بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

أزمایش سنجش انتکریته ىی ان ای اسبرم

 

ازمایش سنجش انتکریته" دی ان ای "  اسبرم SPERM DNA INTEGRITY TESTSM  SDI 


 همانطور که اطلاع دارید در روش ICSI _IVF یک عدد اسبرم در ىاخل هر کدام از تخمکها تزریق میشود تا جنین بدست امده ىر شرایط ازمایشکاه بعد از مدت معین بداخل رحم مادر منتقل شود  

جهت اینکار معمولا سعی میشود اسبرمی که از نظر شکل ظاهری و میزان تحرک از همه بهتر است انتخاب و مورى استفاده قرار کیرد ولی در مشاهدات جدیدی که بعمل امده است دیده میشود طبیعی بودن شکل ظاهری اسبرم الزاما به معنای سالم بودن محتویات کروموزومی ان نیست و لذا امروزه برای انتخاب بهترین اسبرم خصوصا در زوجهایی که قبلا جند بار عمل ای وی اف ناموفق داشته اند میتوان از ازمایش سنجش انتکریته دی ان ای اسبرم استفاده کرد   

غیر طبیعی بودن این ازمایش حتی در کسانی که قبلا با روشهای معمول اسبرم انها طبیعی شمرده میشده است نیز به جشم میخورد و در اراىه راه کار درمانی در این عده از بیماران مفید است

هزینه این تست فعلا حدود 150 دلار می باشد و در زیر کروه خاصی از بیماران میتوان حتی ان را بجای ازمایش معمولی انالیز اسبرم نیز مورد استفاده قرار داد زیرا در جواب ازمایش علاوه بر اینتکریته ىی ان ای به بارامترهای اسبرم نیز اشاره می شود  

  


نظرات 2 + ارسال نظر
منصوره دوشنبه 1 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:53 ب.ظ

سلام خسته نباشید. من تقریبا دو سال پیش یه سقط داشتم و الان هم یک سال و نیمه اقدام می کنم و حامله نشدم چند دوره کلومیفن و یک بار هم hcgمصرف کردم عکس رنگی هم گرفتم و یکی از لوله ها گرفتگی داشته که باز شد و ماه پیش هم فریز کردم و اخرین سونو هم که روز یازده پریودیم بود ابعاد رحم و تخمدانها طبیعی و اندومتر 5mm و تخمدانه حاوی فولیکول های 4-5mm .ایا من پلی کیستیکم و دکتر هم بهم گفته ازمایشاتت مشکلی نداره و همچنین شوهرم و فقط بهم متفورمین داده و دارو دیگه نداده و گفت نیاز نداری حالا نظر شما چیه؟

با متفورمین دوباره روز ۱۲ سونو کنید اگر فولیکولها بزرگتر نبوذ باید کلومیفن هم همراه با متفورمین استفاده کنید

eli شنبه 31 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:49 ب.ظ

سلام خانم دکتر عزیز
من 26 سالمه با قد 173 و وزن 72 کیلو. راستش این ماه می شه 11 ماهه که اقدام به بارداری کردم ولی متاسفانه صورت نگرفته و 4 ماهه پیش دکتر تشخیص پی سی او داد و تقریبا 40 روزه قرص متفورمین 500رو مصرف می کنم همراه با فولی اسید که باید بگم در دو ماهه گذشته پریودم منظم بوده ولی این ماهه تقریبا 4یا5 روز هست که از وقت پریودم گذشته وهنوز پریود نشدم و تست دادم باردار هم نیستم و خیلی دردهای زیر شکم و داخل شکمی دارم که تقریبا مدتی درد دارم و دوباره خوب میشه نمی دونم باید چیکار کنم و متاسفانه خارج از کشور هم اونطور که باید رسیدگی نمی کنند پیشنهاد شما چیه واسه من آیا دارو رو باید ادامه بدم؟ امکان تقویت تخمدان و باروری چقدر می باشد؟
یه دنیا تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد