بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

تماس با من

لطفا سوالات خود را فقط در مورد بیماریها بیان نمایید و از نوشتن در بخش تماس با من خود داری کنید چون فقط بصورت انتخابی قابل پاسخگویی می باشد.  

نظرات و سوالات خود را در قسمت پاسخ به سوالات یا در زیر هر مبحث در قسمت نظرات مطرح نمایید تا در همانجا هم پاسخ داده شود و دیگران نیز بتوانند از این سوالات استفاده کنند .  

بعلت حجم بسیار زیاد سوالات از دوستانی که سوالاتشان حذف میشوند قبلا عذرخواهی میشود . 

با احترام

دکتر پورقربان    

 

تاریخ ارسالیکشنبه 23 اسفند ماه سال 1388 ساعت 18:54
ارسال کنندهافسانه  <
عنوان نامهیایسگی
متن نامه

با عرض سلام و خسته نباشی خدمت شما  من دختری 45 ساله هستم که یایسه شدم و مرتب سورش ادرار  دارم سونوی کلیه دادم مشکلی ندارم خشکی مجرا ادیتم میکنه دکتر زنان برام پماد پرزسترون داده که یک شب در میان استفاده کنم بخاطر سرطان سینه میترسم زیاد ارش  استفاده کنم دکتردیگری برام بتامتارون برام تجویز کرد خواهش میکنم راه جاره ای نشونم بدید خیلی کلافه ام ممنونم 

پاسخ  

بهترین راه همون پماد استروژن هست که دارید مصرف میکنید

 

 

با سلام خدمت شما من دو بار بارداری خارج از رحم داشته ام ایا در اینده میتوانم بارداری سالمی داشته باشم؟ 

پاسخ  

اگر هر دو لوله رحمی اسیب دیده باشند احتمال ان کم است ولی اگر هر دو در یک طرف بوده و سمت مقابل سالم است احتمال ان زیاد است 

چهارشنبه 19 اسفند ماه سال 1388 ساعت 09:22
ارسال کنندهرویا  <
عنوان نامهسنو گرافی از تخمدان
متن نامه

salam mikhastam beporsam ke sonogerafi az tokhmdan va rahem neshoon midahd sex dashtinm? va sex baes mishe ke dar sonogerafi saize tokhmdan avaz she?merc az lotfeton age javab manoo bedin   

 

پاسخ : خیر  

جمعه 21 اسفند ماه سال 1388 ساعت 16:06
ارسال کنندهزهرا  <>
عنوان نامه
متن نامه

سلام  هفته 21 هستم و دهانه سرویکس من 33 است نازایی داشتم و در زایمان اول  در هفته 22 سرکلاژ نمودم البته در بارداری قبلی هفته 20 دهانه سرویکس 24 شده بود حالا سوال این است که در هفته 21 ایا خطری برام هست یا نه . این بار سرکلاز نکردم نزدیکی ندارم و استراحت میکنم .راهنمایی کنید ممنون 

پاسخ  

مشکلی نیست نگران نباشید  

نظرات 201 + ارسال نظر
مریم جمعه 23 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 04:54 ب.ظ

سلام خانم دکتر . می خواستم بدونم از بین قرصهای ضد بارداری غیر از سیپروترون کامپاند کدامیک دارای کمترین عوارض هست . مثلاً باعث عوارضی مانند پف صورت نشه .
مرسی

میتونید از قرص یاسمین یا چسبهای ضد بارداری (اورا) استفاده کنید.

مریم جمعه 23 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:13 ب.ظ

مرسی خانم دکتر عزیز که زود جواب میدین . راستش من به خاطر pco دارم قرص ضدبارداری (سیپروترون کامپامد ) میخورم و این باعث پف صورتم شده . یکبار به پزشکم گفتم قرص یاسمین برام بنویسه ایشون گفتن قرص یاسمینو برای خانمها تجویز می کنیم ( من دخترم ) به خاطر همین ننوشت . پس من که هنوز ازدواج نکردم می تونم قرص یاسمین بخورم ؟دیگه صورتم پف نمی کنه؟

نه عزیزم هیچ ربطی نداره و با یاسمین میزان ادم و پف صورتتون کمتر خواهد شد.

مهرانگیز جمعه 23 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:32 ب.ظ

با سلام مجدد
خانم دکتر گرامی به پاسخ و نظر شما احترام قائلم و خوب البته این حق طبیعی شماست که نسبت به چه موضوعاتی اظهارنظر فرمائید.اما بنده تنها خوستار یک نظر علمی و طبی در قبال پرسشهایم بودم نه چیز دیگر.باز اگر اطلاعاتی ارائه فرمائید یا منبعی معتبر و علمی معرفی فرمائید تا پاسخهایم را بیابم بی نهایت ممنون خواهم شد.
باسپاس.

ساحره یکشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:18 ق.ظ

سلام خانم دکتر من 11 روز پیش هاش سی جی زدم الان ده روزه که ای یو ای کردم امروز بی بی چک گذاشتم و مثبت بود با یه خط خیلی کمرنگ ایا ممکنه به خاطر هاش سی جی باشه

با سلام
احتمال حاملگی زیاد هست در هر حال ازمایش را مجددا تکرار نمایید در صورت حاملگی بعد از چند ساعت تا یک روز نوار پر رنگ تر خواهد شد.

نیلوفر یکشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 01:51 ق.ظ

سلام خانم دکتر من دختری ۱۹ ساله هستم شاید سوالم ربط زیادی به حرفه شما نداشته باشه اما من می خوام سینه هامو سفت کنم دوست ندارم در آینده شل و آویزون بشه به خاطر همین خواستم بدونم قرصی یا ژلی هست که اثر دائمی داشته باشه؟ ممنون میشم اگر اسمش و اثراتش رو بهم بگید

ورزش های مخصوص میتواند تا حدی به این موضوع کمک نماید ولی دارو یا ژلی که اثر قابل توجهی داشته باشد وجود ندارد.

شادی یکشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:16 ب.ظ http://godprize.blogspot.com

با سلام و تشکر از وبلاگ خوب شما

لطفاْ در صورت امکان در مورد ورزش‌های دوران حاملگی و منابع مناسب در این زمینه توضیح دهید. لازم به ذکر است که اغلب مطالب موجود در اینترنت صرفاْ به بیان فواید ورزش می‌پردازند و راهنمای عملی در این مورد بسیار کم است. البته CD های آموزشی در خارج از کشور وجود دارد که امکان تهیه آن در داخل نیست.

حتما . ولی بیشترپیاده روی توصیه میشود.

شیما یکشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 04:59 ب.ظ

سلام ایا بعد از حاملگی اولین پریود اتفاق می افته؟

معمولا شاید با تاخیر صورت بگیرد.

باران یکشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 06:16 ب.ظ

سلام خانم دکتر خسته نباشید. من ۲۲ سالمه و از اینکه مبادا پرده بکارتم آسیب دیده باشه همیشه نگرانم حتی خواب ندارم آخه سال اول دبیرستان از بلندی افتادم و از آن به بعد می ترسم. جرئت دکتر رفتنم ندارم. الان که مضوع ازدواجم پیش اومده خیلی می ترسم. ازتون خواهشی داشتم ممکنه من عکسی بفرستم و شما نظر بدید. می دونم کار درستی نیست ولی مجبورم خواستم اول اجازه بگیرم. تورو خدا زود جوابمو بدید آخه این آخر هفته به خواستگارم باید جواب بدم. یک دنیا ممنون

یه دختر دوشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:50 ق.ظ

سلام خانوم دکتر
خسته نباشین

من تازه رفتم تو 17 سال.

قدم 151 و وزنم 41

چند وقت پیش رفتم متخصص غدد که ببینم می تونه کاری برای بلند شدن قدم بکنه یانه. که نشد.

ولی بهم گفت با این وزن کمی که داری در اینده برای بچه دار شدن مشکل پیدا می کنی

گفت این جوری دیگه نه ازدواج نه بچه دار شدن

می خواستم اگه میشه یه توضیحی بدین که واقعا ربطی داره؟
و واقعا با این وزن مشکل پیدا می کنم؟

معمولا باید به مشخصات نژادی خونواده دقت کنید اگر مادر و خواهر و خاله هاتون با شرایط مشابه براحتی بچه دار شدند اصلا جای نگرانی نیست . در مورد پریودتون هم چیزی ننوشتید که ایا مرتب هست یا نه اگر مرتبا پریود می شوید اصولا نباید از نظر بارداری در اینده نگرانی زیادی داشته باشید . قد ۱۵۱ قد خیلی کمی نیست هر چند در افراد کوتاه قد احتمال زایمان طبیعی کمتر است و بیشتر نوزاد خود را از طریق سزارین بدنیا می اورند.

ساحره سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 01:15 ق.ظ

سلام خانم دکتر من دوباره بی بی چک گذاشتم اول صبح یه خط کمرنگه ولی ظهر پررنگ میشه دوروز امتحان کردم بازم اول صبحیه کمرنگ بود ایا باردارم یا به خاطر هاش سی جی هست چند پست قبلتر براتوئن پیام گذاشته بودم

احتمالا باردار هستید ولی یه ازمایش خون هم بدهید بد نیست

یه دختر سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 02:53 ب.ظ

سلام خانوم دکتر عزیز

مرسی از جوابتون

راستش همه ی این افرادی که شما گفتین هیچ کدوم شرایط مشابهی نداشتن و همشون خانومایی با اندامای متناسب و پر هستند.
فقط من این قدر فسقلی موندم.در واقع من همیشه وزنم ثابت بوده توی ۳-۴سال گذشته و فقط با بزرگ تر شدنم لاغر تر شدم.
توی مدرسه هم از نظر جثه کوچیک ترین بچه ی کلاسم خونوادمم خیلی سر این مساله نگرانمن و هی غر میزنن.

پریودم منظمه فقط سال پیش که رفتم دکتر کم خونی شدیدی داشتم تا جایی که گفت تالاسمی خفیف شده ولی با مصرف دارو تابستون گذشته گفتن تقریبا جبران شده و هنوزم قرصامو مرتب می خورم.

ینی وزن کم چه چیزیش باعث میشه به قول این خانوم نتونم بچه دار بشم؟

البته منظورشون این بود که با این وزن نمیشه.ینی بزرگ بشم با همین وزن.که فکر کنم همین طورم بشه.

ببخشید وقتتون رو گرفتم و ممنونم که به سوالم جواب دادین

خیلی خیلی ممنون

موفق باشید

اصولا حاملگی در خانمهای با وزن کم یا وزن زیاد حاملگی پر خطر تلقی میشود ولی هیچ دلیلی ندارد که افراد لاغر باردار نشوند مگر ایمکه فعالیت تخمدان انها کم باشد و به اصطلاح پریود انها شدیدا نامنظم باشد که این حالت در ورزشکاران حرفه ای و افرادی که مانکن هستند یا باله کار میکنند گاهی دیده میشود .
در کل اگر پریودتان مرتب است اصلا نگران بارداری نباشید

فائزه سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 05:32 ب.ظ

سلام خانوم دکتر خسته نباشید
من هنگام نزدیکی درد شدیدی در تخمدان سمت چپ دارم ضمن اینکه در طول روز پایین شکمم درد میگیره(درد های چند ثانیه ) میتونید بگید مشکل چیه؟ممنون

درد شدید بهنگام نزدیکی اگر با درد پریود همراه باشد میتواند علامتی از بیماری اندومتریوز یا شد
در غیر اینصورت میتواند در اثر چسبندگیهای درون شکم یا کیست تخمدان و یا علل دیگر بروز نماید که بهتر است با پزشک خود در این مورد مشورت نمایید.

مینا سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:39 ب.ظ

سلام خانم دکتر من هفته آینده قراره iuiکنم دکتر به من گفته روزی دو تا آمپول گونال اف بزنم با هم .آیا میشه هر دو تاشو با یک سرنگ تزریق کرد؟

بله حتما
معمولا دو تا پودر رو با یک اب مخلوط و تزریق می کنیم

مینا سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:44 ب.ظ

آیا دارویی برای افزایش اسپرم و افزایش تحرک و مورفولوژی اسپرم وجود داره؟
دکتر به همسر من هیچ دارویی نداده با توجه به اینکه شمارش اسپرم = 50 میلیون

motility:40% ,quick progression:10% , slow progression:25% ,non prog:5%

normal morphology:10%
abnormal: 90%

برای افزایش تعداد از کلومیفن یا تاموکسیفن
و برای افزایش حرکت از پنتوکسی فیلین و انتی اکسیدانت استفاده میشود البته حدود ۱۰٪ تاثیر دارند و تاثیر انها خیلی زیاد نیست.مصرف چای و فهوه قبل از نزدیکی نیز در افزایش تحرک اسپرمها تاثیر خوبی دارد

سودابه امیری از رشت سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:39 ب.ظ

با سلام ببخشید خانم دکتر من به دکتر مراجعه کردم و ایشان برای باز شدن لوله هایم گفت که از طریق دود درخت زرد آلو می تواند چسپندگی لوله هایم را باز کند آیا چنین کاری امکان د ارد

این روشها علمی نیستند و توسط افراد غیر پزشک تجویز میشوند

غزل ابراهیمی سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:52 ب.ظ

سلام خانم دکتر
اگه پرده بکارت بصورت ناقص پاره شده باشد و به مدت طولانی هیچ نزدیکی صورت نگرفته باشد آیا امکان دارد که خود به خود ترمیم صورت گیرد ؟

معمولا خیر

hm411250 چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 01:00 ق.ظ http://www.411250.parsiblog.com

سللم خانم دکتر شما جواب منو ندادین اصلا من گفتم نیاز به کمک دارم شما این صدا را نشنیده گرفته اید و چه غقسم زیبایی هنگام شروع به کار گفته ای که به آن پایبند نیستید . . .
اگه خواستید جواب بدید به وبلاگ من بیاید ودر قسمت نظرات به صورت خوصیص یه پیام بگذارید
تشکر از لطفتون

سوالات فقط بصورت انتخابی پاسخ داده میشوند و اگر مشکل دارید بهتر است حضورا با پزشک خود مشورت نمایید.

مریم چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:29 ب.ظ

سلام خانم دکتر نازنین. یه سوال دارم اگه لطف کنید و پاسخ بدید
من به علت پرمویی مدت 5 ماه قرص سیپروترون کامپاند خوردم ولی الان موهای زاید صورتم کاهش چندانی نداشته .تو این مدت به علت افت قند خون قرص گلوکوفاژ مصرف نکردم. سوالم اینه آیا قرص گلوکوفاژ در کاهش موهای زاید مفید هست ؟

مهسا پنج‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 02:46 ق.ظ

با سلام ببخشید ایا با زدنه شیاف پرزسترون 400 در صورت بارداری لکه بینی یا خونریزیه لانه گزینی انجام نمیشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من بتام مشکوک بود امروز خونریزی کمی داشتم ولی دل درد دارم ایا پرزسترون رو قطع کنم ؟ در ضمن با داروی مریونال و کلومیفن اقدام کرد

قعلا قطع نکنید ۴۸ ساعت بعد ازمایش را تکرار کنید اگر منفی بود قطع کنید در غیر اینصورت باید تا ۱۲ هفتگی ادامه دهید.

ابراهیمی پنج‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:59 ب.ظ

خسته نباشید خانم دکتر
من شنیده ام ترمیم بعد از مدتی باعث باز شدن دوباره می شود . این گفته از نظر پزشکس صحت دارد ؟

تانیا پنج‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 04:20 ب.ظ

سلام خانم دکتر من چهار بار سقط مکرر داشتم در ماه دوم که قلب جنین تشکیل نشد همه ازمایشات رو دادم و نشون داد ازمایشcd56,cd8 دو تا بالا و پایین هستن ایا باید در دوران بارداری دارو مصرف کنم برای این مشکل و معمولا چه داروهایی هست درضمن شوهرم اسپرمش کم حرکت و ضعیفه که گفتن شاید دلیله سقط این باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ممنون

بهتر است ازمایش کاریوتیپ نیز انجام دهید ( زن و شوهر
) تا اگر اختلال کروموزومی وجود داشته باشد مشخص شود.
در مورد ازمایشاتی که ذکر نمودید معمولا از قبل از بارداری تا ماه پنجم بهتر است تحت نظر پزشک معالجتان کورتون مصرف نمایید و گاها از تزریق ایمنوگلوبین داخل وریدی هر ماه یکبار در طول مدت بارداری نیز استفاده میشود که البته همه این روشها در حد ازمایشی است و تاثیر ۱۰۰ درصد انها هنوز مشخص نشده است.
حرکت اسپرم فقط در صورتی که مربوط به اختلال کروموزومی اسپرم باشد میتواند در سقط مکرر نقش داشته باشد در غیر اینصورت حتی اسپرمهای کاملا بی حرکت نیز میتوانند در روش لقاح ازمایشگاهی برای تولید جنین بکار روند.

رز پنج‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 04:27 ب.ظ

خانم دکتر من ازمایش دادم عدد بتا دوروز قبل 50 بود حالا شده 130 ولی دل درد و خونریزی دارم شیافم مصرف میکنم یعنی داره سقط میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ امروز روز 15 بعد از ای یو ای

مهتا پنج‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:41 ب.ظ

سلام خانوم دکتر خسته نباشید
اگه براتون مقدوره یه آقای دکتر برای آقایان بهم معرفی کنین، اگه حوالی هفت حوض ، رسالت یا سهروردی باشه که دیگه خیلی ممنون میشم
ممنون از لطفتون و زحمتی که میکشید.

سهروردی شمالی - خ نقدی
استاد دکتر ایتی

شبنم جمعه 30 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 01:54 ب.ظ

سلام
خیلی خوشحال میشم اگه به سوالم جواب بدین

من بعضی وقتا ترشحات خون آلود دارم و درضمن ۳-۴ بارم خونریزی البته به حالت لکه بینی داشتم ینی مقدارش کم بود

به نظرتون چیز مهمیه؟؟

راستی حدود ۱۸ سالمه

میسی خانوم دکتر جونم

بای

نه عزیز معمولا مشکل خاصی نیست ولی بهتر است برای کنترل وضعیت رحم و تخمدان یک کنترل سونوگرافی هم انجام دهید.

ترانه جمعه 30 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 06:42 ب.ظ

ببخشید دردهای پریودی در ماه اول بارداری طبیعییه برای من هر نیم ساعت یک بار و شدید هست؟

این انقباضات دردهای پریود نامیده نمیشوند و در صورتیکه در زمان بارداری خانمهای باردار درد شکم و لگن داشته باشند باید حتما با پزشک معالج خود مشاوره نمایند

مرضیه منیری شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:49 ق.ظ http://http:/

سلام خانوم دکتر.
پس از گذشت 5 روز از زمان پریودم مجددا سینه هایم درد میگیرد ( این اولین بار است که این اتفاق میافتد. علت چیست؟
با تشکر

درد سینه برای اولین بار یافته ای غیر اختصاصی است و جای نگرانی نیست اگر طول کشید باید از نظر وجود کیست یا توده در پستان بررسی شود

هاشم شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 03:40 ب.ظ

سلام خانم دکتر من جوانی۱۷ ساله هستم پسر سینه هایم خیلی بزرگ چکار کنم که اینها کوچک بشوند به چه دکتری مراجعه کنم لطفا جواب مرا بدید

به جراح پلاستیک مراجعه نمایید

ندا یکشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 10:20 ق.ظ

با سلام خدمت شما
من ازمایش قند خون که باید در ماه 7 بارداری انجامبشه دادم .در ازمایشگاه فقط یک بار از من خون گرفته شد .که نتیجه اش بعد از 1 ساعت خوردن شربت گلوکز 142بود .اما از سایر خانم های باردار که پرسیدم متوجه شدم که از انها 4 مرتبه خون گرفته شده در ساعات مختلف.حالا با توجه به این مسئله ایا من باید مصرف شیرینی رو قطع کنم یا اینکه ازمایشم صحیح انجام نشده؟

دو جور ازمایش قند خون داریم
۱- تست اسکرینینگ دیابت حاملگی بعد از خوردن ۵۰ گرم گلوکز که ج.اب ان باید زیر ۴۰ باشد
۲- تست تحمل گلوکز در زنان حامله
که ابتدا ناشتا و سپس ۱-۲ ساعت بعد ازمایش انجام میشود
در مورد شما چون جواب ازمایش حداکثر طبیعی است باید رژیم داشته باشید و در صورت لزوم با پزشک خود مشورت کنید

مصطفی قلی زاده دوشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 02:14 ب.ظ

با سلام
توضیحی در باره چگونگی برداشتن پرده بکارت بطوریکه به زن اسیبی وارد نشود و نیز چطوربرای بار اول با زن باکره نزدیکی کنم تا باعث درد و عدم لذت و رضایت او نشوم

مریم دوشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 02:31 ب.ظ

سلام من در تاریخ 4/11 پریود شدم و این ماه ای یو ای کردم در روز 11 پریود ایا تاریخ پریودم باتوجه به اینکه پریودهایم 30 روزست همون 4/12 هست یا زودتره

تاریخ پریود ۱۴ روز بعد از ای یو ای خواهد بود

سیمین دوشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 03:09 ب.ظ

با سلام
دختری 17 ساله و مجرد هستم .تا بحال بطور مرتب پریود میشدم و همه چیز به صورت عادی بوده و لی این ماه پریود نشدم .به دکتر که مراجعه کردم گفت چون مجردی تا 4 ماه هم اشکال ندارد و برای اطمینان خاطر خودم سونوگرافی نوشت و ان هم هیچ مشکلی نداشت حال میخاهم نظر شما را بدانم و علت را جویا شوم

مریم دوشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 04:54 ب.ظ

سلام خانم دکتر عزیز . خسته نباشید . مادر 50 ساله ای دارم که یکساله عادت ماهیانه اش قطع شده ودر این مدت دردهای مختلفی دارد . زانوهاش و پاهاش درد می کنه و فک صورتش آرتروز شده و هم چنین سینه هایش هم درد دارد . آیا این دردها طبیعی ست ؟ باید به چه متخصصی مراجعه کنیم ؟ آیا درد سینه هاش خطرناکه ممکنه خدایی نکرده سرطان باشه ؟

با سلام به پزشک زنان مراجعه نمایید

نازی چهارشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 01:30 ب.ظ

سلام من هفته 5 بارداری هستم دل درد شبیه پریود و دلپیچه دارم که همش باید برم دستشویی رفتم دکتر پرزسترونمو اضافه کرد دلیه این دل دردا چی میتونه باشه

این سایت جهت مطالعه شما و اطلاع رسانی راه اندازی شده و در مورد مشکلات خود حتما با پزشک معاتجتان مشورت نمایید

مهسا چهارشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:29 ب.ظ

سلام امپول معادل شیاف پرزستروون 400 چه امپولی هست وایا این شیاف عوارضش دل پیچه در ماه اول بارداری هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟

روزانه ۵۰ میگرم امپول کافی هست

منصوره جمعه 7 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 08:46 ق.ظ

با سلام من پارسال اسفند ماه یک سقط داشتم به علت برداشتن وسیله سنگین و از خرداد اقدام به بارداری کردم که بی نتیجه بوده و یه مدت متفورمین و دو ماه هم کلومیفن خوردم که اثر نداشته وقبلا یه سیکل ۳۵ روزه داشتم (مرتب)و الان ۳۱ روزه شده(مرتب) ایا ممکن است در اثر کورتاژ مشکلی پیش امده باشد/ در ضمن ترشح هم این ماه زیاد دارم بطوریکه بعد نزدیکی روی الت شوهرم مایع سفیدی قرار داره. ایا نیاز به عکس رنگی یا لاپراسکوپی هست؟ ممنون از پاسخگویتان.

سارااااا یکشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:24 ق.ظ

سلام من در هفته 5 بارداری هستم و از روشهای کمک باروری استفاده کردم دیروز سونو دادم و ساک حاملگی و جنین رویت شد ولی وجود 7 سی سی مایع نیز در حفره لگن بود که دکتر گفت احتمال حاملگی خارج رحمی هست بتا تیتراز دادم عددش 6000 بود که در رنج ازمایشگاه نوشته بود هفته 5 250 الی 11200 لکه بینی ندارم ولی درد شبیه پریود و دلپیچه دارم دوتا هم کیست داشتم که تو سونو یکیشو نشون داد با توجه به این علایم چند درصد احتمال حاملگی خارج رحم هست واینکه اگر اینگونه باشد اون ساکی که داخل رحم هست هم از دست میره یا میشه نگهش داشت لطفا راهنمایی کنید /////////

ساراااا پنج‌شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 01:26 ب.ظ

خانم دکتر منتظر راهنماییتون هستم

سارااا پنج‌شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 03:52 ب.ظ

خانم دکتر من سونو گرافی داپلر هم رفتم که نوشته بود ساک حاملگی 5 هفته و 4 روز دیده شد وعلائم ای پی مشهود نبود ایا همین کافیه برای رد حاملگی خارج رحمی و بتا 6000 برای هفته 5 بالا نیست

نه نگران نباشید همین خوبه
گاهی بتا بالاست و بعدا می فهمیم که حاملگی دو قلو بوده.

لاله پنج‌شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 04:36 ب.ظ

با سلام میخواستم ببینم سونوگرافی سینه دقیقتر است یا ماموگرافی ؟ من یکی از سینه هام خیلی درد میکنه سونوگرافی کردم هیچ کیستی نبود دکتر سونوگراف گفت که غده های سرطانی در سونو مشخص نیست آیا درسته؟من 30 سالمه ماموگرافی میتوتنم بدم ؟ با تشکر

سمیه پنج‌شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 04:38 ب.ظ

من ماه پیش 1 پریود شدم این ماه تا 7 منتظر شدم پریود نشدم تست حاملگی دادم در سونوگرافی جنین 5 هفته مشخص شد ایا امکان دارد ماه قبل پرید بودم و حامله هم بودم؟

مریم شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 09:04 ب.ظ

سلام و خسته نباشید
ایا امکان جراحی زیبایی در ناحیه لبه وجود دارد بطوریکه ظاهرا مشخص نباشد. شما این کار را انجام می دهید.لطفا اگه مشکلی هست برام میل بزنید.
خواهش میکنم کمکم کنید.

مریم یکشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 10:45 ب.ظ

سلام ایا مصرف هپارین برای سقط مکرری که معلوم شده از اختلال زنتیکی هست لازمه من مشکلم اختلال کروموزومی هست ولی ازمایش سی دی هام هم یه کمی بالا و پایینه ایا نیازی به مصرف هپارین هست/؟؟؟؟؟؟؟/

کلا بهتره همه چیز و رو با هم مصرف کنید تا اگر این بار مشکلی ژنتیکی وجود نداشت سایر علل احتمالی دیگر باعث سقط نشود.

مریم دوشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 10:18 ب.ظ http://http:/

سلام وخسته نباشید
من راجع به جراحی پلاستیک سوال پرسیده بودم و خیلی منتظر جوابتون هستم لطفا راهنماییم کنید.
ممنونم

با سلام
متاسفانه سوالاتی را که در صندوق ارسال میکنید در سایت نشان داده نمی شود
چندین بار تاکید کردم که سولات خود را جتما در همین جا بنوسید
در مورد جراحی پلاستیک برای تعیین وقت ایمیل بزنید

ساحل سه‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 02:36 ق.ظ

سلام خانم دکترمیخواستم بدونم عمل دوختن دهانه رحم مهارت خاصی میخواد یا مثل کوتاز همه متخصصین زنان میتونن انجام بدن؟؟؟؟؟؟؟؟/

اصولا همه متتخصصین انجام میدن جای نگرانی نیست.

مریم سه‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 07:11 ب.ظ

سلام و خسته نباشید
میخواستم ازتون خواهش کنم اجازه بدید بهتون ایمیل بزنم و یا جواب سوالم رو بدید و یا منو به یکی از همکاراتون ارجاع بدید(سوال من شنبه 15 اسفند مطرح شده)
ممنونم

باید معاینه بشید
حتما دهانه رحم تون زخم داره و بهتره درمان بشه
به یک متخصص زنان مراجعه کنید

memol چهارشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 10:40 ق.ظ

سلام خانم دکتر مهربون

من 30 سالمه 2 ساله ازدواج کردم تا حالا هم جلوگیری طبیعی داشتیم اگه بخواهم سال دیگه حامله بشم قبلش باید پیش یه متخصص برم ؟ یا بعد از حامله شدن باید مراجعه کنم؟ آیا آزمایش خاصی باید انجام بدم؟ اگه از قبل باید مراجعه کنم از چند ماه قبل از اقدام باید باشه؟

سلام
سه ماه قبل مراجعه کنید تا کلا چکاپ بشید .

ترانه چهارشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 01:56 ب.ظ

ایا اسپرین80 هم همون کاره هپارین و انجام میده و موثر هست در جلوگیری از سقط

با سلام
بله . البته تاثیر هیچکدام از دارو ها صد در صد نیست ولی همگی کمک کننده هستند.البته با نظر پزشک معالج.

س چهارشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 04:53 ب.ظ

سلام خانم دکتر . امیدوارم خوب و خوش باشید .

۲۷ سالمه . نزدیک به دو هفته است که یک نقطه در سینه ی سمت راستم درد می کنه . خودم که خود آزمایی انجام می دم متوجه هیچ توده ای نمی شم . درد به خصوص در نقطه ای نزدیک به جناق سینه متمرکز است که زیرش البته کاملا دنده هامو احساس می کنم . اغلب اوقات دردش به صورت سوزن زدنه و گاهی هم وقتی همون نقطه رو فشار می دم درد بیشتری می گیره . این درد درست بعد از آخرین پریودم شروع شده . البته باید بگم که دردش همیشگی نیست و بعضی روزها حسش می کنم . و گاهی هم تا ناحیه ی زیر بغل و دست راستم رو هم درگیر می کنه . خیلی نگرانم . لطفا بهم بگید باید چی کار کنم .

ممنون از لطفت و محبتتون .

سلام
این دردها بیشتر به دردهای اسکلتی مربوط میشوند وبهتر است مراجعه پزشکی داشته باشید.

لاله چهارشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 06:22 ب.ظ


من منتظر جوابتون هستم
با سلام میخواستم ببینم سونوگرافی سینه دقیقتر است یا ماموگرافی ؟ من نوک یکی از سینه هام خیلی درد میکنه درد ب تمام سینه میکشه و گاهی تا زیر بغل هم میره سونوگرافی کردم هیچ کیستی نبود دکتر سونوگراف گفت که غده های سرطانی در سونو مشخص نیست آیا درسته؟من 30 سالمه ماموگرافی میتوتنم بدم ؟ با تشکر

زیر ۳۰ سال سونوگرافی بهتر هست.

مریم پنج‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 09:09 ب.ظ

سلام وخسته نباشید
از راهنماییتون ممنونم انشا... بعد از عید برای معاینه میام خدمتتون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد