بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

پرسش و پاسخ

مراجعین  و دوستان گرامی 

ظاهرا امکان پاسخ دهی به سوالاتی که به صندوق پستی ارسال می شوند وجود ندارد 

 لطفا سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید 

متشکرم 

در ضمن سعی میکنم سوالات موجود در صندوق پستی رو هم با اجازه دوستان به این بخش منتقل کنم    


 ادامه مطلب.....

تاریخ ارسالیکشنبه 6 دی ماه سال 1388 ساعت 12:30
ارسال کنندهنازنین  
عنوان نامه
متن نامه

سلام خانم دکتر من چند وقته همش لکه بینی دارم یه موضوعی که هست اینه که این لکه ها از قسمت جلوی مقعدم هست در صورتی که خون عادت ماهانه از وسط هست و رنگ لکه ها تیره هستش مشکل چیه؟ 

 

ج : ممکن است این لکه ها در اثر هموروئید(بواسیر) بوده باشد . بهتر است معاینه شوید.


تاریخ ارسالشنبه 5 دی ماه سال 1388 ساعت 22:47
ارسال کننده
عنوان نامهسوال در مودر بیماری مقاربتی
متن نامه

سلام خانم دکتر.
من از همسر سابقم بیماری تبخال ناحیه تناسلی گرفته بودم که  مشکلم بعد از مصرف دارو بهبود پیدا کرد اما دکتر به من گفت که این بیماری تا آخر عمر در بدن من میماند و امکان دارد در صورت ازدواج مجدد،به همسرم منتقل کنم و حتی در صورت حامله شدن به جنین منتقل شود،آیا این موضوع صحت دارد؟ و راه حل اساسی برای از بین بردن همیشگی این بیماری نیست؟ در ضمن من ماهی یکبار در ناحیه واژن جوش ریزی را رویت میکنم که همراه با خارش است و بعد از 4،5 روز خود به خود ناپدید میشود.آیا این جوش علایمی از همان بیماری است؟ بعلاوه میخواستم میزان خطرناک بودن این بیماری را بدانم.
با تشکر. سارا.ق 

ج : این بیماری خطر خاصی ندارد و بیشتر دردها و علائم ان موجب اذیت و ازار بیماران می شود. فقط در صورتیکه در هنگام زایمان ضایعات فعال وجود داشته باشد میتواند به نوزادمنتقل شود و بهتر است در اینصورت زایمان از طریق سزارین انجام گیرد. 

در غیر اینصورت نگران نباشید . علائم ان در اقایان نیز شبیه همان علائم در شماست و ابتلا بار اول ممعمولا با درد و ضایعات بیشتری همراه است . جهت درمان موقت میتوانید از داروهای مربوطه ضد ویروس استفاده نمایید.


تاریخ ارسالشنبه 5 دی ماه سال 1388 ساعت 11:04
ارسال کنندهمرجان  
عنوان نامهاحتمال بارداری
متن نامهسلام خانم دکتر



اگر مقاربت، بدون دخول، و در حد ریختن اسپرم، بین پاها، در نواحی بیرونی آلت تناسلی و روی لباس زیر باشد و پنج روز بعد از این شرایط هم پریود اتفاق افتاده باشد آیا باز هم امکان بارداری وجود دارد؟ اگر با این شرایط شخص مشکوک به حاملگی است آیا راهی برای جلوگیری از آن و یا ضعیف کردن احتمال آن وجود دارد؟

با تشکر
ج : احتمال بارداری در این شرایط وجود ندارد.

نظرات 77 + ارسال نظر
مینا دوشنبه 7 دی‌ماه سال 1388 ساعت 05:33 ب.ظ

سلام خانم دکتر
قبل از هر چیز از زحماتی که می کشید و وقتی که برای این وبلاگ صرف می کنید ممنونم.
من 22 ساله و مجرد هستم و تا به حال عادت ماهانه م نسبتاً منظم بوده. در حالت عادی باید بین دهم تا دوازدهم آذرماه پریود می شدم ولی این اتفاق نیفتاد.( از 2 هفته قبل از این تاریخ مصرف قرص فیفول و مولتی ویتامین رو شروع کرده بودم که البته نمی دونم مرتبط هست به این موضوع یا نه)

به هر حال از همون 10 آذر ترشحات شفاف و بی رنگ و بو رو داشتم که معمولاً قبل از پریودی برام اتفاق می افته یکی دو بار هم دردهای شبیه به قاعدگی داشتم اما خونریزی اتفاق نیفتاد.
با توجه به اینکه ایام دهه محرم می خواستم مسجد برم با مشورت دکتر از روز 26 آذر مصرف قرص مارولون (marvelon) رو شروع کردم. روز اول 2 قرص و روزهای بعد یکی.
به مدت 10 روز قرص خوردم، روز دهم به اندازه ی یه لکه نسبتاً بزرگ خون ریزی داشتم. با توجه به اینکه دهه محرم در حال تموم شدن بود خوردن قرص رو قطع کردم. الان دو روزه که لکه بینی دارم به مقدار کم ( خیلی کمتر از لکه ی روز اول). و تعدادش هم در طول روز یکی دوبار بیشتر نیست.

این موضوع خیلی عصبیم کرده چون نمی دونم بالاخره پریود هستم یا نه؟
آیا راهی برای قطع شدن لکه بینی و تبدیل خونریزی به حالت عادت ماهانه وجود داره؟
ممنون از توجهتون

یه مدت که صبر کنید پریود میشوید نگران نباشید

النور سه‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:38 ق.ظ

سلام خانوم دکتر.قبلا هم پیغام گذاشتم ولی جواب ندادین.
۲۶سالمه و۲سال عقد کردم.۲ماه اصلا نزدیکی نداشتیم.بعد از چند ساعت خارش شدید تو الت تنالسیم سمت چپ دهانه وسمت چپ فرجم به شدت ورم میکنه.تورو خدا بگین مشکلم چیه؟مریضی خاصی دارم؟چرا اینجوری میشه؟

سلام
باید معاینه بشید تا مشخص شود توده خاصی وجود دارد یا خیر.

مهسا چهارشنبه 9 دی‌ماه سال 1388 ساعت 08:11 ق.ظ

سلام
خانم دکتر من قبلاً هم سوال داشتم ولی جواب ندادین ولی اشکال نداره خواهشاً این سوال را جواب بدید من یک سال است که برای بچه دار شدن اقدام می کنم ولی تو این یک سال هم شوهرم واریکوسل داشت الان 5 ماه که عمل کرده و آزمایشش خوب شده خود من هم پرکاری تیروئید داشتم که دکتر گفت 90 درصد خوب شده الان این ماه که اقدام کردین من 18 روزه پریود شدم ولی همیشه پریودهای من 28 روزه بود و منظم لطفاً راهنمایی کنید ضمناً اگر مشکلی نسیت لطفاً دلایل نتیجه نگرفتن ما را هم بگید ببخشید طولانی شد مرسی

مهیا جان با سلام
بهتر است مجددا یک سونوگرافی در روز ۱۲ پریود بدهید تا وضعیت تخمدان و ضخامت لایه جدار داخل رحم (اندومتر) بررسی شود .
و علت نامرتب شدن پریود نیز مشخپ گردد. شاید در این مدت کیست یا مشکل دیگری نیز اضافه شده باشد . که انشالله مشکلی نیست .

نسترن چهارشنبه 9 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:12 ب.ظ

سلام خانم دکتر لطفا اگه ممکنه با توجه به سونوی زیر منو راهنمایی کنید

ابعاد رحم 49*64*98 میلیمتر قدری بزرگتر از عادی است و کانونهای هیپواکو بطور پراکنده در رحم مشاهده شد که مربوط به تغییرات آدنومیوزیس یا میوماتوز میتواند باشد.اکوی اندومتر ظریف و یکنواخت و ضخامت آن 4 میلیمتر است. در رحم رزیدو یا مایع مشاهده نشد.اوواری دوطرف با اندازه و طرح اکوی نرمال مشاهده شدند.

در ضمن دکتر برام داروهای زیر رو نوشته چون مدتی هست خونریزی دارم و هر دارویی رو برام تجویز کردن میخوام حساب شده دارو مصرف کنم با تشکر
اسید فولیک 30تا
متفورمین 50تا
مدروکسی پروژسترون 500 3تا

با سلام
در مورد علت خونریزی باید سن خودتون و تمایل به بارداری خود را ذکر کنید
اگر میخواهید بچه دار شوید شاید حاملگی خود موجب درمان این حالت شود در غیر اینصورت ای یو دی های پروژسترونی نیز در کنترل خونریزی مفید هستند .
در کل بهترین نظر با پزشک معالجتان خواهد بود که شما را از نزدیک معاینه کرده اند .

نیلو جمعه 11 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:09 ق.ظ

سلام خانوم دکتر میشه سریع ترین راه و عوامل موثر در بارداری رو بگید و اینکه نزدیکی چگونه صورت بگیره تا اسپرم مستقیما طرف رحم بره ممنونم از زحماتتون

مهمترین عامل نزدیکی در زمان ازاد شدن تخمک یعنی حدود نیمه سیکل ماهیانه می باشد . سایر موارد تاثیر زیادی ندارند.

مریم جمعه 11 دی‌ماه سال 1388 ساعت 03:56 ب.ظ

سلام خانم دکتر . خسته نباشین
من یه دختر 19 سالم . چند سوال در مورد پرده بکارت ازتون دارم لطفاً راهنمایی کنید
من یکبار در دستشویی هنگام شستشو دستم به دهانه واژنم برخورد کرد آیا ممکنه پرده بکارت من دچار آسیب شده باشه ؟
آیا نشستن در کف حمام به طوریکه به دهانه واژن فشار بیاد باعث آسیب به پرده می شود ؟
یکبار در حمام موقعی که می خواستم بشینم زمین تعادلمو از دست دادم و دهانه واژن من با زمین برخورد کرد آیا بکارت من دچار آسیب شده ؟
آیا پزشک متخصص زنان آسیب وارده به بکارت را می تواند بفهمد که بر اثر س ک س بوده یا بر اثر حادثه ؟
خواهش می کنم راهنمایی کنید من جرات رفتن به پزشک ندارم

با سلام
معمولا اتفاق خاصی نمی افتد ولی اگر شک دارید بهتر است معاینه شوید . تا حدود زیادی هم علت صدمات وارده قابل تشخیص می باشد

لیلا شنبه 12 دی‌ماه سال 1388 ساعت 08:49 ق.ظ

سلام خاتم دکتر
دختری هستم ۲۷ ساله و مجرد. پریودم منظمه ولی مشکلم ترشحات زیاده مخصوصا چند روز قبل از پریود و چند روز بعد از پریود. خیلی ترشح دارم ولی بیرنگ و بی بو است. بنظر شما چیکار کنم؟
ممنون از توجهتون

معمولا کار خاصی نمی شود انجام داد

منصوره شنبه 12 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:24 ق.ظ

سلام می خواستم بدونم کورتاژ باعث بسته شده لوله ها رحمی میشه و امکان اینکه دوباره باردار نشیم هست؟

احتمالش خیلی کم هست

لیدا شنبه 12 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:45 ق.ظ

سلام اگر کسی چسبندگی رحم داشته باشد درد در کدام ناحیه ؟ و معولا چه هنگامی از پریود است؟

این نوع دردها غیر اختصاصی هستند و فرمول خاصی ندارند

rosalinda شنبه 12 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:49 ب.ظ

با سلام خدمت خانم دکتر
یه سوال از حضورتون دارم من این ماه پریود شدم بعد از پریودم درد و تیر کشیدن زیر شکم سمت راست و چپ دارم در ضمن ماههای پیش تا حالا اینجوری نشده بودم در ضمن سپتوم هم دارم ممکنه مربوط به سپتوم باشه ممنون میشم راهنماییم کنید در اخر پریود این ماهم نسبت به ماههای قبل خونریزی کمی داشتم

معمولا مربوط به سپتوم نیست ولی گاهی مربوط به اندومتریوز میتواند باشد
در هر حال اگر در سیکل های بعدی تکرار نشد جای نگرانی نیست.

مریم شنبه 12 دی‌ماه سال 1388 ساعت 07:42 ب.ظ

سلام خسته نباشید. من 28 سالمه. یکی از لبهای کوچکم خیلی بزرگتر از دیگریه و این موضوع خیلی منو رنج میده چون از لحاظ ظاهری زیبا نیست. میخواستم بدونم ایا امکان کوچک کردنش با جراحی وجود داره و ایا این عمل نیاز به بیهوشی داره یا نه. خواهش میکنم به سوال من جواب بدین/ ازتون مچکرم

لیلا شنبه 12 دی‌ماه سال 1388 ساعت 08:46 ب.ظ

با سلام نمیدونم سوالمو کجا مطرح کنم..اینجا مطرح میکنم تو رو خدا کمکم کنید.

من فک کنم رحمم ضربه دیده دکتر محترم: من همه ی پریودام درست حالا یه ۳-۴ روزی اینور اونور..اما هر وقت پریود میشم خیلی درد احساس میکنم تا ۳-۴ روز..میخواستم بدونم که آیا رحمم قابل ترمیمه؟چون من از ۱۲ سالگی یه بار سقوط داشتم از پشت بام.. در ضمن آیا میتوتم باردار بشم؟

با سلام
نگران نباشید میتوانید باردار شوید و این دردها باید بررسی و درمان شوند.

ساحل یکشنبه 13 دی‌ماه سال 1388 ساعت 03:59 ب.ظ

سلام خانم دکتر ممنون از وبلاگتون میخواستم بدونم ایا فقط با دونستن گروه خونی میشه حدس زد که بچه از پدرش هست یا نه یعنی منظورم اینه که اگر کروه خونی زنAمثبت باشه و مرد Bمثبت ایا قانون خاصی داره که بچشون باید Oباشه یا B....... باشه یا فقط ازمایش زنتیک باید بدن خیلی ممنون میشم جوابمو بدین خیلی برام مهمه منتظر جوابتون هستم لطفا کمکم کنید

در اینصورت که اصلا نمیشه تشخیص داد و باید ازمایش اچ ال ای داده شود.

ه الف دوشنبه 14 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:38 ب.ظ

عرض ادب و احترام خدمت خانم دکتر پورقربان:
خانمی هستم 39 ساله و مجرد ، مدت 3 یا 4 سال است که دوره پریود من نامنظم شده ، در ابتدا این بی نظمی طوری بود که ماهی 2 بار پریود میشدم البته فقط ازاین 2بار یکبار پریود کامل بود یعنی 5 روز تمام ، ولی دفعه دوم دو سه روز بیشتر نمی شد. به مرور به حالت هر 35 تا 40 روز تغییر پیدا کرد و الان دیگه هر 40 روز پریود میشم ولی با خونریزی خیلی خیلی مختصر و کم که برام نگران کننده شده و در روحیه من اثر بدی بجای گذاشته. لازم به توضیح است که در این مدت به چندتاپزشک متخصص زنان مراجعه کردم ولی نتیجه نگرفتم البته 2 تا از پزشکان بعداز انجام یکسری آزمایشات گفتند مشکل خاصی نیست ولی پزشک سومی که مراجعه کردم بعداز معاینات و آزمایشان و سونوگرافی های مکرر گفتند دچارتنبلی تخمدان هستم و تقریبا 4 ماهی تحت نظر ایشان دارو مصرف کردم ولی همچنان بی نتیجه ، خواهش می کنم مرا راهنمایی کنید که چه باید بکنم بلحاظ روحی خیلی آشفته و ناراحت هستم با این شرایط احساس میکنم درآینده اگر زمانی بخواهم باردار شوم با این وضعیت نتوانم بارداری داشته باشم. همچنان منتظر پاسخ و راهنمایی شما پزشک عزیز هستم . متشکرم

با سلام
بهتر است ازمایش خون ( AMH) بدهید و جواب ان را برایم ارسال کنید تا بیشتر بتوانم راهنماییتان بکنم .

ناهید دوشنبه 14 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:13 ب.ظ

سلام
ببخشید میخواستم بدونم بعد از چند روز از خوردن کلومفین تخمک گزاری صورت میگیرد؟

اگر بخواهید دقیق بدونید باید روز ۱۲ پریود سونوگرافی کنید و با توجه به نتیجه سونوگرافی و تزریق امپول در صورت لزوم زمان دقیق تخمک گذاری را مشخص نمایید.

سارا سه‌شنبه 15 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:37 ق.ظ

سلام خانم دکتر
میخوام بدونم اگه ۵ روز از نزدیکی گذشته باشه و بخام ازمایش بدم جوابش قطعیه؟
و نزدیکی من روز نهم بعد از شروع دوره ۲۸ روزم بود. آیا احتمال بارداری هست؟
فقط یک بار و در همون شب نزدیکی داشتم.

ممکن هست به این زودی معلوم نشود

سارا چهارشنبه 16 دی‌ماه سال 1388 ساعت 08:36 ق.ظ

سلام خانم دکتر من برای بار سوم iui کردم البته در بار دوم جنین تشکیل نشد و آزمایشاتم هم دوبار مشکوک بود و دفعه سوم به 120 رسید بعد حدودا 10 روز که نهایتا سقط شد.من در26آذر عمل کردم و 10 دی آزمایش دادم با عدد34 مثبت شد و شنبه 12 دی تکرار شد با عدد 139 آیا این رشد طبیعی است یا مانند دفعه پیش مشکل دارد . از راهنمایی های شما متشکرم

این بسیار خوبه و ایشالله که مشکلی پیش نمی اید.

لیلا چهارشنبه 16 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:22 ب.ظ

سلام خانم دکتر جان.. مرسی ار پاسختون ..الان فقط سوالم اینه که آیا اگه رحم پارگی داشته باشه قابل ترمیمه؟... با تشکر از زحمات شما و جواب دادن به ماها..

با سلام
امروزه در بیشتر حالات هدف حفظ و ترمیم عضو مبتلا هست
پارگی رحم در صورت امکان قابل ترمیم هست البته در اینصورت باید پیگیری دقیقی در حاملگی بعدی صورت گیرد.

غزال چهارشنبه 16 دی‌ماه سال 1388 ساعت 03:58 ب.ظ

سلام
واقعا وب سایتتون عالیه
دختری ۲۵ ساله هستم.دقیقا نمی دونم از چه سنی ولی حدود سن بلوغم لب داخلی اندام تناسلی ام بزرگتر و در حالت طبیعی دیده می شه و هم از نظر جسمی اذیت می شم هم از نظر روحی.آیا این شکل از اندام تناسلی طبیعی است یا باید به پزشک مراجعه کنم هر چند شدیدا از معاینه پزشک خجالت می کشم و از ازدواج هم می ترسم .راه حل به من بدهید چون به جز شما هیچ کس نمی تونه کمکم کنه حتی خجالت می کشم این موضوع رو به مامانم بگم. در صورت امکان ایمیل ها رو رو سایت نشون ندید. منتظر راهنماییتون هستم.متشکرم

با سلام
اگر تهران تشریف دارید با وقت قبلی میتونید مراجعه کنید تا ببینمتون
نگران نباشید .

مهسا چهارشنبه 16 دی‌ماه سال 1388 ساعت 06:38 ب.ظ

سلام
خانم دکتر
می تونم بپرسم شما کی تشریف می آورید ایران؟
امکان داره در دورانی که ایران تشریف دارید بیماری رو ویزیت کنید؟
ممنون

رویا پنج‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1388 ساعت 07:52 ب.ظ

سلام خانم دکتر خسته نباشید میخواستم بدونم ایا اگر اسپرمو از طریق سرنگ بکشیم از ظرف نمونه وداخل یه ظرف دیگه بریزیم به اسپرم ویا کیفیتش صدمه ای وارد میشه یا نه منظورم اینکه سوراخ سر سرنگ که کوچیکه باعث میشه به اسپرم صدمه وارد بشه خیلی ممنون میشم اگر جواب سوالمو بدید بیصبرانه منتظرم

معمولا مشکلی ایجاد نمیشه .

جواد جمعه 18 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:08 ق.ظ

سلام خسته نباشید. حدود یک ماه پیش همسرم برای عقب انداختن پریدش 10 روز قرص ld مصرف کرد ولی هنوز پریود نشده و ترشحات زرد یا سفید رنگ و بد بو میبیند . دلیلش چیست ممنونم

ترشحات بدبو نشانه عفونت هستند. در صورت عقب افتادن ژریود بهتر است ازمایش حاملگی بدهید.

س جمعه 18 دی‌ماه سال 1388 ساعت 03:22 ب.ظ

سلام خانم دکتر من به علت pco دکتر برام قرص سیپروترون کامپاند نوشتن و باید از روز 5 پریود بخورم . معمولا روزی که باید پریود شوم ترشحات سفید و همراه با خون خیلی کمرنگ می بینم و روز بعدش خونریزی شروع می شه . سوالم اینه آیا روز اول قاعدگی من همون روزیه که ترشحات خیلی کمرنگ خون می بینم یا روز بعد که خونریزی بیشتر می شه ؟
با تشکر

روز اول روزی هست که خونریزی کامل دارید .

سمانه جمعه 18 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:36 ب.ظ

سلام خانم دکتر مهربان من قبلا ژرولاکتینم بالا بود و شبی نصف قرص بروموکریژتین میخوردم و از این ماه برای فرزند دوم دارم اقدام میکنم ولی احساس میکنم دوباره پرولاکتینم رفته بالا حالا اگه دوباره شروع کنم به خوردن قرص بروموکریپتین و همزمان اقدام کنم برای بارداری ایرادی دارد؟ و سوال دوم اینکه اگه من اشتباه کنم و هورمون پرولاکتینم بالا نرفته باشه و قرص بخورم ایرادی داره؟

بهتره قبلش ازمایش بدید ولی کلا خوردن برموکریپتین مشکلی ایجاد نمی کند.

روح الله شنبه 19 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:16 ق.ظ

سلام خانم دکتر وقت بخیر و خدا قوت
باعرض پوزش یه سوالی داشتم از حضورتون که اگه لصف کنین جواب بدید ممنون میشم ممکنه این سوال من جایز نباشه که اینجا مطرح بشه اما من از بابت این قضیه خیلی رنج میبرم که ایا خودارضایی یا استمنا در پسران باعث میشه که بعد ها که ازدواج میکنن نتونن بچه دار بشند منظورم اینه که خودارضایی باعث میشه اسپرم در مردان تموم بشه ونتونن بچه دار بشن و کلا بدبخت بشن اخه از چند نفر که پرسیدم جواب دادن بله باعث میشه که بعدها بچه دار نشی خانم دکتر خواهش میکنم منو از دلشورگی و اضطراب در بیارین
ممنون

مریم شنبه 19 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:20 ق.ظ

با سلام و خسته نباشی
زنی 46 ساله هستم که در سونوگرافی رحمم یک میوم ساب سروز به ابعاد 52*46 م م در دیواره خلفی جسم و فوندوس دیده شده است.
میخواستم بدانم که این ضایعه بدون عمل قابل درمان می باشد؟
در صورت عدم درمان چه عوارضی در پی دارد؟
کلا آیا خیلی خطرناک است؟
مرسی

سلام
بدون عمل ممکن است بعد از یائسگی خود بخود از بین برود
عمل جراحی ان هم مشکل نیست و میتوان با لاپاروسکوپی بدون باز کردن جدار شکم انرا برداشت .
در صورت نیاز به عمل به روش لاپاروسکوپی جهت تعیین وقت تماس بگیرید.

ساحل یکشنبه 20 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:08 ق.ظ

سلام وخسته نباشید 28 سالمه پریودم تقریبا منظمه 28 الی 30 روزه هست ایا ضخامت اندمتر در روز 26 پریود 4 میلیمتر خوبه اگر نیست پرزسترون میتونه حلش کنه ودلیلش چی میتونه باشه

اگر پریودتون مرتب هست نگران ضخامت اندومتر نباشید
اگر میخواهید باردار شوید ضخامت انمومتر باید روز ۱۲ پریود بررسی شود.

ه الف یکشنبه 20 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:38 ب.ظ

سلام خانم دکتر
از پاسختون بی نهایت سپاسگزارم. فرمودین آزمایش خون AMH انجام دهم ، فقط 2 سؤال درخصوص آزمایش مورد اشاره داشتم: 1- آیا بصورت ناشتا باید انجام شود ؟
2- و آیا زمان خاصی هم برای انجام آن وجود دارد یا خیر؟

سلام عزیزم نیازی به ناشتایی نیست و در هر روزی از دوره ماهیانه میتونید انرا انجام بدهیدو

ناصر فلاحی از تایلند بانکوک یکشنبه 20 دی‌ماه سال 1388 ساعت 03:10 ب.ظ

با سلام لطفا جواب مرا بدهید

ناصر فلاحی از تایلند بانکوک یکشنبه 20 دی‌ماه سال 1388 ساعت 03:36 ب.ظ

با سلام خدمت خانم دکتر همسر من عمل هیسترکتومی انجام داده است خط بخیها خوب جوش خورده است ولی اخر خط بخیه کمی قرمز شده وباندازه نوک سوزن گاهی اوقات خونابه ترشح میکند به مقدار کمی ما مقدای بتادین و پماد زدیم بهتر شده است نظر جنابعالی چیست باتشکر هوای ما هموطن خارج کشور را داشته باشید

سلام
نگران نباشید
معمولا اگر چربی جدار شکم زیاد باشد این حالت رخ میدهد . خارج شدن خونابه خوب است و اگر فشار دهید تا تمام خونابه ها هر چه زودتر خارج شود این محل زودتر ترمیم خواهد شد.
نگران نباشید

باران یکشنبه 20 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:35 ب.ظ

سلام خانم دکتر
براتون ایمیل فرستادم.خواهش می کنم جواب ایمیل منو بدین.سوالم خیلی مهم و حیاتی هستش.جواب رو ایمیل کنید.شما رو به خدا زودتر جواب بدید.منتظر کمکتون هستم.

آزاده یکشنبه 20 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:36 ب.ظ

سلام.
خانم دکتر من 3 ماه پیش متوجه یک کیست به ابعاد 59*44در تخمدانم شدم که جدار ضخیم دارد بعد از یک دوره مصرف قرص مارولون یعنی بعد از یک ماه و نیم کیستم 86*63 شد و در سونوگرافیم نوشته احتمالا endometrioma
این یعنی چی؟ نظر شما در این مورد چیه؟
در ضمن من27 سالمه و 6 ماه ازدواج کردم و هیچ دردی در ناحیه شکمم دارم فقط هنگام نزدیکی دچار درد می شم.

بهتره لاپاروسکوپی بشید و این کیست خارج شود و بعد هر چه زودتر باردار شوید
اگر عمل برداشتن کیست به روش لاپاروسکوپی انجام شود بهتر خواهد بود.

نازنین چهارشنبه 23 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:51 ب.ظ

با سلام واحترام
من 25 ساله و مجرد هستم نزدیک 2 سال می باشد که چند روز بعد پریودم و این ماه متصل به پریودم خونریزی دارم که با ریختن مستقیم بتادین به بدنم خونریزی قطع می شود یکی دو سال گذشته به مامایی مراجعه کردم ولی کیست و مشکلی مشخص نشد البته امسال مراجعه نکرده ام لطفا راهنماییم کنید چون در زمان خونریزی استرس هم می گیرم و ضربان قلبم بالا میرود. آیا مشکل خاصی دارم ؟خیلی نگرانم از اینکه در آینده برای بچه دار شدنم دچار مشکل شوم لطفا اگر آزمایش مخصوص و دقیقی وجود دارد که مرا نسبت به مشکلم و درمان ان اگاه کند بفرمایید. ویا اگر راهنمایی دیگری دارید مرا بهره مند سازید.
با تشکر بسیار

shima پنج‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1388 ساعت 06:23 ق.ظ

سلام خانم دکتر من دیروز که با سایتتون آشنا شدم یه سوال پرسیدم اما جواب ندادید و حتی سوالمو نمی بینم خواهش می کنم راهنمائیم کنید خیلی نگرانم نمی دونم آیا من مخالف قوانین سایتتون سوال پرسیدم که پاک شد البته تو قسمت پیغام خصوصی هم پیغام گذاشتم اما نتیجه نداشت نمی دونم اشکال داره یا نه اما دوباره سوالمو می پرسم مرسی از زحماتتون .

ماه قبل یعنی آذر ماه قرار بود روز جمعه 20 آذر88 پریودبشم( مطابق سیکل قاعدگی که همیشه قاعدگی منظم دارم). دو روز قبلش یعنی روز چهارشنبه 18 آذر با دوست پسرم رابطه داشتمالبته رابطمون نزدیکی نبود و من هنوز پرده دارم. اما مایع منیش روی شکممریخت و وقتی داشتم با دستمال پاک می کردم چون با همون دستمال مال خودممپاک کردم و خیلی هم خیس بود ترسیدم نکنه یه موقع من باردار شده باشم. اوندو روز رو به هزار دلشوره گذروندم تا اینکه روزجمعه رسید (یعنی روز 20آذر) یعنی روزی که قرار بود طبق معمول و روال عادی پریود بشم. اون روز منپریود شدم و یکم خیالم راحت شد چون دکتر زنانم بهم گفته بود وقتی پریود میشی یعنی باردار نیستی. اما چند روز بعد دوباره نگران شدم چون من همیشهپریودم 7 روز طول می کشید اما این دفعه روز سوم خیلی کم شد(البته تا 6 روزطول کشید ولی مقدارش کم بود) طوری که همیشه روزای آخر اونجوری می شدم.انقدر نگران بودم همش گریه می کردم تا اینکه نتونستم تحمل کنم و روز 24آذر یعنی 5 روز بعد از شروع پریودم (7 روز بعد از رابطه با دوست پسرم) بهدکتر زنان رفتم. ایشون منو معاینه کرد و گفت مطمئن است که من باردار نیستمو کم بودن پریودم به دلیل دلشوره بوده( حتی گفت من به جز پرده یه دیوارمانندی دارم که حتی در آینده شاید مجبور بشم با جراحی پردمو بزنم) ولیبرای اینکه خیالم کامل راحت بشه گفت برام آزمایش می نویسه. آزمایش دادم وجوابش منفی بود. یعنی یادم نیست که اون عدد مبنا چند بود ولی اگر مثلاکوچکتر از 5 منفی می شد مال من نتیجه آزمایشم 1 بود که وقتی به دکتر بردمگفت باردار نیستم و گفتم :لازمه بازم آزمایش بدم ؟ گفت :نه هیچ احتیاجینیست. این یک ماهو با خیال راحت طی کردم تا اینکه رسید به روزی که باید دردی ماه پریود می شدم. یعنی روز 18 دی باید طبق روال پریود می شدم کهاتفاقا شدم و دیگه خیالم کامل راحت شد که باردار نیستم و جواب آزمایشمدرست بوده. اما داشتم تو این چند روز روی یه تحقیق کار می کردم که بهمطلبی برخوردم و اون این بود که نوشته بود زنانی که باردار هستند ممکن استتا سه ماه اول بارداری باز پریود بشن و حتی گاهی اوقات جواب آزمایش همدرست نیست و ممکن است که منفی باشه ولی فرد باردار باشه. از اون روزدوباره این وسواس افتاده تو فکرم که نکنه من باردار باشم. یا همش می گمنکنه من بارداری خارج رحم داشته باشم.

حالابه نظر شما با اینکه من نزدیکی و دخول نداشتم و فقط آب منی روی شکمم ریختهو من با دستمال پاک کردم وممکن است که دستمالو به اونجای خودم زده باشم وبا توجه به اینکه 2 روز قبل از پریودم این اتفاق افتاده (طبق مطالبی کهخوندم و دکترم گفت زمان تخمک گذاری هم که نبوده) و جواب آ‍زمایشم هم منفیبوده ، من حامله باشم و دکتر اشتباه کرده باشه یا ممکن اسپرم زنده بودهباشه و وسط پریودم من تخمک گذاری کرده باشم و باردار شده باشم؟

ترو خدا راهنماییم کنید دارم دیوونه می شم.

خواهش می کنم جوابمو کامل بدین تا از این نگرانی بیرون بیام

مرسی از لطفتون



با سلام مجدد
من پاسختون رو دادم و اگر دقت کنید پیدا میکنید
براتون نوشته بودم که دو روز قیب از پریود اصلا به هیچوجه امکان باردار شدن وجود ندارد و خیالتان راحت باشد
دوم اینکه این سوالات مربوط به احتمال بارداری چون بسیار زیاد هستند و اصلا پاسخ دادن به همه انها مقدور نیست معمولا حذف میشوند.
موفق باشید.

م پنج‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:59 ب.ظ

سلام خانم دکتر . من یکبار سوالمو مطرح کردم ولی مثل اینکه خذف شد
اگه سوالمو می خونید لطفاً پاسخ بدید
من همیشه موقع پریود از نوار بهداشتی های معمولی استفاده کنم . چند روز پیش وقتی پریود بودم از پله های خونمون افتادم و متوجه شدم نوار بهداشتی فشار زیادی به دهانه واژنم وارد کرد همون لحظه دردی رو هم در دهانه واژن احساس کردم . چونکه پریود بودم نفهمیدم خون مال پریودمه یا مال پارگی پرده . بعدش همون روز که چند بار رفتم دستشویی احساس سوزش زیادی در دهانه واژن داشتم
آیا ممکنه نوار بهداشتی به عنوان یه جسم خارجی به دهانه واژنم فشار آورده باشه و بکارت من دچار پارگی یا آسیب شده باشه ؟

من پاسخ دادم ولی نمیدونم چرا جواب رو پیدا نکردین
معمولا با این اتفاقات سطحی مشکلی برای پرده بکارت ایجاد نمی شود . نگران نباشید گاهی خراشهایی در قسمت فورشت ایجاد میشود که موجب خونریزی میگردد که ربطی به پرده بکارت ندارد.

نرگس دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:27 ب.ظ

سلام خانم دکتر پور قربان
من به تازگی با سایت شما آشنا شدم بسیار سایت عالیه ازتون ممنون
یه سوال داشتم :من پریودام معمولا نامنظمه 22 سالمه و مجردم این ماه اصلا پریود نشدم این مشکل جدی است ؟باید برای درمان چه کار کنم ؟
من اراک زندگی می کنم اگه امکانش هست یه دکتر خوب به من معرفی کنید ممنون میشم
باتشکر منتظر جوابتون هستم

با سلام
یه مدت صبر کنید اگر بیش از ۱۰ روز طول کشید و پریود نشدید در صورت لزوم ازمایش حاملگی بدهید و دارو هم باید مصرف کنید تا پریود شوید.

ر سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:43 ب.ظ

سلام خانم دکتر . آیا از کرم موبر میشه برای زدودن موهای ناحیه تناسلی استفاده کرد؟ چون در اکثر این کرمها می نویسن برای ناحیه تناسلی مناسب نیست اگر شما کرم موبر یا ژل موبر خاصی رو سراغ داری که بشه برای ناحیه تناسلی استفاده کرد لطفاً معرفی کنید .
من شنیدم پودرهای موبر ( به خاطر آهک موجود در آنها ) باعث آسیب پرده بکارت می شود آیا این حرف صحت داره ؟

احتمال اسیب به پرده بکارت وجود ندارد . فقط احتمال حساسیت و ضایعات شبیه سوختگی وجود دارد.

ر چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1388 ساعت 06:26 ب.ظ

بخشید خانم دکتر شما ژل یا کرم موبری سراغ ندارید که بشه برای ناحیه تناسلی استفاده کرد؟

علی جمعه 2 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 05:26 ب.ظ http://www.dardedelnaslesokhteh.blogfa.com/

با سلام وعرض ادب خدمت شما
خانم دکتر کما کان منتظر پاسخ شما هستم اگر امکان داره جوابشو برام بفرستید یا اینکه توی قسمت خصوص وبلاکم بزارید ممنون میشم اگر پاسخ لازم رو ارائه فرمایید
http://www.dardedelnaslesokhteh.blogfa.com/آدرس وبلاکم

نرگس شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:26 ق.ظ

سلام ببخشید من قبلا یه سوال در مورد پریود نشدنم داشتم من مجردم من الان ماه دومه که هنوز پریود نشدم واز زمانش بیشتر از 10 روز میگذره قبلا آزمایش دادم جواب آزمایشم اینجوری بود
TSH...1.9
LH....5.7
FSH....4.5
PROLACTION...12.7
کدوم دارو برای مصرف بهتره؟
از شما خواستم اگه امکانش هست یه دکتر خوب تو اراک به من معرفی کنید واقعا ممنون

سلام
ازمایشاتون خوب هستند در مورد دارو هیچ پزشکی مجاز به درمان از راه دور نیست و حتما باید به پزشک مراجعه کنید. من پزشک خاصی را در اراک نمی شناسم ولی مطوئن هستیم پزشکان متخصص خوبی در اراک باشند.

نور پنج‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 02:34 ب.ظ http://zananzayemannazaei.blogsky.com/

نوبت برای لابیوپلاستی می خواستم. و هزینه عمل چقدر است؟

کژال جمعه 9 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 06:02 ب.ظ

با سلام من
من دختری ۲۰ ساله و مجردم از ۱۲ سالگی عادت ماهیانه ام شروع شد .دو سال اول منظم می شدم ولی رفته رفته عادتم بی نظم شد به طوری که در حال حاضر سالی ۲و۳ بار پریود می شوم.هیچ گونه دردی هم ندارم .حتی زمانی که ژریود میشوم هیچ درد شکمی یا کمری ندارم.
سونوگرافی هم همه چیز رو طبیعی نشون داده و دکترم هم تنها ۳ بسته قرص پروستروژن آر ۵ داد. با مصرف این دارو پریودم به نظم می افته ولی وقتی مصرف نمی کنم دیگه نمی شم.
لطفا منو راهنمایی کنید
با تشکر

با سلام
تصطلاحه به این حالت میگیم که تخمدانتون یه کم تنبل هست و باید همیشه خودتون سعی کنید با مصرف همین دارو پریودتون رو تنظیم کنید.

suzane69 شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 06:47 ب.ظ

با سلام خانم دکتر ترشحات طبیعی واژن باید چه خصوصیت هایی داشته باشه
ترشحات من یک هفته قبل از پریودم سفیده و بدون بو و سوزش و خارش آیا عفونیه؟
ممکنه بیشتر در مورد رنگ ترشحات و اینکه چه موقع این رنگ اتفاق می افته توضیح دهید

اون چیزی که همیشه می بینید طبیعی هست و هر گونه تغییر در رنگ و بو غیر طبیعی محسوب میشود.

ناز گل محمدی یکشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:42 ب.ظ

با سلام و تشکر خدمت خانم دکتر
من هشت سال است که نازایی دارم ۵ بار آی وی اف کردم نتیجه نگرفتم یک ماه ژیش به مرکز گیاه درمانی مراجعه کردم این مرکز برای باز شدن چشپندگی لوله هایم گفت باید چوب درخت زرد آلو را سوزانده و دود آن از طریق قیفی وارد رحم شود من این عکار را چند بار قبل و بعد ار پریودی انجام داده ام به نظر شما این کار نتیجه بخش است یا نه

ابدا

سحر چهارشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 09:22 ق.ظ

سلام خانم دکتر

این سایت تو به من دوستم نشون داد.روزی که باهم رابطه داشتیم اون به من گفت تو پرده نداری البته دوخل نداشتیم به هیچ وج بعد عکسای که روی سایت تونه را باز کرد گفت هیچ کدومی از اونا رو نداری. ولی من قبلا رفتم دکتر به من میگفت بخشید زور بزن ومن فکر میکنم پردم عقب باشه وبه من گفت شما دختر هستید برام نوشت بعد من اون پاره کردم که اعتان دوستم میگه تو دختر نیستی .حالا من می ترسم برم دکتر که بگه دختر نیستم. یا دکتر حق دارند منو نگر دارند وزنگ بزنند به خانوادم بگم یا نه من برای همین میترسم برم

الناز چهارشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:42 ب.ظ

سلام میخواستم بدونم خارش زیاد وخاراندن ناحیه تناسلی باعث پارگی پرده بکارت میشود؟ و کوچک وبزرگ بودن ونامتناسب بودن دهانه های اطزف ربطی به خارش دارد؟ ممنون

نه خارش معمولا در اثر تراشیدن مو ها و یا عفونت قارچی رخ میدهد.

بهاره یکشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:43 ب.ظ

با سلام خدمت شما من بعد از سقطی که در ماه پیش داشتم

در حال حاضر بعد از 45 روز هنوز پریود نشدم و حالت تهوع خفیف

دارم زیر دلم تیر میکشه چند قطره لک هم داشتم که الان به

طور کل قطع شده امروز بی بی چک گذاشتم مثبت شده..

کم کاری تیروئید دارم...جلوگیری طبیعی داشتم...سقطم هم

خود به خودی در هفته 5 بود و 31 ساله هستم...لطفآ کمک

کنید...ممنون

بی بی چک حتی بعد از سقط هم ممکن است مثبت باشد لذا بهتر است سونوگرافی کنید و تا وجود حاملگی قطعا تائید شود .

مهدیه چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:33 ق.ظ

سلام من حدود 3 ماه عقد کردم و در این 3 ماه یک بار 19 و یک بار 22 پریود شدم الان که باید در 22 بهمن پریود شوم نشدم و نزدیکی ساده هم داشته ام ولی هنوز عروسی نکردم حالا به نظر شما چه کار کنم با تشکر

اول تست حاملگی بدهید.

سمیه چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:35 ق.ظ

با سلام.من حدود 6 ماهه عقد بستم ولی از عروسی وحشت دارم امتحانم کردم ولی نتونستم کمکم کنید با تشکر

بهار جمعه 30 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:45 ب.ظ

ممنون از اینکه جواب دادید...میشه بگید چرا به من گفتن باید هپارین بزنم و آسپرین بخورم؟ وآیااینها ایجاد ناراحتی قلبی در نوزاد میکند؟

جهت پیشگیری از سقط
معمولا عارضه ای بروز نمی کند و احتمال عوارض بسیار نادر است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد