بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

اندومتریو.

 

تصویر برداشته شده در لاباروسکوبی نقاط اندومتریو. را نشان میدهد 

نظرات 40 + ارسال نظر
نازنین یکشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:13 ق.ظ

سلام .. یه سوالی داشتم اگه امکان داره راهنماییم کنید !
من با نامزم رابطه داشتم . در حین رابطه هر دو احساس کردیم که یک مقدار از جلو داخل شد . من کمی احساس سوزش کردم ولی اونجا هیچ خونی نیومد . ولی حدودا یک ساعت بعد وقتی دستشویی رفتم سه الی چهار قطره خون غلیظ بعد از ادرار بیرون اومد و این اتفاق دو بار دیگه هم که به دستشویی رفتم تکرار شد . به دکتر رفتم بهم گفت پرده آسیبی ندیده . ولی بعد از اون من با نامزده از جلو رابطه داریم و دیگه هیچ خونی نیومد !
می خواستم ببینم آیا در اون اتفاق پرده از بین رفته یا من هیچ پرده ای نداشتم ؟

ممکن است که خونریزی در اثر آسیب به بافتهای اطراف و نه الزاما خود برده ایجاد شده باشد. و گاهی برده بکترات ارتجاعی بوده و اصلا خونریزی اتفاق نمی افتد

آذین دوشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 12:59 ق.ظ

خیلی خیلی ممنون از اینکه به سوال من توجه کردین و زود جواب منو دادین

ولی واقعا کاری نمی شه کرد من خیلی خیلی میترسم می ترسم آخه برا هرچیزی در مانی هست برای این نمیشه کاری کرد.طورو خدا نگید نه.
طورو به خدا کمکم کنید.من میترسم از برخورد همسرم بعد از ازدواج خیلی میترسم.نمی دونم در آینده چطور باید بهش توضیح بدم . اصلا نمی دونم ازدواج کردن من درست باشه یا نه.

معمولا اقایان با این موارد مشکلی ندارند نکران نباشید

دیبا دوشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 03:11 ب.ظ

Salam khanum doctor khaste nabashin ajezane azattun mikham k6akam konin man dokhtari hastam ke sex daram bare aval ke az jelo dashtam hamun lahze khuni nayumad vali bade3-4saat chand ghatre khun khelikam va pakhsh umad bad az jelo sex dashtam hala bad1sal chandruz pish ba 3uru kardane angoshte mianim be vaganam badsh khun umad be tori ke fekr kardam periodam darhalike 2hafte pish man period shodam in khun mese period ghaliz va ba lakhte nist alan chand saate chekehaye khun miad torokhoda begin zudtar chi shode?ba ayne ham niga kardam jayi ke khun miad dide nemishe vali dar ghesmate ebtedayi vagan ye muyrage sefid mibinam ke ghablan dide nemishod torokhoda komakam konin man jayi hastam ke felan be dr ham nadaram dastrasi

pareghi dar gesmathayeh mokhtalef momken ast pish biyayad . aghar meghdar an khaili ziyad nist negharan nabashid ,

دیبا دوشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 06:56 ب.ظ

salam ye donya mamnun be khatere javabe sari ke dadin khanum dr alan chandin saate ke khunrizie yani khun miyad mese dorane periodam faghat mese un vaghta yani vaghthaye periodam lakhte nist faghat khune...va porrangam hast mikhastam beporsam ke agar sex surat gerefte bashe va bedune kandom vali period besham monazam va teste baradari ham khanegi bedam manfi bashe va 72saat ham nashode ghorse zede bardari khorde basham hala ke ba be vasileye angoshtam injuri shode va khun miyad yani momkene hamele shodam?akhe shenidam dorane hamelegi khunrizi ham dare?man akharin sex do roz pish bud...bebakhshid ke in hame type kardam unam english sharmande...mamnun ke javab midin daram az steress mimiram komakam koninnnnnn.......

معمولا تستهای خانگی جوابشون درست هست نگران نباشید
در هر صورت اگر مشکلی هست باید به ژزشک مراجعه کنید چون واقعا این سایت برای اطلاع رسانی هست و امکان تشخیص وجود نداره

ساحل دوشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 09:18 ب.ظ

با سلام میشه درباره عضویت در سایتتون راهنمایی کنید و یه سئال پزشکی هم داشتم ایا این درسته که کسانی که چسبندگی لوله دارن عکس رنگی براشون دردناکتره؟؟؟؟؟؟؟؟

نیازی به عضویت در سایت نیست سوالتون رو مطرح کنید

Diba سه‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 08:41 ق.ظ

Salam khanum dr az diruz ta hala khunrizi daram vali fagat khune albate lakhte mese period nadare va bishtar az lake hast man dastrasi be dr nadaram tu yeki az postatun neveshtin momkene adam az hamelegi bietela bashe va khunrizi beshe?doroste?man periodam 14ruz pis bud t torokhoda komakam konin

Diba سه‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 08:58 ق.ظ

Bebakhshid test hamelegio tu khune anjam dadam az bala be payi control line bad test line neveshte bayad chejuri beshe aslan neshun mide aya?

Diba سه‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:48 ق.ظ

Torokhoda komakam konim man chem shode alan24saate

مهناز چهارشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 02:55 ق.ظ

باسلام ایا دلایل سقط جنین میتونه کم تحرک بودنه اسپرم باشه ما همه ازمایشارو ادادیم مشکلی نبوده فقط اسپرمه شوهرم کم حرکته ایا راه حلی برای کم تحرک بودنه اسپرم هست

اکر کاریوتیب شوهرتون طبیعی باشد معمولا کم حرکتی تاثیری در سقط نخواهد داشت . برای بهبود حرکت البته تا حدودی .....نه بطور کامل .....از درمان دارویی استفاده می شود

سما جمعه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 04:11 ب.ظ

با سلام ... من مدتی پیش در سایت دکتر رهام برای شما ژیام خصوصی دادم در خصوص تب و لرز در دوران پریود و شما فرمودید که احتمان اندومتریو است ، فرد مورد نظر به پزشک که مراجعه کرد ، بعد از یک سری آزمایش تیروئید گفته بود که بیماری عصبی است ، آیا این درسته ؟ ولی از اون مدت به بعد هر دفعه بدتر میشه ، آیا باید پزشک رو عوض کرد ؟

من احتمالا در مورد تمام علائم گفتم و صرفا تب و لرز از علائم اختصاصی اندومتریوز نیست و در ضمن تضخیص اندومتریوز نیز فقط با لاژاروسکوپی تائید یا رد میشود
در هر حال به پزشکتان اعتماد کنید و محیط مجازی اینترنت فقط جهت اصلاع رسانی می باشد و قادر به تائید یا رد بیماری خاصی نیست

معصومه بختیاری دوشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 04:30 ب.ظ

با سلام من اغلب هنگام پریود و هنگام دفع مدفوع اگر کمی یبوست هم باشد درد بسیار زیر دلم حس میکنم این نشنه چیست؟؟

همچنین من موهای زائد زیر چانه و دور سینه دارم وپریودهایم کاملا منظم است آیا دچار پرولاکتین بالا هستم چه اقداماتی باید انجام دهم؟؟؟

اگر دردها کاملا با پریود در ارتباط باشند باید از نظر اندومتریوز بررسی شوید
در مورد علائم دیگر باید از نظر وجود سندرم تخمدان پلی کیستیک و هورمونها در روز ۲ پریود ازمایشات هورمونی انجام دهید

ساقی جمعه 15 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:55 ق.ظ

باسلام ۳ساله ازدواج کردم .تازه اقدام به بارداری کردم پریودم نامنظمه. ۴روزعقب انداختم...ده روزه زیرشکمم وواژنم درد دارم..خستگی وتارشدن دیدهم دارم..امانشانه های معروف حاملگی روندارم...ممکنه حامله شده باشم؟؟؟

ساقی جان تستهای ادرار که در داروخانه ها هست به مقدار زیادی قابل اطمینان می باشد می توانید چک کنید .

هانا چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:17 ق.ظ

سلام من 7 ماهه که عقد کردم ولی هنوز عروسی نگرفته ایم 3 ماه قبل یک حاملگی ناخاسته داشتم که مجبور شدم جنین را با روش ساکشن سقط کنم الان 3 ماه است که قرص ضد بارداری مصرف می کنم ولی یک هفته است که زیر دلم و کمرم خیلی درد می کنه و همش حالت تهوع دارم می ترسم که باز حامله شده باشم خواهش می کنم راهنمایی ام کنید .

اول بهتره ازمایش حاملگی انجام بدید اگر مشکلی بود بعد صحبت می کنیم

هانا چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:47 ق.ظ

من می ترسم بروم سونوگرافی یا آزمایش بدهم چون فعلا موقعیت بچه دار شدن را ندارم اما از علائمی که دارم می ترسم دوباره حامله باشم من خیلی کمر درد دارم و خیلی هم زیر دلم درد می کنه از صبح هم که بیدار می شوم حالت تهوع دارم.

نغمه شنبه 6 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 08:46 ب.ظ

salam khaste nabashid.man chand mahe ke mikham bardar besham vali alan 2mahe ke kheyli kam period misham kolan fek konam 1ruz period misham vali az chand ruz ghablesh lak mibinam dalilesh chieh?

زهرا یکشنبه 7 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 03:07 ب.ظ

سلام من ۲۵ سال دارم ومجردم. ۱ سال که فهمیدم آندومتریوتیک دارم و ۱ سال از قرصهای ضد باروری استفاده کردم اما بهتر نشدم می خوام بدونم میزان حاملگی من چقدر آیا بهتر بعد از ازدواج عمل کنم یا قبل از ازدواج ؟ آیا می توتم بچه داشته باشم یا نه ؟
اما با توجه به ۱ سری داروهای گیاهی کیست سمت راست کوچکتر اما سمت چپ نه . و سیکلم هم منظم.
من میترسم ازدواج کنم چون میترسم بچه دار نشم (لطفا من رو راهنمایی کنید)

نگذتن نباشید . زودتر ازدواج کنید و بچه دارشوید

شیدا شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:27 ب.ظ

سلام من 25 سال دارم 3 ماهه زندگی مشترکم رو شروع کردم
2ماهه حامله ام امپول پروستادین استفاده کردم ولی موثر نشد می خوام ساکشن بکنم میشه یکم توضیح بدین آیا سخت تر از آمپول هست یا نه؟ و عوارض خاصی داره یا نه؟ مرسی

اگر بیمارستان انجام بشه که نه سخت تر نیست و خیلی بهتر از امپول هست
یه سونوگرافی بکنید اگر جنین از بین رفته باشد میتونید بیمارستان انجامش بدید

لیلا چهارشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 06:02 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید به شما یزشک گرامی

29 سال دارم و سال گذشته تحت عمل جراحی آندومتریوز قرار گرفتم. یزشک من داروی ال دی را به مدت چند ماه به طور مداوم تجویز کرد. با توجه به اینکه آندومتریوز درمان ندارد و باید کنترل و ییشگیری شود اینطورتجویز کردند که از این به بعد باید 2 - 3 ماه ال دی مصرف شود و یکی دو ماه مصرف نگردد. من می توانم به جای قرص ال دی ،از قرص هایی که فاقد استروزن هستند مانند قرص دانازول که ظاهرا عوارض کمتری دارد ، مصرف کنم؟اگر میشه ، لطفا مرا راهنمایی کنید طریقه مصرف این قرص ها به چه صورت است؟

رزیتا جمعه 27 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:59 ق.ظ

سلام.میخواستم بدونم امکان حاملگی برای دختر وجود داره یا نه؟من نزدیکی از جلو نداشتمفقط از بشت بوده. ولی چند ماهه که بریود نشدم و خیلی میترسم.آخه شنیدم دخترام حامله میشن؟تورا خدا زود جوابما بدید.

سحر جمعه 29 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 04:27 ب.ظ

salam.khaheshan javabe mano bedid.man 19 salame va be tore nakhaste nazdiki dashtam.albate az posht.ame jolo ham me.i rikht.mikham bedunam hamele misham?
az koja befahman?
va esme ghorse zede bardari chie????????????????????

نرگس چهارشنبه 4 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 03:47 ب.ظ

من سقط با امپول و قرص داشتم سیستم گوارشم بهم ریخته دائما معده درد و حالت تهوع دارم چند بار دکتر داخلی رفتم ،پیش دکتر زنانم رفتم ،اصلا بهتر نشدم خونریزی شدید دارم ،از دیشب ال دی مصرف کردم ،15 روز از سقطم میگذره،درد معده و روده و حالت تهوع امانم را بریده چی بخورم بهتره ،چی نباید بخورم با تشکر

با سلام
حتما یک انتی اسید بخورید مثل رانیتیدین
اصلا فرص مسکن نخورید
شربت معده هم تند تند بخورید بد نیست
یک سئنئگرافی هم بدید تا مطمئن بشید کاملا دفع شده باشه و چیزی نمونده باشد.

مهسا چهارشنبه 4 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 03:58 ب.ظ

لطفا توضیح کاملی در مورد عوارض مصرف امپول سقط جنین و رژیم غذایی بعد از سقط بدهید چون تو هیچ سایتی اطلاعات کافی وجود نداره

سعی میکنم براتون متن کامل را اماده کنم

مهدیه سه‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1388 ساعت 03:26 ب.ظ

سلام . من دیروز از آمپول برای سقط استفاده کردم . بر خلاف دردهای شدید خونریزی کمی دارم .در حد پریود و کمتر -چکاررکنم .ممکنه که سقط نشده باشه ؟ اگه بمونه چی می شه؟

ساینا سه‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1388 ساعت 06:33 ب.ظ

با سلام.من حدود ۱هفته پریودم دیر شده.من نزدیکی داشتم ولی از کاندوم استفاده کردیم تسته حاملگی در منزل انجام دادم و منفی بوده ولی هنوزم پریود نمیشم ایا حامله هستم؟ اگر نه دلیل تاخیر پریودم چیست؟با تشکر

سراب شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 05:34 ب.ظ

سلام لطفا عوارض جانبی آمپول پرستادین رو برام بگین ، یعنی اگه مثلا یه نفر تو سن حدود 30 سال تا حالا 4 بار تزریق و سقط داشته چه عوارضی گریبانگیرش میتونه بشه در آینده . ممنونم

در اینده هیچ عارضه ای ندارد تمام عوارض ان مربوط به زمان استفاده از دارو است
در ضمن به جان خودتان رحم کنید و از روش ضد بارداری مناسبتری استفاده کنید.

jaklin شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:50 ب.ظ

سلام من30سالمه و باردار شدم می خواستم در مورد شرایط جسمی بعد از استفاده از پروستادین یا ساکشن زنان سقط کرده بدونم.چه کارهائی بعد از سقط باید انجام داد.ممکنه اینقدر درد شدید باشه که مجبور شوم برم بیمارستان
ممنون

امین جمعه 14 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 05:37 ب.ظ

همسر من 1 ماهه بود که تصمیم به سقط با امپول کردیم.اما بعد از زدن 2 تا امپول رفتیم سونو و گفت جنین سالم و سقط نشده.می خواستم ببینم که احتمال دارد که خطری بچه را تهدید کند؟

رحمان سه‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 02:42 ب.ظ

همسمن ا ماه حامله است می خواستم از آمپول برستادین استفاده کنم احتما سقط چنددرصده و عوارضش چیه و اگه سقط نشد چه راهی رو به ما معرفی می کنید ممنونم

در این مورد کاملا در همین وبلاگ توضیح داده شده لطفا مراجعه و مطالعه نمایید

اشکان پنج‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 10:30 ب.ظ

آیا در زمان حاملگی نزدیکی کردن مشکل دارد

اگر خونریزی - ابریزش وجود نداشته باشد مشکلی نیست
معمولا اگر جفت پایین باشد(جفت سر راهی) بهتر است از نزدیکی امنتاع شود .

گیشا چهارشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 01:51 ب.ظ

باسلام من 25 سالمه برای کیست سینم دکتر دانازول 200 تجوی زکرد بعداز استفاده از 19 تا متوجه شدم باردارم چه خطراتی برای جنین داره آیادر سونوگرافی ویا آزمایشی مشکل جنین مشخص میشه یا باید سقط بشه با تشکر

معمولا مشکلی نیست چون الت تناسلی جنین در هفته ۱۲ کامل میشود و مصرف دانازول در این هفته ها خظر بیشتری دارد ولی در اوایل خطر زیادی ندارد.

nahal پنج‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:32 ب.ظ

man diruz tu hafteye panjome bardari suction kardam,vali aslan khunrizi nadahstam,aya in mozu tabiei? ya man hanuz bardaram?

با سلام
طبیعی هست و مشکلی نیست.

سمیه جمعه 27 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:32 ق.ظ

با سلام.ن سه روز پیش از امپول پروستادین برای سقط جنین ۱ماهه استفاده کردم وفقط کمی خوناب ازم دفع شد الان هم هیچدرد و ناراحتی ندارم ایا امکان داره جنین هنوزسالم باشه؟ سونوهم رفتم گفت چیزی رویت نمی شه دکتر گفت احتمالا یا دفع شده یا هنوز خیلی کوچیکه ودیده نمی شه دوباره تست ادرار هم دادم بازم مثبت بود

با سلام
اگر ساک حاملگی دیده نشده است ممکن است حاملگی خارج از رحم باشد باید مجدد چک کنید و احتیاط نمایید

s دوشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 06:54 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید
من تازه فهمیدم که کودکی ناخواسته را در راه دارم و با مراجعه به دکتر و انجام سونوگرافی فهمیدم که 4 هفته باردارم حال می خواهم این جنین ناخواسته را سقط کنم و دکتر راه آمپول سقط را به من ممعرفی کرد میشه راهنماییم کنید که من چکار باید بکنم؟آخه آمپول عوارض هم میگن داره
یعنی با زدن این این آمپول جنین کامل سقط میشه و دیگه نیاز به کورتاژ نیست؟

در مورد سقط جنین مطالب به طور کامل در همین وبلاگ توضیح داده شده است

گلی سه‌شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 02:35 ب.ظ

سلام
من ۲۹ اسفند ۸۸ ازدواج کردم و شب عروسی به خاطر استرس و فشار عصبی زیاد پریود شدم....
چند روزه پریودیم عقب افتاده بود تا اینکه دیشب با تست بی بی چک متوجه شدم باردارم
حالا میخوام بچه رو یه جوری سقط کنم. میخواستم بدونم بهترین روش سقط بچه ای که ۳ هفته شاید بیشتر نداشته باشه چه روشیه؟ کجا باید برم برای سقط جنین؟ و اینکه خیلی خیلی هم میترسم
تو رو خدا تا بیشتر بچه بزرگ نشده کمکم کنید...

سارا پنج‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 07:09 ب.ظ

سلام
می خواستم بدونم راهی واسه بیشگیری برای زنانه دیابتی هست؟
البته بعد و قبل از سکس

فریماه دوشنبه 11 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 02:16 ب.ظ

با سلام.من حدود ۲۰ روز بیش از آمبول بروستادین استفاده کردم. درد شدیدی رو تحمل کردم و در طول ۸ روز خونریزی تکه های جنین دفعه اخری که سونو گرافی دادم دکتر گفت که بافتهای ریزی باقی مونده و قرص ارگونوین تجویز کرد. می خواستم بدونم من که الان خونریزی ندارم ایا این قرص باعث دفع کامل جنین میشه یا نه؟ و اینکه چند روز باید ارگونوین مصرف کنم؟چون عوارض و دردش برام قابل تحمل نیست.

با سلام
معمولا باید منتظر باشید و تحت نظر پزشک خود انتی بیوتیک مصرف کنید تا این قطعات باقیمانده نیز دفع شود .

علی جمعه 20 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:29 ب.ظ

چطور به وبلاگ شما میتوان وارد شد ؟

با فیلتر شکن

سارا چهارشنبه 2 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:22 ب.ظ

سلام.من حدود ۱هفته پریودم دیر شده.من نزدیکی داشتم ولی از کاندوم استفاده نکردم تسته حاملگی در منزل انجام دادم و منفی بوده ولی هنوزم پریود نمیشم ایا حامله هستم؟ اگر نه دلیل تاخیر پریودم چیست؟

مریم پنج‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 05:59 ب.ظ http://www@yahoo.com

لطفا کامت به سوالات جواب دهید

ریحانه جمعه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:04 ب.ظ

باسلام.من هفته7بادوآمپول سقط کردم دردشدیددل وکمرداشتم وسه بارخون غلیظ ازم خارج شدآیاجنین دفع شده؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد