بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

ختنه زنان

 

هنوز میلیونها دختر در جهان ختنه می شوند 

ختنه زنان در برخی از نواحی ایران انجام می شود

طبق آمار سازمان بهداشت جهانى ۱۴۰ میلیون دختر و زن در سراسر جهان ختنه می شوند که اکثریت این دختران و زنان در ۲۸ کشور افریقایى، هستند اما بر اساس گزارش ها این عمل در بخش هایی از ایران هم انجام می شود.

ختنه دختران در ایران عمدتا در در استان‌های خوزستان، لرستان، و بیش از همه در استان کردستان انجام می‌شود.

سازمان ملل برای مبارزه با این عمل روز ششم فوریه را روز جهانى مبارزه با ختنه زنان اعلام کرده است.

به گفته پزشکان این اقدام صدمات فیزیکی و روحی شدیدی به زنان و دخترانی که ختنه می شوند، وارد می سازد.

ناهید احمدی، پرستار روستایی در کردستان در ایران، به بخش فارسی بی بی سی گفت که بسیاری از مادران در این ناحیه در هفته های اول تولد فرزند دخترشان او را برای ختنه نزد افرادی که این عمل را انجام می دهند می برند.

خانم احمدی می گوید که بر اثر این عمل، دختران خردسال دچار عفونت و ترشح های عفونی و خونی می شوند که مادرانشان اعتقاد دارند این خون کثیفی است که باید از بدن آنها خارج شود.

در جنوب ایران، نوزادان دختر در بندر کنگ در هرمزگان بعد از ۴۰ روزگی و برخی از دختران این شهر در سنین ۴ یا ۵ سالگی ختنه می‌شوند.

در بسیاری از جوامع تصور می شود ختنه زنان یک دستور مذهبی است به از این طریق پاکدامنی زنان محفوظ می ماند.

موافقان ختنه زنان که بیشترشان در کشورهای مسلمان نشین آفریقا زندگی می کنند، علاوه بر اینکه این عمل را از لحاظ بهداشتی لازم می دانند، معتقدند این عمل از سوی دین اسلام توصیه شده است.

اما این عمل در بسیاری از کشورهای اسلامی جهان انجام نمی شود و ظاهرا سنتی است که ریشه در فرهنگهای آفریقایی دارد.

حتی بسیاری از روحانیون مسلمان بارها این عمل را تقبیح کرده اند، اما ختنه زنان همچنان در چند کشور آفریقایی رواج دارد و حتی بسیاری از مهاجران اهل این کشورها در اروپا از انجام این عمل رویگردان نیستند.

کشورهای مختلف اروپایی و حتی برخی کشورهای آفریقایی قوانینی رسمی علیه انجام ختنه زنان دارند اما دولت ایران تا کنون اقدامی برای جلوگیری از انجام این عمل انجام نداده است.

نظرات 6 + ارسال نظر
بخشی چهارشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 09:00 ب.ظ http://www.labnews.ir


آدرسهای اینترنتی http://gynecologist.ir/ و http://gynecology.ir با نازلترین قیمت جهت واگذاری به شما

؟ پنج‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 12:06 ق.ظ

ختنه؟ برای زنان؟ چه تاثیری داره ؟!

ختنه زنان متاسفانه با هدفی که در مردان دنبال می کند متفاوت است و جهت بریدن کلیتوریس و بستن واژن و در نتیجه حفظ عفاف و پاکدامنی زنان بکار میرود . در این روش گاهی تمامی کلیتوریس بدون بیحسی کنده شده و با ایجاد پارکی در ناحیه واژن و پانسمانهای فشاری در دختر بچه های کوچک زیر 6 سال موجب انسداد کامل واژن و در نتیجه ممانعت از احتمال ایجادروابط جنسی میشوند. این دختر خانمها بعد از ازدواج نیز با مشکل در روابط زناشویی مواجه می باشند و قبل از ازدواج با مراجعه به همان افراد خاص مجددا بدون بیحسی و با درد و خونریزی بسیار پارگی در این ناحیه جهت از بین بردن انسداد احتمالی واژن بعمل می اید.....

مسعود سه‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 02:54 ق.ظ

با سلام.من دانشجوی فوق تخصص نورولوژی در آلمان هستم.خیلی خوشحالم که این چنین اطلاعاتی در دسترس عموم قرار می گیره.من فکر می کنم خانم دکتر پورقربان ودکتر صادقی(ببخشید من نمی دونم رهام آقا می شه یا خانم به خاطر همین از پسوند آقا یا خانم اجتناب کردم)یه رابطه همکاری با هم دارن چون مطالب سایتشون خیلی به هم نزدیکه.به هر حال آرزوی موفقیت برای همه خانم دکترها و آقایون دکتر در هر تخصصی که هستند رو دارم.خانم دکتر پور قربان عکساتون هم خیلی جالب بود بخصوص در مورد HPV .مطالب یه کم (البته بعضی هاشون)ناقص بودبه امید دیدار شما عزیزان

مرسی سر زدید .موفق باشید

داوود یکشنبه 24 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:03 ب.ظ

با سلام وتشکر فراوان از این سایت
سوالی داشتم در خصوص ختنه زنان اگر این عمل توسط ژزشکان مجرب انجام بگیرد و مقدار بسیار کمی از الت تناسلی در زنان بریده شود باز هم میتواند ایجاد مشکل نمایید با تشکر

ریحانه دوشنبه 25 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:32 ق.ظ

سلام ختنه دختران در اسلام مستحب است ومطمئن باشیدچیزی را که اسلام میگوید هیچ ضرری برای دختران نباید داشته باشد تازه در بحث نزدیکی با همسر آینده شان باعث زود ارضاشدن زن میشودومشکل سرد مزاجی حل میشود-----این مطلب شما برام جالب بود...........منتظر جواب شما در ایملم هستم/./..//././././/.ریحانه

ضلی دوشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 02:45 ب.ظ

اولین بار بود راجع به ختنه زنان میشنوم!!!!
باید چیز مسخره ای باشه آخه اگه کلیتوریس زن برداشته شه میل جنسی اش به حداقل میرسه واین با قانون طبیعت منافات داره. اونایی که میگن اسلام اینو مستحب میدونه میشه راهنمایی کنن کجا همچین دستوری رو مشاهده کرده اند؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد