بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

در چه مواردی کیست ساده تخمدان نیاز به جراحی دارد :

 

در چه مواردی  کیست ساده تخمدان  نیاز به جراحی دارد : 

شک به بدخیمی

                ظهور علائم

                 آسیت

                  بروز تغییرات در نمای سونوگرافی

                 دو طرفه بودن

شک به پیچ خوردگی

اندازه بزرگتر از cm 8

وجود درد شدید

نظرات 2 + ارسال نظر
رقیه سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:41 ب.ظ

سلام
میخواستم بگم در تخمدان چپم کیستی به اندازه ۳.۶ سانتی متر وجود دارد که سونوگرافی نشان داده که درون آن خونریزی کرده.دو ماه قرص یاسمین مصرف کردم اما دوباره که سونوگرافی کردم تنها حدود چند دهم کوچکتر شده بود آزمایشات مربوط به بدخیم بودن کیست را هم انجام دادم اما مشکلی نبود. دکترم گفته فعلا دو ماه صبر کنم. نیازی هم به مصرف دارم ندارم.
سردرگم شدم لطفا راهنمایی کنید
با تشکر

پری دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:23 ب.ظ

من دختری 29 ساله هستم.
حدود 4 ماه پیش با درد در تخم دان چپم سونوگرافی کردم و یک کیست 4.6 سانتی با سپتوم های داخلی (کیست پیشرفته با خونریزی داخلی) مشاهده شد.
با درد بسیار و اینکه چند دکتر بسیار با تجربه به من گفتند قرص بخورم و احتمالا قرص نتیجه نمیدهد و باید عمل کنم، از یکی از دوستانم شنیدم که او هم کیست 6 سانتی داشته و با هامیوپاتی طی یک هفته درمان شده.
با حالتی بسیار بی اعتماد پیش دکتر تهرانی (متخصص هامیوپاتی) رفتم. و حدود 20 روز داروهایی که ایشان دادند رو استفاده کردم.
رفته رفته درد های تخمدانم کمتر میشد. ولی من هنوز به هامیوپاتی اعتقادی نداشتم. فقط دعا میکردم به جراحی نکشد چون یکی از دوستانم بر اثر جراحی کیست تخمدان چسبندگی لوله رحم پیدا کرده و نازا شده.
بعد از حدود 1 ماه سونوگرافی کردم.
در کمال تعجب و خوشحالی دیدم که حتی یک کیست 2 میلیمتری هم ندارم.
دکتر سونوگرافیست باور نمیکرد که من 1 ماه پیش کیست 4 .6 سانتی داشته ام و الان هیچ چیزی نیست. میگفت حتما اشتباه کردی!!!
اینو اینجا نوشتم که کسانی که دارن میرن برای جراحی کیست، به بدن خودشون ضربه جبران ناپذیر نزنن.
یا کسایی که مدت طولانیه دارو میخورن و نتیجه ای نگرفتن، وقتشونو تلف نکنن.
هر روز شوهرم بهم میگه برو اینترنت بنویس این قضیه رو تا بقیه هم اطلاع پیدا کنن و درمان بشن.
امیدوارم این مطلب برای شما هم مفید بوده باشه.
اگر آدرس مطب دکتر تهرانی رو خواستید به pari1212@yahoo.com میل بزنید.
با آرزوی سلامتی همه دخترها

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد