بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

انواع تومورمارکر در بدخیمی های تخمدان

انواع تومور مارکرها در بدخیمی های  تخمدان :  

    نوع بدخیمی تخمدان                            تومور مارکر

  تومور اپیتلیال تخمدان                            125-CA

تومور اپیتلیال موسینوس تخمدان               9-19-CA

دیس ژرمینوم                                         LDH     

اندودرمال سینوس تومور                          AFP

کوریوکارسینوما / تومور تروفوبلاستیک      hCG  ،  لاکتوژن جفتی انسانی

محل جفت  

گرانولوزا سل تومور                                اینهیبین  A  

نظرات 3 + ارسال نظر
جوجو پنج‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 02:04 ب.ظ

من یه چند وقتی هست یه چیز غده مانندی کنار پام نزدیک الت در میارم بعد یکی ۲ هفته از بین میره ولی ۲باره بعد چند وقت در میاد چند بار هم پیش دکتر رفتم ولی هیچی متوجه نمیشوند نمیدونم چیکار کنم نگرانم نکنه سرطانی چیزی باشه ممنون میشم منو تو این مورد راهنمایی کنید با تشکر.

معمولا این موارد خوش خیم و مربوط به کیست بارتولن می باشد باید در مواردی که تورم وجود دارد به پزشک مراجعه نمایید تا تشخیص داده شده و درمان گردد

به دنبال جواب دوشنبه 6 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 01:44 ق.ظ

با سلام من میخواستم بدونم کیستهای ریز تخمدانی نام پزشکیش چیست چون من بعد از زایمان اولم چندین بار دچار این مشکل شدم ایا همان پلی کیستیک است؟ آیا خطرناک و ممکن باعث نازایی بشه البته در جواب آزمایش من معلوم شد هورمون شیردهی (نام علمیش رو نمیدونم) بالا. ممکن باعث نازایی بشه و این کیستها دلیلش چیه؟با تشکر

اصولا اینها سلولهای پیش ساز تخمک هستند که اگر چه تعدادشان زیاد هست ولی ممکن هست فعالیت تولید تخمک در شخص مورد نظر خوب باشد یا نباشد
لذا اگر شما هیچ علامت خاصی از کم کاری تهمدان ندارید بناید نگران این حالت باشد و اگر هم علائمی دارید با توجه به اینکه قبلا باردار شده اید پس مشکل شما خیلی جدی نباید باشد

م.ف شنبه 26 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:57 ب.ظ

سلام.در تخمدان چپم کیستی به بزرگی 46*58 م.م دارم.آیا نیاز به جراحی دارم؟آیا در باردار شدنم تاثیر دارد؟

سلام عزیزم
تا حد زیادی بستگی به شکل کیست در سونوگرافی و تومور مارکرها و سنتان و اینکه چه مدت این کیست وجود دارد و علائم همراه ان چیست ؟
اگر میتوانید بیشتر توضیح دخید تا بتوانم راهنمائیتان کنم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد