بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

تماس با من

با سلام و با تشکر از بازدیدکنندگان عزیز  

لطفا سوالات خود را در قسمت تماس با من مطرح نکنید چون در ان قسمت گزینه ای برای پاسخگویی مستقیم وجود ندارد این مشکل بلاگ اسکای هست و امیدوارم در اینده حل شود  

در کل طبق معمول متذکر می شوم این وبلاگ جهت اطلاع رسانی ایجاد شده و بیشتر جهت مطالعه بیشتر شما عزیزان است و لطفا از پرسشهای تکراری خودداری کنید  

متشکرم  

دکتر پورقربان

نظرات 24 + ارسال نظر
گلناز دوشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:27 ق.ظ

با سلام و خسته نباشید.خانم دکتر واکسن Hpvدرایران وجود داره.واکسیناسیون hpvبرای خانمهاانجام میشه؟

با سلام
قیمت واکسن چون بالاست و سه دوز ان حدود ۶۰۰ هزار تومن میشه خیله تو ایران وارد نمیشه ولی خواستید میتوینم براتون ارسال کنم
خواستید بهم خبر بدبد

گلناز دوشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:36 ق.ظ

یه سوال دیگه هم داشتم.ادرس و شماره تلف ن جدید مطبتون رو می تونم داشته باشم؟ممنون میشم

فعلا ایران نیستم بزودی ادرس جدیدم رو اعلام میکنم

بنفشه سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:17 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید .یک سوال داشتم میخواستم اگه ممکنه منو راهنمایی کنید ممنون میشم .
خانمی ۲۶ ساله هستم که ۸ سال قبل ازدواج کردم و یک دختر ۶ ساله دارم .حالا مدت ۲ سال هست که زیر نظر پزشک بودم برای بارداری .چون تخمک بزرگ ندارم مجبور بودم هر ماه امپول گونال اف بزنم و خمک ها رشد میکرد اما حامله نمیشدم .دو بار ای یو ای شدم .پارسال یک بار حامله شدم که و هفته ۴ خود به خود سقط شد . ۴ ماه قبل ای یو ای کردم که حامله شدم ولی بازم تو هفته ۸ که رفم سونو دکتر گفت که جنین اصلا رشد نکرده و قلب نداره .هفته بعدش هم خودش سقط شد .از من و همسرم انواع ازمایشات گرفه شده و میگن هیچ کدوم مشکل ندارین .و اخرین بار دکترم گفت ممکنه همسرت مشکل ژنتیک داشته باشه و احمال اینکه دوباره حامله بشی و بازم سقط بشه زیاده .حالا از شما میخواستم خواهش کنم که منو راهنمایی کنید که من چیکار میتونم بکنم .دکترم گفته میتونین ای وی اف با تشخیص ژنتیک انجام بدین میخواستم نظر شما رو بدونم .ممنون میشم که راهنماییم کنین

با سلام
اینکه یه بچه سالم دارید خبر خیلی خوبی هست و تنها کاری که باید بکنید یکسری عکس و ازمایش جهت بررسی علل سقط مکرر هست . کاریوتایپ هم میتونید از خودتون و شوهرتون انجام بدید تا اگر مشکل کرموزومی داشتید مشخص بشه ولی معمولا با دو بار سقط روشهای ای وی اف توصیه نمی شه بهتر هست مجدد بررسی ها رو انجام بدبد تا اگر مشکل خاصی پیدا شد بر طرف شود در این بین بار دیگر هم شانس خود را جهت حاملگی طبیعی امتحان کنید.

دنا شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:58 ب.ظ

سلام خانم دکتر
من 6 هفته پیش عمل لبیا پلاسمی انجام دادم.بخیه ها افتادن ولی مشکلی که دارم اینه که جای بخیه ها کاملا هستش و لبیاها الان به صورت بریده بریده دیده میشن. به نظرتون این بریدگی ها صاف میشه ؟ الان دسترسی به پزشکم ندارم. اگه جواب بدید بسیار ممنون و سپاسگزارتونم.

سلام
بله نگران نباشید با مرور زمان خیلی بهتر میشود

maryam دوشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 07:21 ب.ظ

salam
man chand vaght pish baraye shoma neveshte boodam ke raheme tak shakh darasm va mikham bardar besham

tir mahe 89 bardar shodam ta mahe 6 bardari moshkeli nadashtam ama vaghti mahe 6 barayr kontorol be doktor raftam doktor goft ke farzandam 10 ruze ke dar shekamam fot karde
alan 3 mah az zayemanam migzare be surate zayeman tabiee farzandam ro be donya avordam ama doktor elate marge dokhtaram ro tashkhis nadad

soal:rahem man tak shakhe ba shakhe fariye kuchike be nazare shoma elate marge dokhtaram aya be elate shekle rahemam mitune bashe ya rabti be shekl rahem nadare

با سلام
بله در این موارد اگر خون رسانی جفت خوب نباشد کم کم منجر به مرگ جنین میشود در مورد شما بعد از هفته 24 باید مرتب هر دو هفته سونوگرافی کنید و اگر علائمی از کوچک بودن جنین یا مشکلات جفت و کاهش حجم مایع امنیوتیک دیده شد بهتر است پس از تزریق دگزامتازون اقدام به زایمان نمایید فعلا امکان نگهداری نوزاد پس از هفته 24 در بعضی مراکز مجهز به NICU وجود دارد و میتوانید امیدوار باشید برای کنترل بارداری یکی از اساتید فیتومترنال میتواینند بشما کمک کنند من خانم دکتر حتظوش زاده رو بهتون معرفی میکنم مطبشون بلوار کشاورز نزدیک بیمارستان امام خمینی هست.
موفق باشید
دکتر پورقربان

maryam دوشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:05 ب.ظ

bebakhshid khanum doktor ke dobare vaghtetun ro gereftam man dar hafteye 22 sonoye 3 bodi anjam dadam ke doktor goft janin hich moshkeli nadare va hata maye kise ham normal bud .aya elate marge janin be khatere kuchak budan rahemam mitune bashe.aya bayad amal besham .akhe ye doktor behem goft ke bayad laparoskopi besh...i yek doktore dige goft agar amal beshi ehtemal in hastesh ke vazeiyate rahemet badtar beshe...man bayad chi kar konam ta dar hamelegiye badam in moshkel ro nadashte basham

الهام یکشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:03 ب.ظ

سلام خانم دکتر عزیز.مرسی که وقت گذاشتید جوابمو دادید.
قبلا در مورد نزدیکی مرا راهنمایی کردید.من مشکل نردیکی با شوهرم تا حدودی برطرف شد و من حدود ۲۵ روز پیش نزریکی داشتم فکر کنم میشه(۵ یا ۶ خرداد ماه) چون در ایران نیستم و الان ۳ روزه که خیلی کمی خونریزی دارم و درد پرید ندارم آیا امکان داره باردار باشم یا خونریزی پریدی می باشد؟ در ضمن بعد از آن ۱ بار فقط ۲ بار نزدیکی داشتم. اگر احتمال بارداری باشد با سونو مشخص می شود یا معاینه؟ ممنون از لطفتون

سلام
نه فقط از داروخانه از این نوارهای مخصوص تست حاملگی بگیرید و حدود 14 روز بعد نزدیکی قطعا باید مشخص بشه که باردار هستید یا خیر

ندا یکشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:13 ب.ظ

سلام دکتر
وققتتون مبارک
من ۲۴ ساله هستم و ۱۰سال است که پریود می شوم
اما همیشه با نامنظمی پریود مواجه بوده ام
گاهی با خونریزی بیش از ۲۰ روز و گاهی با ۳ ماه عدم پریود
بارها به دکتر مراجعه کردم و قرص LD به من تجویز می کردند اما من با این قرص دچار لکه بینی می شوم به همین دلیل 3 دوره به من HD تجویز شد که به مدت 6 ماه پریود من تنظیم شد البته با دوره های 23 روزه
من مجرد هستم و الان نزیک 20 روز است که پریودی من عقب افتاده است و باز دارم نگران می شم
در ضمن چند روزی است که خودم مصرف قرص HD را شروع کرده ام که بلکه پریود شوم و 2 روز است که ترشحات ندارم
لطفا مرا راهنمایی کنید خیلی می ترسم

سلام
باید به پزشم مراجعه کنید تا مجدد سونوگرافی و ازمایش انجام بشه
سر خود دارو نخورید

مریم پنج‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 06:26 ب.ظ

سلام خانم دکتر
چرا دیگه جواب سوالها رو نمی دید

سلام
ریم جان سرم خیلی شلوغ بود
کم کم شروع میکنم جواب دادن

الی سه‌شنبه 28 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:24 ب.ظ

سلام خانم دکتر عزیز. مرسی از زاهنماییهاتون.
من ماه گذشته پرید نامنظمی و طولانی داشتم و به دکتر رفتم و معاینه شدم و آزمایش ادرار دادم و منفی بود و بعداز آن مصرف قرص cilest را به دستور دکتر شروع کردم و الان روز 17 است و تا 21 روز که تمام شه باید پرید شم.می خواستم بپرسم آیا این دارو فقط جهت جلوگیری از خونریزی است یا برای جلوگیری از بارداری نیز می باشد؟ اگر قصد بارداری داشته باشم آیا پس از اتمام قائدگی می تونم اقدام کنم؟بهترین زمان چند روز پس از اتمام قائدگی است؟
یه دنیا از لطفتون ممنون

مریم یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:10 ق.ظ

با سلام

ممنون از سایت قوی و همت بالای شما برای قراردادن اطلاعات بسیار مفید و همچنین پاسخگویی به سوالات. در فضایی که زن بودن نوعی جرم و هر آنچه مربوط به اوست باید همواره در لفافه باشد و هرگونه کسب آگاهی در این زمینه که حق مسلم هر زن است، پررویی خوانده می شود، وجود چنین سایتی بسیار مفید و سودمند می باشد. من به شخصه از زحمات شما واقعا سپاسگزارم.

من چند تا سوال داشتم که اگر جواب بدهید ممنون می شوم.

1- اطلاعاتی راجع به تنبلی تخمدان می خواستم. آیا این بیماری قابل درمان به صورت دائم می باشد. استفاده از قرص های ضد بارداری برای این بیماری معمولا تجویز می شود. آیا با استفاده از این قرص ها برای مدتی این بیماری برای همیشه درمان خواهد شد یا همواره باید این قرص ها مصرف شود؟

2- بیماری تنبلی تخمدان بر روی باروری تاثیر منفی ای دارد؟ امکان ناباروری در این حالت چند درصد می باشد؟

3- آیا تنبلی تخمدان مربوط به اختلال در عملکرد غدد مغزی است؟

4- سوال بعدی من راجع به ترمیم هایمن می باشد. آیا تعداد دفعات نزدیکی در انجام این عمل تاثیری دارد ؟ انجام این عمل با لیزر امکان پذیر است یا خیر؟

5- آیا تفاوتی در قرص های ضد بارداری وجود دارد؟

بازهم متشکرم



مریم چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:51 ب.ظ http://hpv

با سلام و تشکر فراوان
دختری 25ساله و مبتلا به hpv هستم.ولی تا به حال زگیلی داخل وازن نداشتم.البته الان نمیتونم پاپ اسمیر انجام بدم
با این وضعیت واکسن بزنم یا نه؟
همه ی hpv ها در آخر سرطانی میشن؟
الان نامزد دارم تو رابطه با اون چیکار کنم که مبتلا نشه؟
امکان نازایی دارم؟
واکسنش کجا تزریق میشه؟
ممنون از لطفتون

ba salam
behtar hast vaccine bezanid fek konam bayad az helal ahmar tahiyeh konid va 3 ta vaccine hodood 500 hezar toman misheh
be pezeshketoon begid ta baratoon noskheh konan

مریم یکشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 06:44 ب.ظ

خانم دکتر دیگه جواب سوالات رو نمیدین؟

سعی میکنم یه وقتی رو برا اینکار خالی کنم .

مریم جمعه 18 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 10:50 ب.ظ

با سلام مجدد.

خانم دکتر، من 27 سالمه و از یک سال و نیم پیش پریودهام تاخیر داشت ( حدود 20 تا 25 روز تاخیر داشت)، سونوگرافی کردم همه چیز طبیعی بود و همچنین آزمایش هورمونی هم دادم که اون هم مشکلی نداشت. 3 ماه قرص یاسمین مصرف کردم و بعدش چند ماهی خوب بود ولی دوباره به روال قبل برگشت. دکتر بهم قرص سیپروترون داد و گفت تنبلی تخمدان است. الان 5 ماهه که مصرف می کنم. می خواستم بدانم که این قرص ها رو باید برای همیشه مصرف کنم و تنبلی تخمدان درمان قطعی ای ندارد؟

سلام
در مورد تنبلی تخمدان درمان معمولا موقتی است و شما مجبورید این داروها را هر وقت پریود منظم ندارید مصرف کنید . بجای این درمانها میتوانید هر ماه که تاخیر پریود داشتید البته اگر مظمئنا باردار نبودید از تزریق یا قرصهای پروژسترون بمدت کوتاه استفاده نمایید تا مجبور نباشید تمام روزهای ماه دارو مصرف کنید .

شهرزاد سه‌شنبه 10 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 04:17 ب.ظ

سلام خانم دکتر
خسته نباشید
من چند وقت پیش دوچرخه سواری میگردم و از دوچرخه افتادم و بعد از چند ساعت در لباس زیرم خون دیدم در حد نه زیاد نه کم.
از اونجا که قبلا واسه معاینه بکارت رفته بودم دکتر میدونستم پرده بکارتم چه شکلیه. وقتی نگاه کردم با آینه دیدم یه گوشه از پرده یه شکاف کوچک داره. الان میخوام بدونم آیا به این معنیه که پرده من پاره شده. یا اینکه واسه ازدواجم خونریزی خواهم داشت یا نه؟

در صورت هر گونه خونریزی باید سریع به پزشک مراجعه کنید و در صورت لزوم گواهی مبنی بر پارگی پرده در اثر اسیب دیدگی دریافت نمایید تا بعد ها زمان ازدواج به مشکل برخورد نکنید.

باران یکشنبه 6 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 06:02 ب.ظ

سلام خانم دکتر
خسته نباشید
من 26 سالمه,از زمان بلوغم موی زائد داشتم
اخیرا هم 3 بار سونو Pelvic دادم کیست نداشتم,سایز تخمدانم و ضخامت رحمم طبیعیه, نتیجه آزمایشم هم اینه
8.5 T4
1.5 T3
2.1 TSH
4.1 LH
5.6 FSH
0.4 Testestron
2.4 DHEAso3
زمانیم که آزمایشو انجام دادم تو فاز اوتئال بودم
به نظرتون علت وجود موهای زائدم چیه؟
سیکلم هم 25 روزهاس
مرسی

با سلام
معمولا این حالتها ارثی هست و مجبورید موهای زائد رو لیزر کنید .

maryam پنج‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:57 ب.ظ

khanum doktor chera javabe mano nadadid bade mahha entezar umadam ta javabe soalam ro bebeinam ama didam javabe hame ro dadid ella man kheyli naraht shodam
bye

مریم جمعه 12 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:21 ق.ظ

سلام
وقت عالی بخیر
من. مریم 24 ساله . یک سال و چند ماهه که ازدواج کردم . بعد از ازدواج چند دوره قرص های ضد بارداری مصرف کردم و مشکلی نداشتم . آخرین تاریخ پریودم 7 سپتامبر 2012 بوده که 3 روز بعد از قطع کردن آخرین بسته ی قرص تری فازیک بوده که مصرف میکردم و اون رو نیمه رها کردم !! شاید مشکل از اینجاست نمی دونم :( تست خون بارداری و ادرار نشون داد که باردار نیستم . پاپ اسمیر انجام شد مشکلی نبود . سونوگرافی واژینال هم انجام دادم 26 اکتبر . جواب رو براتون گذاشتم یه نوع pco هست که نمی دونم چیه و چطور رفع میشه ؟؟؟؟؟
از 6 روز پیش قرص تری فازیک رو شروع کردم که بعد از اتمام دوره انشالا پریودم نرمال بشه . نمیدونم وضعیتم چی هست و الان باید چه کنم ؟؟؟ لطفا راهنماییم کنید خانم دکتر منونم.مریم.

Date of Exam : 26/10/2012
Dr. EILEEN BRIDGES
Gynecological Ultrasonogrphay:
Uterus : normal .
Size : longitudinal 50 mm . Anterio. Posterior 35 mm. transverse 40 mm. volume 36.7 ml.
Right ovary :
Size: 38 mm * 25 mm * 34 mm . Volume : 16.9 ml .
Comments : PCO
Left Overal:
Size: 42 mm * 22 mm * 42 mm . Volume: 20.3 ml
Comments: PCO
Cul de sac / Pouch of Douglas: free fluid visible, largest pool 19 mm * 16 mm.
Method : transvaginal ultrasound.
Ultrasound machine: GE Voluson E8 Expert.
Report Summary :
Overall Impression : Normal Peivic ultrasound.
Sonographer: Glnette Durand, RT
Physicion: Robert Gagnon, MD
Royal Victoria Hospital

مریم یکشنبه 21 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:31 ب.ظ

سلام خانم دکتر
با توجه به اینکه هنوز هم خیلی کم درباره سندروم pco میدونم که بتازگی متوجه شدم دچارشم . البته در کشوری که من زندگی می کنم از نظر سیستم درمانی پزشکی بسیار کند و طاقت فرصاست و ضعیف تر از ایران !!
من در جریان مطالعه مطالب مربوط به pco سوالاتی برام پیش اومده چون گویا باید قرصهای ضدبارداری با دوز پایین مصرف کنم که البته من الان تری فازیک مصرف میکنم.
1- می خواستم بدونم تفاوت دوز پایین و یا بالا در قرص های ضد بارداری موجود در بازار چطوره؟ (دوز کدام بیشتر یا کمتره؟ از کجا متوجه میزان دوز قرصها بشیم؟)
2- این تفاوت در دوز ها چه اثری بر بهبود بیماری pco و اثر ضدبارداری در فرد داره؟ (یعنی دوز بالا برای بیماری من مضره؟ یا دوز بالا اثر ضدبارداریش از دوز یایین بیشتره؟)
3- بهترین و بصرفه ترین قرص ضد بارداری که بنظرشما مناسب من هست چیه؟ ( البته بهتره تو کانادا باشه تا من برای تهیه اش بدردسر نیافتم )
ممنونم. مریم

زهرا سلطان محمدی یکشنبه 12 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:05 ب.ظ

سلام من زهرا هستم 20 سالمه ساکن تهران می خواهم از شما بپرسم یه خواستگار اومده بیست و هشت سالشه او بیماری نقص عضو دارد اسم این بیماری میاستنی یا ضعف عضلانی . من هم یه بیماری خاص دارم من کم شنوا هستم پدر و مادرم فامیلی هستند و پدر و مادر خواستگار فامیلی هستند آیا می توانم ازدواج کنم یا خیر؟ شماره موبایلم : 09190066316

شهرزاد دوشنبه 13 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:02 ب.ظ

سلام خانم دکتر مهربون.
من 28 سالمه و 4 ساله که ازدواج کردم. دوست دارم الان باردار بشم، ولی خیلی نگرانم، از یه طرف فتق معده دارم که خیلی اذیتم میکنه، تخمدان هام هم پلی کیستیکه، تو هر دو سینه ام هم کیست دارم. یه گره تیروئیدی هم تو گلوم دارم. آیا من با این اوصاف می تونم باردار بشم؟ ضمنا همسرم پسر عمه ام است.
ازتون واقعا ممنون میشم اگه راهنمائیم کنید.

sahar چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:57 ب.ظ

salam.khaste nabashin khanum dr.
man alan 10 ruze doreye periodam aghab oftade,kheili negaranam.man yek mahe pish dandunamo jarahi kardam az profen ziad estafade kardam.khunrizie dandunamam shadid bud ke majbur shodam ghorse eneghade khun bokhoram va hamintor vitamin k bezanam.2 tam 6.3.3 zadam,mikhastam bebinam ina daalileshe ya chize dg?
man namzadam hastam,vali nazdikie ziadi ba ham nemikonim.dar hadde kam,yani man hanuz parde daram.vali alan ngaran shodam.

سوگل پنج‌شنبه 7 دی‌ماه سال 1391 ساعت 08:58 ب.ظ

سلام
خسته نباشید
دختری 29 ساله هستم. برای اولین بار پریودم به تاخیر افتاده است. آخرین بار 24 آبان ماه پریود شدم و تا امروز یعنی هفتم دی ماه پریود نشدم. به دکتر مراجعه کردم و سونوگرافی رفتم. در جواب سونوگرافی نوشته بود: رحم با طول 63 م م و ضخامت آندوممتر 7 م م دارای شکل و ابعاد و اکوی نرمال است. تخم دان ها دارای فولیکول های کوچک و افزایش حجم می باشند. امکان pco مطح است در آدنکس ها نکته پاتولوژیک مشاهده نشد. مایع آزاد و کیست مشاهده نشد.
دکتر گفت این یک بیماری مادرزادی است و باعث ناباروری و یا باروری سخت می شود. دو آمپول پروژسترون تجویز کرد تا هم زمان تزریق شود و گفت تا دو هفته دیگر اگر پریود نشدم مراجعه کنم.
می خواستم بدونم چند درصد امکان pco قوی هست؟ و آیا ممکنه من بارور نشم؟ ضمن این که از علایم مربوط به pco رو که نوشته موهای زاید دارن رو ندارم. و پریودم فقط یکی دوبار زودتر از موعد شده و هیچ وقت به تاخیر نیفتاده مگر یکی دو بار اونم در حد یکی دو روز.

مریم جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:29 ق.ظ

با سلام و خسته نباشید. من 18 روز پیش انتقال جنین داشتم و روز 15 آزمایش بتا انجام دادم که مشکوک به بارداری بود . همون روز سنو انجان دادم دکتر گفت ساک بارداری مشاهده میشه . 48 ساعت بعد که آزماشو تکرار کردم جواب منفی بود. حالا چکار کنم. این مدتم هیچگونه لکه بینی یا خونریزیهم نداشتم. با تشکر.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد