بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

واریکوسل

   

   واریکوسل :  

اتساع وریدهای اطراف بیضه واریکوسل نامیده باشد  

این اتساع وریدی با افزایش دمای اطراف بیضه میتواند تولید اسپرم (نطفه) را دچار اختلال نماید 

 

  • در 40-20 درصد از مردان نابارور واریکوسل یافته میشود  
  • معمولا در سمت چپ قرار دارد  
  • ورید اسپرماتیک چپ مستفیما به ورید کلیه می ریزد 
  • ارزیابی موفقیت درمان دشوار است  
  • پارامترهای اسپرم ممکنست با گذشت زمان بدتر شوند 
  • عمل جراحی و بستن واریکوسل ها با 35-30 درصد حاملگی همراهست  
  • واریکوسلهای بزرگ نسبت به انواع کوچک تاثیر بیشتری دارند 

درمان این ضایعات توسط متخصصین ارولوژی (جراحی کلیه و مجاری ادرار) صورت میگیرد. 

 

نظرات 9 + ارسال نظر
سارا شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 02:45 ب.ظ

سلام خانم دکتر. متشکر از اطلاعات مفیدی که روی این وبلاگ گذاشتید. من یک سوال از حظورتون دارم که ممنون میشم بهم پاسخ بدید.
من حدود ۳ دوره( سه ما) متناوب هست که روی واژنم یک زخم مثل آفت دهان ظاهر شده که البته در دوره اول فقط ۱ عدد و در این دوره ۲ عدد زخم هست که این بار چرکی و عفونی شده. از اونجایی که در ایران زندگی نمیکنم و در دوره اول به خاطر خارش شدید واژن فکر کردم که عفونت قارچی دارم از آنتی بیوتیک داکسی سایکل/ فلوکونازول و کرو میکونازول استفاده کردم و مشکلم رفع شد. اما این ماه با درد و خارش ناگهانی متوجه این زخم ها شدم و الا ن خیلی نگرانم که این مشکل همون زگیل تناسلی باشه!!! من ۱ سال هست که ازدواج کردمُ در ایران ۳ دوره درمان عفونت قارچی داشتم. و الان در کمال حیرت خارش شدید/ درد و سوزش به هنگام نزدیکی و این زخم ها رو دارم. ممنون میشم اگر راهنماییم کنید.

یاسر پنج‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 11:25 ب.ظ

آیا طول الت مردان در روابط زناشویی برای زنه مهم است؟

پاسخ به این سوالات در حیطه علم سکسولوژی هست که متاسفانه این تخصص در ایران وجود ندارد. برای پاسخ خود به سایت ایران سلامت مراجعه نمایید آقای دکتر سجاد بهتر شما را راهنمایی خواهند نمود

http://forum.iransalamat.com/

پیمان سه‌شنبه 25 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 06:01 ب.ظ http://1367peyman.blogfa.com

سلام خانم دکتر و ممنونم از سایت خوبتون.یه سوال داشتم .من ۴ سال پیش واریکوسلم رو توسط دکتر ترجمان عمل کردم و طی معاینات پیش دکترهای دیگه گفتم بسیار خوب عمل شده.می خواستم بدونم مشکلی برای بچه دار شدن در آینده ندارم؟ازتون ممنون میشم جواب سوالم رو به صورت نظر خوصوصی در وبلاگم و یا در ایمیلم بدید.بازم بسیار ممنون

با سلام و با تشکر از حسن توجه شما
اگر خوب عمل شده باشید معمولا هیچ مشکلی نخواهید داشت
جهت اطمینان از وضعیت خود می توانید یک بار ازمایش اسپرم هم بدهید.

ستاره جمعه 28 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 09:59 ب.ظ http://www.roz33.blogfa.com

با سلام به خانم دکتر
ببخشید یه سئوال داشتم می خواستم بدانم چطوری بفهمم که دمای بدنم بالا رفته و اگر دمای بدنم بالا باشد معلوم می شود که حامله باشم یا نه ؟
دکتر من الان حدود سه سال است که بچه دار نشدم وقاعدگی من نا منظم است وهمسرم نطفه اش خیلی ضعیف است و حدود ۸ماه است که عمل واریکوسل داشت
اگر می شود مرا وهمسرم را راهنمایی کنید
با تششششششششششکر

شما ظاهرا باید بررسی دقیق تری انجام دهید . جهت اندازهگیری دمای بدن از دماسنج دهانی بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب و در حالیکه هنوز در رختخواب هستید استفاده کنید و هر روز این اعداد بدست امده را یادداشت نمایید.

آیدا پنج‌شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:13 ق.ظ

دکتر من ۸ ماه پس از ازدواج تصمیم به بارداری گرفتم پس از آزمایشات معلوم شد همسرم واریکوسل دارد و نطفه اش به شدت ضعیف است طوری که به گفته دکترش امکان حاملگی تنها ۲۰ درصد بود شوهرم عمل واریکوسل انجام داد در صورتیکه من قبل از عمل شوهرم یک ماهه حامله بودم و نمیدونستم و الانم بچه ام سالم به دنیا اومده میخواستم بدونم ممکنه آزمایش اسپرم شوهرم اشتباه شده باشه یا نه؟ اگر امکان داره جوابمو تو ایمیلم بدید با تشکر فراوان

با سلام
احتمال ۲۰٪ ممکن است اتفاق بیفتد و لی احتمال ۹۰٪ یه وقت دیدی اتفاق نیفتاد به همین خاطر هم هست که بهش میگن احتمال.....
نگران نباشید

حسین جعفری یکشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 12:57 ب.ظ

با عرض سلام وخسته نباشید یک مشکل داشتم و ان این بود که بیضه ی سمت راستم بزرگتر از سمت چپم است و حدود یکی دو سال پیش با درد و ورم همراه بود ولی الان بهتر شده می خواستم بدونم ایا واریکوسل دارم یا مریضی دیگری با تشکر

معمولا مشکلی نیست ولی سونوگرافی کنید بهتر است

امیر سه‌شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 03:25 ب.ظ

سلام وخسته نباشید
میخواستم راهنماییم کنید
من واریکوسل درجه ۳ دارم سال ۸۳عمل کردم ولی الان دوباره
عود کرده ولی مشکل اصلی من این نیست
مشکل من اینه که همسرم ۳بارسقط کرده بار اول وسوم زیر ۸هفته پوچ بودوباردوم تا۱۶هفته رشد کردوبعد به علت ادم وعدم رشد سقط شد الان هرجا میرم یکی میگه باید عمل کنی یکی میگه ربطی به واریکوسل نداره (درضمن وارکوسل من ارثی است ولی برادرانم که دارند هیچ کدام مشکل این شکلی ندارند)وجالب این جاست که همسرم با اولین نزدیکی بدون جلوگیری باردارمیشه ویه سئوال دیگه آیا عمل واریکوسل اینقدر حساس هست که ازمشهد به تهران بیام یا هم مشهد میشه عمل کرد ؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

حسین جعفری چهارشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:25 ق.ظ

چرا جواب سوال منو نمیدید خانم دکتر

امیر یکشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:03 ب.ظ

باعرض سلام مجدد
خانم دکتر نکنه خدای نکرده براتون اتفاقی افتاده که جواب منونمیدین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد