بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

معرفی و آدرس مطب

 

 

دوستان عزیز 

بعلت مسافرت خارج از کشور  

در حال حاضر  ویزیت حضوری و یا انجام عمل جراحی امکان پذیر نیست  

لطفا در این مورد سوال نفرمایید  

 

در ضمن از مطرح نمودن سوالات در مورد سکس و مطالبی که با قوانین جمهوری اسلامی ایران  

منطبق نبوده و موجب فیلترینگ می شود اجتناب نمایید  .  

 

این وب لاگ صرفا در مورد بیماریهای زنان و زایمان و نازایی راه اندازی شده است  

و در مورد فیزیولوژی طبیعی . احتمال باردار بودن یا نبودن و در کل حالات عیر بیماری  

میتوانید به سایت های مشابه مراجعه نمایید.  

قبلا از حسن توجه همه شما عزیزان کمال تشکر را دارم  

  شاد و سلامت باشید 

دکتر پورقربان 

 

 

نظرات 95 + ارسال نظر
میترا دوشنبه 8 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:03 ب.ظ

با عرض سلام
من دختری 22ساله هستم از زمان بلوغ نوک سینه هایم به داخل فرورفته است فکرمیکردم با گذشت زمان درست بشه ولی نشد
با توجه به نزدیکی زمان نامزدی ام .از این مشکل حس خوبی ندارم .فکر میکنم به یه جور نقص مبتلا هستم
از شما خواهش میکنم من را راهنمایی کنید چه کنم باید به چه پزشکی مراجعه کنم

با سلام
نگران نباشید این مشکل بعد از ازدواج بهتر میشود در غیر اینصورت اعمال جراحی پلاستیک میتواند به شما کمک نماید . فعلا نگرانن باشید

مریم یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 01:19 ق.ظ

با سلام من دختری ۲۵ ساله هستم مشکل من این است که قبل از پریودم مثلا یک هفته قبل از پریودم لکه های ریز و گاهی قهوای ویا گاهی به رنگ خون میبینم که بوی بدی هم دارد و پس از ان پریود من در حالت عادی شروع میشود و تا یک هفته پایان مییابد من دچار کم کاری تیروئید هستم و لووتیرواکسین استفاده میکنم در ضمن مجرد هستم و ۴سال است که این مشکل را دارم ایا بیماری خطرناکی دارم و کیست است و ایا در این صورت احتیاج به عمل دارد از شدت ترس تا به حال به پزشک مراجعه نکردهام لطفا راهنماییام کنید با تشکر

با سلام نگران نباشید
ولی یک سری ازمایش کامل هورمونی باید بدهید

منصوره یکشنبه 22 دی‌ماه سال 1387 ساعت 11:52 ق.ظ

با سلام و خسته نباشید به شما پزشک محترم ، فعال و انسان دوست.
من دچار کیست درموئید هستم . به 3 پزشک مراجعه کردم ولی نتوانستم اطلاعات مورد نیازم را از آنها دریافت کنم. در اینترنت سرچ کردم ولی تنها پزشکی که اطلاعات بسیار خوبی به من داد شما بودید. متاسفانه پزشکان ما وقت کافی برای ساختن وبلاگ و معرفی خود و دانششان به مردم نمی گذارند. از زحمات شما بسیار سپاسگزارم. امیدوارم همیشه در زندگی سلامت، شاد و موفق باشید. به زودی در مطبتان شما را ملاقات خواهم کرد.

دکتر پورقربان سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 06:23 ب.ظ http://zananzayemannazaei.blogsky.com

شاد و پیروز باشید

علیرضا سه‌شنبه 4 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 11:38 ب.ظ

سلام ...شرمنده مزاحم شدم ..یه سوال داشتم هر کاری کردم نتونستم از کسی بپرسم .مجبور شدم دست به دامن سایت بشم ..این قدر گشتم تا شما رو پیدا کردم ..شرمنده شاید سوالم خنده دار باشه اما خیلی برام مهم است ...من چه جوری بفهمم که طرف مقابلم تا حالا از پشت نزدیکی داشته یا نه ...ممنون میشم به سوال من جواب بدید ..
اگه ممکنه جوابش رو روی ایمیلم ارسال کنید
alireza_136469@yahoo.com

امین یکشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 10:17 ق.ظ

سلام
با عرض تبریک سال نو خدمت شما و با عرض معذرت که تو قسمت نظرات دارم سوال خودم رو مینویسم
من یه سوال به صورت خصوصی از شما دارم که خواهش میکنم اگر امکانش هست جوابش رو برام ایمیل کنید

همسرم در مقاربت احساس درد شدیدی داره به صورتی که دیگه از این کار وحشت داره

درد در ابتدای دخول بیشتر احساس میشه و در ادامه کار فقط تحمل میکنه و چون این کار بسیار زجر اور هست من هم نسبت به انجام این کار تمایلی نشان نمیدم و بیشتر لحضات لذت بردن ما از هم فقط بدون انجام این کار صورت میگیره

به دو تا دکتر مختلف مراجعه کردیم که یکی گفته قسمتی از پرده هنوز باقی مونده و بیا پیشم تا اون رو بردارم و ژل لیدوکایین 2 درصد داده تا هنگام نزدیکی از اون استفاده بشه که فکر نمیکنم این کار درستی باشه چون روی پماد نوشته استفاده خارجی ، برای همین به این دکتر اعتماد نکردم و رفتیم پیش دکتر دیگه
نظر دکتر بعدی هم این بوده که نه پرده کامل پاره شده ولی پوست دیواره واژن خیلی حساسه و ژلی داده که روان کننده هست و گفته شاید در حاملگی تاثیر گذار باشه و اون رو با اختلال مواجه کنه
ولی این ژل هم تاثیری نداشت
حالا ما موندیم که چیکار باید بکنیم ؟؟؟؟

با سلام
خانم شما احتمالا مبتلا به واژینیسموس شدید هستند که البته درمانهای جدیدتری برای این حالت وجود دارد . درمانهای تزریقی البته حتما باید در بیمارستان انجام شوند و نتیجه خیلی خوبی دارند.

زهرا چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 02:59 ب.ظ

سلام خانم دکتر من اول مشکلمو براتون میگم وچند تاهم سوال دارم که ممنون میشم جوابمو بدید.من 22ساله ومجرد هستم اما از بزرگی لبهای کوچک رنج میبرم و همین موضوع باعث کاهش اعتماد به نفس من شده و مانع ازدواجم.جدا از مساله ازدواج دلم میخواد خودم از زیبایی خودم لذت ببرم نه اینکه از این قسمت از اندامم فراری باشم امیدوارم منو درک کنید چون مشکل من هم بزرگی این قسمته و هم تیرگی..خیلی ها میگن که اگه همسرت دوستت داشته باشه اصلا به این مسائل توجهی نداره یا اینکه خیلی ها همین مشکلو دارن و عادی هست من همه اینهارو میدونم ولی خودم دوست دارم از خودم راضی باشم بعد ازدواج کنم برای همین تصمیم به عمل زیبایی گرفتم که همین مساله باعث میشه بااعتماد بنفس بالاتر ازدواج کنم و مشکل دیگه اینه که اصلا نمیخوام این موضوعو به خانوادم بگم چون اونها فکر دیگه ای در مورد من میکنن و ممکنه تصورات غلطی از من داشته باشن در صورتی که من باکره هستم و این مشکلم ارثی هست حالا چند تا سوال از شما دارم که خواهسش میکنم جوابمو بدید چون تصمیمم برای عمل قطعی هست.1-اول اینکه شما گفته بودید آدرس مطبتونو تغییر دادید خواستم ادرس جدیدو بدونم وتلفنی برای گرفتن وقت قبلی.2-آیا معاینه و عمل هردو در یک روز انجام میشه یا طول میکشه؟3-مدت عمل چقدر هست و اینکه من میتونم تنها بیام و بعد از عمل سریع برگردم خونه؟4-هزینه عمل چقدر هست/چون من نمیخوام خانوادم اطلاعی داشته باشن باید خودم هزینشو جور کنم برای همین لطفا بهم بگید اگر بستگی به شرایط مختلف داره حداکثر هزینه ی معاینه و عمل رو بگید ممنون میشم.5-آیا بعد از کوچک کردن بخیه زده میشه>منظورم اینه که بخیه از نوع جذبی هست یا اینکه ممکنه جاش بمونه؟چون اصلا دلم نمیخواد کسی چیزی متوجه بشه منظورم همسرمه.6-چقدر امکان عفونت هست و اینکه تاچند روز بعاز عمل مراقبت لازمه/
خانم دکتر از شما خواهش میکنم حتما جواب تمتم سوالامو بدید باتشکر از شما.

s.s شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 05:56 ب.ظ

سلام خانم دکتر . اگه براتون امکان داره id برای اینکه بتونیم سوالمون رو به صورت خصوصی ازتون بپرسیم بزارین . ممنون میشم اگه این کارو بکنین .

امین یکشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 03:11 ب.ظ

سلام خانم دکتر
اولا متشکرم از اینکه جواب سوال منو دادید

ثانیا از شما معذرت میخوام که چون شهرستان زندگی مینم نمیتونم به تهران بیام و اونجا مزاحمتون بشم برای همین
چند تا سوال دارم که اگر اجازه بدهید از شما بپرسم :

اول اینکه ایا این بیماری خطرناکه یا نه ؟ به عبارتی اصلا درمانی برای این بیماری وجود داره

دوم اینکه اگر براتون ممکنه کمی به زبان ساده برام توضیح بدهید تا خانمم بتونه برای دکترش مساله رو توضیح بده
هرچند توی اینترنت در مورد اون کمی تحقیق کردم

یکی از مطالب در مورد اضطراب این دسته از افراد بود که اتفاقا خانم من همیشه مضطرب هست و این یکی از مسائلی هست که من با اون همشه صحبت میکنم و تا الان برطرف نشده
پیش دکتر متخصص خون هم که رفتیم اون از روی ازمایشاتش همینو گفته و قرص DONEURIN 10 رو داده که شبی یکی بخوره
ثالثا اینکه بین اون دو تا دکتری که قبلا برای شما شرح دادم شما کدوم رو پیشنهاد میکنید
من اهل ساری هستم اگر هم اونجا شخص خاصی رو در نظر دارید که بتونه بهمون کمک کنه متشکر میشم از اینکه راهنماییم کنید

باز هم از زحمات شما کمال تشکر رو دارم و امیدوارم در پناه خداوند منان زنگی پر از شادی و شادکامی رو در کنار خانواده محترمتان داشته باشید

علیرضاشریفی چهارشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 10:11 ق.ظ

سلام ببخشید یک سوال خصوصی داشتم میتوانیدایمیل خودرابرایم بفرستیدتا سوال خودرا برایتان بفرستم

royapm@yahoo.com

امین چهارشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 04:34 ب.ظ

سلام خانم دکتر

من راجع به واژینیسموس مطالبی رو از اینترنت گرفته و به همسرم دادم تا مطالعه کنه
اون هم در جواب بهم گفته بیشتر از اینکه درد داشته باشه سوزش فراوانی داره که اون را از انجام این عمل منع میکنه
این سوزش به حدی برای اون زیاده که اشکش در میاد
و احتمال اینکه بیماری واژینیسموس باشه رو از نظر خودش رد میکنه
خواهش میکنم اگر ممکنه کمکم کنید

در هر صورت بهتر است معاینه شوند بلاخره اگر مشکل شان جدی هست حتما باید علتی داشته باشد.

fa جمعه 21 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:48 ق.ظ

سلام بر شما و تبریک سال نو
من زنی هستم ۳۴ ساله
دارای یک فرزند دختر ۸ ساله که سزارین شدم
متاسفانه قاعدگی من نا مرتب بوده و هست
در ازمایشهایی که انجام دادم تخمدانها کم کار شده بودند
اما پس از سونو داخلی پزشک گفتند که تخمدانها فعال هستند
در زیر گلو نیز موهای زائد دارم
۲ سال پیش دچار کم کاری تیروئید شدم که با خوردن قرص خوب شد و با دادن آزمایش های پشت سر هم فهمیدم که مشکل برطرف شده و دیگر قرص استفاده نمی کنم دوره درمانم ۷ ماه بود

تنها مشکلی که دارم چون همسرم تک پسر خانواده است
مادر شوهر و همسرم اصرار بر داشتن نوه پسر دارند
بصورتیکه اعصاب من به شدت بهم ریخته
به دکتر مراجعه کردم
ایشان فرمودند از روش غذایی جلو برو
ایا شما برنامه مشخصی در این خصوص سراغ دارید تا بتوانم از روش تغذیه ای صاحب فرزند پسر به اراده خداوند گردم؟
با تشکر از شما

با سلام
اگر در داخل وب لاگ جستجو کنید
یک پست کامل در مورد تعیین جنسیت حاملگی و اینکه دختر میخواهد یا پسر براتون نوشتم امیدوارم براتون مفید باشه
موفق باشید

تنها دوشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 02:44 ب.ظ

سلام
ممنون از عکسایی که گذاشتید در مورده جراحی پلاستیک
با توجه به عکس ها فکر میکنم نیاز به عمل لابیوپلاستی دارم میشه هزینه عمل و زمانشو بهم بگید؟
ممنون

برای سوالات خصوصی لطقا ایمیل بزنید
royapm@yahoo.com

رویا چهارشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 12:36 ب.ظ

سلام.کیست تخمدان در طول یکماه چقدر بزرگ میشه؟

زهره یکشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 08:14 ب.ظ

سلام خانم دکتر . خسته نباشید . ببخشید من می خواستم بدونم آیا عمل جراحی Hymenoplasty سراپایی است . یعنی بعد از عمل میشود راحت به خانه برگشت یا نه ؟ و دوم هزینه این عمل چقدر می باشد . مرسی اگر همینجا جواب به من بدین چون من ایمیل ندارم .

عزیزم این عمل از نظر قانونی غیر مجاز می باشد

باران شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 04:28 ب.ظ

سلام.خانم دکتر من ۲بار در ۱۴ و ۲۸سالگی مجبور به جراحی برای کیست تخمدان شدم.که بار آخر منجر به برداشتن تخمدان چپ شد پزشکم بعد از عمل به من گفت که بدلیل چسبندگی زیاد در کیست مجبور شدن کل تخمدان رو بردارن .۱سال بعد خدا پسری به من داد که الان ۱۸ ماهه است.
۱-من چطور مزتوانم مطمین باشم که این مشکل دوباره پیش نمیاید؟ (هنگام مراجعه اولیه کیست ۴سانت بود پزشکم در شهرستان تشخیص داد که مشکل با لاپراسکوپی حل میشه و از من خواست به تهران بیام. اما چون در تهران خواستند آزمایشها تکرار بشه و ضمنا همسرم در ایران نبود تا اجازه عمل بده ۲ماه فاصله شد و کیست شد ۸سانت.آیا تاخیر در عمل باعث شده من یکی از تخمدانهامو از دست بدم؟)
۲-چه کار کنم تا از تشدید چسبندگی در حفره شکم جلوگیری کنم؟

۱) معمولا نوع کیست و شرایط موجود در داخل شکم و نوع عمل در حفظ تخمدان دخیل است
در هر حال اگاهی از وضعیت تخمدان و درمان به موقع و مناسب شانس حفظ تهمدان دیگر شما را بیشتر خواهد نمود
در مورد جسبندگی متاسفانه راه حل ۱۰۰ درصدی فعلا وجود ندارد و شما کار خاصی نمی توانید بکنید

معصومه دوشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 04:39 ب.ظ

سلام من در هنگام پریود و دفع مدفوع چند ماه یکبار درد شدیدی زیر دلم احساس میکنم که ابتدا شدید ولی پس از 5 ثانیه رفع میشه این نشونه چیه؟؟
آیا طبیعیه؟؟؟
مشکلی نیست؟؟

شما در کدام بیمارستان ها هستید؟؟؟

من متاسفانه فعلا ایران نیستم ولی تیر ماه با شماره ۸۸۲۸۲۸۰۰
میتوانید تماس بگیرید

نازی پنج‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 06:27 ب.ظ

سلام
سئوال شخصی دارم
چجوری ازتون بپرسم

ar_Abdollahi@yahoo.com

royapm@yahoo.com

سارا شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 02:38 ب.ظ

سلام خانوم دکتر
من شهریور 86 در حالیکه یک دختر 9 ماهه داشتم iud میرنا گذاشتم ...
علیرغم گذشتن این زمان طولانی تا ماه پیش همه ماهه سر وقت معین خودش پریود میشدم فقط خونریزی ام خیلی کم بود و در بیشتر روزهاش بصورت لکه بینی بود ..
این ماه از 10 روز زودتر لکه بینی من شروع شده و تا امروز تقریبا 20 روزه که لکه بینی دارم که مقدارش کم و زیاد میشه از طرفی از صبح امروز هم درد در ناحیه سمت چپ دلم دارم که انگار تخمدان هاست ...
حالا باید چکار کنم ...؟؟ دکترم تلفنی گفتند امپول استرادیول بزنم که داروخانه بدون نسخه نداده و ظاهرا بعد از این امپول ظرف 24 ساعت خونریزی شدید میشه حالا من باید چیکار کنم ...
متاسفانه نمیتونم الان حضورا برم دکتر ... ممکنه مشکل از iud باشه؟

اگر سنتون بالای ۳۵ هست بهتره یه سونوگرافی بکنید (واژینال) گاهی علل دیگری میتوانند موجب خونریزی شوند مثلا فیبروم

سارا یکشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:35 ب.ظ

ممنون از لطفتون که جواب سوالم رو دادید ... به علت درد زیاد مجبور شدک برم دکتر و ایشون هم همون امپول رو به من دادند و قرار شد یک هفته دیگه سونوی پاژینال برم البته سنم 31 ساله ... دکتر بعد از معاینه گفت ظاهرا این ماه تخمگذاری داشتم ...
شرمنده این سوال رو هم میپرسم ؟؟؟ ممکنه با iud میرنا حامله شم..؟؟؟؟؟

احتمالش خیلی کم هست و اکر هم باشد احتمالا خارج ا. رحم خواهد بود

free یکشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 07:32 ب.ظ

سلام مرسیکه جاب سوالم رو دادین ولی سوال من دو قسمت دیگه هم داشت که جواب ندادین حالا دوباره سوالم رو می پرسم لطفا جواب بدین:
می خواستم بپرسم یه رحم خیلی کوچک رو میشه یه جوری رشد داد تا به اندازه طبیعی برسه ؟ واینکه اگه تخمدان وجود نداشته باشه ولی رحم باشه ممکن قاعدگی رخ بده ؟و با یه تخمک اهدایی توی این طور رحم حامله شد ؟واندازه طبیعی رحم چقدره؟
(اندازه رحمم تقریبا دو بند انگشت )

احتمال حاملکی وجود داره ولی احتمال اینکه رحم بتواند این حاملکی را تا ۹ ماه تهمل کند بسیار کم خواهد بود و. لذا متاسفانه نتایج امیدوار کننده نمی باشند.
فعلا روشی نست که بتوان رحم را بزرکتر نمود ولی در اینده احتمالا بتوان بر این مشکل فائق امد

سارا خانم یکشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:39 ب.ظ

سلام خانم دکتر
سفر به خیر و خوشی
ولی امیدوارم برای رفتن همیشگی نباشه
میدونم بودن در بین این مردمان..............
بگذریم
توی وبلاگم ولبشو شده
حالا میفهمم که اشتباه کردم خواستم جواب همه رو بدم و راضیشون کنم
هنوز فرهنگ این کشور برای درک خیلی از مسایل بالا نرفته
فقط تقلید
و ............خرافات و عقب گرد
همین
ممنون بابت وبلاگتون
خیلی چیزها ازتون یاد گرفتم
براتون دعا میکنم تا سفر بیخطری داشته باشید
شاد باشید و پیروز

سلام سارا خانم
امیدوارم نا امید نشید و به کارت.ن ادامه بدید
مشکلات فرهنکی همه جا وجود دارد و کار همه ما را مشکل می سازد
مرسی از محبتی که به من دارید

آرش چهارشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:30 ب.ظ http://amoozesh_4_u.persianblog.ir/

من با
RSS چیست؟
آپم.
حتما بیا
تغییر و تحولات در راهه ها....
بدو
[نیشخند][نیشخند]

[گل]

صالحی پنج‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 01:12 ب.ظ

سلام خانم دکتر
شما فقط از ۲۰ تا ۲۲ تیر تهران هستین؟

سلام
تا ۲۵ تیر در خدمتم

میترا چهارشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:18 ق.ظ

باسلام آیا هزینه عمل لابیوپلاستی در تهران و شهرستان با هم متفاوت است؟

هزینه اعمال جراحی پلاستیک بستگی به نظر خود پزشکتان دارد

مستانه سه‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:48 ق.ظ

باسلام و دعای خیر
متاسفانه من در نزدیکی که با همسرم داشتم کاندوم پاره شد که در 12 شب یکشنبه بود در ساعت 13 ظهر دوشنبه 2 تا اچ دی مصرف کردم اما شب خواب موندم نتونستم بخورم قرص اچ دی هم خیلی منو اذیت میکنه میشه راهنماییم کنید در حال حاضر راه چاره من چیست.
از بذل توجه شما بسیار سپاسگزارم.

اب جمعه 23 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:10 ق.ظ

سلام اکه بهتون ایمیل بزنیم چه قدر طول می کشه تا بهمون جواب بدهید باتشکر

مهدیه چهارشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 06:30 ب.ظ

سلام.من زنی۲۵ساله هستم دارای یک فرزند۶ساله-که درتاریخ۴/۹باردارشدم ولی به خونریزی افتادم ودرتاریخ۱۷/۶برای کورتاژرفتم بیمارستان ازان به بعدقرص متفورمین مصرف میکنم.وازبرج ۱هم جلوگیری ندارم .قاعدگی منظمی دارم ولی باردارنشدم خواهش میکنم راهنمایی کنید

من نفهیدم این برچ یک ایرانی هست یا خارچ هستید در هر حال اگر بیش از شش ماه هست بهتره علت اون بررسی بشه
یه عکس رنگی از رحم هم بگیرید بد نیست البته معمولا تا یکسال صبر می کنیم چون یه بچه دارید و سنتون هم بالا نیست

لیلا چهارشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 05:53 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید به شما یزشک گرامی

29 سال دارم و سال گذشته تحت عمل جراحی آندومتریوز قرار گرفتم. یزشک من داروی ال دی را به مدت چند ماه به طور مداوم تجویز کرد. با توجه به اینکه آندومتریوز درمان ندارد و باید کنترل و ییشگیری شود اینطورتجویز کردند که از این به بعد باید 2 - 3 ماه ال دی مصرف شود و یکی دو ماه مصرف نگردد. من می توانم به جای قرص ال دی ،از قرص هایی که فاقد استروزن هستند مانند قرص دانازول که ظاهرا عوارض کمتری دارد ، مصرف کنم؟اگر میشه ، لطفا مرا راهنمایی کنید طریقه مصرف این قرص ها به چه صورت است؟

لیلا جان
بهترین درمان همان ال دی هست
و اگر متاهل هستید بارداری هم یکی از راههی درمان بیماری هست
دانازول عوارضی مانند جوشهای صورت وموهای زائد و پوکی استخوان در صورت استفاده دراز مدت دارد و من قرص ضد حاملگی را توصیه می کنم

لیلا جمعه 20 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:32 ب.ظ

تشکر ازلطفون خانم دکتر

من 29 ساله، مجرد هستم ومدت یک سال است که از ال دی مصرف می کنم. از مصرف قرص های استروزن دار و دارای عارضه های مختلف مانند ال دی واهمه دارم. ترجیح می دهم دارویی غیر از قرص های ضدبارداری برای ییشگیری آندومتریوز مصرف کنم. خواهش می کنم مرا راهنمایی کنید؟

باز هم ممنون ، دعای خیر ما بدرقه راهتون .

در اینصورت قرص مجسترول ۴۰ میلی گرم روزی یکعدد بخورید

ماندانا شنبه 11 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 05:40 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید
من مدت 3 سال است که ازدواج کرده ام و 26 سال دارم. حدودا یک ماه پیش متوجه شدم که کم کاری تیروئید دارم و همچنین دو عدد کیست در تخمدان دارم. البته طبق نظر پزشک در روز سوم پریود مجددا سونوگرافی دادم و کیست ها برطرف شده بود. همچنین مقداری موی زاید نیز دارم و کمی هم اضافه وزن دارم، که به خاطر آنها آزمایش هورمونی دادم و متوجه شدم که میزان هورمونها تا حدودی تنظیم نیست. پزشک به من توصیه کرد که زودتر باردار شوم اما من فعلا شرایط باردار شدن ندارم. لطفا مرا راهنمایی کنید و در مورد این بیماری بیشتر برایم توضیح دهید.

با سلام
کم کاری تیروئید معمولا با بهم خوردن فعالیت تخمدان همراهست و با مصرف قرص تیروئید این مشکل نیز بر طرف می گردد
در هر حال میتوانید ازمایشات هورمون های زنانه را روز ۲ یا سوم پریود چک کنید و بر اساس اون میشه نظر داد که تا چند سال دیگه حدودا میتوانید با خیال راحت صبر کنید

مطهره دوشنبه 13 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 12:20 ب.ظ

سلام خانم دکتر
من به شماره مطبتون درج شده توی سایت تماس گرفتم گفتند که ایران نیستید.می شه لطفا بگید کی میتونم بیام مطبتون.درمورد لابیوپلاستی سوال دارم

برام ایمیل بزنید
royap@yahoo.com

مهسا یکشنبه 19 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:12 ب.ظ

سلام.ببخشیدمن براتون ایمیل فرستادم با این ای دی mahsa_nazemi2003@yahoo.com.شما هم فرمودید که جواب دادید.اما من جوابی دریافت نکردم.اگه میشه جواب سوالم رو همینجا درج کنید.مرسی

سوالتونو بنویسید تا جواب بدم

یسنا سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:16 ب.ظ

سلام وخسته نباشید میخواستم بدونم میزان هورمون پرژسترون در یک زنه عادی که هر ماه تخمک گذاری میکنه وهیچ دارویی مصرف نکرده باید حدود چقدر باشه ایا اگر بالای 5 مثلا 6 باشه کافییه یا کمه

هورمون هر کسی با بدن خودش بهتره مقایسه بشه و مقادیر ازمایشگاهی از جمع و تقسیم مقدار هورمون در یک سری افراد طبیعی بدست اورده میشود .
اصولاچیزی که هست اینکه مقادیر زیر ۵ تخمک گذاری را رد می کند ولی بالاتر از ۵ میتواند دلیل تخمک گذاری باشد

یسنا سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:22 ب.ظ

ببخشید منظورم روز 21 پریود هست خیلی خیلی ممنون

TanaZ چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 02:36 ق.ظ

SaLam Khaste Nabashi,Man 18 salame Mikhastam Bedoonam Aya Maghdoor Hast Ke Jarahie Labioplasty Anjam Bedam?

بله عزیزم مشکلی نداره

باران شنبه 25 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:44 ق.ظ http://www.goleyakh_cn16@yahoo.com

سلام خانم دکترخسته نباشید.شمارواقای رحمت سخنی که دستشون دردنکنه به من معرفی کردنواستون هم عرض سلام داشتن.من دختری ۲۰ساله هستم که ۵ماه ژیش واسه معاینه بکارت رفتم ماماوایشون بعدمعاینه گفتن بکارتتون سالمه سالمه واصلامشکلی ندارین حتی گفتن اگه نامزدشدین میتونین واسه گرفتن گواهی هم تشریف بیارین من اونروزروز۸عادت ماهانم بودکه دیشب اونروزم لکبینی داشتم.وقتی اومدم خونه چیزی تولباس زیرم نبودامادقیقابعد۱ساعت ازمعاینه۱یا۲قطره لک بینی تیره رنگ مایل به بنفش داشتم که ترس وجودموبرداشته که نکنه تومعاینه به بکارت چیزی شه.همه میگن اگه چیزی میشدهمون لحظه خون مییومدنه بعد۱ساعتنظرتون چیه؟؟.حالا۳سوال من اینه که ۱ایاامکان داره تومعاینه ماما چیزی به بکارت شه؟؟؟۲وقی لبهای فرج رویه کم میکشن ایااونوقت فشاری به بکارت میادیعنی بکارت هم کشیده میشه؟۳ایاامکان داره ازروی دلسوزی اسیب سطحی رونادیده بگیرن؟؟؟کمکم کنین من خیلی نگرونم.دیگه کم مونده موهام سفیدشن.ممنون اگه جوابموزودبدین.اخه خواستگارزیادی دارم میترسم

نه عزیزم
با این چیزا پرده بکارت پاره نمی شه و اگر مشکلی بود بهتون می گفتند . خونریزی هم شاید از یه قسمت دیگه باشه و ربطی به پرده بداشته باشد . بهتر است نگران نباشید

فرناز شنبه 25 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 08:12 ب.ظ

پزشک عالی مقام خانم دکتر پورقربان
از اینکه اینجا می بینمتون و همچنان با جدیت به کارتون ادامه می دید خیلی خوشحالم و ازتون تشکر می کنم.
قبلا یکی از مراجعین شما بودم

سلام فرناز جان خوشحالم که اینوم میشنوم
شاد و پیروز باشید

هستی یکشنبه 26 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 02:56 ب.ظ http://www.hastimohammad.blogfa.com

سلام دکتر رویا
دو بار براتون ایمیل فرستادن البته آی دی تون رو از از یه سایتی گرفته بودم کهنوشته بود شما جواب بیماران را با ایمیل جواب می دین
الان اینجا رو هم اتفاقی پیدا کردم اما دیگه .........
دکترها جواب کردن مون ...

هستی جان
ایمیل ها بسیار زیا د هستند و تا جایی که فرصت کنم جواب میدم
در هر حال سوالتون رو یکبار دیگه اینجا مطرح کنید تا پاسخ بدم
منظورتون از اینکه جواب؟

اگر در مورد بیماری مادرتون هست که من جواب دادم بگردید همینجا می بینید.

باران دوشنبه 27 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 07:20 ب.ظ http://www.goleyakh_cn16@yahoo.com

سلام.ممنون یه دنیاکه جوابمودادین.ببخشیدروز۴عادت ماهانه خیلی لخته میبینمبزرگن.اوناکه ازبکارت عبورمیکنن چطروی بکارت مقابل اونامقاومت میکنه؟؟؟یعنی اینهمه ضخامت داره؟

اره عزیزم نگران نباش

باران دوشنبه 27 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 07:29 ب.ظ http://www.goleyakh_cn16@yahoo.com

ببخشیدبازم میژرسم تومعاینه به بکارت فشاری میاد؟۲دوستم یه بارواسه معاینه بکارت اقدام کرده بوددکتره گفته بودیه ذره زخم داری امابکارتتون سالمه.منظورشون ازاون زخم چی بوده یعنی روژرده بوده؟نگرون شده بودن به یکی دیگه رفته بوداون یکی گفته بودسالمه سالمه.به نظرتون اون زخم که میگفتن چی بوده؟ببخشیداینهمه وقتتونوگرفتم

باران سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 12:32 ب.ظ http://www.goleyakh_cn16@yahoo.com

اگه بکارت چیزیش شه خونش کی میاد؟؟؟امکان داره۱ساعت بعدبیاد؟؟؟بعد۱ساعت به بکارت مربوط میشه؟؟واقعاشرمندم.ببخشید.اخه خیلی نگرونم وقتی خواستگارمیادنگرونیم۲برابرمیشه.برام توضیح بدین.دیگه امکان مراجعه به ماماروندارم

رامین سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 02:13 ب.ظ

با عرض سلام خدمت خانم دکتر رویا پورقربان
حدود ۱۰ سال هست که همسرم مشکل اندومتریوز داره که در اثر سزارین ایجاد شده اول در جداره شکم بود با جراحی برداشته شد و الاُ بعد از ۴ سال از عمل دوباره دردها شروع شده و این بار در ناحیه لگن هست در جای که امکان جراحی را کم کرده متاسفانه اطباءاطلاعات کمی در این زمینه دارن به دنبال بهترین دکتر در این زمینه می گردم که مقاله های شما را خواندم ولی متاسفانه بگمانم در ایران نیستید .چند تا سئوال داشتم ۱- چه زمانی بر می گردید ۲- اگر در زمان کوتاه به ایران بر نمی گردید آیا می توانم با شما به صورت ایمیل یا تلفن مشورت داشته باشم ۳- اگر دو مورد فوق منفی باشه می توانید دکتر را که در این مورد دانش روز را داشته باشه به من معرفی کنید . خانم دکتر من مدیر یک شرکت تجهیزات پزشکی هستم و شاید نیمی از جراحان ایران را مشناسم ولی متاسفانه اطلاعات هیچ کدام کافی نیست
با تشکر

باران سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 07:32 ب.ظ http://www.goleyakh_cn16@yahoo.com

من میخام دوباره مراجعه کنکم به همون دکتر.نظرتون چیه؟؟برم؟

لیلی چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:35 ب.ظ

سلام خانم دکتر عزیز ۸ سال است ازدواج کردم ۳۰ سال دارم در کودکی سل (تی بی) داشتم درمان شدم ولی متاسفانه مثل اینکه باعث چسپندگی لوله هایم شد عکس رنگی گرفتم لاپاراسکوبی کردم و ۶ بار ی وی اف کردم نتیجه نگرفتم در بیمارستان صارم - و موسسه رویان ضمنا همیشه هم تخمک هایم نیز کم می شوند با آمپول های زیادی تزریق می کنم تخمکهایم به 2و یا 3 عدد می رسد ولی بعد از انتقال تا کنون نتیجه نگرفتم ترا به خدا کمکم کنیدمنتظرم پاسخ شما هستم

...... سه‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:49 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید
خانمی 25 ساله هستم که برای بارداری آزمایشهای مختلف را داده ام و حدود 20 روز است که متوجه شده ام کم کاری تیروئید دارم برای باردار شدن با دکتر زنان صحبت کردم و گفتن که به پزشک متخصص غدد مراجعه کنید پس از اینکه به دکتر غدد مراجعه کردم به من قرص لوو تیروکسین سدیم یک دهم میلی گرم دادن و ایشان به من گفتن که می توانم باردار شوم می خواستم نظر شما را در این مورد بدانم و اگر مشکلی داره تا چند وقت باید صبر کنم ؟؟؟؟
با تشکر

...... سه‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:52 ب.ظ http://dokhtaremehrabuon.blogfa.com/

خانم دکتر
میشه جواب منو به ادرس وبلاگم ارسال کنید من همون خانم ۲۵ ساله هستم اینم ادرس وبلاگم
http://dokhtaremehrabuon.blogfa.com/

باران چهارشنبه 6 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 02:18 ب.ظ http://www.goleyakh_cn16@yahoo.com

سلام.ببخشیدژرده ازنوع حلقوی هلالی داریم.من به مامامراجعه کردم گفتن ژردتون سالمه ازهرنظر.نوعشم حلقویی.که دوره هاش هلالماننده.البته نگفت هلال مانندفقط بادستشون حالت هلال اشاره کردن؟؟

سلام
مهم این هست که گفتن سالمه
شکلش خیلی اختصاصی نیست.

لیلی جمعه 8 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:31 ب.ظ

سلام خانم دکتر عزیز ۸ سال است ازدواج کردم ۳۰ سال دارم در کودکی سل (تی بی) داشتم درمان شدم ولی متاسفانه مثل اینکه باعث چسپندگی لوله هایم شد عکس رنگی گرفتم لاپاراسکوبی کردم و ۶ بار ی وی اف کردم نتیجه نگرفتم در بیمارستان صارم - و موسسه رویان ضمنا همیشه هم تخمک هایم نیز کم می شوند با آمپول های زیادی تزریق می کنم تخمکهایم به 2و یا 3 عدد می رسد ولی بعد از انتقال تا کنون نتیجه نگرفتم ترا به خدا کمکم کنیدمنتظرم پاسخ شما هستم لطفا بگین چکار کنم ایا نازایی من درمان داره

سلام عزیزم من قبلا هم به سوالتون پاسخ دادم
بعد از ابتلا به تی بی میزان باروری بسیار کاهش می یابد
بهتر است یک هیستروسکوپی انجام شود تا ببینیم داخل اندومتر رحم مناسب هست یا خیر در صورت وجود چسبندگی در داخل رحم بهتر است از رحم اجاره ای استفاده کنید .

sara سه‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:26 ب.ظ

با سلام زنی 32 ساله هستم 8سال ازدواج کردم ولی هنوز نزدیکی کامل نداشتم چون درد بسیار شدید موقع نزدیکی حس می کنم و عضلاتم منقبض می شود وحال چون می خواهم حامله شوم می خواهم این مشکل هر طور هست حل شود لطفا راهنمایی ام کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد