بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

انواع پرده بکارت همراه با عکس

   

    انواع پرده بکارت :   

 

 

 The Temple of Hymen  

 

پرده بکارت (hymen membrane) در واقع پرده ای ناکامل از بافت همبندی است که عروق خونی کمی نیز دارد. این پرده کمی عقب تر از دهانه ورودی واژن قرار گرفته است به نحوی که با ورود آلت تناسلی مردانه یا هر جسم دیگری به واژن، پاره می شود. سالم بودن این پرده در واقع تنها نشانه باکره بودن خانم محسوب میشود و تشخیص سالم بودن یا نبودن پرده فقط و فقط بوسیله پزشک متخصص یا ماما و با انجام معاینه ژنیکولوژی امکان پذیر است

عکس انواع پرده بکارت در ادامه مطلب :  

 

پرده بکارت همانطور که در بالا هم گفته شد یک پرده کامل نیست بلکه دارای سوراخ و حفره جهت عبور خون قاعدگی می باشد. پس همینجا یادآوری می کنیم که برای بارداری لازم نیست حتما پرده پاره شده باشد، ریختن مایع منی در ابتدای پرده می تواند موجب بارداری بشود زیرا اسپرم خاصیت تحرک دارد و میتواند از سوراخ پرده بکارت به بخش های بالایی و رحم برسد. همچنین در صورت ریختن اسپرم روی پا یا لباس زیر هم به همین علت امکان باروری وجود دارد.
نوعی از پرده هم وجود دارد که پرده پاره نشده (imperforated hymen) خوانده می شود. در این نوع، پرده بکارت به صورت یک پرده کامل و بدن هیچ گونه سوراخی است که به علت نداشتن سوراخ به خون قاعدگی اجازه خروج نمی دهد . در این صورت، بیمار یک دختر خانم نوجوان است که به علت دردهای شدید شکمی و لگنی مراجعه کرده و تا به حال خونریزی قاعدگی نداشته است. در این موارد بوسیله جراحی ظریف، سوراخی کوچک روی پرده تعبیه می شود تا نه بکارت دختر آسیب ببیند و هم راهی برای خروج خون قاعدگی ایجاد بشود.

انواع پرده های بکارت بر اساس انواع شکل سوراخ های آن تقسیم بندی میشود که شامل حلقه ای، تیغه ای و غربالی است. اطلاع از شکل پرده بکارت قبل از ازدواج الزام پزشکی ندارد ولی در صورتی که به دلایل فرهنگی خاص مایل به اطلاع از این موضوع هستید، می توانید با مراجعه به پزشک متخصص نوع پرده بکارت را تعیین کنید. انواع پرده های بکارت تفاوتی در نحوه دخول و پاره شدن ندارند.
بعضی اختصاصات درباره پرده ها وجود دارد که دانستن آن خالی از فایده نخواهد بود. مثلا اینکه پرده های حلقوی دردناکترین نوع هنگام پاره شدن بوده و احتمالا تا چند روز خونریزی خواهند داشت.

و پرده های ارتجاعی، اغلب با اولین دخول پاره نخواهند شد و بعد از چند دخول پاره می شوند.
درباره پاره شدن پرده بکارت خرافات و عقاید بیشماری وجود دارد. مانند اینکه برای پاره شدن پرده حتما باید چندین ورود عمقی آلت را داشته باشیم یا اینکه پاره شدن پرده لزوما با درد فراوان و خونریزی همراه خواهد بود.
پاره شدن پرده بکارت حتی با اولین دخول هم می تواند اتفاق بیفتد. گاهی به دلیل باور های غلط، اولین دخول با فشار زیاد انجام می شود که موجب جراحات و پارگی های فراوان ناحیه تناسلی خانم می شود که هم مشکلات زیاد پزشکی برای وی ایجاد خواهد کرد و هم خاطره بسیار ناخوشایندی از اولین نزدیکی برای وی باقی خواهد گذاشت. این خاطره نا زیبا، تمایل خانم را برای نزدیکی های بعدی بسیار کم خواهد کرد و موفقیت نزدیکی های بعدی را کم خواهد کرد.    

اما خونریزی ناشی از پاره شدن پرده بکارت، به دلیل پاره شدن عروق خونی موجود در پرده است. این عروق خونی به شکل مویرگ های بسیار نازک هستند و در بعضی افراد تعداد بسیار کمی دارند. بنابراین ممکن است پاره شدن این عروق به هیچ وجه خونریزی قابل دیدی ایجاد نکند. پس ندیدن خون هنگام اولین نزدیکی به هیچ وجه نشانه عدم بکارت خانم و یا عدم پاره شدن پرده نیست. 
 
 

 

 


 

 

 

پرده بکارت سالم 

 

 

پرده بکارت پاره شده 

 

 

 Procedure Performed: Hymenoplasty

  
 
 
Before hymenoplasty

 

During hymenoplasty


After hymenoplasty

Outcome: The patient had a successful trip to the Middle East and enjoyed her wedding. She had painful intercourse on her wedding night but was ecstatic that she bled and was able to prove her virginity to her new husband and family.

 


منبع :http://dec21.ten1ten.com/index.php?url=79f3ECXh7%2FcUTA8kNFqH7aceR4EmiljUdJSFnPDpn4dao6uJkTDuRA%3D%3D 

http://zananegi.mihanblog.com/post/64 

نظرات 53 + ارسال نظر
کتایون چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 07:22 ب.ظ

با سلام
لطف می کنید ایمیلهای خصوصی را هم پاسخ بدید

سها دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 11:24 ق.ظ http://talaleh.blogsky

سلام
من یه سوال دارم چطور می تونم خصوصی مطرحش کنم
ممنون میشم جوابم رو بدید

تارا جمعه 18 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:24 ق.ظ

عکسا واقعیه؟یعنی اینطوریاااااااااااس؟

بله عکسها شبیه همان چیزی هستند که معمولا دیده میشود

ساره شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 06:00 ب.ظ

سلام . چطوری میتونم سوالم رو به صورت خصوصی ازتون بپرسم ؟
ممنون میشم بگید

email: royapm@yahoo.com

ستاره سه‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:30 ق.ظ

ممنون از مطالب مفیدتون
من براتون ایمیل فرستادم ممنون میشم پاسخ بدید
با تشکر

حتما

آرش پنج‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 12:08 ق.ظ http://amoozesh_4_u.persianblog.ir/

سلام
وبت رو خوندم
خیلی کامل نوشتی
ممنون
آره دیگه ... دکتر باشی و کامل ننویسی....!
راستی اگه دوست داشتی به ما هم یه سری بزن
خوشحال میشم ببینم
در ضمن من با اجازت لینکت کردم چون وبت هم جالبه هم آموزنده
اگه قابل دونستی من رو هم لینک کن
با 206)) دعای آقایون مجرد: به روزم

راستی بازم خوشحال میمش که نظرت رو درباره این مطلب یعنی ارتباط جنسی پیش از ازدواج بدونم
به این لینک برو:
http://amoozesh_4_u.persianblog.ir/post/203/

شاد و موفق باشی همیشه
گرچه سخته
آرش

غریبه دوشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 09:03 ب.ظ http://harfaye nagofte.parsiblog.com

salam DR.khaste nabashe mikhastam bahat sohbat konam mishe shomarato dashte basham motmaen bash be kesi nemidam va
va fagat 1bar zang mizanam va shomarato vasam khososy ersal kon
mer300000000000
bye

زلیخا یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 09:31 ق.ظ

سلام خسته نباشید من یه سوال خصوصی داشتم چطوری میتونم باتون درمیون بذارم.

ایمیل بزنید

ارزو دوشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:15 ب.ظ

سلام خانوم دکتر.یه سوالی دارم.من ۲۰سالمه و ۲ ساله کاراته کار میکنم و دخترم .میخواستم بدونم پاباز برای بکارت ضرر داره؟خیلی نگرانم.ای میلتون رو نمیدونم.میشه برام میل کنین؟ممنون میشم...اگه عکس بدم تشخیص میدین که بکارت سالمه یا نه؟

با سلام
به گاها موجب پارگی میشود
بهتره مراجعه کنید تا یک پزشک از نزدیک ببیند

گروه ژاسارگاد یکشنبه 12 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 12:55 ب.ظ http://pasargadmed

انگار پای ثانیه ها لنگ می شود
وقتی دلی برای دلی تنگ می شود
پیشم بیا... خوشحالم کن
فروشگاه محصولات زناشویی

النا سه‌شنبه 14 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 03:23 ب.ظ

از وبلاگ خوبتون واقعا ممنون. خیلی عالی و کامله . از اینکه انقدر برای مردم ارزش قائلین متشکریم

از ابراز لطف و محبتتون ممنونم.

مهدی یکشنبه 3 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 01:58 ق.ظ

سلام دکتر.
2 تا سؤال:
1- آیا نوعی از پرده بکارت وجود داره که پاره نشه یا خیلی سخت پاره بشه؟
2- آیا ممکنه پرده از عکس های نشان داده شده ضخیم تر باشه یا لااقل اینطور به نظر بیاد؟ و آیا این ممکنه به این خاطر باشه که پرده جراحی شده باشه؟

معصــــــــومه چهارشنبه 6 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 02:58 ق.ظ http://www.soroode-asheghi.blogfa.com

سلام خسته نباشین به شما:
خیلی خوشحالم که باوب شماآشناشدم و شمارالینک کردم توی وبم،تایادم نرفته بگم انشاا........یک روز مزاحمتون میشم ومیام مطب مواظب خودتون باشین
معصومه
22 ساله ازتهران

فرزانه چهارشنبه 6 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 03:33 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید.از روی نا اگاهی مرتکب اشتباهی شدم وبه متخصص مراجعه کردم ولی علت مراجعه را به دکتر راست نگفتم. ولی ایشان بعد از معاینه گفت که اتفاقی نیفتاده.با دکتر دیگری صحبت کردو همین نظر را دادن. سوالم این است که امکان دارد دکتر فهمیده باشد که علت مراجع را دروغ گفتم و ایشان هم واقعیت را به من نگفته باشد؟ممنون میشم پاسخ بدهید.

مینا چهارشنبه 13 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:56 ق.ظ

سلام ..ببخشید من توی سایت ها انواع مختلفی از پرده بکارت رو دیدم ولی هیچ کدوم شبیه به شمای کلی متعلق به من نیست .... به دوستانم این موضوع رو گفتم اونا میگن من رسته هستم نمی دونم درسته یا نه ببخشید میشه یه توضیحی راجع این موضوع به من بدهید

در اینترنت چیزی به اسم رسته یا همچیت اطلا عاتی پیدا نکردم

مجرای ادرار من هم شبیه هیچکدام از شکلهای فوق قابل رویت نبود همینطور پرده ای که در تصاویر مختلف دیدم من هیچکدوم از آنها را در خودم رویت نکردم

sami دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:53 ب.ظ http://saman-computer.blogsky.com

سلام خانم دکتر
خسته نباشید کارتون بسیار عالی بود و خیلی خوب همه چیز را نشان داده اید فقط من مدل شنیده ام حلقوی هم خیلی دیر پاره میشه آیا واقعیت دارد یا نه ؟

خیلی نمیشه به این چیزها اطمینان کرد

سعید پنج‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 03:53 ب.ظ

خیلی چیزها فهمیدم فقط می شه فهمید دختری قبل از ازدواج کاری کرده یا نه؟

یکی شنبه 30 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:56 ق.ظ

سلام.من بعضی وقتا که یک تکونی میخورم یه صدایی از قسمتهای پایینی میاد.شک کردم که شاید مربوط به این باشه که پرده بکارتم پاره شده باشه.من تا حالا ارتباطی نداشتم و هنوز مجردم.بنظرتون پردم پاره شده؟؟؟؟؟؟؟

بهار شنبه 30 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:11 ب.ظ

سلام.من قبلا قسمت مربوط به رحم و پردمو دست کاری کردم.البته از روی فضولی.و تا حالا ارتباط واقعی با پسری نداشتم و مجردم.بنظرتون امکان داره پردم پاره شده باشه؟خیلی میترسم

الهه چهارشنبه 4 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:15 ب.ظ

سلام ...
میخواستم بدونم پرده فقط و فقط با ورود جسم خارجی پاره میشه یا ارتعاش و لرزش و یا ضربه هم میتونن باعثش بشن؟

این چیزا تاثیری نداره ولی در اثر ورزشهایی مثل ژیمناستیک هم ممکنه
پارگی پیش بیاد

بهار جمعه 6 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:36 ب.ظ

چرا جواب منو نمیدین؟

شیوا چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 02:50 ب.ظ

سلام .خسته نباشیدو
یکی از دوستان گفته کها نواع مختلفی از پرده بکارت رو دید ولی هیچ شباهتی احساس نکرده.راستش رو بخواید من هم همین احساس رو دارم.منم هیچ شباهتی بین خودم و عکس هایی که دیدم،نمی بینم.
ممکنه خواهش کنم یه عکس واقعی و نه نقاشی از یه پرده بکارت پاره شده قرار بدید و خیال من و خیلی های دیگه رو از اینکه حس می کنن پرده شون پاره شده رو ،راحت کنید

چشم

باران یکشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 06:14 ب.ظ

سلام خانم دکتر خسته نباشید. من ۲۲ سالمه و از اینکه مبادا پرده بکارتم آسیب دیده باشه همیشه نگرانم حتی خواب ندارم آخه سال اول دبیرستان از بلندی افتادم و از آن به بعد می ترسم. جرئت دکتر رفتنم ندارم. الان که مضوع ازدواجم پیش اومده خیلی می ترسم. ازتون خواهشی داشتم ممکنه من عکسی بفرستم و شما نظر بدید. می دونم کار درستی نیست ولی مجبورم خواستم اول اجازه بگیرم. تورو خدا زود جوابمو بدید آخه این آخر هفته به خواستگارم باید جواب بدم. یک دنیا ممنون

م.س دوشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:27 ب.ظ

سلام دکتر
من درنوجوانی به دلیل ندونستن وجود برده بکارت خودارضایی میکردم البته نه شدید. باانگشت یامداد. بزرگترکه شدم واین قضیه روفهمیدم شدیدا دچارافسردگی شدم وهمیشه کابوس اینکه همسرآینندم فکرکنه من باکسی ارتباط داشتم به سراغم میاد. خانم دکتر حتی روم نمیشه به هیچ دکتری این قضیه روبگم. فقط به شما گفتم چون شمامنو نمیبینیدونمیشناسید. آیا راهی هست که همسر آیندم متوجه این قضیه نشه؟؟؟؟؟؟

باید اول معاینه شوید

م.س دوشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:29 ب.ظ

ضمنا دکتر من هنوز مطمن نیستم که سالمم یا نه؟

دلربا دوشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:33 ب.ظ

سلام دکتر
ظاهر اندام تناسلیم خیلی زشت وبهم ریخته شده کولیتوریسم هم نسبت به عکسایی که دیدم بزرگتره. البته ۱سالی میشه ازدواج کردم.آلت تناسلی من خیلی تنگه اماهمسرم آلت بزرگی داره ومن همیشه باوجودعلاقه به سکس به علت درد زیاد لذت نمیبرم. آیا برای بهتر شدن ظاهرش وهمچنین تنگیش راه آسنی وجود داره؟

میتونید عمل کنید
برای تعیین وقت عمل پلاستیک ایمیل بزنید

دلربا چهارشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 02:54 ب.ظ

سلام دکتر. خیلی ممنون از باسختون

دلربا چهارشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 02:55 ب.ظ

باعرض خسته نباشید. میشه لطف کنید بگید هزینه عمل تقریبا چقد درمیاد؟

با سلام
حدود ۸۰۰

مینا پنج‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 10:42 ب.ظ

سلام دکتر. شما عمل ترمیم بکارت هم انجام میدین ؟
خواهش میکنم جواب بدید. هزینش هرچقد باشه مشکلی نیست

من جمعه 21 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 04:38 ب.ظ

سلام دکتر. میگم ها این برده بکارتم عجب بدبختی شده واسه دخترا ! آیا وجودش فقط برای تشخیص زن از دختره یا اینکه فایده دیگه ای هم داره؟

پارمیدا چهارشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 07:57 ب.ظ

با سلام وخسته نباشید.
سوالم اینه من چند بار خود ارضایی کردم یعنی یک چیز کلفت رو وارد واژنم میکردم اما هیچ وقتش خونی مشاهده نکردم آیاممکنه پرده من پاره شده باشه؟ تو سایتا خوندم که پرده ارتجاعی وقتی پاره میشه اصلا خونریزی نداره بعضی جاها هم نوشته تا زمان زایمان طبیعی اصلا پاره نمیشه اگه ارتجاعی باشه و پاره نشده باشه تکلیف من شب عروسی چیه؟سوال دیگه ای که داشتم اینه که آیا نوع پرده بکارت کاملا ارثیه؟
میشه یه عکس از پرده ارتجاعی اگه دارین برام ایمیل کنین؟
از راهنماییتون ممنون میشم.

باید معاینه بشید

پارمیدا چهارشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 08:03 ب.ظ

ببخشید ایمیلم:parmidamangoosh@gmail.com
خواهش میکنم عکس پرده ارتجاعی رو برام ایمیل کنید

این کار مقدور نیست

محمدرضا دوشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:52 ب.ظ

با عرض سلام و خسته نباشید چطوری میشه بدون مراجعه به پزشک از سالم بودن پرده با خبر شد
میگن با وارد کردن انگشت ۴ ۵ سانت میشه فهمید درسته؟

سارا یکشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:16 ب.ظ

سلام خانم دکتر.خواهش میکنم به من کمک کنید چون این قضیه برای من کابوس شده و شب و روز ندارم. من از ۱۴ سالگی به خودارضایی پرداختم و الان ۲۵ سالمه و در کمتر از یک دقیقه ارضا‌‌ میشم می خواستم بدونم ایا با ازدواج شوهرم متوجه میشه من خودارضایی داشتم.خواهش میکنم به سوال من جواب بدهید با تشکر

نیلوفر شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 08:05 ب.ظ

سلام
من ازکودکی استمنا میکردم یعنی باخودم حال میکردم. متاسفانه انقد اینکارو کردم که شکل کسم عوض شده. چروک شده وتمم لبه هاش زده بیرون تاجایی که خودمم رغبت نمیکنم باش حال کنم. من مجردم اگه بخوام عمل کنم پردم که آسیب نمیبینه؟ میشه به من واسه عمل نوبت بدید؟

نیلوفر چهارشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 09:59 ب.ظ

سلام خانم دکتر چرا جواب نمیدین

ع چهارشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:08 ب.ظ

باسلام خدمت پزشک محترم
حقیقتش خانم قربان پور ازتون ۱خواهش داشتم.امیدوارم کمکم کنید
من باخودارضایی پردمو ازدست دادم. شاید ازدیدهمه کارمن زشت وقبیح بوده اما بالاخره من هم انسانم ومتاسفانه شهوت بالایی داشتم وناخدانسته پردم رو ازدست دادم. حالا تمامی موقعیتهای ازدواجو به خاطر ترس ازآبروریزی دارم ازدست میدم بدجوری افسزده شدم وروزی نیست که آرزوی مرگ نکنم
خواهش من ازشمااینه که اگه امکانش هست عملم کنید هزینش اگرتا۵۰۰تومن باشه قادربه پرداختش هستم. واگربیشترمیشه شمابه خاطرخدا تخفیف بدید منم شب وروز واستون آرزوی موفقیت میکنم. میدونم که شمااگرتاحالا این عملونکردید اما توان انجامش رو دارید ازشماخواهش میکنم به خاطر نجات یک انسان ازمنجلاب افسردگی اینکارو بکنید. اگر من ازروی هوس بانامحرم اینکارو میکردم شما حق نداشتید عملم کنید اما حالا قضیه فرق میکنه خواهش میکنم...

حسن پنج‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:32 ب.ظ

سلم دنبال یه خانم بیوه یا دختر برا ازدواج میگردم با توجه به شرایطی که دارم۰۹۱۸۹۰۰۳۷۲۷

حسن پنج‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:34 ب.ظ

سلام دنبال یه خانم بیوه یا دختر برا ازدواج میگردم با توجه به شرایط خودم 09189003727

قربان پور پنج‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 07:45 ب.ظ

حسن آقا اشتباه اومدین اینجا سایت همسریابی نیست

رضا سه‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:30 ب.ظ http://geologymodern.blogfa.com

سلام وبلاگ پر محتوایی دارید که به خیلی از سوالهای من جواب داد.
خوشحال میشم بهم سر بزنی.

کسکش جمعه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 08:55 ب.ظ

چرا جواب نمیدی؟ خوابیدی یا مردی؟ یا اطلاعاتت به ته رسیده دوکی جون

مژده شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:46 ق.ظ

سلام خسته نباشید.
اگر کسی ازدواج کرده باشه و ترس زیادی داشته باشد.یعنی اینقدر زیاد باشه که نتواند اجازه بده که پرده بکارتش پاره بشه باید چیکار کنه که ترسش بریزه.
ممنونم

کسکش شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 05:50 ب.ظ

مزده جان میدونی باید چیکارکنی ترست بریزه ؟ دوبار که به من بدی ترست میریزه ـ آخه کسخل این چه سوالیه میکنی؟؟؟

theosophy پنج‌شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:48 ق.ظ

ghorbone khoda beram ke in pard ro afarid ta in dokhtara ziaderavi nakonan.
Vojod in parde neshon mide khoda ham be in dokhtara etminan nadare

جواب به theosophy جمعه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 04:52 ب.ظ

سلام اتفاقا این پرده نشونه اینه که خدابه مردا اعتماد نداره باوجود این پرده دزد مردا گرفته میشه واز اون حال اساسی که ازجلو میتونن بکنن محرومن هاهاها

ice شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:22 ق.ظ

با تشکر از مطالب مفیدتون
لطفا نظرات رو به صورت گلچین بذارید تا هر عقب مونده ای نتونه دری وری بنویسه

امیر یکشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 05:48 ب.ظ

سلام من نمیدونم شماهاچی میگیدمن اسمم امیر۲۱ساله ازشمال دنبال دوست دختر میگردم ۰۹۱۱۹۳۷۵۵۴۹

جواب به امیر سه‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:58 ب.ظ

سلام امیر
دوست دختر واسه کردن اگه میخوای من
من نیستم شمارتم اینجا نذار عرضه داشته باش تو خیابون یه تیکه تور کن کون گشاد :))

رحمانی جمعه 21 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:55 ق.ظ

سلام داکتر:
من از افغانستان ام .
مطلب خوب و مفید به خوانندگان تقدیم کردید.
یک سوال:
آیا عمل جراحی بکارت نوعی خیانت نیست؟
متشکرم.
mahbob.rahmany@yahoo.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد