه پی جی دی ایا در ایران موفقیت امیزه چون شنیدم اینطور نیست واینکه تو اینجور مواقع اگه نتونیم از روشه پی جی دی استفاده کنیم راه حله دیگرش چی میتونه باشه وایا تو اینجور مشگلات چند درصد احتمالش هست بارداری سالم انجام بگیره بدونه پی جی دی ممنون
پاسخ:
معمولا خیلی روی احتمال نمی توان حساب کرد گاهی اتفاقی که یک در صد احتمال دارد بوقوع می پیوندند و در حالیکه حادثه دیگری که ۹۹ درصد احتمال داشته اتفاق نمی افتد
لذا جای امیدواری هست ولی در صورت حاملگی بهتر است با نمونه برداری از جفت سلاکت جنین اثبات گردد
پی جی دی در ایران به تازگی راه اندازی شده است و انشالله کم کم در اینده  پیشرفت بسزایی خواهد داشت.
  /  
آوا
پنجشنبه 1 مرداد ماه سال 1388 ساعت 01:29 AM
اول از شما تشکر می کنم به دلیل زحمت فراوان جهت پاسخگویی به بیماران. من ۲ سال است که ازدواج کردم ۳۳ سال سن دارم ولی هنوز باردار نشدم به متخصص مراجعه کردم و کلیه آزمایشهای مربوطه را انجام دادم از سونوگرافی در زمان تخمک گذاری گرفته  تا آزمایشهای هورمونی و خونی و همینطور همسرم  آزمایش اسپرم داده و هیچ مشکلی در ما پیدا نشده که دلیل عدم بارداریم مشخص شود من پریودم همیشه منظم است اما دردناک آزمایش کیست هم دادم منفی بوده و مشکلی نداشتم همه آزمایشها را انجام دادم هیچکدام موردی نداشته و همه چیزم خوب بوده من بیشتر بخاطر این ناراحتم که هیچ دردی ندارم که به دنبال درمانش باشم  یا به عبارت دیگر دکترها هیچ دردی در من ظاهرا پیدا نکردن که درمانی تجویز کنند .  فقط هنوز یک کار نکردم عکس اچ سی جی آیا با توجه به همه آن مورادی را که انجام دادم و مکشلی در آن پیدا نکردن و گفتن سالمی  و  پریودهای منظمم آیا اچ سی جی برایم لازم است؟ در غیر اینصورت باید چیکار کنم و مشکل من چیست خواهشمند م زحمت کشیده و مرا راهنمایی بفرمائید.
پاسخ:
اوا جان
عکس رنگی رحم (هیستروسالپنگوگرافی) و نیز انجام لاپاروسکوپی برای تشخیص علت ناباروری ضروری است
گاهی ضایعات اندومتریوز موجب ناباروری می شوند که فقط با این روش قابل شناسایی هستند
  /  
پریناز
پنجشنبه 1 مرداد ماه سال 1388 ساعت 4:01 PM
سلام خانم دکتر
ببخشید مزاحمتون شدم.
من یه دختر 14 ماهه دارم. و به اون شیر هم می دهم.
الان حدود 3 ماهه که فاصله منس هام کم شده است.(14-20 روز)
در سونوگرافی رحم وتخمدان طبیعی هست.
لک بینی هم بین سیکل ها ندارم
LD HD رو با توجه به شیردهی می تونم مصرف کنم. یا اینکه لاینسترول..
ممنون از پاسختون
پاسخ:
لاینسترول رو تا ۶ ماه میتونید مصرف کنید و بعد از اون میتونه موجب بهم خوردن پریود بشه
قرص ال دی رو میتونید شروع کنید ولی مقدار شیر رو کم می کند
در هر حال ۱۴ ماه برای استفاده از لاینسترول اصلا مناسب نیست و حتی اثر بخشی قرص هم کافی نمی باشد
حتما باید روش خود را عوض نمایید
  /  
ویدا
پنجشنبه 1 مرداد ماه سال 1388 ساعت 6:37 PM
با سلام  من مدتی است با پسری آشنا شدم و قصد ازدواج داریم .ولی ایشون به من گفتند که مدت پیش در ناحیه بیضه چپ احساس درد می کردند وقتی به پزشک مراجعه کردند متوجه شدند که واریکسول دارندو باید تحت عمل جراحی قرار بگیرندتا بتوانند بچه دار شوند  ولی با گذشت 1 سال هنوز برای عمل اقدام نکردند سوال من اینه بعد از عمل امکان بچه دار شدن وجود دارد یا خیر و دیر اقدام کردنشون برای عمل آیا باعث تاثیر منفی روی نتیجه عمل میشود یا خیر
با تشکر
پاسخ:
اول از همه یه ازمایش اسپرم بدهند . اگر خوب بود حتی نیازی به عمل هم نیست
در مورد تاخیر در انجام عمل نیز اصلا نگران نباشید
  /  
شبنم
جمعه 2 مرداد ماه سال 1388 ساعت 03:57 AM
سلام. من در هفته چهارم بارداری بودم که به خونریزی افتادم چند روز دیگه قراره که برم سونو واژینال تا ببینیم که حاملگی خارج از رحم بوده یا نه . من به توصیه دکترم بیش از یه ماهه که قرص داستینکس مصرف میکنم. با توجه به اینکه در سونوگرافی معمولی چیزی که شبیه جنین در ناحیه رحم مشاهده نشد ایا این تشخیص دکتر میتونه درست باشه یعنی حاملگی خارج از رحم ؟ کلا با توجه به اطلاعاتی که دادم میشه نظرتون رو بهم بگین . ممنونم .
پاسخ:
هفته چهارم معمولا در سونوگرافی ابدومینال چیزی دیده نمی شود و هفته ۵ معمولا ساک حاملگی کاملا مشخص هست
در هر صورت نگران نباشد و سونوگرافی واژینال انجام بدهید
موفق باشید
گلاره
شنبه 3 مرداد ماه سال 1388 ساعت 1:42 PM
با سلام
در مطلب (تعیین جنسیت قبل از لقاح ) در روش زمانبندی ماهیانه مقاربت گفتین جدول در سایت است ولی من پیداش نمیکنم لطفا بگین کجا برم
خیلی سپاسگزارم
پاسخ:
این جدول به جدول چینی معروف هست . البته پایه و اساس علمی نداردو فقط جهت اطلاع اورده شده است
بهترین روش تعیین زمان تخمک گذاری و زمانبندی مقاربت بر طبق ان می باشد.
  /  
آوا
یکشنبه 4 مرداد ماه سال 1388 ساعت 00:14 AM
با عرض سلام و خسته نباشی خدمت شما دکتر مهربان و تلاشگر که با صبر و حوصله زیاد سئوالات ما را می خوانید و پاسخ می دهید ممنون و سپاسگزاریم. دکتر عزیز به من گفتید که باید عکس رنگی از رحم و در صورت نیاز لاپارسکوپی جهت تشخیص علت عدم بارداریم انجام دهم سئوال من این است که آیا انجام این موارد یعنی عکس رنگی اچ اس جی از رحم  و لاپارسکوپی هیچگونه عوارضی ندارد و نمی تواند خودش ایجاد مشکل کند . چون من در بعضی از سایتها خواندم که نوشته بود ممکن است انجام این موارد ایجاد ناراحتی و مشکل کند آیا اینطور امکان دارد. با تشکر فراوان از راهنمایی شما دکتر مهربان
پاسخ:
حقیقت اینست که حتی وقتی سوار اتومبیل خود می شوید تا به محل کار خود بروید نیز ممکن است مشکلی پیش اید (البته خدای نکرده) لذا باید بسنجید و فواید و مضرات هر کاری را با هم مقایسه کنید
این روشهای تشخیصی ازمایش خود را پس داده اند و معمولا مشکلی پیش نمی اید ولی خوب اگر عجله ای ندارید میتوانید مدتی دیگر صبر کنید شاید خود بخود حامله شدید
  /  
پریناز
یکشنبه 4 مرداد ماه سال 1388 ساعت 08:16 AM
سلام
ممنون از جوابتون

dr mikhastam bedoonam elat jelo oftadan mensam hormonal  hast? be nazar shoma cervititis mitoone baes un bashe kholase batavajo be normal boodan ovary ha va uterus baraye tanzim mens ke shiram kam nashe che rahi ro pishnahad mikonid
man be onvane ocp nagoftam lynestrol bekhoram faghat baraye tanzim.. ba tavajo ne inke esterogen to shirdehi contraindication dare..

mamnoon misham mano rahnamaee konid
پاسخ:
بهترین راه استفاده از ایو دی هورمونی ( میرنا) هست که حاوی پروژسترون بوده و خونریزی قاعدگی را بسیار کاهش و گاهی حتی به صفر می رساند . و میتوانید تا ۵ سال و یا کمتر از هر دو اثر درمانی و پیشگیری ان سود ببرید
  /  
لیدا
یکشنبه 4 مرداد ماه سال 1388 ساعت 4:24 PM
با سلام
من ۲۴ ساله و متاهل هستم در تاریخ ۱۹/۲/۸۸ سونوگرافی لگن انجام دادم که نتیجه اش این بود:
رحم به ابعاد ۶۰*۳۲*۳۱ میلیمتر شکل و اکوپترن رحم طبیعی است.
در ادنکس راست تصویر توده کیستیک به ابعاد ۶۱*۳۸ میلیمتر مشاهده می شود همچنین در همین ناحیه تصویر تعدادی کیست کوچک دیگر مشهود است. در ادنکس چپ تصویر توده کیستیک به قطر ۲۴ میلیمتر مشاهده میشود.

و در یک ماه اخیر ۴ بار در روزهای مختلف در زیر شکم سمت چپ دردی رو احساس میکردم ولی در دو رور گذشته درد در همون ناحیه شدتش بیشتر شده و گاهی کل پهلوی سمت چپ من دچار درد میشه.
ممنون میشم بفرمایید باید چه کاری انجام بدم

پاسخ:
با سلام لیدا جان
کیست بزرگی که دارید به خودی خود چیز مهمی نیست ولی باید بسیار مراقب باشید چون سنگین شدن تخمدان در اثر وجود کیست موجب پیچ خوردن ان میشود در ابتدا این پیچ خوردگی ها خفیف است و خود بخود برطرف میشود و همین دردهایی که گاها دارید میتواند به این علت باشد
در صورت پیچ خوردگی شدید درد شدیدی ایجاد می شود و تخمدان که یک رگ بیشتر ندارد در اثر پیچ خوردن این رگ دچار اختلال خونرسانی شده و در عرض یک ساعت از بین می رود
عکس پیچ خوردگی تخمدان هم در گالری تصاویر موجود هست بهتر است ببینی
پس باید از ورزش- دولا راست شدن های مکرر پرهیز کنی و مقاربت باید با احتیاط کامل جهت جلوگیری از پاره شدن و یا پیج خوردن کیست صورت گیرد
معمولا با رعایت این حالات در عرض ۲ ماه این کیستها از بین می روند و نیاز به مداخله جراحی پیدا نمی کنند
البته حتما ازمایشات لازم جهت بررسی نوع کیست و احتمال وجود بدخیمی هم انجام میشود که البته در کیستهای ساده خطری وجود ندارد و صرفا جهت احتیاط می باشد .

در مورد کیست تخمدان مطالب زیادی در سایت هست میتونی مراجعه کنی
اگر در عرض ۲ ماه کیست از بین نرفت یا بزرگتر شد نیاز به عمل جراحی ترجیحا به روش لاپاروسکوپی خواهد بود
  /  
مهتاب
چهارشنبه 7 مرداد ماه سال 1388 ساعت 00:18 AM
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دکتر گرانقدر.
می خواستم بپرسم  زنی که مبتلا به آندو متریوز باشد و به همین دلیل تاکنون نتوانسته باردار شود  آیا درمانی برای این گروه زنان وچود دارد تا بتوانند باردار شوند . و اینکه بعد از درمان بارداری چند مدت بعد صورت می گیرد و آیا درمان قطعی برای آندو متریوز وجود دارد یا اینکه این بیماری قابل بازگشت است.
با تشکر
پاسخ:
درمان اندومتریوز در کسانی که می خواهند باردار شوند ترجیحا لیزر لاپاروسکوپی می باشد
درمان قطعی خارج نمودن هر دو تخمدان بعد از تکمیل باروری و در صورت نیاز می باشد
سایر درمانها موقتی هستند
  /  
مینا
چهارشنبه 7 مرداد ماه سال 1388 ساعت 02:15 AM
سلام و خسته نباشید
من ۲ سال و نیم است که ازدواج کردم و هنوز باردار نشدم  کلیه آزمایشهای هورمونی مربوط به بارداری را انجام دادم ظاهرا مشکلی در آن پیدا نشد و همینطور سونوگرافی هم کردم رحمم وضعیت خوبی داشته و کیست نداشتم آزمایش خون ‍ca125 هم انجام دادم که 7.3 بوده . همسرم هم سالم است و مشکلی ندارد فقط پریودهای منظم اما دردناکی دارم که 4 روز این دردها طول می کشد آیا احتمال آندومتریوز دارم؟ آیا آزمایش ca 125 ارتباطی با آندومتریوز دارد؟ مرسی
پاسخ:
معمولا در اندومتریوز این ماده بالا می رود ولی ممکن است قطعا اینطور نباشد
در هر صورت اگر علت ناباروری شما تشخیص داده نشده است باید لاپاروسکوپی شوید تا از نظر وجود اندومتریوز بررسی شود
اندومتریوز را نمی توان با پایین بودن ca125 رد کرد
  /  
زهرا
شنبه 10 مرداد ماه سال 1388 ساعت 03:59 AM
سلام خانم دکتر


من در تخمدان راستم یک کیست هموراژیک به قطر 28 میلی متر دارم البته این ماه نسبت به ماه قبل اندازه کیست کوچکتر شده است من برای بارداری هم اقدام کردم آیا با این کیست میتوانم باردار شوم یا حتما باید درمان شوم در صورت درمان چه مدت و چه قرصی باید بخورم آیا خوردن قرص حاملگی مرا به تعویق نمی اندازد؟

با سپاس

پاسخ:
salam
aslan lazem nist gors bokhorid
faghat folic acid bokhorid ca pishghiri nakonid
aghar hameleh shodid ke shodid
aghar nashodid bad az 2 mah mojadad sono konid
sabet shodeh masraf ghors zed bardari va ya adam masraf an tasiri dar modat zaman az bain raftan cyst nadashteh ast
ba masraf gors fagat az tashkil cust jadid jologhiri mishavad
movafagh bashid
Dr Pourghorban
  /  
سوسن
شنبه 10 مرداد ماه سال 1388 ساعت 10:29 AM

سلام ممنون از این همه لطفی که نسبت به بندگان خدا دارید مطمئن باشید اینا یه جایی حساب میشه و بی جواب نمیمونه. ارزشها که متاسفانه درجامعه امروزی ما ازش خبری نیست همین جور چیزان. ولی تقریبا همه غرق شدند و تو عالم خودشون هستند خانم دکتر من تو میل های قبلی عرض کردم به  ای یو دی حساسیت دارم و یک بار که گذاشتم مجبور شدم بعد از یک روز درش بیارم ضمن اینکه من الان روزی یک قرص آتنولول 50 میخورم آیا میتونم از ال دی بجای لاینسترول استفاده کنم درضمن من 27/4/88 که رفتم دکتر برای بند اومدن خونریزی  ترنسید و متیل ارگونوین داد تا یک هفته خونریزی نداشتم ولی باز شروع شد که3 روزه خودم سرخود دوباره همون داروها را شروع کردم .ولی تا بحال تاثیری نداشته اگه چیزی به ذهن شما میرسه  ممنون میشم راهنمایی کنید. یادم رفت بگم من ساکن مشهدم و برا 17 مرداد با این وضعی که دارم تهران  اومدن برام سخته ولی اگه خدا بخواد در اولین فرصتی که بشه میام

پاسخ:
moshkeli nadareh
ba atenolol ham mitoonid gors zed bardari bokhorid
chand rooz aval ke mikhorid feshar khoonetoon ro check konid agar bala raft gors ro gat konid
agar khaili bala naraft 2 mah bokhorid bad hameh chi dorost misheh
negaran nabashid
dar zemn iud hayeh jadid fekr nemikonam hassasiat bedan
hala badan rajebesh sohbat mikonim
khahesh mikonam soalatetoon ro dar site matrah konid
Dr Pourrghorban
  /  
مهتاب
شنبه 10 مرداد ماه سال 1388 ساعت 7:12 PM
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر گرانقدر:
من۲۳ سالمو دوره عادتم همیشه ۳۱ تا۳۲ روز بود
این ماه چون همسرم مسافرت بود فقط در روزه ۲۷و ۲۸ دورم با همسرم با کاندم نزدیکی داشتم
ولی امروز؛روز ۳۵ بودو و پریود نشدم؛ نگرانم
سوالم اینکه اصلآ تو اون روز با اون شرایط امکان حاملگی هست
در واقع در  روزهای ۲۵به بعد؛ با توجه به مدت دورم امکان حاملگی هست حتی بدونه پیشگیری؟
این ماه فقط روزی ۱/۲ لیوان عرق رازیانه برای گر گرفتن داخل بدنم مصرف میکنم؛مربوط به موضوع میشه؟
خواهش میکنم حتمآ جوابمو بدید:ممنون میشم
  /  
دلارام
شنبه 10 مرداد ماه سال 1388 ساعت 7:15 PM
با سلام و تشکر  
آآیا اگر برای انجام چکاب به دکتر زنان مراجعه کنیم و در همان حین هم جنینی در مراحل اولیه تقسیم سلولی در رحم داشته باشیم آیا معاینه رحم توسط دکتر خطر سقط آن جنین را دارد؟امن مدتی است که جلوگیری نمیکنم میخواهم به دکترم مراجعه کنم اما به خاطر این موضوع میترسم.
پاسخ:
خیر
  /  
رویا
دوشنبه 12 مرداد ماه سال 1388 ساعت 3:34 PM
با عرض سلام و خسته نباشی خدمت دکتر مهربان و عزیز
من ۳۸سال سن دارم دو فرزند که با فاصله ۵ سال از هم از طریق سزارین (جراحی بصورت عمودی) بدنیا آوردم سئوال من این است که آیا با توجه به دو سزارین قبلی می تواند سزارین سوم ایجاد مشکل کند . در حال حاضر فرزند دومم ۶ سال سن دارد می توانم برای فرزند سوم اقدام کنم و او را از طریق سزارین بدنیا بیاورم چون من بدلیل تنگی لگنم سزارین شدم. ممنون می شوم راهنمایی بفرمائید.
  /  
خوش قدم
دوشنبه 12 مرداد ماه سال 1388 ساعت 10:39 PM
سلام من ۵۹ سالمه  توده ای در سینه دارم که
sma......+in cells
HMWCR.......+ in cells
LMWCK.........+in cells
THYroglobin......- in cell
S100......- in cells

interretation:
IHC studies infavour of benign epithelial hyperplasic

note:
see the pathologic report NO : 1965

این توده را خارج کردم اما بعضی از پزشکا می گن باید بافت اطراف اون را خارج کنم نظر شما چیه  ممنون
  /  
خوش قدم
چهارشنبه 14 مرداد ماه سال 1388 ساعت 2:07 PM
سلام من خیلی نگرانم لطفا اگر لازم به تخلیه بافت هست به من اطلاع دهید تا سریع تر اقدام کنم
البته بعضی از پزشکان موافق و بعضی مخالف این کار هستند خواهش می کنم من را راهنمایی کنید
سربلند باشید
  /  
شیما
پنجشنبه 15 مرداد ماه سال 1388 ساعت 00:13 AM
با عرض سلام و خسته نباشید

خانم دکتر یک سوال داشتم و اون اینکه من دختری ۲۸ ساله و مجرد هستم برای تست سلامت هایمن  مراجعه کردم و ایشان گفتند در ساعت ۹ مشکوک به پارگی است از ترس به یک دکتر دیگر مراجعه کردم و ایشان گفتند شکل طبیعی هایمن شماست من تا به حال نه نزدیکی داشتم و نه خود ارضایی و ترس من از اینکه دوباره مراجعه کنم و چیز دیگری بشنوم باور کنید دوست دارم ازدواج کنم اما کاری که باعث خدشه دار شدن شخصیتم باشه نکردم .خانم دکتر دوم گفتند در ساعت ۹ تا انتها حدود ۷۰٪ فاصله هست و این نشانه سلامت است لطف کنید و مرا راهنمایی کنید
پاسخ:
اگر لازم هست میتونید به درمانگاه پزشکی قانونی در پارک شهر مراجعه کنید . تجربه اونها بیشتر است و از نظر قانونی حرفشان سندیت بیشتری دارد چون سه نفر می نوسیند و امضا می کنند
  /  
شیرین
جمعه 16 مرداد ماه سال 1388 ساعت 5:40 PM
با عرض سلام و خسته نباشید

خانم دکتر میخواستم بپرسم  برای اولین تماس جنسی(ولین شب) کدام راه جلوگیری از بارداری را پیشنهادمی کنید .
۲۴ سال دارم(پرده بکارت سالمی دارم)
پاسخ:
یکماه قبل از ان قرص ال دی رو شروع کنید
  /  
آوا
یکشنبه 18 مرداد ماه سال 1388 ساعت 10:01 PM
با عرض سلام و خسته نباشی خدمت دکتر گرانقدر
خانم دکتر من سه روز پیش اچ اس جی کردم و به من گفتن رحم تو به شکل دو شاخه ای است و به همین خاطر باردار نشدم تا کنون. دکتر جراح که عکسم رو پیشش بردم گفت باید ابتدا با لاپروسکوپی وضعیت رحمت رو بررسی کنیم تا ببینیم می توانیم رحمت رو یکی کنیم و از حالت دو شاخه ای بیرونش بیاوریم اگر امکان پذیر بود رحمت رو باید جراحی کنیم و آنرا از حالت دو شاخه ای بیرون بیاوریم تا بتوانی باردار شوی . خانم دکتر من خیلی می ترسم علی رغم اینکه همه موارد مربوط به بارداریم را مورد آزمایش قرار دادن از نظر هورمون و خون و پریود و کیست که همگی حکایت از سلامت کامل من داشته اما این مشکل که تازگی آنرا فهمیدم مرا خیلی ترسانده . من چیکار کنم آیا کارهایی که دکتر جراح گفته باید انجام دهم یعنی ابتدا لاپروسکوپی و سپس عمل رحم یا اینکه راه دیگری برای برطرف شدن مشکل من هست و اگر فقط همین یک راه برای برطرف شدن مشکل  است آیا موفقیت آن چند درصد است آیا من بعد از عمل باردار خواهم شد و آیا اینکه این عمل ساده است یا اینکه باید توسط یک جراح با تجربه انجام شود. و اینکه اگر از طریق لاپروسکوپی متوجه شدن که وضعیت رحمم بگونه ای است که نمی شود آنرا عمل کرد و اصلاح کرد آیا راه دیگری وجود دارد که من بتوانم بطور طبیعی باردار شوم. ترا خدا من رو راهنمایی کنید . ممنون این همه لطف و محبت شما دکتر عزیز هستم
پاسخ:
اوا جان سلام
اولا اصلا نگران نباشد در بیشتر موارد در اصل یک عدد رحم وجود دارد که توسط دیواره ای به دو قسمت تقسیم شده است اگر اینطور باشد که کاملا میتوان با عمل جراحی ان را اصلاح نمود . در غیر اینصورت اگر واقعا دو عدد رحم وجود داشته باشد معمولا بهتر است قبل ار عمل یکبار حامله شوید شاید بتوان جنین را ۷-۸ ماه نگه داشت
در هر حال هیستروسکوپی و لاپاروسکوپی باید انجام شود تا وضعیت دقیق رحم مشخص شود
از طرف دیگر رحم دوشاخ معمولا علت سقط و زایمان زودرس می باشد و احتمالا در صورت وجود ناباروری مشکلاتی در لوله های رحمی نیز موجود است که در لاپاروسکوپی بهتر تشخیص داده میشود
در صورت نیاز به مشاوره بیشتر ایمیل بزنید
  /  
مهدیه
دوشنبه 19 مرداد ماه سال 1388 ساعت 00:39 AM
با عرض سلام خدمت خانوم دکتر
من 26 سالمه وقاعدگی منظمی ندارم البته یک بار که دکتر رفتم گفت کیست تخمدان داری .حالا می خواستم ببینم ایا  این موضوع می تونه باعث نازایی من بشه؟ البته من ازدواج کردم.ایا راه درمانی وجود داره؟با تشکر فراوان
پاسخ:
این حالت اصطلاحا تنبلی تخمدان نامیده میشود و گاها منجر به ناباروری می شود ولی در کل قابل درمان است .و جای نگرانی نیست.
  /  
آوا
دوشنبه 19 مرداد ماه سال 1388 ساعت 01:12 AM
خانم دکتر عزیز سلام
امیدوارم خداوند همیشه شما را صحیح و سالم نگهدارد و اجر دنیوی و اخروی نصیبتان شود که ما را راهنمایی می کنید و استرس ما را با پاسخگویی کم می کنید و از بلاتکلیفی در می آورید هزاران بار ممنونم از شما. خانم دکتر عزیر به من گفتید که باردار شوم و جنین را تا ۷ یا ۸ ماه شاید بتوان نگهداشت اما من این دو سالی که ازدواج کردم اصلا جلوگیری نداشتم و بطور کلی هیچگونه بارداری برای من ایجاد نشده . پریودهایم منظم و خیلی دردناکی داشتم و هیچ مشکل دیگری  ندارم . اما حالا به من گفتن که رحمت دوشاخ است نه سقط جنین داشتم و نه بارداری تاکنون.  به نظر شما مشکل رحم من همان دیواره بین رحم است که به دو قسمت شده و با عمل مشکل من حل می شود و می توانم بعد از عمل به راحتی باردار شوم یا اینکه احتمال دیگری هم وجود دارد. خانم دکتر من از همین الان که متوجه مشکلم شدم با تمام وجودم به دنبال درمان خودم هستم تا بتوانم باردار شوم از شما عاجزانه تقاضا دارم که مرا بیشتر راهنمایی کنید که چیکار کنم؟
با دعا و سپاس فراوان
پاسخ:
اول لاپاروسکوپی و هیستروسکوپی انجام بدید تا وضعیت مشخص شود بعد در مورد ادامه درمان با هم صحبت می کنیم
نگراان نباشید
  /  
مریم
دوشنبه 19 مرداد ماه سال 1388 ساعت 10:25 AM
سلام
من 31 سال دارم و حدود 1 سال پیش سقط داشتم حدود 7 ماه است که درد در قسمت راست زیر شکم سمت راست ناف دارم به دکترهای متعددی مراجعه کردم
جدیدا سونوگرافی با مثانه خالی انجام دادم که مشخص شده تخمدان راستم کمی بزرگ است دکتر سونوگراف گفت شاید عفونت رحم دارم ولی در معاینات چیزی مشخص نشده حدود سه ماه است که قرص انتی بیوتیک میخورم چون قبلا عفونت داشتم
علت بزرگ شدن تخمدان از چیست ؟
با تشکر
پاسخ:
اگر این دردها در زمان پریود شدید تر می شوند باید به وجود اندومتریوز نیز مشکوک شد ولی در هر حال بزرگ بودن تخمدان بخودی خود بدون وجود کیست یا توده مشکل خاصی نیست و معمولا در موارد تنبلی تخمدان (پی سی او) دیده میشود
  /  
کتایون
دوشنبه 19 مرداد ماه سال 1388 ساعت 3:58 PM
سلام خانم دکتر در خانواده من چه از طرف پدر چه از طرف مادردوقلویی ارثی است و من خودم یک برادر دوقلو دارم .آیا میتوان آگاهانه صاحب دوقلو شد ؟اگر میشه چطوری ؟
پاسخ:
سلام
تا حدودی بله میشه اینکارو انجام داد
روز ۱۲ پریود سونو کنید ببینید چند تا تخمک دارید اگر دو تا بود اقدام به حاملگی کنید
اگر هم خواستید میشود از داروهای تحریک کننده تخمدان تحت نظر پزشک استفاده کنید.
  /  
کیوان
دوشنبه 19 مرداد ماه سال 1388 ساعت 11:10 PM
سلام خانم دکتر. از دیدن بلاگ شما خیلی خوشحال شدم. من 24 سالمه و پریودم تقریبا 3ساله که نامنظمه.دلیل و راه درمانش چیه و اگه الان درمان نکنم بعدا برای ازدواج و باردار شدن مشکلی دارم؟سپاسگزارم.
پاسخ:
کیوان؟
شما دختر هستید یا پسر؟
  /  
کیوان
دوشنبه 19 مرداد ماه سال 1388 ساعت 11:15 PM
ضمنا یک سوال دیگه، آیا قرص LD یا HD پریود را به تاخیر میندازه؟
پاسخ:
درمان بکنید یا نکنید در بارداری اینده تاثیری ندارد و درمان فقط جهت تنظیم پریود و جلوگیری از اثرات داراز مدت ان روی اندومتر رحم و جلوگیری از سرطان رحم و غیره بهتر است انجام بگیرد
  /  
رها
سه شنبه 20 مرداد ماه سال 1388 ساعت 01:25 AM
با سلام من خانومی 25 ساله هستم  که در حدود 10 ماه پیش وقتی در هفته 18 حاملگی بودم و سنو انجام دادم گفتند که جنین دارای ناهنجاری مننگوسل و گاستروشزی است و باید سقط شود و سقط انجام شد حالا با گذشت این 10 ماه می خواستم من را راهنمایی کنید چه اقدامات پیش گیرانه ای باید انجام دهم که در بارداری بعدی با این مشکل مواجه نشوم در ضمن هیچ رابطه فامیلی با همسرم ندارم ممنوم
  /  
الهه
سه شنبه 20 مرداد ماه سال 1388 ساعت 12:40 PM
سلام ممنون از وبلاگ خوبتون
من ۲۴ سالمه و همیشه پریود منظم و معمولاْ دو روز اول با درد شدید کمر دارم ولی سوالم این است من در روزهای غیر پریود معمولاْ حتی زمانیکه ترشحات معمولی را هم دارم کمرم احساس درد مزمن را دارد و می دانم که مربوط به دیسک و غیره نیست لطفاْ راهنمایی بفرمایید.
  /  
ساراk hastin ..man dare marizi fibreochhob
پنجشنبه 22 مرداد ماه سال 1388 ساعت 01:58 AM
salam khanom dr aziz..
man dochare manriziye fibrome rahem shodam,,..chasbandegi be lagan ham dare/....khoshkhime dr migam...lotf mikonin  ye khorde zud be man begin chikar konam k behtare..
ye seri behem migan k amale jarahi konam rahemo bardaram ye seri hamm migan amaml nakonam ...kodom behtare.

faghat to ro khoda zud javab bedin
tashokor,,bye
پاسخ:
سلام
فیبروم نیاز به عمل نداره مگر
۱) خیلی بزرگ باشه
۲) خونریزی بسیار زیاد باشه و موجب بروز کم خونی شده باشه
۳)درد شدید یا سقط مکرر ایجاد کرده باشد
در غیر اینصورت می تونید کاری بکارش نداشته باشید
  /  
شیما
پنجشنبه 22 مرداد ماه سال 1388 ساعت 07:41 AM
سلام و خسته نباشید خانم دکتر برای سوالی که قبلا مطرح کردم نوشته بودید به درمانگاه پزشک قانونی پارک شهر برم ولی چطوری میشه راهنمایی کنید باید برگه ای داشته باشم یا همینجوری میشه رفت ؟

آیا دکتر زنان می تونه نظر بده و قانونی نباشه می شه برام توضیح بدین ؟آخه با مادرم به یک دکتر زنان میریم نه پزشک قانونی برای اونها سخته که بخاطر سلامت هایمن به پزشک قانونی بیان .گفتن اینکه با من به پزشکی قانونی بیاین برای بار اول براشون قابل هضم نیست .ممنون میشم اگه برام توضیح بدین این موضوع ذهنم رو بد جوری آزار میده ای کاش هیچوقت برای تست سلامت هایمن نرفته بودم .

ممنون از اینکه توجه میکنید
پاسخ:
عزیزم متاسفانه یکی از قوانین مزخرفی که در کشور ما هست یک زن حتی اگر پزشک باشه نمی تونه چیزی رو امضا کنه و حتما باید دو تا زن امضا کنند
در مواردیی هم که نیاز به دو تا امضا پرشک مرد هست باید چهار تا پزشک زن امضا کنند تا اگر خدای نکرده بعدها مشکل قانونی وجود داشت این گواهی قابل ارائه به دادگاه باشه
برای همین میگم پزشکی قانونی چون اونحا در ان واحد سه یا چهار پرشک می بینند و امضا می کنند
اگر هم نخواستید گواهی پرشک زنان معتبر هست ولی خدا نکنه کار ادم دست قانون بیفته اونوقت دیگه همه چی مشکل میشه
  /  
دل ارام
پنجشنبه 22 مرداد ماه سال 1388 ساعت 09:57 AM
با سلام و تشکر
دکتر عزیز آیا بهتر کسانی که قصد بار دار شدن دارند و جلوگیری انجام نمیدهند در ماه رمضان که روزه میگیرند جلوگیری کنند؟آیا روزه داری به سلامت جنین در ماه اول بارداری ضرر می رساند؟
پاسخ:
بله غزیزم
البته نه ماه اول ولی در ماه دوم و سوم بهتره روزه نگیرند
  /  
مریم  م
پنجشنبه 22 مرداد ماه سال 1388 ساعت 10:07 AM
با سلام و آرزوی موفقیت های روز افرون برای سرکار خانم.
من در ماه هفتم بارداری هستم و متاسفانه در پی پیگیریهایی که برای کمردرد واقعا دردناکم داشتم متوجه شدم که دنبالچه من از جا در رفته و به سمت چپ باسن متمایل گشته. همین مساله مانع از حرکتهای من و حتی پیاده روی شده. از آنجایی که من تمایل بسیاری برای زایمان طبیعی دارم میخواستم نظرتان را بدانم که آیا این مساله مانع از انجام آن میشود؟‌ و آیا اصلا روشی برای درمان آن هست یا خیر؟ واقعا درد آزار دهنده ای دارد. ضمنا بارداری اول من است و هنوز با هیچ متخصصی صحبت نکرده ام. ممنون میشوم راهنماییم فرمائید.
پاسخ:
سلام عزیزم
یه ارتوپد خانوم پیدا کن از راه مقعد برات جا میندازه
موقع زایمان هم ممکنه خود بخود جا بیفته مشکلی نیست ولی ممکن است درد زیادی داشته باشی بهتره قبل از زایمان یه فکری براش بکنی
در ضمن خوردن داروهای مسکن در ماههای اخر حاملگی مجاز نیست و فقط استامینوفن می تونی بخوری
  /  
شیما
سه شنبه 27 مرداد ماه سال 1388 ساعت 11:37 PM
سلام و خسته نباشید

منون از اینکه به سوالاتم پاسخ دادید من می تونم برای تست سلامت هایمن به شما مراجعه کنم و آدرس شما همون آدرسی که در سایت قید کردید؟ باز هم ممنون
  /  
شیرین
چهارشنبه 28 مرداد ماه سال 1388 ساعت 02:43 AM
سلام خانم دکتر خیلی متشکرم که سوالم را جواب دادید .
خانم دکتر شما  گفتید یکماه قبل از ان قرص ال دی رو شروع کن
-ال دی جلوگیری صد در صد از بارداری است؟آیا همسرم باید از کاندوم استفاده کنه برای جلوگیری صد در صد ؟
من تا ۶ سال بچه نمی خوام باید این قرص را تا ۶ سال بدون وقفه بخورم.-میخواستم بپرسم ال دی پریود را نامنظم نمیکنه؟
من در مسکو زندگی میکنم آیا این قرص با همین نام بفروش می رسد یا نام تجاری دارد.
پاسخ:
نه عزیز مشکلی ایجاد نمی کند
اسمهای تجاری مختلفی هست
yasmin-Gracial-Diane
  /  
arezoo
چهارشنبه 28 مرداد ماه سال 1388 ساعت 8:54 PM
salam khanum doctor, mamnun az weblogi ke gozashtido va be soalaye afrad pasokh midid, age lotf konid soale mano pasokh dahid mamnun misham, rastesh man 23 sal sen daram va be tazegi famidam ke dar tokhmdane samte chapam kist daram be andazeye 68*49mm va divareye zakhim dare , hala hatman bayad jarahi konam????va hamchenin mamanam 10 sale pish saratane sine dasht vali khoda ro shokr moshgelesh hal shode. nemishe ba ghors moshgelam hal she???? rastesh kheyli negaranam va dar zemn man mojarad hastam
ba tashakor az shoma
پاسخ:
بهتره جراحی بشی
البته با لاپاروسکوپی عمل بشی بهتره
اگرچه یه کم گرونتره ولی بهتر جواب میده و شکمت باز نمیشه و جاش نمیمونه
یک سری ازمایشات هم قبلش باید بدی
CA125-bhcg-afeto protein-
  /  
مهدیه
پنجشنبه 29 مرداد ماه سال 1388 ساعت 00:10 AM
با عرض سلام و خسته نباشید و تشکر فراوان از راهنمایی های خداپسندانتون.خانوم دکتر یه بار دیگه براتون پیغام گذاشتم اما الان اصلا رو وبتون نبود چرا؟    میخوام بذارم باردار شم آیا با وجود کیست تخمدان امکانش هست؟باید داروی خواصی مصرف کنم؟ایا ممکنه در حامله شدنم تاخیری رخ بده؟یه خواهش دیگه هم داشتم میشه لطفا یه متخصص زنان و زایمان با تجربه در اصفهان بهم معرفی کنید؟(اگر خواستید).ممنون از لطفت ای عزیز
پاسخ:
سلام
عزیزم من پاسخ دادم
اتفاقا اقای دکتر احمدی رو هم بهتون معرفی کردم
مشکلی نیست معمولا ولی خوب بهتره بررسی کامل انجام بشه بعد اقدام به بارداری کنید.
  /  
گلاره
پنجشنبه 29 مرداد ماه سال 1388 ساعت 11:28 AM
سلام و خسته نباشی
اومدم جوابمو ببینم . سوالمم نیست!!!!
خانم دکتر من 8 روز بعد از اتمام  پریدی 2 لخته خونی ازم خارج شد. آیا باید معاینه بشم ؟
در ضمن من برای بارداری اقدام کردم آیا به آن مربوط میشه ؟
با سپاس فراوان از زحمات شما  

پاسخ:
؟
عزیزم یه سونو انجام بدید داخل رحم اگر مشکلی نبود
با خیال راحت میتونید باردار بشید این اتفاقات گاها میبفته و مشکلی هم نیست ولی باید بررسی بشه دلیل خاصی نداشته باشه
  /  
لیدا
پنجشنبه 29 مرداد ماه سال 1388 ساعت 12:25 PM
سلام خانم دکتر
سوال من نیست!
پاسخ:
جدی؟ یه نفر دیگه هم اینو گفت؟ نمیدونم والله امیدوارم حک نشده باشه..
دوباره بنویس
  /  
نیما
پنجشنبه 29 مرداد ماه سال 1388 ساعت 1:36 PM
سلام خدمت دکتر پور قربان
من مدتی است که با یک دختر خانمی رابطه دارم و قصد ازدواج هم با هم داریم.از مدتی قبل حس کردم این دختر خانم مثل همیشه نیست .خلاصه خودمو زدم به کوچه علی چپ تا دیشه که وقتی داشتیم با هم حرف میزدیم گفت نیما یک مسئله ای هست که من تا الان بهت نگفتم الانم میخوام بگم ولی نمیتونمخلاصه بعد از اصرار فراوان من دختر خانوم موضوع رو گفت:کی چند سال پیش در یک عمل بی شرمانه مورد تجاوز قرار گرفته و میگفت که بعد از دادو هوار زیاد خلاصه به دادش میرسن.بعد گفت که اول نمیدونست چه بلایی سرش اومده ولی بعدا با تحقیقاتی که کرده فهمیده که پرده بکارتش از بین رفته و از دختر بودن در اومده من اول فکر کردم داره شوخی میکنه بعد مطمئن شدم که راست میگه.ولی میگفت مطمئن مطمئن هم نیست که از باکره بودن در اومده .منم خانوادم و به خصوص مادرم رو این مسائل خیلی خیلی حساسه و گیره.من خودم با این قضیه مشکلی ندارم چون مطمئن هستم که اون دختر گناهی نداشته.به دختر هم گفتم که من کمکت میکنم واینم میدونم که برای تشخیص دقیق که آیا پرده بکارتش پاره شده یا نه باید ببرمش پیش متخصص ولی اینو میخوام بدونم که آیا اگه پرده بکارتش پاره شده باشه میشه این پردرو دوباره ترمیم کرد یا خیر؟تو رو خدا کمکم کنید چون واقعا دارم از دلشوره میمیرم.
ببخشیذ زیاد حرف زدم

پاسخ:
جریان ترمیم این هست که فقط خونریزی ایجاد بشه و گرنه هرگونه ترمیمی در معاینه پزشکی معلوم میشه
شما اگر عقد کنید و عقد نامتونو ببرید و گواهی بدید که خودتون با اگاهی از موضوع اینو می خواین براتون بطور قانونی ترمیم انجام میشه و مشکلی نیست
معمولا در فاصله عقد تا ازدواج میتونید این عمل رو انجام بدید تا اعتماد به نفس خانومتون هم بهتر بشه.
این توصیه من بود ایشالله که خوشبخت باشید
  /  
arezoo
پنجشنبه 29 مرداد ماه سال 1388 ساعت 10:38 PM
dobare salam khanum doctor
mamnun az inke javabe soale mano dadid. vaghean agar be hamun tarighi ke shoma goftin jarahi she jaye jarahi ruye badanam nemimune????va hamchenin chand ruz lazeme esterahat konam????chon man daneshjooam
bazam az inke soalaye mano va kasani ke moshgel daran pasokh midid mamnun
hamishe omidvaram ba ezat zendegi konid
پاسخ:
مرسی عزیزم
التماس دعا
در مورد لاپاروسکوپی مطلب زیاد گذاشتم کتاب ترجمه خودم هم زیر چاپ هست ایشالله به زودی در می اید
در حقیقت سه تا سوراخ به اندازه قطر خودکار رو شکمتون می مونه که یکیش تو ناف هست و اصلا دیده نمیشه و دو تای دیگه هم خیلی کوچک هستند
این بهترین راه هست و در تمام دنیا الان از این روش استفاده میشه
  /  
مم
پنجشنبه 29 مرداد ماه سال 1388 ساعت 11:19 PM
سلام
من ۳ماه قبل یک رابطه ی جنسی داشتم که البته در حد دخول نبود اما کاملا تماس داشتیم و از هیچ یک از روشهای ژیشگیری استفاده نکردم و بعد از ۲هفته ۳نوبت با فاصله ی ۱۲ ساعت هربار ۲قرص اچ دی مصرف کردم و ۴روز بعد از مصرف خونریزی داشتم
و بعد از ان تا امروز قاعده نشده ام
۲۰ روز ژیش ازمایش خون دادم و جواب حاملگی منفی بود
اما باز به شدت نگران هستم
ایا احتمال خطا در ازمایش وجود دارد؟
ممنون میشم اگه کامل جواب بدین
پاسخ:
نه معمولا احتمال اشتباه وجود نداره
نگران نباشید چهار پنج روز قرص ال دی بخورید و قطع کنید بعد چند روز پریود میشید میتونید هم همینچوری صبر کنید
  /  
نیما
جمعه 30 مرداد ماه سال 1388 ساعت 2:17 PM
با عرض سلام دوباره
خانوم دکتر من یک سوال دیگه هم داشتم و اون اینه که ممکنه با توجه به سن اوم دختر خانوم یعنی دوازده یا سیزده سالگی ژرده بکارتش اصلا آسیب ندیده باشه؟
خیلی ممنون خانوم دکتر پور قربان
پاسخ:
یه معاینه که باید بشن با احتمال که نمیشه ادم اعصابشو خورد کنه
  /  
ا.م
شنبه 31 مرداد ماه سال 1388 ساعت 10:42 AM
با سلام
می خواستم بدونم کپسول ترنسید در رابطه با چه مشکلی تجویز میشه ؟ اگه براتون ممکنه زود جوابمو بدین چون باید این کپسول رو بخورم . آیا عوارضی داره یا نه ؟
مرسی .
پاسخ:
خونریزی غیر طبیعی داشتید؟ اول مشکلوتنو برام بنویسید تا ببنیم لزومی هست یا نه
  /  
هانی
شنبه 31 مرداد ماه سال 1388 ساعت 11:24 AM
سلام و خسته نباشید
من 25 سالمه ، 3.5سال ازدواج کرده ام. و از ماه پیش جلوگیری نداشتیم . از 2 ماه قبل هم قرص فولیک اسید می خوردم .  با عقب افتادن پریودم پیش متخصص رفتم و  متوجه شدم باردار هستم ولی در سنوگرافی چیزی مشاهده نشده دکتر گفت که فعلا کوچک است و قابل مشاهده نیست و برای یک ماه بعد نوبت داد ( البته بگویم زمان مراجعه ،من کمی لک بینی داشتم و کمی هم زیر دلم و گاهی هم سمت چپ پهلویم درد داشتم که دکتر برایم 5 تا شیاف پروژسترون و قرص هیوسین ان- بوتیل بروماید  نوشت به همراه قرص فولیک اسید ) شب اول بعد از استفاده کردن شیافت احساس کردم لکه بینی زیاد شده  با دکترم تماس گرفتم و گفت اشکال ندارد به خدا توکل کن تا ببینیم چه می شود و استراحت کن . خلاصه اینکه از روز یکشنبه 25 مرداد که پیش دکتر رفته بودم تا چهارشنبه کم کم لکه بینی زیاد شد و شب پنج شنبه به خونریزی افتادم فردا صبح پنج شنبه با کمال تاسف شاهد دفع جنین بودم بسیار بسیار  ناراحت شدم عصر پیش دکتر رفتم و قضیه را گفتم و دکتر هم سونوگرافی کرد و سقط جنین  را تایید کرد( جنین را کامل دفع کرده بودم )  وقتی از دکتر علت را پرسیدم گفتند سقط هایی که در سه ماه اول بارداری صورت می گیرد اغلب تخم از همان ابتدا مشکل کوروموزومی یا ژنتیکی یا مشکل مادر زادی داشته است ) به خصوص که برای من در 7  هفته اول بود . و دکتر گفتند که تا 2 ماه جلوگیری مطمئن داشته باشم تا آن تغییراتی که در بدنم رخ داده دوباره  به حالت طبیعی برگردد و قرص  فولیک اسید را همچنان بخورم . حالا من خیلی خیلی نگرانم و یک جورایی دچار افسردگی شده ام چون از یک طرف علت دقیق سقطم مشخص نشد و از طرفی می ترسم مشکلی داشته باشم ( البته وقتی که سونوگرافی کردم دکتر گفت رحمت سالم است ) ولی من می ترسم به نظر شما  آیا احتیاجی به آزمایشهای دیگری نیست ؟ آیا احتمال دارد من دوباره سقط کنم ؟ ویک مورد دیگر من در زمانی که حامله بودم فکر می کنم در هفته های اول  بود به خاطر یک سری مسائل دچار استرس زیادی شدم و چند بار هم در این چند هفته بارداری ترسیدم .آیا اینها هم می توانند علت سقط من شده باشند ؟ تو رو خدا کمک کنید بسیار ناراحت هستم و یک جورایی احساس گناه می کنم که نتوانستم از این نعمت خدا درست مواظبت کنم . ( از اینکه با مطالب زیادم سرتان را دردآوردم بسیار معذرت می خواهم )  منتظر راهنمای گرمتان هستم با تشکر فراوان
پاسخ:
عزیزم
اگر داخل رحم جنین دیده نشده بود احتمال حاملگی خارج از رحم هم هست
پس باید یه ازمایش حاملگی با تیتراژ بدی و مطمئن بشی که چیزی نمونده
در هر حال چیزی که قبلا دیده نشده بود الان هم نمیشه به سونو اعتماد کرد
در مورد بقیه چیزا اصلا نگران نباشد از این اتفاقات زیاد میفته
و جزو روند طبیعت هست
  /  
شیلا
شنبه 31 مرداد ماه سال 1388 ساعت 5:07 PM
سلام خانم دکتر عزیز بهترین راه برای شستشوی ناحیه جنسی زنان چیه ؟این سفیدی در اطراف لبهای کوچک چیه و چرا به وجود میاد ؟چطور میشه تمیزش کرد ؟خطرناکه یا عادیه ؟
پاسخ:
عادی هست
انواع ژل های شستشو در بازار هست
پیور وغیره
با شامپو بچه هم میتونید بشورید
  /  
پریناز
شنبه 31 مرداد ماه سال 1388 ساعت 5:29 PM
salam khanoom dr
man be pishnahadetoon az iud vmirena estefadeh kardam.hich moskeli dar uterus va ovary ha nadaram
alan 1 mah hast ke iud ro gozashtam perioda alan 14 rooz tool keshide. khoonrizim kame vali ghat nemishe.. mammnoon misham mano rahnamaee konid.
پاسخ:
پریناز جان چون مقدار هورمون این ای یو دی خیلی زیاد نیست مقداری طول میکشه تا اثر کامل خودشو نشون بده ولی مطمئن باشید تا ۳-۴ ماه دیگه از دست این خونریزی ها راحت میشد
  /  
رها
شنبه 31 مرداد ماه سال 1388 ساعت 5:38 PM
سلام من خانومی 25 ساله هستم  که در حدود 10 ماه پیش وقتی در هفته 18 حاملگی بودم و سنو انجام دادم گفتند که جنین دارای ناهنجاری مننگوسل و گاستروشزی است و باید سقط شود و سقط انجام شد حالا با گذشت این 10 ماه می خواستم من را راهنمایی کنید چه اقدامات پیش گیرانه ای باید انجام دهم که در بارداری بعدی با این مشکل مواجه نشوم در ضمن هیچ رابطه فامیلی با همسرم ندارم ممنوم
پاسخ:
من پاسخ کاملتون رو براتون نوشتم لطفا ببنید سوال اولتون رو کجا نوشته بودید
در هر حال تنها کاری که میتونید بکنید خوردن فولیک اسید با دوز بالا ۴ میلی گرم در روز از سه ماه قبل بارداری و در سه ماهه اول بارداری و ادامه اون هست
  /  
نیما
یکشنبه 1 شهریور ماه سال 1388 ساعت 1:40 PM
سلام خانم پور قربان
از راهنمایی که کردین ممنون.خیالم راحت شد انشاالله هر چی از خدا میخواین یهتون بده.
  /  
ساحل
یکشنبه 1 شهریور ماه سال 1388 ساعت 2:57 PM
سلام وخسته نباشی من این ماه از امپوله هاش سی جی درروز سیزده ژریود استفاده کردم الان بیبیچکم مثبته ایا ممکنه به خاطر زدنه امژول باشه امروز روز ۲۶ پریودمه دفعه قبلی که باردار شدم سه روز مونده به پریودم مثبت شد
پاسخ:
بعیده بخاطر اون باشه معمولا ۱۰ روز بعد اثرش میره
  /  
گلاره
یکشنبه 1 شهریور ماه سال 1388 ساعت 3:45 PM
با سلام و خسته نباشی
روز پزشک مبارک
پاسخ:
مرسی از لطفت گلاره جان
  /  
ارزو
یکشنبه 1 شهریور ماه سال 1388 ساعت 9:51 PM
بازم سلام خانم دکتر و ببخشید که وقتتون میگیرم ولی می خواستم بپرسم بزرگی کیست باعث میشه که تخمدان در بیاورن؟؟؟ و سوال بعدی اینه که ایا این کیست سرطانی؟؟؟ بازم ممنون. دست شما پزشک هی مهربون میبوسم. ممنون
  /  
رها
دوشنبه 2 شهریور ماه سال 1388 ساعت 00:41 AM
سلام خانوم دکتر معذرت می خوام که عصبانی تون کردم ولی به خدا من اولین باریه که جوابتون رو می بینم هر بار به سوالم مراجعه کردم پاسخی ندیدم واسه همین تکرار کردم  به هر حال بازم از راهنمایی تون ممنونم
  /  
گلاره
دوشنبه 2 شهریور ماه سال 1388 ساعت 08:22 AM
سلام خانم دکتر
آیا خوردن قرص آفرودیت توسط مرد -برای باردار شدن مشکلی ایجاد می کند ؟
پاسخ:
معمولا مشکل زیادی ایجاد نمی کند مگر از قبل نیز مشکلی وجود داشته باشد
  /  
پریسا
دوشنبه 2 شهریور ماه سال 1388 ساعت 1:37 PM
سلام خانم دکتر عزیز خسته نباشید

من دختری ۲۰ ساله هستم و همیشه پریود من منظمه فقط دو سه روز جلو میندازه و یا با تاخیر انجام میشه،میخواستم ماه رمضونو قرص ال دی بخورم تا کامل بگیرم ،این کار در پریود من اختلال ایجاد نمیکنه؟یعنی در ماههای بعدی نامنظم نمیشم؟طریقه مصرف این قرص رو هم اگه بگید ممنون میشم در ضمن من جوابمو چه جوری میتونم ببینم؟خواهش میکنم منو بی جواب نگذارید.با تشکر
پاسخ:
نه عزیزم من توصیه نمی کنم بار اول در ماه رمضون اینکارو بکنی چون چون در ماه اول ممکن است لکه بینی داشته باشی و روزه گرفتنت بدتر مشکل پیدا کنه
ولی کلا ضرری نداره
  /  
لیدا
دوشنبه 2 شهریور ماه سال 1388 ساعت 2:24 PM
سلام خانم پور قربان عزیز
من قبلا سوالی از خدمتتون کرده بودم که شما لطف کردید پاسخ دادید. اون سوال و پاسخ رو در پایین براتون میزارم و در ادامه سوال دیگه ای ازتون داشتم.
ممنون
----------------------
یکشنبه 4 مرداد ماه سال 1388 ساعت 4:24 PM
با سلام
من ۲۴ ساله و متاهل هستم در تاریخ ۱۹/۲/۸۸ سونوگرافی لگن انجام دادم که نتیجه اش این بود:
رحم به ابعاد ۶۰*۳۲*۳۱ میلیمتر شکل و اکوپترن رحم طبیعی است.
در ادنکس راست تصویر توده کیستیک به ابعاد ۶۱*۳۸ میلیمتر مشاهده می شود همچنین در همین ناحیه تصویر تعدادی کیست کوچک دیگر مشهود است. در ادنکس چپ تصویر توده کیستیک به قطر ۲۴ میلیمتر مشاهده میشود.

و در یک ماه اخیر ۴ بار در روزهای مختلف در زیر شکم سمت چپ دردی رو احساس میکردم ولی در دو رور گذشته درد در همون ناحیه شدتش بیشتر شده و گاهی کل پهلوی سمت چپ من دچار درد میشه.
ممنون میشم بفرمایید باید چه کاری انجام بدم


پاسخ:
با سلام لیدا جان
کیست بزرگی که دارید به خودی خود چیز مهمی نیست ولی باید بسیار مراقب باشید چون سنگین شدن تخمدان در اثر وجود کیست موجب پیچ خوردن ان میشود در ابتدا این پیچ خوردگی ها خفیف است و خود بخود برطرف میشود و همین دردهایی که گاها دارید میتواند به این علت باشد
در صورت پیچ خوردگی شدید درد شدیدی ایجاد می شود و تخمدان که یک رگ بیشتر ندارد در اثر پیچ خوردن این رگ دچار اختلال خونرسانی شده و در عرض یک ساعت از بین می رود
عکس پیچ خوردگی تخمدان هم در گالری تصاویر موجود هست بهتر است ببینی
پس باید از ورزش- دولا راست شدن های مکرر پرهیز کنی و مقاربت باید با احتیاط کامل جهت جلوگیری از پاره شدن و یا پیج خوردن کیست صورت گیرد
معمولا با رعایت این حالات در عرض ۲ ماه این کیستها از بین می روند و نیاز به مداخله جراحی پیدا نمی کنند
البته حتما ازمایشات لازم جهت بررسی نوع کیست و احتمال وجود بدخیمی هم انجام میشود که البته در کیستهای ساده خطری وجود ندارد و صرفا جهت احتیاط می باشد .

در مورد کیست تخمدان مطالب زیادی در سایت هست میتونی مراجعه کنی
اگر در عرض ۲ ماه کیست از بین نرفت یا بزرگتر شد نیاز به عمل جراحی ترجیحا به روش لاپاروسکوپی خواهد بود

------------------------------------------

من دوباره در تاریخ 28/5/88 سونوگرافی انجام دادم که نتیجه اش رو نوشتم:
رحم به ابعاد 79*28*39 mm و اکوپاترن میومتر طبیعی است. ضخامت اندومتر 5 mm است.
در ادنکس راست کیست 73*55*60 mm حاوی internal echo مختصر مشهود است و مجاورت آن تجمع مایع حاوی septation ظریف مشهود است.
بافت تخمدانی چپ به ابعاد تقریبی 32*21 mm مشهود است.
در سمت چپ و مجزا از تخمدان تجمع مایع 80*31 mm مشهود است (کیست با منشا ادنکس چپ یا تجمع مایع؟)./غ
من به پزشک مراجعه کردم ایشون قرص مارولون تجوز کردند و گفتند از روز 3 پریود مصرف کنم و بعد از اتمام قرصها و پریود بعدی سونوگرافی رو تکرار کنم. بعد از اون اگه کیستها کوچک نشد باید جراحی کنم.
پزشک دیگه ای هم قرص  ال دی تجویز کردند که از روز 5 پریود مصرف کنم و در همین روزها سونوگرافی رو تکرار کنم یعنی وقتی پریود هستم. من قبلا در آذر 87 جراحی آپاندیس داشتم که پاره شده بود و عمل سختی داشتم و روی شکمم با طول زیاد بخیه شده. که ایشون گفتند با این وضع بهتره فعلا جراحی دیگه ای نداشته باشم. من الان روز اول پریود هستم.
من ترجیح دادم نظر شما رو بدونم. به نظر شما بهتره من چه کاری انجام بدم ؟
ببخشید که متن من طولانی شده. از لطف شما ممنونم.

پاسخ:
این توده در محل تخمدان راست و در مجاورت اپاندیس دیده میشه
شاید هم اصلا مربوط به تخمدان نباشه و مربوط به چسبندگی های اطراف اپاندیس باشه که حالا اتفاقا در سونوگرافی دیده شده
بهترین راه برای افتراق ایندو انجام سی تی اسکن است
بهتره یه سر بری پیش جراحی که عملت کرده و نظر اونو هم بپرسی البته جراح ها سریعتر از ما دست به عمل میشن ولی اگر تب نداری
فعلا عجله نکن و یکی دو ماه دیگه صبر کن اکثر کیستها به این اندازه که میرسن پاره میشن و از بین می رن......در هر حال از راه دور نمیشه طبابت کرد و نظر پزشک معلجت ارجحتر هست
  /  
پانی
دوشنبه 2 شهریور ماه سال 1388 ساعت 3:00 PM
سلام خانم دکتر
هفته گذشته در هفته 5 یا 6 بارداری سقط داشتم که در هفته بعد سونوگرافی داده و چیزی در رحم باقی نمانده است ولی در تخمدان سمت راستم کیستی به ابعد 11*17 میلی متری وجود دارد؟ آیا لازم است دارویی جهت رفع این کیست کنم؟ بعد از چه مدت می توانم باردار شوم.
پاسخ:
نه عزیزم اصلا نیازی نیست
سه ماه بعد دوباره میتونی اقدام کنی ولی قبل از اون یه سونو بده که این کیست از بین رفته باشه
  /  
لیدا
دوشنبه 2 شهریور ماه سال 1388 ساعت 5:07 PM
بازم سلام خان دکتر
ببخشید میخواستم بپرسم این کیستهایی که در بالا براتون توضیح دادم آیا در اینده مشکلی برای من به وجود میاره؟ مثلا ناباروری
پاسخ:
لیدا جان احتمال انسداد لوله رحم سمت راست زیاد هست ولی سمت چپ مشکلی نداره نگران نباش
  /  
مهدیه
دوشنبه 2 شهریور ماه سال 1388 ساعت 6:51 PM
سلام خانوم دکتر از اینکه جوابمو دادید خیلی خیلی متشکرم امیدوارم به برکت این ماه مبارک به تمام آرزوهاتون برسید .فقط اگه ممکنه دکتر زن بهم معرفی کنید(متخصص زنان و زایمان در اصفهان)ممنونتم نازنینم
پاسخ:
والا من از دوستام کسی رو تو اصفهان نمی شناسم یه کم پرس و جو کنی اصفهان دکتر خوب زیاد هست
  /  
پرستو
دوشنبه 2 شهریور ماه سال 1388 ساعت 10:19 PM
با سلام
من 34 ساله و مجرد هستم.
مشکلی دارم و اون اینکه ما بین پریودهام اگه فعالیت شدیدی داشته باشم مثل کار زیاد، شنا، کوهنوردی و یا ورزشهای سنگین دچار کمر درد میشم و همراه با لک بینی.
میخواستم از خدمتتون بپرسم که دلیل این مسئله چیست؟
و من باید چه اقدامی انجام بدم؟
پیشاپیش از لطفتون ممنون
پاسخ:
ولا چون مجردین نمیشه معایتهتون کرد و این مشکل ایجاد میکنه ختی اقل یه سونگرافی بدین ببینید چه خبره
  /  
رزانا
سه شنبه 3 شهریور ماه سال 1388 ساعت 11:57 AM
سلام
میخواستم بدونم قرص های ضد بارداری  از چه مدتی اثر میکنن؟مثلا از روز اول مصرف اثرشونو میذارن و میشه ارتباط داشت؟
  /  
شیوا
سه شنبه 3 شهریور ماه سال 1388 ساعت 2:18 PM
سلام من 41 سال دارم و1 سال هست ازدواج کردم چکار کنم باردار بشم. ضمنا میکوپلاسمای تناسلی دارم ایا این میتونه مشکل باشه .دارو مصرف کردم تا وقتی برطرف شد عکس رنگی از لوله ها بگیرندتا ببینند باز هست یا نه .ضمنن من از ایتالیا ایمیل میدم .
مرسی از راهنمایی تون
پاسخ:
سلام
اولا بگین ایتالیا کدوم شهر هستید
باید هورمونها جک بشن ببینید وصع تخمدانتوم در چه حالی هست و چقدر تخمک دارید و براساس اون تصمیم بگیریم
این هورمونها روز دوم پریود چک میشوند
  /  
شیما
چهارشنبه 4 شهریور ماه سال 1388 ساعت 07:21 AM
سلام و خسته نباشید
طاعات و عبادات قبول
خانم دکتر میشه برای تست سلامت هایمن به یک پزشک زنان مراجعه کنم و بعد اون گواهی رو پیش چند تا دکتر دیگه ببرم و اونها هم پایین برگه گواهی نظر بدن و تایید کنند آیا از نظر قانونی مشکلی پیش نمی آید چون فرموده بودید باید ۲ زن حد اقل به جای یک مرد امضا کنند .ممنون میشم اگه پاسخ بدید.
پاسخ:
سلام
میشه عزیزم این فکر خوبی هست
  /  
ا.م
چهارشنبه 4 شهریور ماه سال 1388 ساعت 12:03 PM
با سلام
مرسی که وقت گذاشتین جوابمو دادین
بله من دفعه پیش که پریود شدم دفع لخته داشتم و خونریزیم شدید بود به خاطر همین بود که رفتم دکتر بعد از سونو این کپسول ( ترنسید ) رو برام تجویز کرد . اگه بتونین راهنماییم کننین که علتش چی بوده ممنون میشم .
خسته نباشید .
پاسخ:
این کپسولها خونریزی رو مقداری بند می اورند ولی علت خونریزی باید بررسی بشه
  /  
ش
پنجشنبه 5 شهریور ماه سال 1388 ساعت 11:08 PM
سلام
من ۲۰ سالم هست و تستسترونم ۰/۹ و دکتر میگه که خیلی بالاست این بالا رفتن موجب شده شده کلیتوریس و کیلیتورال هوده از حد طبیعی بزرگتر بشه دکتر فعلا برای من قرص اسپیرو نولاکتون ۲۵ تجویز کردن
به نظر شما عمل لازم هست ایا با قرص مشکل حل میشه؟
چه راهکاری رو پیشنهاد میکنید؟
پاسخ:
سلام عزیزم
این حالت معمولا در اثر نقص های انزیمی ایجاد میشود
یا اینکه توده ای وجود دارد که تستوسترون یا هورمون مشابه ان ترشه میشود . در هر حال نیاز به ازمایش و بررسی دقیق هست
و باید علت ان بر طرف شود
بهتر است بررسی و دقت بیشتری بنمایی
  /  
رویا
جمعه 6 شهریور ماه سال 1388 ساعت 1:20 PM
با عرض سلام
من 15 سال دارم و بعد از دوران قاعدگی تا دو سه روز گاهی بیشتر لکه بینی ادامه داره که گاهی اوقات از حالت لکه بینی نیز خارج می شه می خواستم بدونم این موضوع مشکلی ایجاد نمی کنه
پاسخ:
سلام
نه خیر مشکلی نیست.
  /  
ملوک
جمعه 6 شهریور ماه سال 1388 ساعت 1:27 PM
با عرض سلام
من ۳۸ سال سن دارم و بعد از یک حاملگی ناخواسته متوجه فیبروم شدم در د یا مشکل دیگری ندارم می خواستم بدونم در صورتی که درمان انجام ندهم مشکلی ایجاد می کنه؟
پاسخ:
اگر مشکلی ندارید نیازی به درمان نیست
  /  
mbm
جمعه 6 شهریور ماه سال 1388 ساعت 4:39 PM
سلام خانم دکتر، میون این همه دختر جواب یه پسر رو هم بدید شاید بد نباشه، پیشاپیش از وقتی که میزارید صمیمانه تشکر میکنم. موارد رو در تاپیک ایران سلامت که عضوش هستید شرح دادم:
http://forum.iransalamat.com/showthread.php?t=16455
  /  
mbm
جمعه 6 شهریور ماه سال 1388 ساعت 7:03 PM
سلام خانم دکتر،من همین قبلیم،متاسفانه تو ایران سلامت تاپیکمو حذف کردن(خیلی نامردن)
ازتون خواهش میکنم تو بخش زیر جوابم رو بدین:
http://www.roham.ws/web/ftopict-8277.html
بازم ازتون ممنونم
پاسخ:
اینجا بنویسید
  /  
آسمان
شنبه 7 شهریور ماه سال 1388 ساعت 02:57 AM
سلام می خواستم راجع به بیماریه Vulvar Intraepithelial Neoplasia توضیحی بدید، لبهای وازن من تغییر شکل پیدا کرده و البته در طول سالها بوده(از زمان 10-12 سالگی متوجه گوشت اضافه ی کوچکی شدم) و مشکلاتی مثل خارش یا سوزش هم گاهی داشتم اما نه به طور مداوم.  اینکه ماه پیش برای اولین بار لکه بینی داشتم در حالی که زمان پریودی ام نبود. و از علایم دیگه که جدیدا، (کمتر از دو ماه) ایجاد شده وجود یه لکه ی قهوه ای تیره روی یکی از لب ها و همینطور لکه ی کوچیک سفید. و کلا رنگ قسمت هایی از پوست (لبه ها)تیره است.. و با خارش همراه است. و در اندازه هم لبها بزرگ و تغییر شکل بیشتر شده. با توجه به تحقیقی که در اینترنت داشتم دیدم که تمام علایم Vulvar Intraepithelial Neoplasia رو دارم! می خواستم نظر شما رو دراین باره بدونم. و سوال دیگه اینکه آیا این مساله می تونه به خودارضایی هم ارنباطی داشته باشه؟ و اینکه تا چه حد خطرناک است این بیماری؟
من دختری 22 ساله هستم.

با تشکرفراوان از شما
پاسخ:
با سلام
شما به تحقیق در اینترنت که نمیتونید تشخیص بدید فقط میتونید در مورد تشخیصی که داده شده بیشتر اطلاعات کسب کنید
در هر حال بیماری های اینترااژیتلیال ولو بیشتر در سنین بالای ۵۰ سال شایع هستند و بسیار بندرت در سن شما دیده میشوند
ضایعاتی که می گوئید بیشتر به ضایعات اتوایمیون شبیه هستند و بهتر هست اصلا به دکتر پوست مراجعه نمایید تا  نمونه برداری شود .
  /  
رویا
سه شنبه 10 شهریور ماه سال 1388 ساعت 12:16 PM
با عرض سلام و خسته نباشی خدمت دکتر مهربان و عزیز
من ۳۸سال سن دارم دو فرزند که با فاصله ۵ سال از هم از طریق سزارین (جراحی بصورت عمودی) بدنیا آوردم سئوال من این است که آیا با توجه به دو سزارین قبلی می تواند سزارین سوم ایجاد مشکل کند . در حال حاضر فرزند دومم ۶ سال سن دارد می توانم برای فرزند سوم اقدام کنم و او را از طریق سزارین بدنیا بیاورم چون من بدلیل تنگی لگنم سزارین شدم. ممنون می شوم راهنمایی بفرمائید.
  /  
یاسمن
شنبه 14 شهریور ماه سال 1388 ساعت 02:00 AM
شما رو به خدا جواب بدید
اگه کسی جواب سوالاتمو میدونه جواب بده
  /  
سارا
شنبه 14 شهریور ماه سال 1388 ساعت 10:22 AM
سلام روزتون به خیر
به نظر شما بهترین فاصله بین دوبارداری چقدره؟
من در بارداری اول مشکل خیلی زیادی داشتم تقریبا 7 کیلو در ابتدای حاملگی کم کردم (علیرغم اینکه تقریبا یکماه هر روز 16 ساعت سرم دریافت کردم) از ماه 6 هم انقباض شدید رحم داشتم به طوریکه چندین بار بیمارستان بستری شدم و در هفته 37 ( تقریبا 25 روز رودتر ) کیسه ابم تو بیمارستان پاره شد و مجبور به سزارین شدم ...
آیا اگر باردار بشم باز هم همین مشکلات رو دارم؟ ... یا قابل پیشگیری هستند یا باید از خیر بچخ دوم بگذرم ؟
دخترم الان 2 سال و 10 ماه داره.
ممنون از لطفتون
پاسخ:
بهترین فاصله ۲-۳ سال هست
این علائم قابل تکرار هست و سابقه ان معمولا باید در نظر گرفته شود
راهی برای پیشگیری نیز در دسترس نمی باشد.
  /  
مهشید
یکشنبه 15 شهریور ماه سال 1388 ساعت 01:02 AM
با سلام وآرزوی قبولی طاعات و عبادات شما
من 24 ساله هستم و مجرد حدود یک سال و نیم هست که به علت پی سی او قرص ال دی مصرف می کنم ولی جدیدا دچار ریزش شدید مو شدم سوالی که داشتم اینکه خانم دکتر آیا شما جایگزینی ال دی رو با سیپرترون کامپاند توصیه می کنید یا خیر و اینکه برای درمان pco ی مقاوم درمان موثرتری یا رژیم غذائی وجود داره؟ از لطفی که می کنین پیشاپیش سپاسگزارم.
پاسخ:
من معمولا پی سی او ها رو درمان نمی کنم مگر بخوان حامله بشوند
در عیر اینصورت فقط اگر پریود نشدید یه دو تا امپول پروژسترون بزنید تا پریود بشید
البته الان که ریزش مو دارید بهتر است ازمایشات تیروئیدی رو هم چک کنید
  /  
مسعود
یکشنبه 15 شهریور ماه سال 1388 ساعت 04:38 AM
سلام خانم دکتر . واقعا خسته نباشید سایت بسیار مفیدی دارید . چند تا سوال اساسی داشتم که نمی شه از طریق وبلاگ بهتون عرض کنم . اگه امکان داره می خوام شخصا خدمت برسم و مسائل رو بگم . شماره تماس من 09138619809 هست اگه خبرم کنید ممنون می شم .
باتشکر
پاسخ:
متاسفانه من خازج از کشور هستم و امکان ویزیت فعلا مقدور نیست
  /  
نازنین
یکشنبه 15 شهریور ماه سال 1388 ساعت 12:21 PM
من 32 سال دارم درد شدید در قسمت راست شکمم دارم
بغد از سونوگرافی مشخص شده که تخمدانهام دارای ابعاد و حجم بیشتر از حد طبیعی و محتوی فولیک.ل های متعدد و ریز.
در ضمن در ازمایش ادرار هم خون دیده شده نمی دونم این دو به هم ربط داره.(چند ماه پیش زخم رحم داشتم که فریز کردم و حدود 2ماه قرص انتی بیوتیک خوردم.)پریودهم منظم است و کم
پاسخ:
با سلام
این درد معمولا در اواسط سیکل ماهیانه و در اثر ازاد شدن تخمک اتفاق می افتد و ربطی به این ازمایشات و سونوگرافی ندارد
  /  
هدی
یکشنبه 15 شهریور ماه سال 1388 ساعت 3:25 PM
سلام
من هر جای سایت رو گشتم در قسمت پرسش و پاسخ جایی رو پیدا نکردم
حالا این جا سوالم رو می پرسم
من حدود ۳ ساله ازدواج کردم و ۲ ماه پیش به خاطر زخم رحم فریز کردم . یک هفته هم دارو ضد قارچ برای خارشم مصرف کردم بعد لکه بینی داشتم که الان با قرص ضد بارداری تحت کنترلم ولی واژن من خیلی درد می کنه و اصلا نمی تونم نزدیکی کنم در صورتیکه قبلا اصلا این جوری نبودم و از نزدیکی لذت می بردم ولی الان می ترسم چند تا متخصص زنان رفتم و معاینه های خیلی دردناک داشتم بعدشم یه مقداری لکه ولی همشون میگن مشکلی نداری رحمت و واژنت سالمه . سونوگرافی هم کردم که سالم بوده من چه کارکنم ؟؟؟  شوهرم خیلی شاکی و وقتی می بینه این همه درد دارم در لحظه نزدیکی(داد میزنم)خودش بی خیال میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خواهش می کنم جوابم رو بدید


مرسی
پاسخ:
با سلام
این حالت واژینسموس نامیده میشود می توانید مطالب مربوط به ان را در وب لاگ مطالعه بفرمایید
در کل اولین راه درمان استفاده از یک ارامبخش ضعیف مانند قرص دازپام ۲ میلی گرم ۱ ساعت قبل از نزدیکی است و معمولا با شل کردن عضلات و اثرات ارمبخش این دارو مشکل را بر طرف می نماید در غیر اینصورت باید درمانهای بیشتری در نظر گرفته شود.
  /  
ندا
یکشنبه 15 شهریور ماه سال 1388 ساعت 10:19 PM
با سلام
در آزمایش سونوگرافی PELVIS مادرم اینچنین نوشته شده:
در کاویته رحم در ناحیه جسم دو پولیپ آندومتر به ابعاد تقریبی (7*12) و (6*11) mm مشهود است.ضخامت آندومتر حدود (10میلی متر ) میباشد.
دکتر مادرم کورتاژ تشخیصی داده اند و گفته اند باید عمل شود.
آیا راه دیگری جز جراحی وجود دارد؟؟اگه بله راه درمان چیست؟؟
پاسخ:
سلام
جواب کورتاژ تشخیصی را برایم بنویسید تا راهنمایی کنم
ندا
یکشنبه 15 شهریور ماه سال 1388 ساعت 10:23 PM
بازم سلام
در زیر بغل خاله ام برجستگی وجود دارد که دکتر گفته اند سینه سوم است.ایشون گفتن میشه جراحی کرد فقط از لحاظ زیبایی وگرنه مشکلی وجود ندارد.آیا جراحی عوارضی دارد یا خیر؟؟؟به نظر شما چکار کند؟؟
پاسخ:
سلام
نه عوارضی ندارد و عمل جراحی ان هم بنابه خواست خود بیمار انجام میگیرد
لاله
یکشنبه 15 شهریور ماه سال 1388 ساعت 10:36 PM
سلام
من از  کانادا میل میزنم.
۲ماه قبل متوجه شدم باردار هستم (ایران بودم) دکتر سنو  انجام داد و از وضعیت جنین راضی بود.
بهم قرص فولیک اسید ۵ میلی داد(قبل از بارداری نمیخوردم) ۱ ماه  از این قرص استفاده کردم تا اینکه امدم کانادا.
اینجا دکتر بهم فولیک اسید ۱میلی داد.
ایا از نظر شما  مشکلی نیست.
الان در هفته ۱۳ هستم.               ممنون
پاسخ:
سلام
نه عزیزم
فولیک اسید محلول در اب هست و اضافی ان از ادرار دفع میشود
اخیرا مقالاتی در مورد فولیک اسید با دوز بالا هست ولی در کل هنوز عارضه ثابت شده ای از فولیک اسید گزارش نشده است
ارزو
دوشنبه 16 شهریور ماه سال 1388 ساعت 9:27 PM

بازم سلام خانم دکتر و ببخشید که وقتتون میگیرم ولی می خواستم بپرسم بزرگی کیست باعث میشه که تخمدان در بیاورن؟؟؟ و سوال بعدی اینه که ایا این کیست سرطانی؟؟؟ بازم ممنون. دست شما پزشک هی مهربون میبوسم. ممنون
ببخشید این رو دوباره میپرسم اخه جواب شما رو ندیدم. من ۲هفته گذشته پیش دکتر نزدیک خونمون رفتم و ایشون هم قرص سیپروتورن کامپاند دادند. با مواردی که قبلا گفتم مشکلی برای من پیش نمی یاد؟؟؟؟؟ ممکن هست با قرص کیست من از بین بره و لازم به جراحی نباشه؟؟؟؟
پاسخ:
با سلام
این کیستها بالای ۸۰ درصد از بین می روند و در صد کمی نیاز به عمل ژیدا می کنند که در مورد کیست تخمدان مطالب بسیار زیاد و جامعی در وب لاگ گذاشتم وقت کردید مطالعه کنید
نگران نباشید
این چیزها شایع هست و فقط باید پیگیری انجام شود همین!!!
  /  
ندا
دوشنبه 16 شهریور ماه سال 1388 ساعت 10:18 PM
بازم سلام
منتظر جوابتون هستم خانم دکتر عزیز
در ضمن یه سوال واسه خودم داشتم .من روز اول پریودم درد بسیار وحشتناکی دارم.اگه قرص مسکن بخورم قطع میشه و بعد با درد شدیدتری ادامه پیدا میکنه.آزمایش  و سونو دادم و دکتر گفته از هم لحاظ سالمی و این درد خوبه چون بارداری راحتی خواهی داشت.نمیدونم آیا درسته یا نه؟؟؟منو راهنمایی کنید تا این دردم به امید خدا کم شه.من مجردم و 23 سالمه.من روز اول کمر درد ، حالت تهوع ، دل درد شدید ، و... دارم.در واقع روز اول فقط باید خونه بمونم و از جام تکون نخورم.
بازم ممنون از لطفتون
پاسخ:
با سلام
بله درست هست
فقط دو روز قبل از پریود مصرف مسکن رو شروع کنید و در زمانی که حدس میکنید نزدیک پریود هست مفنامیک اسید یا بروفن روز سه عدد مصرف کنید به این ترتیب دیگر این درهای شدید به  سراغتان نخواهد امد .
نازنین
چهارشنبه 18 شهریور ماه سال 1388 ساعت 01:10 AM
سلام خانم دکتر
من 25 مهر عروسیمه قاعدگی نامنظم دارم این ماه هنوز پریود نشدم ولی احتمالا ماه مهر اون روزای عروسی پریودم میخام یاسمین شروع کنم اگه از این دوره که چند روز دیگه شروع میشه شروع کنم این روش به تنهایی در ماه اول موثر هست؟ من اگه قرصهارو شروع کنم این دوره قطعش می افته تو اون تاریخ عروسیم  و پریود میشم .میتونم قرصهارو قطع نکنم تا پریود نشم؟
ممنون میشم جواب بدید
پاسخ:
بله
البته مصرف قرص رو بهتره از یک ماه قبل از ازدواج شروع کرد ولی هنوز هم دیر نیست و میتونید تمام این چیزهایی رو که گفتید انجام بدید
  /  
آذر
چهارشنبه 18 شهریور ماه سال 1388 ساعت 10:32 AM
سلام خانم دکتر
من حدود3ماه از روز 14 تا 21 سیکل قاعدگیم لکه بینی بدون درد داشتم. رفتم سونوگرافی که یک کیست هموراژیک با ایعاد 57*62  تشخیص داده شد. دکترم یک دوره سیپروترون کامپاند تجویز کرد و بعد پرید دوباره سونو رفتم : کیستم از بین رفته بود و رحم و تخمدانها نرمال بودند. این ماه هیچ دارویی مصرف نکردم ولی دوباره از روز14 سیکل لکه بینی دارم که دکترم مدروکسی پروژسترون روزی دو تا از روز 14 پرید به مدت 10 روز برای 3 ماه تجویز کردن. الان 4 روزه مدروکسی پروژسترون میخورم ولی هنوز لکه بینی دارم. میخواستم ببینم علت احتمالی این لکه بینی تو این فاصله زمانی خاص چیه؟ به تخمک گذاری یا عدم تعادل هورمونی ربط داره؟ با مصرف مدروکسی پروژسترون احتمالا از ماه آینده لکه بینی ام قطع میشه؟
ضمنا من مجرد و 26 ساله ام.
ببخشید که طولانی شد.ممنون از اینکه وقت میذارید.
  /  
ژاله
چهارشنبه 18 شهریور ماه سال 1388 ساعت 12:06 PM
با سلام و خسته نباشید یه سوال داشتم میشه به من بگید که فاصله پرده بکارت از خروجی چقدره؟یعنی آدم انگشتشو چقدر فشار بده تا به پرده برسه؟لفا جواب بدید بد جور کنجکاوم   با تشکر
پاسخ:
عزیزم
قد - وزن و یژگی های بدن هر فردی متفاوت هست و معمولا ایت فاصله ۱-۲ سانتی متر می باشد
  /  
سودابه
چهارشنبه 18 شهریور ماه سال 1388 ساعت 1:00 PM
با سلام وخسته نباشید.
من سونوگرافی ام به شرح زیر است:
diameters of uterus are 73*50*33mm
uterus is normal in volume,shape and position.
myometrial echogenicity is normal.
endometrium shows normal contour and its thickness is about 7mm.
volume of ovaries have increased and contain multiple small cystic lesions (P.C.O ?)
بعد از pco علامت سوال گذاشته
آزمایش هورمونم هم به شکل زیر:
TSH:2.9
LH:4
FSH:6.5
Prolactin:6.5
Testostrone:0.2
algha17 OH progestrone :0.4
وکمی هم کم خونی داشتم که پزشک زنان برام قرص آهن وdiane نوشته.من مشکل آکنه هم دارم و کمی موی زاید.
پریودم منظمه وکلا 3 روز خونریزی دارم و3روز فقط لکه بینی.می خوام بدونم diane  را باید بخورم؟لازمه؟
پاسخ:
سونو و ازمایشتون کاملا نرماله
و با توجه به ازمایشات بنظر نمی رسد پی سی او داشته باشید
دیان برای اکنه خوب هست ولی من جای شما باشم نمی خورم!
مهناز
پنجشنبه 19 شهریور ماه سال 1388 ساعت 1:07 PM
سلام خانم دکتر  سوال من این است ه آیا می شود برای زوجی که یک طرف عقیم است در ایران  از اسپرم یا تخمک اهدایی استفاده کرد؟ ممنوعیت قانونی ندارد؟
ممنون
پاسخ:
سلام بله
امروزه در این مورد دیگر محدودیتی وجود ندارد
  /  
مسعود
جمعه 20 شهریور ماه سال 1388 ساعت 3:06 PM
سلام . گفتید که خارج از ایران هستید پس اگه ممکنه آدرس مطبتون رو برای ایمیل کنید می خوام هر وقت اومدید برسم خدمتتون . لطفا بگید که کی بر می گردید
پاسخ:
من ایشالله اذر ماه
با شماره تلفن کلینیک شفاگستر ۸۸۲۸۲۸۰۰ در تماس باشید
  /  
لاله
جمعه 20 شهریور ماه سال 1388 ساعت 10:33 PM
سلام
ممنون از ااینکه به سوالم جواب دادید.
سارا
شنبه 21 شهریور ماه سال 1388 ساعت 11:16 AM
سلام و تشکر از اطلاعات مفیدتان
یک سوال در خصوص مادرم دارم ایشان ناراحتی افتادگی رحم دارند و دکترشان گفته باید عمل کنند منتهی چون یک خواهر معلول دارم و بعدا جابه جا کردنشان ممکن نیست فعلا این عمل را به تعویق انداخته اند. منتهی الان حدود ۷ یا ۸ ماهی است که به سختی ادرار می کنند و گاهی چند روز یکبار ادرار می کنند . آزمایشهای کلیه و عفونت را انجام داده اند که مشکلی نداشتند می خواستم راهنمایی کنیدچه عواملی می تواند موثر باشد؟
پاسخ:
با سلام
افتادگی شدید رحم هم میتواند موجب انسداد مجرای ادرار شود ولی کلا این مشکل ادرار نکردن یا کاهش حجم درار علل بسیاری ممکن است داشته باشد که باید بررسی شود
اول از همه سونو  شکم و لگن که معلوم شود ایا انسداد ادراری وجود دارد یا اصلا تولید ادرار کم شده است و بعد سایر ازمایشات
انشالله که مشکلی نیست
گاهی روزه گرفتن هم موجب بروز این حالت میشود
  /  
سارا
دوشنبه 23 شهریور ماه سال 1388 ساعت 02:47 AM
سلام من یک سوال داشتم گسی که سرطان خون دارد اگر   سکس دهانی  دو نفر داشته باشند  به شخص سالم سرایت میکند ممنون از شما
پاسخ:
خیر
سرطان به هیچوجه مسری نیست
  /  
مریم
دوشنبه 23 شهریور ماه سال 1388 ساعت 09:16 AM
سلام من حدود 1 سال پیش کورتاژ کردم بعد از ان درد مزمن در زیر شکم  دارم که گاهی  به کمرم می زنه این درد زمان مشخصی ندارد گاهی 10 روز طول می کشه بیش از 20 دکتر مراجعه کردم ازمایش سونو و پاپ اسمیر طبیعی است و مشکلی ندارم نمیدونم این درد ممکنه از کورتاژ باشه ؟
پاسخ:
سلام
بعید هست که از کورتاژ باشه
  /  
نسرین
دوشنبه 23 شهریور ماه سال 1388 ساعت 09:58 AM
سلام خانم دکتر
خسته نباشید. جالبه سوال من نیست دوباره اگه اشکال نداره ممنون میشم.
من حدود 4 ماه ونیم بعد از زایمان خونریزی داشتم بالاخره مجبور شدم از ال دی استفاده کنم که خوشبختانه الان 17 روزه که دیگه خبری نیست چون بچه شیر میدم و شیرم خیلی کم شده آیا میتونم از لاینسترول بجای ال دی استفاده کنم
پاسخ:
نه فعلا تا اخر ماه ادامه بدید قطع کنید یا عوض کنید دوباره خونریزی تون شروع میشه
  /  
فریده
سه شنبه 24 شهریور ماه سال 1388 ساعت 11:10 AM
سلام
الان حدود ۲۰ روز است که پریود من ادامه دارد و سونوگرافی هم رفتم اما هیچ مشکلی دیده نشده است . خانم دکتر بعد از ۷ روز پریود تا ۶ روز لکه بینی داشتم و بعد در حد خونریزی دکتر آمپول و قرص پروژسترون داده و همچنین قرص ترنسیدحالا خواهشمندم به من بگویید
علت خونریزی چه چیزهایی می تواند باشد؟
ممکن است من حامله باشم؟
این داروها چه عوارضی دارند؟
با تشکر
پاسخ:
سلام
یه ازمایش حاملگی بدهید و در صورت منفی بودن قرص ضد بارداری بخورید
اگر بر طرف نشد باید بررسی بیشتری انجام شود
  /  
لاله
پنجشنبه 26 شهریور ماه سال 1388 ساعت 00:22 AM
سلا
صبح بعد از بیدار شدن از خواب معمولا  ادم دوست داره اعضای بدنش رو کش بده. رو حساب عادت من همیشه این کار رو میکنم ولی همین کار موجب لرزش داخل شکم میشه.ایا برای زن باردار ایرادی نداره؟
پاسخ:
خیر
مم
پنجشنبه 26 شهریور ماه سال 1388 ساعت 01:23 AM
سلام
من خود ارضایی داشتم و انگشتمو داخل بردم
اابته هیچ خون یا دردی نداشتم
ممکنه به پرده ی بکارتم اسیب رسیده باشه؟
ممنون از زحماتتون
پاسخ:
بعید به نظر میرسد
  /  
میلاد
پنجشنبه 26 شهریور ماه سال 1388 ساعت 3:18 PM
سلام خانم دکتر
خسته نباشید.یه موضوع مهم برام پیش اومده و اونم اینکه دختری که خیلی بهش علاقه دارم مبتلا به ام-اس شده.خواهش میکنم شما راهنماییم کنید.اشکال نداره؟ ازدواج با ایشون کار منطقی هست یا نه؟
ممنون از لطفتون
پاسخ:
با سلام
من دوستی داشتم که با یک پسر مبتلا به ام اس که روی ویلچر هم بود ازدواج کرد این مسائل کاملا شخصی هست
البته ام اس در خانمها پیش اگهی بهتری نسبت به اقایان دارد در هر حال بیشتر فکر کنید
  /  
علیرضا
پنجشنبه 26 شهریور ماه سال 1388 ساعت 5:05 PM
باسلام وعرض خسته نباشید خدمت شما من چند تا سوال دارم که امیدوارم پاسخ انها را دریافت کنم
۱-امکان ترمیم پرده بکارت بعد از پارگی با توجه به گذشت زمان وجود دارد یا با عمل
۲-داروی خاصی که با ان جلوی عمل خود ارضایی در مرد را گرفت وجود دارد
باتشکر
پاسخ:
داروی خاصی وجود ندارد
احتمال اینکار هست ولی قانونی نیست
  /  
مم
جمعه 27 شهریور ماه سال 1388 ساعت 01:14 AM
در ضمن  تقریبا تا انتهای انگشتم...
اما شما یه جا گفتین پرده ی بکارت ۲ ۳ سانت داخل تره
  /  
زهرا
جمعه 27 شهریور ماه سال 1388 ساعت 03:52 AM
سلام خانم دکتر خسته نباشید من حدود یک سال و چهار ماهه که ازدواج کردم تصمیم داریم بچه دار شیم هنوز به دکتر مراجعه نکردیم میشه بگید چه نوع ازمایشاتی برای بارداری باید انجام بدیم. آیا همسرم هم لازمه که آزمایشی بده؟ ممنون
پاسخ:
معمولا ازمایش کامل خون و ادرار باید بدهید
اگر خواستید خود و شوهرتان میتوانید از نظر هپاتیت و ایدز هم بررسی شوید
  /  
پردیس
شنبه 28 شهریور ماه سال 1388 ساعت 1:19 PM
باسلام من برای امادگی از بارداری به پزشک مراجعه کردم آزمایش وسونو دادم که رحمم درحال تخمگذاری بود دکتر برام قرص مفنامیک اسید نوشت آیا این قرص ضرر ندارد من ترشح خون هم دارم لطفا جواب بدین ممنون
پاسخ:
بهتر هست داروی خاصی نخورید
  /  
آرین
یکشنبه 29 شهریور ماه سال 1388 ساعت 11:06 PM
سلام خسته نباشید
من 25 ساله و متآهلم. و در مجرای آلت تناسلیم در قسمت تحتانی آلتم که همان محل خروج بول است مقداری خشکی به وجود آمده که اذیت هستم و گاهی اوقات نیز بولم دو شاخه می شود در صورت لزوم تصویر آن قسمت را برایتان ارسال کنم؟ از شما تمنا دارم که هر چه سریعتر جوابم رو بدهید  
با نهایت تشکر  
  /  
پریسا
یکشنبه 29 شهریور ماه سال 1388 ساعت 11:38 PM
سلام خانم دکتر من به شما یک ایمیل زدم سوالم خصوصی بود اگه لطف کنید و جواب بدین خیلی ممنون میشم
  /  
نسرین
دوشنبه 30 شهریور ماه سال 1388 ساعت 10:22 AM
خانم دکتر سلام
زنی 28 ساله هستم . در مدت 1/5 سالی که از ازدواجم گذشته از قرص های ضد بارداری استفاده کرده ام  . با توجه به اینکه حداقل تا 1 سال آینده قصد بارداری ندارم می خواستم بدانم که آیا مصرف قرص باعث مشکلات بعدی برایم نخواهد شد ؟  البته قبل از ازدواج هم پریود کاملا منظمی داشتم  ولی الان به شدت نگرانم  چون شنیده ام که قرص ها ممکن است باعث تاخیر زیاد در بارداری و یا حاملگی های خارج رحمی و آسیب به لوله های رحمی شوند.آیا شما آزمایش خاصی را برای اطمینان از سلامت دستگاه تناسلی پیشنهاد می کنید ؟ در ضمن در حال حاضر از قرص Marvelon استفاده می کنم .
پاسخ:
سلام
عزیزم قرصهای ضد بارداری نه تنها موجب مشکلاتی در بارداری بعدی نمی شوند بلکه بسیار هم خوب می باشند  جلوی بسیاری از علل ناباروری را میگیرند
  /  
مریم
دوشنبه 30 شهریور ماه سال 1388 ساعت 1:45 PM
با سلام:در مورد قرص جلوگیری یاسمین و نحوه استفاده و مضرات آن توضیح می دهید؟آیا قرص بهتری وجود دارد؟با تشکر.
پاسخ:
یاسمین قرص خوبی هست و عوارض و فواید اون هم دقیقا مثل همه قرصهای ضد بارداری هست که در سایت کاملا در موردش توضیح داده شده
در مورد فواید و ارجحیت یاسمین براتون یه پست سعی میکنم در وبلاگ بذارم
  /  
پریسا
سه شنبه 31 شهریور ماه سال 1388 ساعت 11:06 AM
سلام خانم دکتر من به شما یک ایمیل زدم سوالم خصوصی بود اگه لطف کنید و جواب بدین خیلی ممنون میشم
پاسخ:
سلام
چون تعداد ایمیل ها بسیار زیاد هست مقداری با تاخیر جواب داده میشوند ولی حتما پاسخ خود را دریافت خواهید نمود
  /  
لاله
سه شنبه 31 شهریور ماه سال 1388 ساعت 9:41 PM
با سلام:
من در ماه ۴ بارداری هستم و چند روز پیش سرما خوردم واتسه زیاد میکنم.ایا میتونم دارو مصرف کنم؟
ایا سرما خوردن بررای جنین ضرر نداره؟
ممنون
پاسخ:
سعی کنید تب نداشته باشید و میتونید استامینوفن بخورید
معمولا اگر تب شدید نداشته باشید مشکلی نیست
مریم
چهارشنبه 1 مهر ماه سال 1388 ساعت 00:56 AM
با سلام و تشکر از وبلاگ مفیدتان
من در مورد جرحی برداشتن کلیتورال چند سوال داشتم
1-آیا این عمل نیاز به بیهوشی دارد
2-دوره نقاحت بعد از عمل چقدر میباشد
3-فرق عمل لابیوپلاستی با برداشتن کلیتورال هود در چیست
4- در صورت امکان حدود تقریبی هزینه این عمل چقدر میباشد   
5- ایا عمل جراحی زیبایی تزریق چربی باسن باید چربی از خود شخص گرفته شود و ایا شما این عمل را انجام میدهید
با تشکر فراوان
پاسخ:
بله
من این کارو انجام میدم ولی فعلا ایران نیستم و اذر ماه شاید بتونم بیام
حتما باید از چربی خود شخص باشد
  /  
شیرین
چهارشنبه 1 مهر ماه سال 1388 ساعت 12:03 PM
سلام خانوم دکتر . من خیلی وقته سوالی از شما پرسیدم ولی سوالم هم نیست
من ۲۸ سالمه و ۴سال هست که ازدواج کردم. سال ۸۵ آبان ماه باردار شدم و مرداد ماه زایمان کردم ولی متاسفانه بچه ۳ساعت بیشتر زنده نموند و گفتند که پرده دیافراگم تکمیل نشده بود .
من در ابتدای بارداری ۱۱۶ کیلو و در انتها ۱۲۸ کیلو بودم .
میخواستم بدونم آیا باز هم این اتفاق میفته ؟
من سونوی ۳بعدی و ۴بعدی هم اتنجام داده بودم واقعا سونو نشون نمیده این مشکل رو ؟
من الان ۱۱۲ کیلو هستم و امکان کاهش وزن ندارم میشه راهنمایی کنید .
ممنون میشم اگر پاسخم رو بدین.
پاسخ:
سلام
عزیزم من سوال شما رو کامل پاسخ دادم
حتما یادتون رفته سوالتون رو کجا نوشته بودید
در هر حال من همین دیروز یک جنین با فتق دیافرگم داشتن که سونوگرافی هم بسیار واضح بود و قرار شد نوزاد بلافاصله بعد از سزارین عمل شود که در این صورت امکان زنده ماندن و سلامت کامل نوزاد بسیار بالاست
در مورد شما کاهش وزن تاثیری در کاستن از احتمال بیماری ندارد و احتمال تکرار این حالت هم کم هست
انشالله در بارداری مجدد با ذکر این سابقه سونو دقیق تری از شما بعمل خواهد امد نگران نباشید
  /  
سمانه
شنبه 4 مهر ماه سال 1388 ساعت 04:09 AM
با سلام. من ۲۶ سالم ۷ سال ازدواج کردم فرزندی ۴ ساله دارم مشکل من اینکه از بعد از بچه دار شدنم تا به حال ۴ بار دچار کیستهای ریز تخمدان شدم با علایم نامنظمی در قاعدگی و کمی درد و اینکه بسیار عصبی میشدم که بعد از انجام ازمایش هورمونم معلوم شد که هورمون prolactin من بسیار بالا است که با خوردن قرص بروموکریبتین به میزان شبی نصف قرص درمان میشدم که البته هنوز هم میخورم برای کیست هم قرص سیبروترون کامباند و قرص دزوسبتیو که الان هم میخورم تجویز شد. ولی مشکلم اینکه بعد از خوردن قرصها مدتی خوب میشم ولی دوباره مشکل به سراغم میاد دکترم میگه چون بدن من از نوعی است که امادگی بارداری داره و من جلوگیری میکنم دچار این مشکل میشم و میگه اگر بچه دار بشم هورمون prolactin که هورمون شیردهی درست میشه و دیگه کیست هم نمیزنم آیا این نظر درستی و برای اینکه مشکلاتم حل بشه چیکار بکنم؟ در ضمن خودمان هم فرزند دومی میخواهیم.
پاسخ:
در اصل یکی مغزش کمتر کار میکنه یکی تخمدانش و یکی بیضش و یکی دیگه....
و کاریش هم نمیشه کرد
درمانها موقت هستند ولی خوب مشکل زیادی هم بوجود نمی اید
چون تخمدان مثل قلب یا کبد عنصر خیلی حیاتی نیست و با یه کم فعالیت هم میشه روش حساب کرد
  /  
مژده
شنبه 4 مهر ماه سال 1388 ساعت 10:16 AM
با سلام می خواستم اگه ممکن مراحل لاپاروسکپی را برای من که قرار به خاطر دو شاخه بودن رحمم انجام بدم را توضیح بدهید .ممنون
پاسخ:
با سلام
لاپاروسکوپی که اصطاحا منظار یا دیدن داخل شکم هم نامیده میشود
ابتدا داخل لگن و رحم و لوله ها و تخمدانها مورد بررسی قرار میگیرد و گاهی رحم اصلا دو شاخ نیست و فقط دیواره (سپتوم دارد)
در مرحله بعدی نتایج لاپاروسکوپی و تشخیص دقیق با شما در میان گداشته میشود تا درمان مقتضی بعمل اید.
  /  
مژده
شنبه 4 مهر ماه سال 1388 ساعت 10:21 AM
با سلام من یک سوال دیگه هم داشتم من زخم کوچکی در رحمم دارم که دکترم معتقد باید فریز کنم اما من می ترسم میشه مراحل فریز کردن زخم رو هم بگید ممنون
پاسخ:
فریز کردن ترس خاصی نداره و با یخ زدن یک لایه سلولهای زخمی برداشته میشه و بجاش سلولهای جدید سالم رشد خواهد نمود . البته اگر ازمایش پاپ اسمیر شما طبیعی باشد انجام اینکار ضروری هم نیست.
  /  
خسرو
شنبه 4 مهر ماه سال 1388 ساعت 12:00 PM
با سلام خانم دکتر رویا پور قربان ایشالله که حالتون خوب باشه و اوضاع همیشه به کامتون شیرین باشه خدا هم سایه تونو از سر ما جوونا کم نکنه . در ضمن سفرتون بی خطرو از سایت بی نظیرتون ممنون
خانم دکتر با عرض پوزش یه سوالی از حضورتون داشتم البته ممکنه احمقانه باشه ولی از ترس و خجالت نمیتونستم باکسی مطرح کنم این بود که دست به دامن شما شدم من 18 سالمه  ماهی 1 بار خود ارضایی میکنم شایدم 2ماه 1 بار اما به این کار فکر نکنم معتاد شده باشم چون دیر به دیر اینکارو میکنم من بعد از اخرین استمنا یا خود ارضایی متوجه شدم که علاوه بر اون مایع منی واسپرم یه چیزایی شبیه بلور مانند یاچیزایی شبیه به فیله پرتقال یا گوشت یا غلاف پرتقال که توی پر پرتقاله ومثه کیسه ای طور هست و جنسی شبیه به ژله داره و نسبتا سفته چون وقتی بین انگشتام فشار دادم لح شد و توپر بود اما مایعی ازش خارج نشد و شدید چسبناک بود ازم خارج شد این برام سوال شد که ایا این چیزا که مثه فیله یا گوشت پرتقال میمونه اسپرم میتونه باشه  یا اینا  چیزه  دیگس  خطر ناک نکنه باشه اصلا اسپرم چه شکلیه ایا این چیزا میتونه بعدا که ازدواج میکنم برام مشکلی از جمله عقیمی بوجود بیاره اخه تا قبل از این  استمنا اینا ازم خارج نمی شد یه مایع سفید و لزج مانند بیرون میومد راستشو بخوایند دارم از ترس سکته میکنم افسرده شدم
خانم دکتر منت میذارین سرم اگه راهنماییم کنید یه دنیا دعاتون میکنم ممنون (خسرو)
پاسخ:
سلام
معمولا در این رسوبات در اثر کریستالهای مواد قندی موجود در مایع منی ایجاد میشود و خطری هم ندارد
در ضمن از نظر طبی و در جهان  علم خود ارضایی بیماری یا کار مضری محسوب نمی گردد.
  /  
ثریا
یکشنبه 5 مهر ماه سال 1388 ساعت 09:44 AM
سلام من چند سری ازمایش ادرار دادم که هرسری مقدار epithelial cells  افزایش پیدا می کنه الان مقدارش به 8 رسیده در ضمن کیست تخمدان به اندازه 5*5 دارم و درد شدیدی در قسمت پهلو راست و لگندارم نمی دانم این دو به هم ارتباطی داره
پاسخ:
نه ارتباطی به هم ندارد و سلولهای اپیتلیال گاهی از واژن ریزش می نمایند و ربطی به مثانه هم ندارند
  /  
ثریا
یکشنبه 5 مهر ماه سال 1388 ساعت 6:27 PM
سلام ببخشید دوباره مزاحم شدم یعنی مقدار سلولهای اپیتلیال که 8 است طبیعی است؟ در مدت سه ماه 5 بار ازمایش دادم و هربار افزایش داشته موضوع مهمی است یا نه؟
پاسخ:
اگر علائمی از التهاب وجود نداشته باشد نگران وجود سلولهای اپیتلیال نباشید
  /  
سمانه
دوشنبه 6 مهر ماه سال 1388 ساعت 00:23 AM
ببخشید دوباره مزاحمتون میشم . من جوابم رو نگرفتم میخواستم بدونم دلیل اینکه هورمون prolactin من چند بار بسیار بالا رفته چی بوده؟ و اگر بچه دار بشم مشکل بالا رفتن این هورمونم و مشل این کیستهای ریز تخمدان که زیاد به سراغم میاد حل میشه؟چون دکترم این تجویز بچه دار شدن رو کرده. در ضمن آیا درمان دکترم برایم درست بوده؟ شما جواب همه را کامل میدهید خواهش میکنم این لطف رو در حق بنده هم بکنید. ظاهرا سوال من را با دقت و کامل نخوانده اید. با تشکر.
پاسخ:
سمانه جان
در مورد توضیحات باید به مطالب وب لاگ مراجعه نمایید چون توضیحات کامل در مباحث مربوطه داده شده است ولی بطور خلاصه:
پرولاکتین از غده هیپوفیز در مغز ترشح میشود و گاهی بعلت وجود کم کاری تیروئید هم ممکن است مقدار ان بالاتر از حد طبیعی گردد برای همین در پاسخ شما نوشتم که اول هورمون تیروئید خود را چک نمایید تا بعد درمودر این مشکل بیشتر صحبت نماییم
اصولا تهمدان پلی کیستیک ربطی به پرولاکتین ندارد
تخمدان پلی کیستیک که معمولا تهمدان تنبل هم نامیده میشود معمولا مشکلی وراثتی است و همانطور که شما از کسی که خیلی هوش بالایی ندارد نمی توانید انتظار داشته باشید یه دفعه نابغه شود تخمدان پلی کیستیک هم همین حالت را دارد ......با دارو و درمان میتواند از پس امتحانات بر اید ولی گاها هم رفوزه خواهد شد....البته ایم را بعنوان مثال جهت روشن شدن قضیه گفتم .
  /  
سلورا
دوشنبه 6 مهر ماه سال 1388 ساعت 01:08 AM
با عرض سلام و خسته نباشید چند سوال داشتم که اگر ممکن کامل و سریع جوابم را بدهید چون عازم سفرم و به اینترنت دسترسی ندارم در ضمن من بدجوری به تجویزهای شما اعتقاد دارم خواهش میکنم همه سوالاتم رو جواب بدید: آیا بالا بودن شدید هورمون شیردهیprolactin  و زدن کیستهای ریز تخمدانی به هم مربوط است؟ آیا بالا بودن این هورمون و این کیستها میتواند باعث نازایی شود؟آیا بالا بودن این هورمون خطرناک است؟آیا برای درمان این مشکلات خوردن قرصهای سیبروترون کامباند(2 ماه) و دزوسبتیو(1 ماه) و برای هورمون prolactin بروموکریبتین خوبه؟آیا بالا بودن این هورمون برای جنین خطر دارد؟و در آخر دلیل بالا رفتن این هورمون و مشکلات کیستم چیست؟در ضمن من زنی 25 ساله با فرزندی 3 ساله هستم.ببخشید زیاد شد. باتشکر
پاسخ:
عین سوال شما رو برای سمانه جان پاسخ دادم که اینجا براتون می نویسم
--------------------------------------------------------------------------------
پاسخ:
سمانه جان
در مورد توضیحات باید به مطالب وب لاگ مراجعه نمایید چون توضیحات کامل در مباحث مربوطه داده شده است ولی بطور خلاصه:
پرولاکتین از غده هیپوفیز در مغز ترشح میشود و گاهی بعلت وجود کم کاری تیروئید هم ممکن است مقدار ان بالاتر از حد طبیعی گردد برای همین در پاسخ شما نوشتم که اول هورمون تیروئید خود را چک نمایید تا بعد درمودر این مشکل بیشتر صحبت نماییم
اصولا تهمدان پلی کیستیک ربطی به پرولاکتین ندارد
تخمدان پلی کیستیک که معمولا تهمدان تنبل هم نامیده میشود معمولا مشکلی وراثتی است و همانطور که شما از کسی که خیلی هوش بالایی ندارد نمی توانید انتظار داشته باشید یه دفعه نابغه شود تخمدان پلی کیستیک هم همین حالت را دارد ......با دارو و درمان میتواند از پس امتحانات بر اید ولی گاها هم رفوزه خواهد شد....البته ایم را بعنوان مثال جهت روشن شدن قضیه گفتم .
  /  
تندیس
دوشنبه 6 مهر ماه سال 1388 ساعت 01:17 AM
با سلام خدمت شما خانم دکتر گل. میخواستم بدونم فرق کیستها با هم چیه مثلا کیستهای هموراژیک یا پلی کیستیک یا ...  به کیستهای ریز تخمدانی چه میگویند؟ و کدام خطرناکترند؟ ایا برای بچه دار شدن باید کیستها را درمان کرد؟چون من میخواهم برای فرزند اقدام به بارداری کنم ؟ آیا باید هورمونهایم را چک کنم اگر کدام هورمون بالا باشد خطرناکتره؟ با تشکر از صبر و حوصله شما که جواب بی اطلاعاتی مثل من رو میدین. اجرتون با صاحب زیباییها.
پاسخ:
با سلام
کلا کیستهای تخمدان به دو گروه خوش خیم و بد خیم تقسیم میشوند که همه اینها که گفتید جزّ کیستهای خوش خیم هستند
در مورد تفاوت انها مطالب بسیار کامل در وب لاگ کنجانده شده است که بهتر است اول مطالعه بفرمایید باز اگر سوال داشتید من در خدمتم.....
در ضمن اگر مشکلی در تهمدان خود دارید دقیقا بنویسید تا در این مورد راهنمایی کنم .
  /  
خسرو
دوشنبه 6 مهر ماه سال 1388 ساعت 10:29 AM
سلام خانم دکتر از لطفتون ممنون که سوالمو جواب دادین
خانم دکتر یه سوال دیگه هم داشتم البته این سوال رو دوستانمم داشتن که ایا خود ارضایی بعدها موجب میشه که بدن دیگه نتونه اسپرم تولید کنه و دیگه قادر به بچه دار شدن نشیم
پاسخ:
ابدا
  /  
مم
دوشنبه 6 مهر ماه سال 1388 ساعت 11:19 AM
ببخشید من سوالم رفع نشد
مگه فاصله ی برده ی بکارت چقدره؟
یعنی با اینکه تا انتهای انگشت...
من خیلی نگرانم خانوم دکتر
لطف می کنین اگه کمی بیشتر توضیح بدین
ممنون میشم
پاسخ:
من سوال شما رو با یک سوال جواب میدهم
سول قد هر انسان جقدر هست؟
دور کمر هر انشان چقدر هست؟
همانطور که میدانید اختصاصات اناتومیک بدن هر فرد تا حدی مختص خود اوست و شما اگر واقعا میخواهید مطمئن شوید باید زحمت بکشید و تشریف ببرید یک پزشک شما را معاینه کند .
  /  
مهدی
دوشنبه 6 مهر ماه سال 1388 ساعت 1:15 PM
با عرض سلام
خانم من در ماه دوم بارداری هستند پزشک خانمم با توجه به ازمایش خون برای ایشان ازمایش fna از تیروئید را نوشتند و جواب ان مشکوک زیاد به سرطان پایپلری می باشد.متخصص غدد با توجه به جواب نگهداشتن جنین را توصیه کردند و انجام عمل جراحی به بعد از زایمان موکول شد .منتها برای دوماه دیگر ازمایش خون برای خانمم نوشتند که اگر توده بزرگتر شد در سه ماه دوم بارداری جراحی کنند خاهشمندم در این رابطه کمکم کنید ایا برای خانمم و جنین مشکلی پیش می اید با تشکر
پاسخ:
در سه ماهه دوم با خیال راحت میتوانید عمل جراحی را انجام دهید و احتما ل سقط یا زایمان زودرس در صورت انجام عمل جراحی در سه ماهه دوم بسیار کمتر است.
  /  
پریا
دوشنبه 6 مهر ماه سال 1388 ساعت 8:27 PM
با سلام و تشکر فراوان
زنی هستم ۳۰ ساله که از ۵ و ۶ سال قبل بین ۴ الی ۱۵ روز لک بینی قبل از پریود دارم . چندین بار LD مصرف کردم و در حال حاضر سه سال است که ازدواج کرده ام و علیرغم تلاش برای باردار شدن تا کنون موفق نشده ام . آزمایشات هورمونهایم نرمال بوده و تشخیص PCO داده شده است که قرص متفورمین تجویز شده را اصلا نتوانستم مصرف کنم و بدنبال درمان گیاهی از دو ماه قبل مصرف قرص ویتاگنوس پریود منظم 28 روزه همراه با لک بینی داشته ام . در حال حاضر 9 روز تاخیر قاعدگی دارم با تست حاملگی HCG در خون منفی . سونو گرافی وجود 20 تا 30 سی سی مایع در کولدوساک خلفی را نشان می دهد . در ضمن در طول این چند سال ترشحات سفید رنگ واژینال هم داشته ام . با توجه به اینکه قصد بارداری دارم بنظر شما برای ایجاد حاملگی و همچنین رفع مشکل جدیدم یعنی عدم پریود بدون بارداری چکار کنم ؟
از توجه شما بسیار بسیار ممنونم . با تشکر
پاسخ:
بجای متفورمین میتوانید از معادل خارجی ان یعنی گلوکوفاژ استفاده کنید که تحمل ان بسیار راحت تر است
در مورد درمان هم باید هر چه زودتر درمانهای نازایی را شروع نماید
مرتب شدن عادت با ویتاگنئس که همان استروژن گیاهی هست دلیل بر ازاد شدن تخمک یا درمان بیماری نیست و بیخود وقت خود را هدر ندهید
  /  
مریم
سه شنبه 7 مهر ماه سال 1388 ساعت 2:34 PM
سلام خانم دکتر
من یک دختر 20 ساله هستم
من قرار است که عید نوروز امسال ازدواج کنم
برای همین از یکی از دوستام خواستم که من را معاینه کند
تا از سلامت پرده ام مطمین شوم
آخه من اینجا به هیچ دکتری دسترسی ندارم
اما متوجه شدم که پرده من به شکل یک
وی انگلیسی هستش.فکر میکنم که در
بچه گی آسیب دیده است
حالا میشه به من بگین با این شرایط من میتونم ازدواج کنم
اخه نامزدم رومساله پرده بکارت خیلی حساسه
یعنی شب عروسی وقتی پردمو بزنه خون میاد؟
جوابتون برام مهمه.خواهشن نگین که برم پیش دکتر چون دسترسی ندارم
من یه جواب واضح و روشن از شما میخوام
ممنونم
  /  
مهرانه
چهارشنبه 8 مهر ماه سال 1388 ساعت 01:36 AM
سلام میکنم و خسته نباشید میگم میخواستم اگه میشه لطف کنید و در مورد هورمونهای زنانه و انواع اون. دلایل بالا یا پایین اومدن اون. و اینکه کدوم خطرناک و باعث نازایی میشه رو بگید چون در مطالب وبلاگ مطلبی درباره هورمون پیدا نکردم. چون فکر میکنم خیلی از مشکلات زنان و زایمان ناشی از مشکلات هورمونی باشه. با تشکر
پاسخ:
با سلام
در اولین فرصت مطلب کاملی رو تحت عنوان هورمونهای زنان براتون می نویسم
  /  
تندیس
چهارشنبه 8 مهر ماه سال 1388 ساعت 01:42 AM
با تشکر از این که فرمودید سوالم را کامل بگم: من در تخمدانهایم کیستهای ریز است است که وقتی دارو میخورم مدتی خوب میشم ولی دوباره کیست میزنم و علایمم فقط عقب یا جلو افتادن پرویید به مدت ۷ روز است و علایم دیگری ندارم (یعنی درد در زمان نزدیکی. چاقی. موهای زائد ندارم) با توجه به اینکه فرزندی ۳ ساله دارم میخواستم بدانم برای فرزند دوم اگر کیستم را درمان نکنم ممکن است باعث نازایی شود؟
پاسخ:
اگر واقعا علامتی ندارید و فقط زمان پریود شما ۷ روز جابجا میشود اصلا نیازی به درمان نیست . با توجه به اینکه همه درمانها علامتی بوده و موقت هستند
  /  
خسرو
چهارشنبه 8 مهر ماه سال 1388 ساعت 08:48 AM
سلام خانم دکتر ازاینکه وقت گذاشتین سوالمو جواب دادین بی نهایت ممنون و سپاس باور کنید هرچی فکر میکنم میبینم که شما دلسوزانه و بدون هیچ انتظاری جواب بیمارا و مراجعینتونو میدین تعجب میکنم ایشالله سالم و برقرار باشین  حق نگه دارتون دوستون دارم(خسرو)
پاسخ:
التماس دعا
  /  
عسل
چهارشنبه 8 مهر ماه سال 1388 ساعت 09:25 AM
با عرض سلام  خدمت خانم دکتر

من از بیماری وسواس رنج میبرم و همیشه در زمان پریود عذاب میکشم ایا این خون کثیف است مثلا من همیشه احساس میکنم موقع خواب خودم رو خاروندم و دستم را به همه جا مالیدم و همه جا رو کثیف کردم ایا واقعا این خون الوده است

                                                                         با تشکر از این همه محبت و صبر شما
پاسخ:
خون پریود چون خون خود شماست حتی هم اگر الوده به ارگانیسم بیماریزیایی باشد برای شما مشکل جدیدی ایجاد  نمی کند
فرضا اگر کسی مبتلا به هپاتیت وبروسی باشد این ویروس در ترشحات خونی بدن وجود دارد ولی خود بیمار قبلا الوده شده و مجدد الوده نخواهد شد و فقط باید از ایجاد الودگی برای افراد دیگر اجتناب گردد
در مورد وسواس باید بهتون بگم که حتما درمان دارویی را شروع کنید چون بیماری بسیار موزی و بدی است ولی براحتی به درمان جواب می دهد.
  /  
صبا
چهارشنبه 8 مهر ماه سال 1388 ساعت 11:42 AM
سلام
من دختری ۲۶ ساله و مجرد هستم بعد از بلوغ  کم کم متوجه تغییراتی در قسمت وسطو لبها شدم که انگار آویزون شده مثل گوشت اضافه . من رو اذیت نمی کنه ولی از لحاظ ظاهری اذیتم می کنه . می خواستم علتش رو بدونم و بدونم را ه درمانش چی هست با توجه به اینکه من مجرد هستم و اینکه خواهر بزرگتر من هم دقیقا همین مشکل رو داره . تورو خدا حتما جوابم رو بدین می ترسم سرطان باشه برای همین تا به حال دکتر نرفتم
پاسخ:
عزیزم معمولا شکل ظاهری الت تناسلی بعد از بلوغ اندکی تغییر می کند واگر از نظر روحی ازار دهنده است میتوان بخوبی با اعمال جراحی پلاستیک تاحیه مورد نظر را به شکل قابل تحمل تری در اورد
  /  
صبا
چهارشنبه 8 مهر ماه سال 1388 ساعت 12:08 PM
ببخشید توضیح کامل تر اینکه در حالت ایستادن انگار چیزی از وسط آزیون هست و بیرون زده هست رنگ تیره تر ز معمول و یه کم هم چروکیده مانند هست و سمت چپ بیشتر هست امیدوارم واضح توضیح داده باشم . مرسی
پاسخ:
سرطانها در سنین بالای ۵۰ سال و معمولا بشکل زخم یا خارش شدید ظاهر می شوند.
  /  
منا
چهارشنبه 8 مهر ماه سال 1388 ساعت 9:30 PM
با سلام

من از روش جلوگیری اورژانسی استفاده کردم پس از 5 روز خونریزی داشتم البته 2 روز لک بینی 2روز به صورت خونریزی با حجم کم و یک روز لک بینی ..من 22 یا  شهریور 23 ماه باید پریود میشدم طبق روال عادی ..حالا از شما سوال دارم اینکه ایا این خونریزی پس از قرص رو می تونم به احتساب روزهای سیکل ماهانه جدید بگذارم یا نه؟ . بدون احتساب این خونریزی که ممکن است از عوارض قرص باشد ..الان که 8 مهر است هنوز پریود نشده ام .... لطفا مرا راهنمایی کنید

در ضمن من ازمایش بتا داده ام که منفی بوده... ایا ممکن است که من در انتظار حاملگی خارج رحم باشم؟
پاسخ:
با سلام
عارضه این نوع پیشگیری بهم خورد نظم پریود هست و لذا شما این ماه باید انتظار این مشکل را داشته باشید
  /  
باران
چهارشنبه 8 مهر ماه سال 1388 ساعت 11:27 PM
باسلام واحترام.آیا خودارضایی آثار بدی چون لرزیدن دستان را به دنبال دارد؟؟؟
پاسخ:
؟
خیر
  /  
ایدا
پنجشنبه 9 مهر ماه سال 1388 ساعت 00:15 AM
سلام
دختری ۲۳ ساله هستم چندین سال پیش در سینه سمت چپم توده ای به وجود امد که پزشک اون رو کیست تشخیص داد ( بدون سونو)  اما الان متاسفانه از هر دو سینه ام مایعی زرد رنگ خارج می شود البته  ماه است از داروی فلوکسیتین  استفاده میکنم
لطفا من را راهنمای کنید
با سپاس فراوان
پاسخ:
با سلام
ابتدا باید سطح هورمون شیر (پرولاکتین ) و هومون تیروئید را اندازه بگیرید
و با پزشک خود مشاوره کنید
  /  
آلنا
پنجشنبه 9 مهر ماه سال 1388 ساعت 01:17 AM
با سلام و خسته نباشید میخواستم بدانم با توجه به اینکه میگویند زایمان طبیعی بهتر از سزارین در شرایط عادی است اگر کسی مثل من ۴ سال پیش زایمان سزارین کرده باشد برای بچه دوم میتواند طبیعی زایمان بکند؟ چه شرایطی لازم است؟
پاسخ:
در این مورد علت سزارین قبلی باید مورد توجه قرار گیرد
اگر سزارین بعلت تنگی لگن صورت گرفته باشد احتمال دارد این بار نیز این مشکل وجود داشته باشد
ولی اگر علت سزارین مواردی مربوط به جنین قبلی باشد
میتوانید اینبار ایمان طبیعی نمایید.
  /  
گلاره
پنجشنبه 9 مهر ماه سال 1388 ساعت 11:42 AM
با سلام خسته نباشی
من آزمایش حاملگی دادم گفت روی 50 است و مشکوکه 2 روز دیگه بیا آز -آیا من حامله ام ؟
پاسخ:
دو روز دیگه باید تکرار کنید . اگر دو برابر شدن معلوم میشه که حامله هستید
  /  
باران
پنجشنبه 9 مهر ماه سال 1388 ساعت 1:31 PM
با عرض سلام وخسته نباشید.آیا برای یک دختر جوان فاصله ی دوران بریود ۱۹ الی ۲۲ روز جای نگرانی دارد؟کسیکه مثلا ۲۱ روز از خون باکه و از روز ۲۱ ام  خون میبینه؟هر ۲۶ روز
پاسخ:
نه عزیز مشکلی نیست
  /  
باران
پنجشنبه 9 مهر ماه سال 1388 ساعت 3:22 PM
مچکرم.براتون آرزوی سلامتی و طول عمر باعزت دارم
  /  
لیلا
پنجشنبه 9 مهر ماه سال 1388 ساعت 4:39 PM
با سلام خدمت خانم دکتر وخسته نباشید
من یه سوالی از خدمتتون داشتم اگه زودتر جواب بدین ممنون میشم
من 15 شهریور پریود شدم و 20 شهریور پریودم قطع شد22 شهریور نزدیکی داشتم که یک هفته بعد از این نزدیکی حالم بد شد آزمایش دادم دیدم تست بارداری مثبته الان که 7 مهر شده من 6 بار تست خون دادم جواب مثبت بود 10 تا بی بی چک زدم جواب مثبت بود ولی 4 بار سونوگرافی واژینال دادم چیزی دیده نشده نه در داخل رحم نه در لوله ها دکترم خیلی نگرانه احتمال میده خارج از رحم باشه ولی اون هم دیده نشد مشکل اینجاست که بتای خونم کم کم میره بالا اول 396 بود 2روز بعد405بود دوروز بعد500بود و یک روزو نیم بعد532 بود دکتر بهتم میگه این حاملگی درست نیست به نظر شما من چی کار کنم البته بگم که هنوز 10 روز به زمان پریود من مونده به نظرتون فعلا تا پریودم صبر کنم یا باز هم سونو بدم ممنون از راهنماییتون
اجرتان با خدا
پاسخ:
با سلام
در این زمان که اصلا با سونو نمیتوان ساک حاملگی را دید و بتا باید حداقل به ۱۰۰۰ برسد تا بتوان در سونو ساک حاملگی را دید
بهتر است صبر کنید و انقدر وسواس بخرج ندهید

با توجهات بنظر میرسد رشد جنین زیاد مناسب نیست
  /  
منا
پنجشنبه 9 مهر ماه سال 1388 ساعت 4:59 PM
با سلام مجدد

از اینکه زحمت کشیدید و جواب سوالم را دادید واقعا سپاسگزارم ..انشاءالله که همیشه موفق و سربلند باشید ....

ایا لازم هست که من با پزشک زنان مشورت کنم ؟ و دارویی جهت شروع پریود مصرف کنم؟ ایا میشه لطف کنید و پزشکی را به من معرفی کنید که قابل اطمینان خودتان هم باشه  که از این به بعد تحت نظر ایشان هم باشم؟ ممنون دوباره

و این سایت شما  خیلی مفیده و مطمئنا اجر معنوی فراوونی برای شما داره ....
پاسخ:
مرسی
  /  
آلنا
شنبه 11 مهر ماه سال 1388 ساعت 01:07 AM
با تشکر از اینکه جوابم رو دادید من خودم خواستم که سزارین بشم و مشکل خاصی نداشتم حالا برای بچه دوم زایمان طبیعی باعث پارگی رحم یا جای بخیه قبلی نمیشود؟
پاسخ:
احتمال پارگی ۱-۲ درصد هست  و معمولا در کل دنیا این ریسک قابل قبول محسوب میشود.
  /  
لاله
شنبه 11 مهر ماه سال 1388 ساعت 06:28 AM
سلام
قرص فولیک اسید را تا ماه چندم بارداری باید استفاده کرد؟
من در هفته ۱۹ بارداسی هستم ولی خودم حرکت جنین را احساس نمیکنم -
ایا مشکلی وجود داره؟
( در سونو ماهیانه جنین حرکت زیادی داره.)
پاسخ:
با سلام
معولا یکی از همین روزها احساس خواهید کرد گاهی تا ۲۱ هفته ممکن است چنین احساسی نداشته باشید . نگران نباشید
اسید فولیک رو بهتر است تا اخر استفاده کنید ولی از انجائیکه قرصهای اهن و ویتامین معمولا حاوی فولیک اسید هم هستند . در صورت استفاده از انها می توانید مصرف فولیک اسید رو قطع کنید.
نارگل
شنبه 11 مهر ماه سال 1388 ساعت 2:30 PM
سلام -خسته نباشید-خانوم دکتر من قرص های سیپترون کامپاند زرد و صورتی برای رفع جوشهای صورتم استفاده کرده ام در حال حاضر هم دکترم قرص دزوسپتیو را برایم تجویز کرده و من نگرانم از اینکه بعد از اینکه درمان قطع بشه دوباره رشد موهای زایدم مثل سابق زیاد بشه-شما در مورد این قرصها بنده را راهنمایی کنید,با تشکر نارگل 25 ساله از تهران
پاسخ:
سلام
عزیزم
یه مدت باید این دارو ها رو استفاده کنی معمولا بهتره زود قطع نکنی جون اگر شروع ب خوردن قرص کردی حد اقل باید تا یکسال ادامه بدی.
  /  
مری
یکشنبه 12 مهر ماه سال 1388 ساعت 11:12 AM
سلام خسته نباشی دختری 38 سال هستم که با مردی46 سال عقدم در دوران عقد متوجه شدم آلت همسرم بزرک هست 22 سانت ووردی آلت من تنک هست آیا موقع عروسی امکان دارد که دخول انجام نشود یا با درد باشد نگرانم استرس دارم تا جای که میخواهم جدا شوم خواهش میکنم جواب بدهید وزنم55 وقدم155 وهمسرم176 قد ووزنش76
پاسخ:
با سلام
معمولا مشکلی نیست و با استفاده از مواد لوبریکانت و ژل بهنگام مقاربت میتوانید تا حدودی از درد دخول بکاهید و اگر مشکلی هم باشد با یک جراحی کوچک قابل حل خواهد بود .
  /  
منا
یکشنبه 12 مهر ماه سال 1388 ساعت 6:48 PM
با سلام و احترام

خانم دکتر انشاءالله که حالتان خوب باشد زحمت کشیده بودید و جواب سوال قبلی مرا دادید با عرض شرمندگی سوال دیگری داشتم ..من روز 11 مهر به دکتر زنانی که  نزدیکی محل سکونتم بود مراجعه کردم و متاسفانه ایشان با عجله بدون اینکه شرح حالی از من بگیرند دو آمپول پروژسترون تجویز کردند و آنقدر با عجله که حتی دستور العمل مصرف دارو را ننوشته بودند و من وقتی به تزریقات مراجعه کردم پرستار مربوطه گفت که هر دو آمپول را با هم بزن من هم اولین بار بود  بنابراین به گفته پرستار اطمینان کردم ...و در ضمن همان روز قبل از اینکه آمپول را بزنم  آزمایش تیتر بتا  دادم _5 هفته بعد از نزدیکی)  2 ساعت بعد جواب را گرفتم و بعد با اطمینان به نتیجه ازمایش آمپول ها را مصرف کردم
ولی بعد از مصرف امپول اصلا حالت پریود ندارم /...ایا به نتیجه ازمایش به جا اطمینان کردم؟ ایا امپول در صورت حاملگی ضرری دارد؟ من در سینه چپم 3 کیست کوچک دارم آیا پروژسترون  انها را تشدید می کند؟  
از اینکه لطف می کنید و با صبرو بردباری پاسخ می دهید  از شما سپاسگزارم

با آرزوی موفقیت هر چه بیشتر برای شما
پاسخ:
با سلام
پروژسترون برای حاملگی ضرری ندارد و ر مورد کیست های سینه هم نگران نباشید .
معمولا تا یک هفته بعد از امپول باید پریود اتفاق بیفتد اگر نشد باید ازمایشات هورمونی بدهید تا علت ان مشخص گردد.
  /  
گلک
دوشنبه 13 مهر ماه سال 1388 ساعت 12:17 PM
سلام خانم دکتر
من شنیده ام که اگر جلوگیری به صورت طبیعی باشد یعنی مایع اسپرم وارد بدن زن نشود در مرور زمان اشکالاتی برای حاملگی ایجاد می کند. آیا این موضوع صحت دارد؟ لطفا کمی توضیح بدهید.
پاسخ:
این موضوع پایه علمی ندارد
  /  
مهسا
دوشنبه 13 مهر ماه سال 1388 ساعت 9:23 PM
سلام  
خسته نباشید
من یه دخترم و نمیدونم ۱ و ۲ روزه خیلی  معده م درد می کنه و مثل درد پریودی ولی خونریزی ندارم و ۱ و ۲ هفته تا پریودی مونده این درد واسه ی چیه ؟

مرسی  
پاسخ:
این دردها عادی هست و بهتر است از مسکن مثل مفنامیک اسید(کپسول)  استفاده کنید.
  /  
مرجان
سه شنبه 14 مهر ماه سال 1388 ساعت 10:50 AM
سلام
خسته نباشید
من ۲۷سالم و یک بار هم سقط کردم در ماه گذشته از روش اورژانس برای جلوگیری از بارداری  استفاده کردم وبا دو روز تاخیر پریود شدم و از روز اول خونریزی مصرف مارولن رو شروع کردم معمولا ۵روز پریودم طول می کشه ولی این بار از روز ششم ترشهات قهوهای رنگ تیره و لخته های شبیه به لخته خون تقریبا سیاه رنگ دارم الان روز ۸پریودمه وقرصم میخورم باید به پزشک مراجعه کنم یا منتظر باشم خود به خود بر طرف میشه ؟
آیا امکان داره ماه دیگه قرصم رو عوض کنم واز یاسمین استفاده کنم مشکلی پیش نمی یاد؟ یاسمین از روز چندم خونریزی باید استفاده شه ؟
ممنون کی برمی گردین ؟منتظرتون هستیم
موفق باشین
پاسخ:
سلام عزیزم
نگران نباشید این لکه بینی ها بر طرف میشوند
از ماه بعد هم از روز اول تا پنجم پریود می توانید مصرف یاسمین رو شروع کنید
بر چسب های ضد بارداری هم بسیار موثر و راحت هستند .و میتوانید بطور هفتگی یک عدد از ان را بر روی بازوی خود بچسبانید و از شر قرص خوردن راحت شوید.
  /  
منا
سه شنبه 14 مهر ماه سال 1388 ساعت 11:24 AM
با سلام مجدد و احترام
امروز مطلبی را در جایی خواندم به نقل قول از دکتری که گاهی نبود میزان کافی  پروژسترون باعث می شود تا  هورمون اچ سی جی  در خون قابل تشخیص نشود

نظر شما در این مورد چیست؟

پاسخ:
عکس این موضوع بیشتر صادق است.
  /  
استلا
سه شنبه 14 مهر ماه سال 1388 ساعت 3:06 PM
با سلام. می خواستم از شما بپرسم که خود ارضایی در دختران چه مشکلاتی رو براشون بوجود میاره.با تشکر.
پاسخ:
از نظر علمی و راونپزشکی جدید گفته میشود که مشکل خاصی ندارد.
  /  
دیانا ۲۰ ساله مجرد
سه شنبه 14 مهر ماه سال 1388 ساعت 3:18 PM
سلام میخواستم بدانم استفاده از کرم های بزرگ کننده ی سینه در شخصی که دجار کیست فولیکولی تخمدان بوده و حالا درمان شده و قاعدگی نامرتب دارد عاقلانه است؟مشکلی پیش نخواهدآمد؟
باتوجه به اینکه در تبلیغات این کرمها گفته شده این افراد نباید از این کرمها استفاده کنند
متشکرم
پاسخ:
این کرمها شاید حاوی محصولات هورمونی باشد ولی نگران نباشید حتی اگر کیستها را تشدید کند موقتی بوده و خود بخود از بین خواهد رفت.
  /  
هما
سه شنبه 14 مهر ماه سال 1388 ساعت 4:18 PM
خانم دکتر عزیز سلام
راستش من با نامزد قبلیم رابطه داشتم اما بنا به دلایلی به ازدواج ختم نشد.متاسفانه تو این رابطه من بکارتمو از دست دادم الان تصمیم دارم مجدادا ازدواج کنم.خواستم بدونم :آیا راهی جز جراحی در ایران وجود داره برای ایجاد خونریزی؟ چون نامزد جدید من به پزشک مراجعه کردن و تحقیق در این رابطه زیاد پافشاری نمیکنه و فقط خونریزیرو ملاک میدونه. هزینه این جراحی حدودا چقدره؟ آیا شما میتونید منو به یک شخص مطمئن در این رابطه معرفی کنید؟ درضمن من چون تمام هزینه جهیزیم رو خودم پرداخت کردم خیلی دستم بسته است. واهش میکنم کمکم کنید. خدا خیرتون بده. چطوری میتونم با شما ارتباط داشته باشم؟ خدانگهدارتون
  /  
سمانه
چهارشنبه 15 مهر ماه سال 1388 ساعت 01:32 AM
با سلام و خسته نباشید میخواستم خواهش کنم قسمتی را با موضوع هورمونهای زنانه و مسائل مربوط به ان که کامل باشد را ایجاد کنید با تشکر
پاسخ:
حتما در اولین فرصت
مرسی که یاداری کردید.
  /  
مهشید
چهارشنبه 15 مهر ماه سال 1388 ساعت 11:26 AM
باسلام وعرض خسته نباشید وتشکر از سایت مفیدتون
من  28 سالمه وشوهرم هم همسن خودمه ویک ساله که از ازدواج مون میگذره تواین یک سال چندین بارنزدیکی داشتیم اما بچه دارنمی شیم شوهرم میگه قبل از ازدواج  استمناء میکرده حالا سوال من ازشماخانم دکتر اینه که نکنه دلیل بچه دارنشدنمون اینه که بیضه های شوهر من قادر به تولید اسپرم نیستن واستمناء زیاد موجب این شده که بیضه دیگه اسپرم تولید نکنه ممنون میشم مارو از نگرانی در بیارید
پاسخ:
با سلام
استمنا اصلا ربطی به تولید اسپرم ندارد و نگران نباشید فقط یک ازمایش اسپرم بدهید تا خیالتون راحت بشود
  /  
shima shamsi
چهارشنبه 15 مهر ماه سال 1388 ساعت 8:40 PM
با سلام
20 سالم بود که ازدواج کردم  در سن 21 سالگی صاحب فرزند دختری شدم بعد از سه سال دوباره باردار شدم چون فرزند دیگری نمی خواستم(بخاطر مسائل مادی)سقط کردم  .از اونجایی که میگرن دارم نمی تونم داروهای هورمونی و ضد بارداری مصرف کنم به روش طبیعی پیشگیری میکنیم.
دوباره متوجه شدم که باردارم ودوباره سقط کردم البته 3 سال پیش. بعد از اون ار ایودی استفاده کردم که باعث شد خونریزی شدیدی در زمان پریود به مدت 11 روز داشته باشم 8 ماه از ایودی استفاده کردم و بخاطر خونریزی شدید دکتر صلاح به خارج کردن دونستن.
بعد از اون پریودم بسیار کم شد و یک هفته مانده به پریود حالم خیلی بده  خیلی زود عصبانی میشم  منفی بافی میکنم و احساس میکنم تو تاریکی مطلق هستم  سینه هام خیلس سفت و دردناک و بزرگ میشه و گاه احساس گرمای شدید میکنم. زمان پریودمم یک روزه با مقدار کم به رنگ قهوه ای تیره است. ازمایش هم دادم کم کاری یا پر کاری تیرویید نبوده .  در ضمن 5 ساله پراپرانونول 10 روزی 2 تا مصرف میکنم . وزنم  مناسبه 55  کیلو قد 165.
خیلی نگران کم شدن پریود وسفت و بزگ شدن سینه هام هستم  خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید
ممنون
پاسخ:
با سلام

البته کم شدن مقدار خونریزی علامت نگران کننده ای نیست و اگر پریود مرتب باشد مشکلی ایجاد نمی کند
ولی اگر قصد باردار شدن در اینده را داریید بهتر است یک عکس رنگی از رحم ؛ هیسترو سالپنگوگرافی انجام دهید
گاهی چسبندگیهای درون رحم در اثر سقطهای مکرر میتواند موجب کم شدن حجم پریود شود .
در مورد مشکلات دیگر با روانپزشک مشاره کنید . سندرم قبل از قاعدگی در این سایت مورد بحث قرار گرفته و گاهی نیاز به درمان دارویی دارد.
  /  
م . س
پنجشنبه 16 مهر ماه سال 1388 ساعت 2:48 PM
سلام خانم دکتر
مرسی که سوالم جواب دادین
من یه دخترم حدود ۲۰ سالمه . من میل جنسی خیلی خیلی خیلی کمه و نمیدونم واسه چی اینجوری هستم . می خواستم بپرسم راه درمانی داره ؟ دوست دارم این مشکلم حل بشه . آخه ممکنه تو زندگی آینده به مشکل مواجه بشم . خواهش میکنم کمکم کنید دوست دارم دورست بشه و حل بشه

مرسی خانم دکتر
پاسخ:
میل جنسی در خانمها بستگی به طرف مقابل دارد و معمولا با عضق و علاقه توام هست و مثل اقایون نیست
لذا فعلا نگران نباشید . البته بسیاری از داروها هم بر روی لیبیدو یا همان میل جنسی تاثیر می گذارند و ممکن است انرا کاهش دهند .
  /  
س
جمعه 17 مهر ماه سال 1388 ساعت 10:33 AM
salam khanom doktor
man ye sol dar morede hpv daram.mikhastam beporsam che tafaviti beine kasi ke donbale darman mire va kasi ke darman nemikune az nazare pezeshki vojod dare?
az nazare darsad ebtele be saratan tafavoti dare ?
dore darmanesh cheghad tol mikeshe?
man 2mahe mishe daram darman mikunam.
harbar 1-2 ta dige dar miyad.
man nemitonam teste papesmir bedam chon mojaradam,namzadimo bekhatere hamin beham zadam.
mamnon misham javab bedin
پاسخ:
با سلام

نکته جالبی که وجود دارد این مطلب است که ویروس زگیل تناسلی یا اچ پی وی ....اونواع مختلفی دارد و ویروسهایی که بیشتر موجب ضایعات زگیلی میشوند نوع ۸ و ۱۱ هستند که ربطی به سرطان گردن رحم ندارند
انواع ۱۶ و ۱۸ بیشتر با سرطان گردن رحم در ارتباطند
البته چون معمولا بیشتر همه اینها با هم منتقل میشوند ما در صورت وجود زگیل به اتنها هم شک می کنیم وگرنه الزاما وجود زگیل بع معنی وجود زیر گروههای بیماریزای گردن رحم نیست .
درمان فقط از نظر زیبایی و جلوگیری از سرایت بیشتر و بیشتر شدن تعدا د زگیلها اندیکاسیون دارد.
  /  
p
جمعه 17 مهر ماه سال 1388 ساعت 4:09 PM
salam khanom doktor
chan vaghti mishe ke lakehaye ghahveyi mibinam,vali nemidonam vase chiye,man ezdevaj nakardam,be nazareton in lakeha vase chiye?momkene kist dashte basham?rastesh ba doktore zanan zayeman yekhorde moshkel daram,dost nadaram koli daroye bihode bokhoram.lotfan rahnemayim konid,age jedi bashe doktor miram
پاسخ:
با سلام
در هر حال کیستهای تخمدان در دختر خانمها هم دیده میشوند و اگر یه سونوگرافی بکنید بد نیست در غیر اینصورت نگران این لکه بینی ها نباشید معمولا  هورمون تیروئید و پرولاکتین رو  هم بهتره چک کنید .
  /  
گلی
جمعه 17 مهر ماه سال 1388 ساعت 7:39 PM
سلام خانم دکتر من سی و شش سالمه و هنوز ازدواج نکردم ولی ممکنه ازدواج کنم یه مشکلی پیش اومده .من فهمیدم پوست ناحیه جنسی در قسمت پایین و نزدیک لبها چروکیده و شل شده است .آیا راهی برای رفع آن و یا جلوگیری از پیشرفت آن وجود دارد ؟خیلی ممنونم .
  /  
ساسی
جمعه 17 مهر ماه سال 1388 ساعت 9:15 PM
سلام خانم دکتر عذر میخوام تست HIV چیه در رابطه باهاش یکم توضیح میدین ممنون ساسی مانکن
پاسخ:
این تست انواع مختلف دارد
که در اصل واکنش بدن به این ویروس یعنی انتی بادی ضد ویروس انداره گرفته میشود
شما به مراجعه به ازمایشگاه انتقال خون و یا پزشک می تونید این تست رو درخواست کنید و در ضمن اگر یک کیسه خون اهدا کنید اتوماتیک تمام اینها رو براتون چک می کنند و نتیجه رو براتون میفرستند.
  /  
منا
یکشنبه 19 مهر ماه سال 1388 ساعت 02:24 AM
سلام خانم دکتر گرامی

ممنون از پاسخگویی شما به سوالات قبلیم

راستی من  یک هفته بعد از تزریق پروژسترون پریود شدم . می خواستم بدونم ایا این خونریزی به حساب همان دوره ماهانه می باشد؟ یا اینکه خونریزی عوارض امپول ؟ (آیا لزومی دارد تست بتا را دوباره تکرار کنم؟)
با تشکر فراوان
پاسخ:
نه بنا رو بذارین که پریودتون هست و از همین الان پیش گیری کنید
اگر نمی خواهید باردار بشید!!!
  /  
shima shamsi
یکشنبه 19 مهر ماه سال 1388 ساعت 7:20 PM
سلام خانم دکتر عزیز
خیلی ممنونم که جواب سوالم رو  دادید و از اینکه وقت  گران بهاتون رو  می گذارید  ازتون  ممنونم

 چند سوال دیگه داشتم ممنون میشم جواب بدید
 
1.بزرگ شدن سینه ها چه دلیلی می تونه داشته باشه؟

2.چه طور میشه فهمید پرولاکتین بالا باعث این مشکل میشه؟  با چه ازمایشی؟

3.ایا اصلا این مسئله نگران کننده است ؟
این  مشکل 10 روز مانده با پریودم شدید تر میشه و کلا از وقتی پریودم کم تر شده سینه هام کمی بزرگتر شده

4.ایا دوباره به حالت اول بر میگرده؟

5.وسوال اخر ایا چسبندگی درون رحم عوارض دیگه ای بجز کم شدن خونریزی پریود داره؟

بازم ممنونم از شما  به خاطر لطفی که میکنید هیچ طور  نمی شه  تشکر کرد.
پاسخ:
با سلام  
بزرگ شدن سینه ها معمولا در اثر تغییرات هورمونی - چاقی و یا وجود کیستهای متعدد در پستان میتواند اتفاق بیفتد. و البته زیاد جای نگرانی نیست .و معمولا دوباره بحالت قبلی بر می گردد.
چسبندگی داخل رحم هم حالت نادری است که لازم نیست ذهن خود را با ان مشغول سازید.
  /  
دوست
یکشنبه 19 مهر ماه سال 1388 ساعت 7:39 PM
سلام ببخشید من موهای زاید زیادی صورت و بدنم داره دکتر گفته یکسال قرص سیپروترون و اسپیرولانوکتان بخورم میشه بگیید آیاعوارض خاصی داره یا نه؟آیا چاق میشم؟من روی وزنم خیلی حساسم با تشکر
پاسخ:
با سلام
کلا قرصهای هورمونی مقداری باعث بالاتر رفتن وزن می شوند اگر موهای زائد خیلی زیاد هستند بهتر است بفکر لیزر کردن انها باشید
  /  
نگار
دوشنبه 20 مهر ماه سال 1388 ساعت 5:21 PM
سلام خانم دکتر عزیز آیا جراحی های پلاستیک زنان بیهوشی کامل داره ؟ تیم جراحی معمولا چند نفرند .جواب بدهید ممنون میشم .
پاسخ:
بستگی به نوع عمل و تصمیم پزشک و بیمار دارد.
  /  
س
سه شنبه 21 مهر ماه سال 1388 ساعت 5:50 PM
salam.
mibakhshid khanom doktor man dar morede hpv soal karde bodam.
dar morede dore darmanesh mikhastam bedonam ke che modat hododan momkene tol bekeshe?
va inke kasi ke noee 8 , 11 dare ehtemale ebtela be saratan nadare ?
namzadam hata hazer nashod khodesh be doktor morajee kune vase hamin namzadimo beham zadam.
mamnon misham javab bedin
پاسخ:
این چیزی نیست که بخاظرش نامزدیتونو بهم بزنید
. من در سوال قبلی بطور کامل جوابتونو دادم میتونید دوباره بخونید
  /  
مینا
چهارشنبه 22 مهر ماه سال 1388 ساعت 01:13 AM
سلام.ببخشید دکتر به من گفته تورم تخمدان دارم به دلیل درد شدید رحم و اطرافش دکتر رفته بودم.یه دختر ده ساله دارم ومیخوام برای دومی خودمو آماده کنم.داروی خاصی تجویز نکردن فقط گفتن باید تخمدانها به حالت طبیعی برگردن.نظرشماچیه؟ممنونم
پاسخ:
اگر پریودتون مرتب هست اقدام به حاملگی نمایید . اگر مرتب نیست باید دارو مصرف کنید.
  /  
ژولیت
چهارشنبه 22 مهر ماه سال 1388 ساعت 10:11 AM
خانم دکتر عزیز من گاهی از درد زانو رنج میبرم مثل موقع رفتن در سرازیری و پایین آمدن از پله .موق پریودم درد وحشتناکی در زانویم احساس میشود مثل این که زانویم را سوراخ میکنند .آیا این دو قضیه به هم ربط دارند .من باید به ارتوپد مراجعه کنم؟؟
پاسخ:
رابطه درد زانو با پریود تا بحال گزارش نشده است ولی دقت کنید ایا در موقع پریود تورم یا تغییر رنگی در مفصل زانو احساس می کنید یا خیر و برایم بنویسید
  /  
مینا1
چهارشنبه 22 مهر ماه سال 1388 ساعت 5:23 PM
سلام من هفت ماه پیش سقط داشتم که اون دفعه بعد از سه ماه حامله شده بودم و الان چهار ماهه که داریم اقدام می کنیم ولی هنوز حامله نشدم در ضمن گلوکوفاژ مه دکتر بهم داده تا اگه کیست داشته باشم رفع بشه و ماه پیش ترشحات سفید داشتم می خواستم بدونم ایا جای مشکل هست؟ من باید چه کار کنم؟
  /  
دوست
جمعه 24 مهر ماه سال 1388 ساعت 5:06 PM
سلام خانم دکتر خیلی لطف کردین سوالم را جواب دادین منظورتون از مقداری اضافه وزن برای استفاذه از این قرص ها چقدره؟ اگه از حالا رژیم بگیرم چاق نمیشم؟من الان 55کیلوم
پیشاپش از شما تشکر میکنم
پاسخ:
سلام
این قرصها فقط اشتها رو کم می کنند
اثر دیگه ای ندارند.
  /  
مهسا
جمعه 24 مهر ماه سال 1388 ساعت 7:49 PM
من 20 سالمه 36روزه پرید نشدم حالاتش را دارم اعصابم خیلی خورد کیستم نرارم دخترم هستم دلیلش می خواستم؟
پاسخ:
سلام
بهم خوردن نظم پریود علل مختلفی داره که معمولا بعلت تغییرات هورمونی در بدن هست و در سال یک یا دو ماه ممکن هست این حالت پیش بیاد که مشکلی ندارد ولی اگر چند ماه این مشکل رو داشتید باید هورمونهاتون بررسی بشه.استرس ناگهانی - مسافرت بهم خوردن خواب - ورزش های شدید میتونند موجب بهم خوردن نظم پریود شوند.
نیکو
جمعه 24 مهر ماه سال 1388 ساعت 8:10 PM
اندومتریوز دارم (کیست ۵ سانتی) مدت ۴ ماهه که ال-دی مصرف می کنم. کیستم ۱ سانت کوچکتر شده. ولی مشکلم اینه که ۳ هفته قبل به خونریزی شدید همراه با لخته های خیلی بزرگ دچار شدم. ال-دی رو ۲ برابر مصرف کردم. هیچ تاثیری نداشت!!!
به توصیه پزشکم هر ۶ ساعت ۲ عدد مفنامیک اسید استفاده کردم موقتا بهتر شدم ولی بعلت برگشت خونریزی مجبور شدم هر شب بهمراه ال-دی ۱ عدد استروژن کانجوگه هم مصرف کنم. با اینکار فقط موفق شدم مقدار خونریزی رو کم کنم ولی خونریزی کماکان ادامه داره!

خواهش میکنم منو راهنمایی فرمایید
پاسخ:
با سلام
اگر منظورتون این کیست اندومتریوما هست ( اندومتریوزی که موجب بروز کیست شده) در این صورت با خوردن قرص از بین نمی رود و معمولا نیاز به جراحی دارد. و اینکه تشخیص اندومتریوز ممعمولا با لاپاروسکوپی می باشد و بصورت بالینی فقط می شود به وجود ان شک کرد ولی قابل اثبات نیست.
خونریزی خیلی زیادتون بعید هست در اثر این توده باشد و بیشتر در اثر نا مرتب خوردن فرصهای ضد بارداری ممکن است این خونریزی های نامرتب ایجاد شده باشد . جواب ازمایشات هورمونی رو تون رو براوم بف

من جواب سوالتون رو دادم و فکر میکنم بزرگترین اشتباه شما دو برابر کردن ال دی انهم بصورت گاهگاهی هست انکار نه تنها باعث بد تر شدن اندومتریوز میشود بلکه خونریزی نا مرتب هم ایجاد میکند که درمان انجام شده را بی اثر می نماید .

این پاسخ هم که برای خانم باران نوشتم بی ارتباط با مشکل شما نیست.:
مصرف ال دی در صورتی در درمان اندومتریوز مفید است که بتوان با ان از بروز خونریزی بمدت ۳ تا شش ماه جلوگیری کرد در غیر اینصورت هیچ کمکی به درمان اندومتریوز نمی کند .
لذا اگر با ال دی خونریزی دارید باید روش درمان را عوض کنید .
برای اندومتریوز درمانهای دارویی متعددی وجود دارد ولی فراموش نکنید درمان اندومتریوما فقط جراحی است و به دارو جواب نمیدهد و اگر هم بدهد موقت هست. درمان دارویی برای اندومتریوز هایی در نظر گرفته می شود که با اندومتریوما همراه نباشد و
البته خوب ممکن است اصلا کیست شما فقط یک کیست ساده بوده ولی در هر حال کیستس که ۵ ماه از بین نرفته باشد و انهم در خانم جوان بهتر است برداشته شود حالا یا لان یا در اولین فرصت ممکن .رستید.
  /  
م . س
جمعه 24 مهر ماه سال 1388 ساعت 9:17 PM
سلام خانم دکتر
ممنون از محبتاتون
خانم دکتر من با نامزدم نزدیکی معمولی داشتم و چون پرده م سالمه و دخول انجام نشد . ولی  منی همسرم روی آلتم ریخت و خودمم ارضا شده بودم ( روی لباس زیرم ریخته بود و با آلتم و منی من تماس داشت ) . می خواستم بپرسم ممکنه باردار بشم ؟ اگه ممکنه چیکار کنم که از باردار شدنم جلو گیری کنم و مطمئن باشم ؟
پاسخ:
دو عدد ال دی بفاصله ۱۲ ساعت میل کنید تا ۷۲ ساعت بعد هم میتونید قرصها رو بخورید.
  /  
زهرا.م
جمعه 24 مهر ماه سال 1388 ساعت 11:42 PM
سلام
من خیلی اتفاقی با سایت شما آشنا شدم یعنی داشتم دنبال عوارض دو تا قرص میگشتم که وارد سایت شما
من26سالمه و مجرد هستم.دردهای دوران پریودم کلافم میکرد
همیشه 3 تا 4 تا لخته خون سفت شده(شبیه گوشت)در دوران پریودم ازم دفع میشد و 4روز اول لک بینی دارم روز پنجم خونریزی شدید و درد و حالت تهوع و ...ودیگه تموم شدنش با خداست.یکبار18روز خونریزی داشتم.
دوهفته پیش سونوگرافی رفتم گفت چیزیم نیست ولی دکترم بهم دو تا قرص داد یکی مدروکسی پروژسترون که گفته از روز16 قاعدگی تا 25 یکی صبح و یکی شب بخورم و بعد هم ترنسید250 میلی گرمی داده که هر 12 ساعت بخورم
راستش میخواستم عوارض شو بدونم الان هم روز 25 قاعدگی است و مدروکسی ها رو خوردم خوندم که از عوارض مدروکسی نازایی است ممنون
پاسخ:
سلام
من نمیدونم کجا خوندین که عوارض مدروکس نازایی هست؟
پروژسترون همچین عارضه ای ندارد .
ب
مصرف داروها رو تون رو ادامه بدید و به پزشکتون اطمینان داشته باشید.
در ضمن نگفتید که پریود تون منظم هست یا نه و هر چند روز یکبار پریود میشید؟
  /  
علی
شنبه 25 مهر ماه سال 1388 ساعت 01:08 AM
سلام   کسی که به استمنا عادت داشته
مشکلی برای بچه دار شدن نداره؟ یعنی اشتمنا ضرر پزشکی نداره؟
پاسخ:
خیر
  /  
مونا
یکشنبه 26 مهر ماه سال 1388 ساعت 9:31 PM
با سلام
خسته نباشید.
من سونوگرافی از تخمدان و رحم  انجام دادم و سنم ۲۱ ساله جواب سونو را در زیر مینویسم لطفآ راهنمایی ام کنید که چه اقدامی انجام دهم.
- اقطار رحم۴۰*۷۹  میلیمتر و در حد طبیعی و اکوی میومتریال یکنواخت میباشد.
- ضخامت اندومتر 2/7 میلیمتر و طبیعی است.
- در داخل کاویتی اندومتر و کانال اندوسرویکال نکته پاتولوژیک دیده نشد.
- تخمدان راست به سایز23*54  میلیمتر و تخمدان چپ به سایز 26*4/45 میلیمتر هر دو بسیار حجیم بوده و حاوی کیستهای ریز متعدد پریفرال با نمای تیپیک pco میباشند.
- مایع  آزاد در کلدوساک خلفی مشهود نیست.
با تشکر
پاسخ:
با سلام
اگر عادت ماهیانتون مرتب هست هیچ کار دیگه ای نمی خواد اگر نامرتب هست لازم هست که دارو بخورید  در مورد تخمدان پبی کیستیک داخل سایت سرچ کنید مطلب زیاد هست.
  /  
آوا
دوشنبه 27 مهر ماه سال 1388 ساعت 00:11 AM
scout film is unremarkamle . contrast was filled uterine cavity which is shows congenital abnormality and bicornuate uterus eith ante or retroverted uteurs. no filling defect in the uterus is seen. both fallopian tubes are patent with good spillage into the peritoneal cavity. adjacent soft tissue structures are unremarkable.
bicornuate uteurs with ante or retroverted uteurs.
خانم دکتر این جواب عکس رنگی از رحم من است که گفتن دو شاخی است آیا قابل درمان هستم و می تونم بچه دار بشم . من آوا هستم که قبلا مزاحمت شدم و گفتم دو سال کامل است که ازدواج کردم و باردار نشدم و غیر از این هیچ مشکلی نداشتم تا اینکه حالا فهمیدم رحمم دو شاخ است. ترا خدا راهنمایی کنین من خیلی نگرانم. مرسی از همین لطف و محبت
  /  
شیما
دوشنبه 27 مهر ماه سال 1388 ساعت 00:53 AM
با سلام و خسته نباشید ایا سونوگرافیهای ۳ بعدی و ۴ بعدی ضرر دارد؟ چون ظاهرا در ایران جدیدا اجباری شده و اکثر دکترها همه مریضها را به اینگونه سونوگرافیها میفرستند در حالی که تا ۳ سال پیش فقط بعضی افراد که فاکتورهای خطر بیشتری داشتند میفرستادند ولی من چند بار و از منابع مختلف شنیدم که این سونوگرافیها خطرات زیادی دارد و لزومی ندارد. ایا به نظر شما لزومی دارد که همه را بفرستند و ایا خطری داد؟ با تشکر.
پاسخ:
با سلام
فعلا ضرر اثبات شده ای ندارد و اصولا برای تشخیص ناهنجاریها همین سونوگرافی معمولی کافیست و فقط در موارد خاص این نوع سونوگرافی در خواست میشود . از جمله شک به ناهنجاری های صورت
  /  
مریم گلی
دوشنبه 27 مهر ماه سال 1388 ساعت 10:38 AM
سلام من چند روز که ترشحات سفید مثل شیر دارم و از ایینه که نگاه کردم قسمت بیرون واژنم سفید است (ترشح داره) چند روز قبلش هم کلیندامایسین ایتفاده کردم این ترشحات چیه عفونته یا طبیعه؟ در ضمن بو هم نداره
پاسخ:
سلام
ترشحاتتون اگر بو دار نیست احتمالا ترشحات طبیعی هست و نیازی به مصرف دارو ندارد
  /  
مهدی
دوشنبه 27 مهر ماه سال 1388 ساعت 11:23 AM
سلام خانم دکتر
خانمم هفته یازدهم بارداری هستند.چند روزی هست که شبها حالت تهوع پیدا می کنند و فشارشان پایین می اید و دستهایشان کمی لرزش پیدا می کند و ضعف پیدا می کنند علت چیست؟
با تشکر
پاسخ:
با سلام
این علائم در بارداری طبیعی نیز اتفاق می افتند ولی بهتر است هورمون تیروئید شان را هم چک کنید
  /  
مهدی
دوشنبه 27 مهر ماه سال 1388 ساعت 2:39 PM
سلام مجدد
خانم دکتر
در رابطه با سوال بالایی خانم من کانسر پاپیلری دارند و قرار است بعد از زایمان عمل کنند
پاسخ:
پاپیلری تیروئید منظورتون هست؟
خب پس استرس دارند . بعد از هفته ۱۲ بهتر است تحت نظر روانپزشک از داروهای ضد اضطزاب استفاده نمایند . در ضمن اصولا این بیماری با عمل جراحی درمان پیدا می کند ئ انشالله جای نگرانی نیست.
  /  
علی
دوشنبه 27 مهر ماه سال 1388 ساعت 9:43 PM
سلام

خانم من الان ۱۲ روز هست که ژریود نشده است و ما کار خاصی انجام نداده ایم که باعث حاملگی شود البته به نظر خودمان و قبلا ایشان دوره هایشان با ۳ تا ۵ روز تاخیر شروع میشده ولی الان ۱۲ روز شده و ما نگران هستیم که دلیل آن چیست ؟ قرار شده اگر تا ۲ الی ۳ روز آینده شروع نشد به متخصص مراجعه کنیم . خواستم دلیل آن را بدونم
با تشکر
  /  
لیلا
سه شنبه 28 مهر ماه سال 1388 ساعت 01:08 AM
با سلام وخسته نیاشید من یه سوال مهم دارم اگه میشه زود جواب بدین
من ۱۴ مهرماه عمل لاپاراسکوپی داشتم که مشخص شد حاملگی خارج از رحم دارم و کورتاژ شدم  ۲۴ مهر ماه نزدیکی داشتم  ممکنه حامله بشم من نمیدونستم که باید پیشگیری کنم ۲۵ مهرماه دکتر بهم گفت تا سه ماه پیشگیری کن احتمال حامله شدنم چقدره و اگه حامله بشم بارداریم ممکنه اختلال داشته باشه یا بچه ای که به دنیا میاد مشکل داشته باشه  لطفا جواب بدین چند روزه حالم بده میترسم برم آزمایش بدم با تشکر   ۲۸ مهرماه۱۳۸۸
  /  
آوا
سه شنبه 28 مهر ماه سال 1388 ساعت 07:15 AM
سلام و خسته نباشید . خدا قوت خانم دکتر عزیز
  /  
آرنیکا
سه شنبه 28 مهر ماه سال 1388 ساعت 10:57 AM
سلام من در هفته 21 بارداری هستم و سه بار سونوگرافی انجام دادم در هفته 7 طول سرویکس 40 بوده د رهفته 13 طول سرویکس 33 بوده و در هفته 19 طول سرویکس 33 بوده در هفته 13 دکتر بمن گفت باید سرکلاژ انجام بدی وگرنه زایمان زودرس خواهی داشت یا بچه سقط میشه گفت برو سونو واژینال من ترسیدم و نرفتم و رفتم پیش چند تا دکتر دیگه اونا گفتن 33 خوب مشکلی نداره حالا من می‌ترسم که گفته اون دکترم صحیح بوده باشه میشه راهنماییم کنین
  /  
ساقی
سه شنبه 28 مهر ماه سال 1388 ساعت 5:15 PM
باعرض سلام وخسته نباشید.سه سال ازدواج کردم.جلوگیری طبیعی داشتم.شش ماهه که اقدام به بارداری کردم امانشدم.پریودم خیلی نامنظمه.هشت روزازموعدپریودقبلیم میگذره امروزبی بی چک گذاشتم منفی شد.دل دردوکمردردماننددردپریودی دارم سینه هایم بزرگ ودردناک شده تکررمدفوع دارم زیرنافم دردوگرفتگی دارم احساس گرسنگی وضعف دارم...ممکنه حامله باشم و بی بی چک اشتباه باشه؟؟؟؟؟میخوام امپول پریودی بزنم تاپریودوازدردراحت شم میتونم اینکاروانجام بدم؟؟؟؟؟ چیکارکنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  /  
رعنا
چهارشنبه 29 مهر ماه سال 1388 ساعت 09:01 AM
با سلام
میخام بدونم چه جوری میشه از خانم دکتر پرسش کرد؟
اما سوالم اینه که آیا سرطان رحم از مادر به دختر میرسه؟ یعنی ارثی هم هس؟
  /  
بهار
چهارشنبه 29 مهر ماه سال 1388 ساعت 11:33 AM
سلام خانم دکتر ببخشید من الان ماهه 4 هستش از قرص یاسمین (جلوگیری) استفاده میکنم در این ماه 9 عدد قرص من باقی مانده هنوز حدود 10 روزه حالت تهوع مداوم و درد زیر شکم دارم پیش متخصص زنان و زایمان رفتم با اینکه گفتم قرصهام رو مرتب سر ساعت خاصی هم خوردم با هم گفتند آزامایش خون بدید نکنه باردار شده باشید ؟؟؟ آیا میشه با خوردن قرص جلوگیری سر وقت و ساعت باردار شد ؟؟؟
  /  
بهار
چهارشنبه 29 مهر ماه سال 1388 ساعت 12:09 PM
ببخشید میخواستم بدونم طول آلت مرد و سایزش باعث این میشه زن بیشتر لذت ببره و بهتر ارضا بشه ؟
  /  
هدی
پنجشنبه 30 مهر ماه سال 1388 ساعت 12:47 PM
با سلام شوهر من حدود دو ماه از قرص فیناسترید برای ریزش مو استفاده کرده تا چه مدت بعد از قطع قرص میشه اقدام به بارداری کرد؟
  /  
بنده خدا
شنبه 2 آبان ماه سال 1388 ساعت 07:40 AM
سلام خسته نباشید
من وقتی اغلب موقع عادت ماهانه خونریزی از مقعد و خون دماغ هم میشم چرا؟
  /  
بهار
شنبه 2 آبان ماه سال 1388 ساعت 10:09 AM
سلام خانم دکتر ببخشید من الان ماهه 4 هستش از قرص یاسمین (جلوگیری) استفاده میکنم در این ماه 9 عدد قرص من باقی مانده هنوز حدود 10 روزه حالت تهوع مداوم و درد زیر شکم دارم پیش متخصص زنان و زایمان رفتم با اینکه گفتم قرصهام رو مرتب سر ساعت خاصی هم خوردم با هم گفتند آزامایش خون بدید نکنه باردار شده باشید ؟؟؟ آیا میشه با خوردن قرص جلوگیری سر وقت و ساعت باردار شد ؟؟؟ البته ناگفته نماند من در این ماه ۳ تا پنی سیلین هم استفاده کردم ....آیا میشه اثر قرص بارداری رو از بین برده باشه ؟؟؟ اگر من باردار باشم آیا برای بچه خطرناک نیست این ۳ تا پنی سیلینی که ماه قبل زدم ؟؟؟ نکرانم من
  /  
بهار
شنبه 2 آبان ماه سال 1388 ساعت 12:54 PM
من خیلی نگرانم .... الان ۱۰ روزه حالت تهوع دارم چشام سیاهی میره سر گیجه دارم شکمم به قدری درد میکنه که حتی کش لباس زیرم رو نمی تونم روی شکمم تحمل کنم ...زیر نافم خیلی تیر میکشه ...همشهم خسته هستم و خوابم عالی شده همش میخوام بخوام قرص هم سر ساعت استفاده کردم فقط پنی سیلین زدم اونم ۳ تا ...؟؟؟ یعنی قرص ضد بارداریم عمل نکرده و  و من حامله ام ؟؟؟ من باید ۴ روز دیگه پری بشم الان بی بی چک میشه استفاده کرد ؟؟
  /  
گلک
شنبه 2 آبان ماه سال 1388 ساعت 3:23 PM
سلام خانم دکتر
خیلی از شما به خاطر این وبلاگ مفید متشکرم.
راستش من یک مشکل دارم و اون هم اینست که نزدیک ده روز است که متوجه ترشحات سفید رنگ ( گاهی وقتها خیلی کم مایل به زردی ) و بدون بو شده ام . خیلی نگران هستم که نکند دچار عفونت شده باشم . هرچند خیلی به مسائل بهداشتی توجه می کنم .لطفا راهنماییم کنید.
سپاس فراوان
  /  
شیما
شنبه 2 آبان ماه سال 1388 ساعت 11:25 PM
سلام خانم دکتر. خوبید؟ نگران شدم چرا جواب سوالات را نمیدید؟ امیدوارم سالم و خوب باشید و مشکلی براتون پیش نیومده باشید ما بی صبرانه منتظر جوابهای خوب شما هستیم. با تشکر.
  /  
مهدی
یکشنبه 3 آبان ماه سال 1388 ساعت 02:27 AM
سلام دکتر.
2 تا سؤال:
1- آیا نوعی از پرده بکارت وجود داره که پاره نشه یا خیلی سخت پاره بشه؟
2- آیا ممکنه پرده از عکس های نشان داده شده در وبلاگتون ضخیم تر باشه یا لااقل اینطور به نظر بیاد؟ و آیا این ممکنه به این خاطر باشه که پرده جراحی شده باشه؟
  /  
لاله
یکشنبه 3 آبان ماه سال 1388 ساعت 8:58 PM
با سلام
من در هفته ۲۱ بارداری هستم و چند روز قبل اولتراسان انجام دادم و جوابش هم نرمال بود.
۱-ایا احتمال بوجود امدن مشکل خاصی از این به بعد هست؟
۲-من هنوز حرکت جنین رو خودم نمیتونم احساس کنم.دلیلش چی میتونه باشه؟
ممنون از شما.
سایه
دوشنبه 4 آبان ماه سال 1388 ساعت 8:11 PM
تست خون BHCG من بین 50-10 من باردارم یا نه؟
N<10    
P>50
  /  
سارا
سه شنبه 5 آبان ماه سال 1388 ساعت 02:46 AM
با سلام
من و نامزدم یک شب کنار هم بودیم ولی نزدیکی کامل انجام ندادیم  که زمانش یک هفته ونیم قبل از زمان پریود من بود فقط نامزدم مایع منی خود را داخل واژن ریخته است
ضمنا من سه بسته قرص سیپروترون مصرف کرده ام که ان شب 20 قرص را از بسته سوم خوردم
سه روز بعد هم 2 تا قرص صبح و 12 ساعت بعد 2 تای دیگه خوردم
امکان حاملگی من هست؟
ضمنا پرده من هنوز سالم هست
  /  
رها
سه شنبه 5 آبان ماه سال 1388 ساعت 09:22 AM
سلام امیدوارم خوب باشین
من یک دوره از قرص ها ی دیان استفاده کردم که بعداز اتمام دوره 2 روز بعد پریود شدم و روز 2 پریودی با نامزدم نزدیکی داشتم البته بدون دخول . فقط رون ها  و باسن من از پشت در تماس با الت ایشون بود و به گفته ایشون به انزال هم نرسیدن میخواستم بدونم امکان حامله شدن در این رابطه وجود داره در ضمن من بعدا ز دو شب یک عدد قرص دیان مصرف کردم و شب بعدش هم دو عدد به علت عدم اگاهی ا زروش اورژانس اگه میشه کمکم کنین مرسی.
  /  
حسنی
سه شنبه 5 آبان ماه سال 1388 ساعت 10:00 AM
سلام خدا قوت

آیا آمپول پروژسترون ۵۰۰ مانع از خونریزی رحمی میشه؟
  /  
سارا
سه شنبه 5 آبان ماه سال 1388 ساعت 12:55 PM
سلام. خانم دکتر من 28 سالمه و یک ساله که ازدواج کردم. پارسال کیست 3 سانتی داشتم که با دارو رفع شد. امسال می خوام برای بارداری اقدام کنم. رفتم سونو دادم نوشته در حاشیه تخمدانها تصاویر ریز کیستیک مربوط به فولیکولهای نارس به قطر 10 میلی.
دکترم برام گلوکوفاژ نوشت با Diane35
می خواستم بپرسم که این قرصا درسته؟ آخه گلوکوفاژو واسه دیابت مصرف نمی کنن مگه؟
یه سوال دیگه اینکه من میتونم با این کیستا و این داروها بهمن اقدام به بارداری کنم؟
همسرم هم آزمایش تجزیه اسپرم داده همه چی مقدارش 103 میلیونه ولی سرعت حرکتش کمه واسه اونم دکترش دارو داده
پنتوکسی فیلین- ویتامین ای -  سرترالاین- ایمی پرامین

که این ایمی پرامین واسه افسردگیه مگه نه؟
می خوایم که ایمی پرامینو مصرف نکنه خوبه؟
منتظر جوابتون هستم مرسی.
دکتر پورقربان
چهارشنبه 6 آبان ماه سال 1388 ساعت 01:41 AM
با سلام
متاسفانه مشکلی پیش و تعدادی از سوالاتو نتونستم جواب بدم .
در جوای سارا جان :
گلوکوفاژ رو برای تخمدان پلی کیستیک هم استفاده می کنیم و جای نگرانی نیست
در جواب حسنی :
آمپول پروژسترون خونریزی هایی را که در اثر اختلالات هورمونی

اتفاق می افتد درمان می کند ولی در هموه موارد مفید نیست.
در پاسخ هدی باید بگم سه ماه بعد از قطع مصرف فیناسترید می تونید اقدام به بارداری نماییدد
  /  



نظرات 147 + ارسال نظر
دریا دوشنبه 2 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 10:42 ب.ظ

سلام خانم دکتر ممنون از وبلاگ بسیار خوبتون
ببخشید من ۲۲ سالمه و مجردم بیماری هایپرپلازی آدرنال دارم و دگزامتازون مصرف میکنم ؛ خیلی هم چاق هستم؛ البته یک سال که با تجویز و زیر نظر پزشک غدد قطع کردم وزنم هم داره پایین میاد. یکبارهم سابقه آبسه در ناحیه تناسلی داشتم یک سال و نیم پیش الان چند روزی که در ناحیه تناسلی یه قسمتی اندازه یه لوبیا قلمبه شده ؛سمت چپ لبه کورتکس البته اصلا درد نمیکنه وظاهرا توش مایه نیست و گوشتی امکان داره راهنمایی بفرمایید که به صورت حضوری دکتر نرم؟! آخه خیلی سخته گفتن این مسائل
با تشکر فراوان

سلام معمولا بعد از تراشیدن موهای این ناحیه در کسانی که کورتون استفاده میکنند این حالت پیش می اید زیاد نگران نباشید

بهارررررررررر سه‌شنبه 3 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 07:46 ق.ظ

سلام من دوره پریودهام 25 و 26 و 27و 28 و 29 روزه هستش البته بیشتر اوقات 29 روزه هستش

میشه بگید روز تخمک گذاری من کی هستش ؟؟؟ من 10 و 12و 14و 16و 18و 20 نزدیکی داشته باشم مشکلی نیست ؟

در ضمن من سونوگرافی هم کردم گفتن تخمدانهات طبیعی هستش و پریودم هم منظم هستش فکرمیکنید برای بارداری همون ماه

اول بتونم یا نه چندین ماه طول میکشه ؟؟؟

راههای مختلفی برای تعیین زمان دقیق تخمک گذاری هست که تو وبلاگ کاملا توضیح داده شده
تستهای تععین زمان تخمک گذاری هم راه ساده هستند که بسیار کمک کننده می باشند

ندا سه‌شنبه 3 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 08:36 ق.ظ

سلام خانم دکتر عزیز.
من چندین بار از شما سوال پرسیدم که متاسفانه بی جواب ماندم میدانم که تعهدی به پاسخ ندارید اما باور کنید بعضیم مواقع خیلی ضروری می‌شه. اگر فرصت نمی‌کنید به سوالات پاسخ دهید به بعضی که مشترک هستند پاسخ بدهید که ما جواب خود را بین آنها پیدا کنیم. البته خواهش می‌کنم.
سوال من این بود که آیا می‌شود کسی با وجود پریودی منظم تخمک گذاری نداشته باشد؟
و سوال دوم اینکه من بعد از حدود شش ماه مصرف قرص‌های مختلف به تجویز دکتر و به قصد بارداری پزشک خود را عوض کردم. پزشک جدید عکس رنگی از رحم نوشت و گفت که مساله‌ای نداری و برو تا سه ماه دیگر اگر نشد دوباره بیا.
می‌خواهم بپرسم که آیا ممکن است کسی در روزهایی که از نظر علمی ثابت شده یعنی 12 به بعد تخمک گذاری نکنند. یعنی تخمک گذاری قبل یا بعد از این روزها باشد.
پیشاپیش از پاسخگویی شما متشکرم.

ندا حان قبلا از تاخیر پیش امده متاسفم
اگر پریودتان منظم هست یعنی بیشتر مواقع تخمک گذاری خوبی دارید
برای اطمینان میتوانید روز ۲۱ پریود ازمایش پروژسترون بدهید (خون) این هورمون فقط در ثورت تخمک گذاری بالا میرود و بالا رفتن ان قطعا ازاد شدن تخمک را اثبات میکند
برای تعیین زمان ازاد شدن تخمک هم به مبحث تعیین جنسیت فرزند مراجعه کنید فکر می کنم در این مبحث یا در تعیین زمان تخمک گذاری کاملا توضیح داده شده است
حقسقتش هدف من در این وبلاگ کار آموزشی است و سعی میکنم اطلاعات را در اختیار شما قرار بدم و پاسخ با سوالات جنبه کاملا متفرقه دارد.

بهارررررررررر چهارشنبه 4 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 07:31 ق.ظ

متشکرم از اینهمه لطف و محبت شما دکتر عزیز

خواهش میکنم عزیزم

بهارررررررررررر چهارشنبه 4 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:45 ق.ظ

من جدول زمان تخمک گذاری رو نرم افزارش رو نصب کردم
http://www.roham.ws/web/downloads-3.html
من پرویدم ۲۸ روزه هستش به من نشون داد روز ۹ پریود روز ریسکمه یعنی درسته ؟

اگر ۲۸ روز باشه از روز ۸ -۹ شروع میشه . بله کاملا درسته

بهاااااااااااااااار یکشنبه 8 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 08:35 ق.ظ

یعنی من پریودم ۷ روز طول میکشه دو روز بعدش تخمکگذاریمه ؟

اصولا تخمک گذاری ربطی به پریود نداره و این پریود هست که با تخمک گذاری مربوط هست . یعنی تخمک که ازاد شد ۱۴ روز بعد پریود اتفاق می افتد ولی عکسی صادق نیست.

بهاررررررررررررررررررررر یکشنبه 8 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:02 ب.ظ

ایا برای تعداد دفعات نزدیکی نورم خاصی وجوددارد:لطفا ان را بازگو کنیدونیز

اگر فردی بخواهد هر روز با همسرش نزدیکی کند مشکلی از نظر طبی وجود دارد ...


خطری اون و تهدید میکنه یا خیر؟

مشکل خاصی ندارد .

ماری یکشنبه 8 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 02:28 ب.ظ

سلام .این دفعه 3 است که پیغام میگذارم امیدوارم نوبت به منم برسه .خانم دکتر با amh=5.7 lh=4.1 fsh=7.6 tsh=4.28estradiol=68.2 prolactin=2.4 در foll.phaseبا مصرف داستینکس 1 هر هفته ومدروکسی پروزسترون از روز 13-23 شبی 2تا وتخمدان پلی کیستیک که خوب کنترل شده اندازه تخمدان طبیعی ولی فولیکول در زور 17 11mm بود. علتش چی میتونه باشه؟ ایا باید کلومیفن مصرف بکنم تا باردار بشم؟مرسی.

با سلام
FSh شما کمی بالاست و با توجه به اندازه فولیکول هم ظاهرا نیاز دارید که از کلومید یا HMG استفاده کنید.

مریم سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 05:16 ب.ظ

سلام. ممنونم از وقتی که می گذارید.
من 25 ساله و متاهل هستم.پریود من کاملا منظم هست . اما این دفعه میزان خونریزی به شکلی کاملا محسوس کاهش زیادی داشته و کوپکترین شباهتی به دوره های قبل ندارد. ایا این موضوع باید بررسی دقیق شود؟ علت چه می تواند باشد؟

تست حاملگی بدهید

لیلا چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 03:10 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید
باتوجه به ا ینکه من یک مقداری دچار افتادگی سینه شدم می‌خواستم ببینم مصرف بعضی از قرص‌ها برای ترمیم بافت چربی داخل سینه موثر است؟ و اینکه ضرری برای بدن دارد؟

سارا شنبه 14 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:17 ب.ظ

سلام خسته نباشید .
من در خارج از ایران زندگی می کنم و برای زایمانم به ایران می أیم میخواستم ببینم شما زایمان در آب را انجام می دهید ؟
ممنون می شوم اگر جواب بدهین

سلام
عزیزم من هم ایران نیستم و در این مورد که کجا این سرویس دهی وجود دارد اطلاعی ندارم.

ماری شنبه 14 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 04:52 ب.ظ

سلام خسته نباشید فولیکول من در روز۱۲ ۱۸ میلی وضخامت اندومتر ۷.۵ بود . در روز ۱۴ - ۲۰ میلی وضخامت اندومتر ۸.۳ بود. می خواستم بدونم وضعیتم چطوریه؟وممکنه تخمک ازاد نشه؟در این صورت چه کار باید کرد؟با تشکر

ابن ارقام خیلی خوب هستند و برای بررسی تخمک گذاری پروژسترون روز ۲۱ پریود را چک کنید تا از وجود تخمک گذاری مطمئن شوید.

ماری یکشنبه 15 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:22 ق.ظ

ببخشید یادم رفت بگم که از روز ۱۳-۲۳ مدروکسی بروژسترون می خورم .برای چی داده؟ایا در ازاد شدن تحمک نقش داره؟ممنون

پروژسترون برای بهبود کیفیت لایه داخل رحم تجویز میشود و برای ازاد شدن تخمک داده نمی شود.

بهارررررررررررررررررر دوشنبه 16 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:21 ق.ظ

سلام خانم دکتر : میخواستم بدونم خوردن عرق رازیانه در باردار شدن نقش دارد یا خیر ؟؟ من میخوام اقدام به بارداری کنم میخواستم قبلش عرق رازیانه بخورم میگن تخمگ گذاری رو بیشتر میکنه ؟؟ به نظر شما اشکالی نداره ؟ البته شنیدم عرق رازیانه و شوید هم مدتی استفاده بشه احتمال دختر دار شدن زیاده درسته یا خیر ؟؟؟؟

بهار جان بازم این سوالات !!!!!
این چیزا تو هیچ کتابی نوشته نشده ......داروها همه از این گیاهان تهیه میشوند و در اختیار همه قرار میگیرند اگر میخواهید دختر بیارید تعلیمات لازمه در وبلاگ هست ....بازم خود دانید...

بهاررررررررررررررررررررررررر شنبه 21 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:39 ق.ظ

ببخشید خانم دکتر دختر بدیم هی سئوال می پرسم شرمنده :

در کجای وبلاگ من مطالعه کنم ؟؟ چون واقعا فرزند دختر میخوام ...دیروزم رفتم آزمایش دادم سرخجه نیازی نیست بزنم
سونو هم دادم عالی بود همه چی فقط مونده تغذیه واسه فرزند دختر ...کمکم کنید لطفا

ماری شنبه 21 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 07:53 ب.ظ

سلام ممنون از لطفتون من ماری هستم 2تا بالاتر من در روز 16 دوباره رفتم سونو گفت تخمک ازاد شده و12 میلی شده بود فولیکول .ولی از پروزسترون چیزی نگفت .میشه راهنمائی کنید که اگر باردار نباشم علتش چی می تونه باشه؟من 3 ماه دارم تلاش می کنم ولی خبری نیست .واینکه من خیلی پر استرس هستم همش توهم نازائی دارم.میشه لطفا کمکم کنید.مرسی یه دنیا...

با سونو نمیشه گفت ازاد شده یا نه
باید حتما ازمایش پروژسترون بدی روز ۲۱
حتما اینکارو بکن .

آذر سه‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 03:02 ب.ظ

سلام بر خانوم دکتر عزیز که همیشه زحمتش می‌دیم.
بانو! من قصد بارداری دارم و حدود 7 ماهی می‌شه که با رعایت تمام نکات عملا اقدام به بارداری کردم. طی برآورد برایم مشخص شده که دوره‌های من 26 روزه است و با یکی دو روز تاخیر و جلو افتادن. این ماه که من خیلی روش حساب می‌کردم و احتمال می‌دادم حتما بارداری اتفاق بیفته.با 8 روز تاخیر پریود شدم و تمام محاسباتم به هم ریخت. یعنی روزهایی که فکر می‌کردم تخمک گذاری می‌شود نشده و روزهایی که فکر می‌کردم دیگه فایده نداره ظاهرا تخمک گذاری من بوده است. لازمه بگم که من به تایید پزشک و انواع آزمایش‌ها هیچ مشکلی ندارم.

تست تخمک گذاری در داوحانه ها باید باشد باشد از روز ۱۰ ژریود ادرار خود را چک کنید ( مثل تست حاملگی) اگر دو خط بود یعنی تا یک یا ۴۰ ساعت دیگر تخمک ازاد خواهد شد و میتوانید حدود روز تخمک گذاری را حدس بزنید .

آذر سه‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 03:07 ب.ظ

ببخشید یهو مطلبو تموم کردم. اگه ممکنه علت این تاخیر و برایم مشخص کنید و باز هم اگه ممکنه بگید برای من که این حالت پیش اومده چه کار کنم که زمان دقیق مشخص بشه. من کمی شرایطم خاصه چون همسرم کنارم نیست و برای هر روز که احتمال تخمک گذاری است کلی مسافت را باید طی کنم یا اون طی کنه. بسیار متشکرم که این متن را می‌خوانید. آرزوی سلامتی برایتان دارم.

ماری جمعه 27 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:33 ق.ظ

سلام خانم دکتر عزیز من دیگه خجالت می کشم از شما ولی چند تا سئوال داشتم. ۱-ایا با وجود خوردن مدروکسی بروزسترون ۵ میلی شبی ۲تا از شب ۱۳-۲۳ میشه از بروزسترون داد جوابش درسته؟(روز ۲۱ برای تخمکگذاری) ۲-من با یکی از دوستام که دکتر هستند (عمومی)گفتند با وجود اینکه فولیکولت ۲۰ بوده ولی شاید تخمک درونش نبوده؟ایا همچین جیزی ممکنه؟اگر هست راه درمانی داره؟در ضمن من بی سی او دارم ولی دکترمی گه کنترل شده است وجواب انتی مولرین من ۵.۷۱ واستروژن ۶۸.۲ بوده (۱۲.۵ -۱۶۶)نرمالش بوده توی فاز فولیکولار وبروژسترون هم البته ۱۷ او هاش ۰.۵ بوده (۰.۳ -۱)بوده.خیلی نگران هستم یعنی ممکنه من اصلا تخمکککککککک نداشته باشم؟۳- من الان داستی نکس ۰.۵ هفتهای ۱ عدد می خورم و ازمایش دادم ۲.۳ بود (۳.۸-۲۹.۹)بود اشکالی نداره که انقدر بائین اومده؟مرسی از لطفتون وشرمنده.

بهارررررررررررررررررر شنبه 28 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 07:30 ق.ظ

سلام خانم دکتر ببخشید من ۱۰ روز پیش رفتم سونو بدم که ببینم مشکلی دارم یا نه در حقیقت یه چکاپ .... که بهم گفت هیچ مشکلی نداری و همه چی عالیه ... من باید ۲۸ آذر پریود بشم که من ۲۲ آذز و ۲۳ آذر لک دیدم یه رنگ صورتی و قهوه ایی تیره و الان که ۲۸ آذر ماه هستش من کاملا پاک شدم ممکنه من باردار باشم و سونو چیزی توش نبوده باشه ؟ به نظرتون آزمایش بتا بدم یا اگر باردار بودم تو سونو مشخص بودش؟

ماری یکشنبه 29 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:54 ق.ظ

سلام خانم دکتر خواهش می کنم جوابمو بدید .میشه در مورد سندرم فولیکول تهی برام توضیح بدین؟دارم دیوانه می شم.درمان پذیر هست؟میتونم باردار بشم؟ من پلی کیستیک هم هستم.در ضمن الان 6 روز مدروکسی پروزسترون رو قطع کردم ولی پریود نشدم حامله هم نیستم . در صورتی که ماه پیش 5 روز بعد از قطعش پریود شدم بی صبرانه منتظر جوابتون هستم.مرسی

مرجان دوشنبه 30 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:54 ب.ظ

سلام خانم دکتر
من حدود ۲سال است ازدواج کردم .حدود یکسالی است موقع پریود درتخمدان سمت چب دچار درد شدید می شوم .امروز با مراجعه به دکتر و سونوگرافی کیست ۴سانتی متری تشخیص داده شد.ولی نمی دونم چه نوع کیستی هست.۲۳ روز دیگه پریود میشم.و اون موقع باید دارو مصرف کنم.به نظر شما دیر نیست ؟و آیا نیاز به مراجعه به پزشک دیگری هست؟
مورد دیگه اینکه در نزدیکی ناحیه تناسلی یک دانه زده ؟اندازش در طی چندماه تغییر نکرده .از ژل ضدعفونی انتیم هم استفاده کردم آیا مورد خاصی هست؟
ممنون از راهنماییتون

مرجان چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1388 ساعت 03:29 ب.ظ

راستی در سونوگرافی 2سال پیش هم این کسیت (کورپوس لوتئوم) 27 میلی متری تشخیص داده شده بود .ولی درمان نکردم .ممنون

ستاره شنبه 5 دی‌ماه سال 1388 ساعت 07:40 ب.ظ

با عرض سلام
من روز بعد از پاک شدنم یعنی روز 9 ام با نامزدم نزدیکی کردم و خونریزی کردم خیلی ترسیدم که پردم پاره شده یا نه.چون عروسی نکردیم،خونریزی هم خونابه مانند بود و ادامه دار یعنی بعد از دوش گرفتن هم باز لک خون دیدم،پردم پاره شده یا نزدیکی باعث تحریک شده و باز پریود شدم؟ جوابش خیلی مهمه برام چون تعطیلاته دکتر نیست،و اگر شماره مطبتون را لطف کنید ممنون میشم

با سلام
خون پریود تیره رنگ هست ولی خون پارگی خون تازه و برنگ روشن می باشد . در هر حال بهتر است معاینه شوید

بهاررررررررررررررررررررررررر دوشنبه 7 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:04 ق.ظ

سلام خانم دکتر من باید ۲۸ آذر پریود میشدم که در روز ۲۲ آذرماه و ۲۳ آذر ماه لک بینی به رنگ قهوه ایی و صورتی داشتم فکر کردم تنظیمم بهم خورده چون باید ۲۸ آذز پریود میشدم منتها تاریخ ۲۸ آذرماه من به صورت کامل پریود شدم و هفت روز هم خونریزی داشتم حالا نمیدونم روز پریودم رو از کی یادداشت کنم ؟؟؟؟ پس اون دور روز لکه بینی چی بودش ؟؟؟ و قطع شد و سر موعد شروع شد؟

لکه بینی جزء پریود محسوب نمی شود

عاطفه چهارشنبه 9 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:09 ق.ظ

سلام خانم دکتر عزیز میخواستم بگم من روز ۴ دی پریودم پاک شده (دوره هفت روزه ام تموم شده)
و همون شب بعد از پاک شدنم یعنی ۴ دی و ۵ دی و ۶ دی و ۸ دی نزدیکی داشتم بدون جلو گیری میخواستم بدونم در این چند شب بعد از پریودم امکان بارداری هست یا خیر؟؟؟ در ضمن من پریودهای منظمی دارم و هیچ مشکل خاصی هم ندارم ...
لطفا کمکککم کنید ...

منتظرم

از روز هشتم پریود احتمال بارداری وجود دارد البته اگر پریودها یتان ۲۸ روزه باشد.

نسأً جمعه 18 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:56 ب.ظ http://bia2.com

سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۲ساله ازدواج کردم و ۱سالو ۹ماه اقدام به حاملگی‌ کردم چند بار دکتر رفتم گفتن همه چی‌ خوبه ولی‌ متأسفانه تا حالا حامله نشدم پریودم روزهای ۲۳ تا ۲۸ هستش آیا امکان داره که من تخمک گذاری نداشته باشم ی مشکلی‌ باشه و خواهشاً شما اگر قرصی داروی به من پیشنهاد کنید که تخمک‌های منو قوی کنه و ۱ سوال دیگه آیا امکان پرودی در حاملگی‌ هست

بهتره از روز دوم پریود روزی ۲ عدد قرص کلومیفن بخورید و روز ۱۲ پریود سونوگرافی کنید تا معلومشود ایا اندازه فولیکول تخمک مناسب است یا خیر.

نازنین یکشنبه 20 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:55 ق.ظ

سلام با تشکر از وبلاگ خوبتان من ماه گذشته در 3 آذر پریود شدم و اقدام به بارداری کرد در آذر ماه در ماه بعد 5 دی پریود شدم البته 5 روز درد و 2روز یک قطه لک داشتم می خواستم بدانم تاریخ تخمک گذاری در این ماه چه روزهایی است و قابل ذکر است که من همیشه 28 روز به 28 روز پریود می شدم .

نازنین یکشنبه 20 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:02 ق.ظ

خانم دکتر البته من در چک کاملی که توسط دکتر انجام دادم دارای فیبرون ریز بودم در رحم که دکتر گفت موردی ندارد . و تابه حال برای جلوگیری از قرص استفاده نکرده ام امکان دارد در بارداری این فیبرون ها باعث تاخیر شود یا نه ؟ با تشکر .

نازنین جان
فیبروم کوچک معمولا مشکلی در بارداری ایجاد نمی کند.

لاله یکشنبه 20 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:49 ب.ظ http://www.rimia_b@yahoo.com

سلام
من در هفته ۳۲ بارداری هستم.۲ روز پیش سرمای مختصری خوردم که با سرفه همراه بود ولی تب نداشتم.ایا برای جنین ضرری پیش میاد؟
برای اطمینان از سلامتی بچه چه کار باید کرد؟
ممنون

معمولا مشکلی پیش نمی اید نگران نباشید.

نسیم سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:01 ق.ظ

سلام خانم دکتر من همونیم که دوماه پیش براتون نظر گذاشته بودم مجردم۱۷ساله من تنبلی تخمدان دارم فک کنم/اون دفعه که بعداز ۳ماه پریود شدم خیلی شدید بود و بعداز ۱۲روز با خوردن قرص کامپاند قطع شد ماه بعدشم بازم نشدم که ۲تا کامپاند خوردم و شدم الان این ماه بازم نشدم الان ۱۱روز از موعدش میگذره چیکار کنم؟؟ میترسم قرصا بیشتراذیتم کنه اینم بگم که خاله و عمه م هم اینطور بودن که بعداز ازدواج خوب شدن ولی مثل من که انقد شدیدم نبودم چییییکار کنم؟؟؟؟/
واقعا شما ادم خیری هستید از ته قلبم براتون ارزوی موفقیت میکنم

نسیم جان
همانطوری که براتون نوشتم
بهتره هر ماه پریود شوید برای اینکار میتوانید در هر ماه اگر به موقع پریود نشدید ۴-۵ روز قرص ضد بارداری یا همان سیپروترون را بخورید و قطع کنید تا پریود شوید
همیشه این درمان را در صوزت عدم وقوع پریود ادامه دهید.

بهارررررررررررررر سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1388 ساعت 07:20 ق.ظ

سلام لطفا یه نفر منو راهنمایی کنه من 6 روز مونده به دوره جدید پریودم این ماه هم اولین ماهی بودش که اقدام به بارداری کرده ام دقیقا همه روزهایی خطر رو من نزدیکی داشتم و فکر میکردم که باردارم .... دیروز سرما خوردگی داشتم رفتم دکتر و بهم میخواست چرک خشک کن بده منم گفتم من هنوز 6 روز مونده به دوره عادت ماهانه ام ممکنه باردار باشم !!! دکتر برام آزمایش بنا نوشت که دادم و منفی بودش منتها بهم گفتش شما منفی منفی در نظر نگیر من خیلی ناراحتم که این ماه اقدام به بارداری کردم و باردار نشدم یعنی ممکنه من باردار باشم و آز خون نشون نداده ؟؟؟؟؟

جواب آز بتام هم نوشته بودش باید بین 10 -50 باشه نرمال حاملگی اونوقت نتیجه منو زده بودش 2.5 یکی منو از نگرانی در بیاره ....

نه مشکلی نیست نگران نباشید.

بهاررررررررررررر سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:22 ق.ظ

من این ماه از روزهفتم پریودم هررررررر روز نزدیکی داشتم ممکنه به خاطر همینه باردار نشدم ؟؟
هر روز نزدیکی داشتن کار رو خراب کرده یعنی ؟
من این ماه 8و10و12و14.16.18.20 و 22 نزدیکی کنم خوبه ؟

از روز ۱۲ تا ۱۶ نزدیکی داشته باشید حتی هر روز خب هست.

پری پنج‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:23 ق.ظ

سلام خانوم دکتر خسته نباشید میخواسم بدونم خیلی زبر بودن موی قسمت تناسلی مشکل خاصی هست اگه هست چیکارباید کرد

مشکلی نیست ولی گاهی بعد از اصلاح حالت فولیکولیت دردناک برای فرد ایجاد میشود که اگر ایجاد ناراحتی نمود می توان با استفاده از لیزر موهای این ناحیه را کاملا از بین برد.

نسیم پنج‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:27 ق.ظ

سلااااااام خسته نباشید
مررررررررررررررسی
فقط یه سوال من قسمت کشاله رانم و یه کوچولو شکمم موهای زاید دارم چیکار باید بکنم؟
واقعا از ته دلم براتون ارزوی موفقیت دارم و براتون دعا میکنم

برای درمان بهتر است لیزر کنید.

بهاااااااااااار دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:52 ب.ظ

سلام خانم دکتر میشه کسی تخمک گذاری نداشته باشه در یک دوره اش ؟؟؟؟

کسی اگر قاعدگی نامنظمی داشته باشه از روز ۸ پریود یک شب در میون نزدیکی کنه باردار میشه یا امکانش کمه ؟؟؟

بله امکتنس هست.

مریم سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:31 ق.ظ

سلام
با ورود ۱ انگشت به طور کامل به داخل بدن احتمال پارگی پرده چقدر است؟؟؟؟؟؟

باید معاینه شوید این چیزها از راه دور قابل قضاوت نیست.

سارا سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:36 ق.ظ

سلام
ایا بافت اطراف سوراخ پرده حالت صاف و یک دست دارد و یاحالت چین خورده و پاره پاره دارد؟؟؟؟

هر دو حالت دیده میشود

سارا سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:53 ق.ظ

با سلام
من خانمی 27 ساله هستم که 115 کیلو وزن دارم و 165 قد. [
میخواستم بدونم اگر من باردار بشم با این وزن سقط جنین خواهم داشت؟
من خیلی میترسم لطفا کمکم کنید من اصلا نمیتوانم وزن کم کنم و همین منو نگران کرده .
در ضمن لطفا بگویید در بعد از بارداری چه سختیهایی خواهم داشت؟
با تشکر

با سلام
زیاد نگران نباشید خانمهای چاقتر از شما هم باردار شدند و مشکلی هم نبوده
در مورد بارداری مهم ترین مسئله کنترل قتد خون هست که ممکن است در بارداری بالا بردود . و کلا باید در طول بارداری رژیم غذایی را رعایت کنید تا در صورت امکان بچه خیلی بزرگ نشود و بتوانید زایمان طبیعی کنید .

سارا چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:50 ق.ظ

ممنونم خانم دکتر . واقعا به من روحیه دادید ممنونم ازتون

بهاررررررر چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:58 ق.ظ

سلام خانم دکتر من روز هفتم پریودم که پاک شدم میخوام عرق رازیانه هر شب نصف فنجان بخورم برای تخمکگذاری بیشتر که این ماه باردار بشم ... موردی ایجاد نمی کنه برام ؟

پریسا چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:03 ب.ظ

با سلام
خانم دکتر من روز ۱۲ پریود سونو انجام دادم ویک تخمک به ابعاد ۱۲ در تخمدان سمت چپ مشاهده شده.سئوال من اینه که بعد از ۱۲ پریود دیگه تخمک رشد نمیکنه واگر رشد میکنه ممکنه تخمک گذاری من در روزهایی غیر از ۱۲-۱۵ انجام بشه یعنی حدود ۱۶-۱۸ پریود یا اینکه کلا باید از حاملگی در این ماه صرف نظر کنم؟ممنون میشم

پریا چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:14 ب.ظ

باعرض سلام و خسته نباشید
من پریا 18 سالمه - مجرد هستم خارج از کشور درس میخونم و دور از خانواده -به دلایل زیادی نمیتونم به دکتر مراجعه کنم و معاینه بشم
فکر میکنم دچار عفونت قارچی شده باشم
ترشحات زیاد و چسبناک - سبز کم رنگ بدون خارش و سوزش و درد
نمیتونم تشخیص بدم که بوی بدی میده یا نه
در قسمت زیرین ناحیه ی مهبل پوستم تیره رنک شد و دونه مانند یا مثل این میمونه که کسی خال گوشتی در اورده باشه این حالت ادامه داشت تا الان که احساس میکنم در حال افزایشه این تیرگی ها از زیر پوستم داره به طرف بالا تر میره و هرجاکه زیاد میشه همونجا پوستم جم میشه و چیزی شبیه خال گوشتی تیره زده میشه اما بزرگ نیست اگر بیماریم رو تشخیص دادید میتونید چیزی بهم معرفی کنید که مشکلم برطرف بشه !!
سوال دیگه ای که داشتم اینکه فشار اب زیاد میتونه پرده بکارت رو پاره کنه ؟
و مشکل دیگه ای که دارم اینکه سینه هام خیلی کوجک هستندبه قول خیلی کسا اگه تیپ پسرونه بزنم قابل تشخیص نیستم اگه به سینه ها م دست بزنم دردم میگیرن گاهی اوقات خود به خود شرو ع به درد میکنه یعنی دارن رشد میکنن یا ممکنه بیماری ای داشته باشم؟
ممنون میشم به سوالام زودتر پاسخ بدید

ش شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:13 ب.ظ

سلام خانم دکتر
مدت ۱ماه هست که الت تناسلی بخصوص ناحیه کلیتوریس و داخل واژن به شدت خارش و سوزش دارم ۳۵ سالمه ویکبار حامله شده ام...در حال حاضر عمل جنسی را با درد وسوزش و خارش شدید حس میکنم...قرص ال دی هم مصرف میکنم...قبل از قرص این حالت رو نداشته ام.نمیدانم چه کنم.دسترسی به دکتر ندارم.ممنون راهنمایی می کنین.

احتمالا عفونت قارچی دارید . عواملی مانند قند خون بالا و مصرف انتی بیوتیکها یا داروهای کورتونی میتوانند زمینه ساز این حالت شوند . در هر حال جهت درمان باید به پزشک مراجعه کنید.

ش شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:18 ب.ظ

سلام مجدد
یک سوال دیگه .بعد سزارین من دستگاه ای یو دی به مدت ۲ سال گذاشتم.اما به علت بدی بوی الت وخونریزی شدید انرا در اوردم...با وجود اینکه قرص مصرف می کنم وخونریزیم کمتر شده اما همچنان بوی بد بر سر جای خود باقیست.طوری که باید حتما از پد روزانه استفاده کنم.فکر میکردم علت ان دستگاه باشه(طبق نظر دکتر)اماالان این بو برای چیست؟...

بوی بد میتواند دلیل وجود عفونت مزمن باشد و باید حتما معاینه و درمان شوید.

رویا یکشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 09:35 ق.ظ

سلام خانوم دکتر. مدت یکساله با شریک زندگیم رابطه جنسی ندارم. احساس بدی نسبت بهم داریم. از ترس سردردهای شدید به مقاربه رو نمیارم. همسرم مرا کاملا" درک می‌کند. مدتی هم هست دچار اختلاف شدیم و نیاز به راهنمایئ دارم. اگر ممکنه برای درمان راهنمائیم کنید. ممنون

من متوجه نشدم ایا مشکل شما سردرد های شدید فقط بدنبال مقاربت رخ میدهد یا اصولا مبتلا به میگرن هستید ؟
اگر امکان دارد بیشتر توضیح بدهید

پریسا یکشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:03 ق.ظ

سلام خانم دکتر خسته نباشید
نمیدونم به چه دلیل سئوال من در بالای صفحه جواب داده نشده پس مجددا تکرار میکنم اگه لطف کنید راهنماییم کنید ممنون میشم.درضمن من بدون مراجعه به پزشک میتونم از روز۲پریودم تا ۱۲ از کلومفین به تعداد ۱۰ عدد استفاده کنم

با سلام
من تو هیچ کتابی ندیدم کلومیفن رو ۱۰ روز تجویز کنند !!!!

زینب یکشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 05:09 ب.ظ

سلام و خسته نباشید
مدتی هست که 2 روز اول پریدیم در دهانه واژنم وپرده ام احساس درد زیادی میکنم.چه مشکلی دارم؟؟؟و 6 ماه پیش انگشتمو وارد بدنم کردم اما درد و خونریزی نداشتم.الان زمان پریدیم خون مثل لخته بزرگ ازم میاد قبلا اینجوری نبودم ..آیا پرده ام پاره شده؟؟؟؟
ممنون

سلام
خونریزی زمان پریود ربطی به پرده بکارت ندارد و فقط باید سونوگرافی کنید مه کیست یا فیبروم نداشته باشید و ازمایش هورمونی هم انجام دهید بهتر است .
در مورد پرده بکارت جهت اطمینان بهتر است معاینه شوید.

سپیده یکشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 05:17 ب.ظ

سلام
مدت 7 یا 8 سال است که در بالاترین نقطه الت تناسلی ام احساس سوزش میکنم اما همیشگی نیست..دلیلش چی میتونه باشه؟؟؟

سلام بالاترین نقطه الت تناسلی کلیتوریس نامیده میشود و بسیار حساس است پوشیدن شلوارهای بسیار تنگ و یا دوچرخه سواری و اسب سواری و غیره میتواند باعث تحریک و درد در این ناحیه شود.

بهارررررررررررررررررر دوشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:48 ق.ظ

سلاممم ببخشید من این ماه اقدام کردم واسه بارداری سرما خوردم دارم آموکسی کلاو میخورم خطر نداره ؟؟؟

نه هیچ خطری ندارد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد