بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

پرده بکارت

 

 توضیحاتی در مورد پرده بکارت

ادامه مطلب 

 

Hymen  

       (HI-min) (The hymen is a thin, delicate- membrane   membrane is like skin but much thinner). It partially covers the opening of the vagina in most girls.

       The hymen is simply the vestigial membranes of the vagina and urogenital sinus at their point of fusion.

       An elastic and collegenous tissue.

       In younger women, hymen is very vascular as opposed to menopausal women, which are very thin.

       In adult virginal women, the hymen is a different thickness that surrounds the vaginal opening more or less completed  

       The biological function of the human hymen is still uncertain;

       scientists hypothesize that it protects the vagina from infection in infants.

       The social function of the hymen, however, has been and still is a mythical symbol of virginity in many cultures

       Allow outflow of menestrual blood

Types

 

 

 

       Annular or circular – – in which the hymen forms a ring around the vaginal opening

       dentate

       fimbriated or denticular hymen --   a hymen with an opening which has serrate edges

       crescentric or  lunar hymen,   a moon-shaped hymen.-- anrerior , posterior

       hymen bifenestra¢tus,  --  a hymen with two openings side by side and a broad septum between them.

       Septate  a hymen in which the opening is divided by a narrow septum.

       hymen subsep¢tus--  a hymen in which the opening is partially filled by a septum growing out of one wall, but not reaching the other.

       Cribriform or fenestrated -- full of holes

       Complete absence of hymen

       Microperforate  --almost completely covers the opening but there is  the opening which is very small

       Imperforate --completely covers the opening

 

None secutal tear cuases

       Many girls and teens tear or otherwise dilate their hymen

       during first intercourse (coitus) or Rape .

       while participating in sports like bicycling, horseback riding, gymnastics

       or inserting tampons,

       or while masturbating.

        A girl may not even know this has occurred, since there may be little or no blood or pain involved when this happens.

 

         The hymental opening As a role, the hymen is torn during first intercourse (coitus) specially posteriorly or posterolaterally in two or more portions.

         commonly , rupture of the hymen is accompanied by slight bleeding, which stop spontaneously

         Occasionly  a rather large vessel is torn and can bleed profuesly that can cause shock and need of blood transfusion , it can be controlled by applying direct pressure to bleeding point but if it fail you must ligate or suture bleeding point

         The hymen may not be lacerated even with repeated coitus ( wide or elastic hymen ).

         In fact, many cases of pregnancy have been reported in women in whom the hymen has not have been ruptured.

         Some women are even born without a hymen

 

A woman's future can hang,                           

literally, by a membrane

 

         The hymen's a delicate membrane that separates girls from women

         In some societies, the hymen must be intact in unmarried women as proof of virginity.

          Without it,-- women are shunned as whores

                    --in extreme cases even murdered by male  relatives to restore family

honour.

 

Virgin

 

         The term "virgin" typically means someone who has never had sexual intercourse (specifically the penis entering the vagina)

         a man loses his virginity the first time his penis
enters the vagina. Similarly, a woman loses her virginity the first time a penis enters her vagina

         For the most part, being a virgin is not about whether a woman's hymen is intact or broken

         It used to be that on her wedding night, if a woman's first sexual intercourse (losing her virginity) was painful and there was blood on the sheets, that was proof that she was a virgin

 

 

نظرات 23 + ارسال نظر
پویا جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:25 ب.ظ http://ravabet.blogsky.com

زیبا بود . درود بر شما . روز به روز بهتر هم می شه .
وبلاگتون عالیه و خیلی به دلم نشسته و دلم می خواد که اگه موافق باشید باهم تبادل لینک داشته باشیم .
نمی دونم اگه موافقید ما رو با نام ۩۞۩ لوازم خنده و شوخی ۩۞۩ به لینکهاتون اضافه کنید . چون من دلم نمی خواد که با اسمی لینکتون کنم که شاید خوشتون نیاد بنابراین منتظر می مونم تا شما خودتون بهم بگید که با چه عنوانی شما رو اضافه کنم . من منتظر پاسخ شما هستم .

... یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:42 ق.ظ

ممنون از بلاگتون اما چرا این مطلب را به زبان فارسی ننوشتید؟؟؟؟؟

-- جمعه 25 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:57 ق.ظ

سلام خانم دکتر
قبلا این قسمت فارسی بود با عکسای جالب نمیدونم چرا الان یه جور دیگه شده

با سلام
من چک کردم ظاهرا مشکلی وجود نداره

نادختر یکشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 11:21 ق.ظ

قضیه خیلی غم انگیزه متاسفانه

بهناز دوشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:40 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید خدمت شما اگه ممکنه من ایمیلتونو می خواستم

royapm@yahoo.com

م - ا چهارشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 12:44 ق.ظ

سلام من خیلی دوست داشتم از مطالب این بخش استفاده کنم اما متاسفانه به زبان انگلیسیه - می خواستم یه سوال بپرسم کجا باید سوالم رو مطرح کنم

لطفا سوال خود را در مبحث پرسش و پاسخ مطرح نمایید

خبر مرگشون دوشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:44 ب.ظ

مرده شور این جماعت احمق نفهم آشغال بی شعور رذل بی همه چیز رو ببره...اصلا رابطه داشته خووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووب کرده گور پدر مرتیکه خودشون هزار ویک فن روزگار رو سوار میکنن خبر مرگشون برای دیگران حرف در میارن بمیرن مردا همشون آامیییییییییییییییییییییییییییییین

رها چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:48 ق.ظ

سلام ممنون از مطالبتون اما چرا به زبان انگلیسیه.بهتر بود برای اطلاعات بیشتر،جوری که همه بتونن استفاده کنن عکس هم داشته باشه.ما خانم ها در مورد خودمون اصلا اطلاعات نداریم.
با تشکر

سایتی که عکسها در اون بود ظاهرا فیلتر شده در اولین فرصت سعی میکنم مطالب بیشتری را برایتان اماده کنم

پگاه یکشنبه 21 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 08:54 ق.ظ

سلام خانم دکتر 24ساله هستم بعد از الین مقاربت با همسرم پرده بکارتم پاره شد اما این 3هفته هنوز درد شدید داره خواهش میکنم جوابمو بدین البته در این مدت 5بار مقاربت داشته ام

معمولا تا دو هفته و یا شاید بیشتر درد خواهید داشت نگران نباشید

s شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 06:34 ب.ظ

سلام . می بخشید میخواستم ببینم میشه سوالمو توی به اف بجای ایمیل براتون بزارم ؟ شما به این شکل هم جواب میدید؟

مستانه چهارشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:32 ب.ظ

اگر میشه ایمیلم رو که توی نظرات ثبت شده پاک کنید

بارون سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:27 ب.ظ

سلام من رفتم پیش یه ماما بهم گفته که پردت شکل خاصی نداره اما خونریزی دارم. مگه میشه پرده شکل خاصی نداشته باشه

منظورش این بوده که شکلش طبیعی هست

پریسا یکشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 11:14 ب.ظ

سلام خسته نباشید من یک سوال داشتم براتون ایمیل زدم اگه ممکنه جواب بدین خیلی ممنون

شبنم چهارشنبه 1 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 12:02 ق.ظ

سلام
آیا معاینه مکرر پرده به اون آسیب میزنه؟ممنون میشم کمکم کنین

معمولا خیر

سمیرا چهارشنبه 16 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:26 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید خانم دکتر
من به آدرس ایمیلی که (royapm@yahoo.com ) داده بودید توی همین صفحه یک ایمیل زدم ممنون میشم که هر چه زودتر جواب بدید.
با سپاس

تارا جمعه 7 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 04:08 ق.ظ

با سلام خدمت خانم دکتر. ۱سوالی داشتم ؛من حدود ۱.۵سال پیش در هنگام نردیکی با نامزدم(عقد کردیم؛هنوز عروسی نکردیم)با فشار خیلی کم همسرم ۱مقدار خیلی کمی خون اومد و ۱.۲بعد هم مقدار خیلی کمی خون رو لباسم میدیدم.می خواهم ببینم پرده من پاره شده یا نه؟لطف بزرگی میکنید اگه جوابمو بدید.

زندگی ابدی جمعه 21 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:00 ق.ظ

سلام پرده ی من حلقوی بوده بعدازنزدیکی ازیکطرف پاره شداحتمال جوش خوردن دوباره هست؟ازاینکه جواب سوالمومیدین ممنونم

خیر

ضلی دوشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:51 ق.ظ

سلام دکتر. اصولا ماخانومهای ایرانی به دلیل شرم وحیا نمیتونیم به خواهریا دخترمون تفهیم کنیم پرده بکارت وجود داره وباید خیلی مواظب باشند. متاسفانه خیلی ازدخترهای ما به دلیل عدم آگاهی پرده بکارتشون رو به عناوین مختلف ازدست میدن. میخواستم اگه میشه شماراهنمایی کنید چطوربه دخترامون این قضیه رو تفهیم کنیم. ودرچه سنی فرزند این قضیه رو بدرستی درک خواهدکرد. میدونم این سوال تو تخصص شمانیست ولی ممکنه شمابهترازروانشناس کمکمون کنید. باتشکرازلطف شما

این مسئله بیشتر به فرهنگ جامعه و خانواده ربط داره
در این مورد متاسفانه بیشتر از خودتون من هم چیزی نمیدونم

ستاره چهارشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:45 ق.ظ

سلام خانم دکتر من برای معاینه پرده قبل از عقد رفتم گفتن شکل پرده یه طوریه که انگار پرده نداری اما گفت سالمه
یه نزدیکی کوچیک کردیم اما کاملا نه میخواستم ببینم مشکلی بوجود میاد یا نه ممنونم.اگه امکان داره جواب رو به ایمیلم بدین سپاس SETAREASEMANI71@YAHOO.COM

ایران پنج‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:51 ق.ظ

.یکی از سناتورهای معروف آمریکا، درست هنگامی که از درب سنا خارج شد، با یک اتومبیل تصادف کرد و در دم کشته شد

روح او در بالا به دروازه های بهشت رسید و سن پیتر از او استقبال کرد. «خیلی خوش آمدید. این خیلی جالبه. چون ما به ندرت سیاستمداران بلند پایه و مقامات رو دم دروازه های بهشت ملاقات می کنیم. به هرحال شما هم درک می کنید که راه دادن شما به بهشت تصمیم ساده ای نیست»

سناتور گفت «مشکلی نیست. شما من را راه بده، من خودم بقیه اش رو حل می کنم»

سن پیتر گفت «اما در نامهء اعمال شما دستور دیگری ثبت شده، شما بایستی ابتدا یک روز در جهنم و سپس یک روز در بهشت زندگی کنید. آنگاه خودتان بین بهشت و جهنم یکی را انتخاب کنید»

سناتور گفت «اشکال نداره. من همین الان تصمیمم را گرفته ام. میخواهم به بهشت بروم»

سن پیتر گفت «می فهمم. به هر حال ما دستور داریم. ماموریم و معذور»

و سپس او را سوار آسانسور کرد و به پایین رفتند. پایین ... پایین... پایین... تا اینکه به جهنم رسیدند.



در آسانسور که باز شد، سناتور با منظرهء جالبی روبرو شد. زمین چمن بسیار سرسبزی که وسط آن یک زمین بازی گلف بود و در کنار آن یک ساختمان بسیار بزرگ و مجلل. در کنار ساختمان هم بسیاری از دوستان قدیمی سناتور منتظر او بودند و برای استفبال به سوی او دویدند. آنها او را دوره کردند و با شادی و خنده فراوان از خاطرات روزهای زندگی قبلی تعریف کردند. سپس برای بازی بسیار مهیجی به زمین گلف رفتند و حسابی سرگرم شدند. همزمان با غروب آفتاب هم همگی به کافهء کنار زمین گلف رفتند و شام بسیار مجللی از اردک و بره کباب شده و نوشیدنی های گرانبها صرف کردند. شیطان هم در جمع آنها حاضر شد و همراه با دختران زیبا رقص گرم و لذت بخشی داشتند.



به سناتور آنقدر خوش گذشت که واقعاً نفهمید یک روز او چطور گذشت. راس بیست و چهار ساعت، سن پیتر به دنبال او آمد و او را تا بهشت اسکورت کرد. در بهشت هم سناتور با جمعی از افراد خوش خلق و خونگرم آشنا شد، به کنسرت های موسیقی رفتند و دیدارهای زیادی هم داشتند. سناتور آنقدر خوش گذرانده بود که واقعا نفهمید که روز دوم هم چگونه گذشت.



بعد از پایان روز دوم، سن پیتر به دنبال او آمد و از او پرسید که آیا تصمیمش را گرفته؟

سناتور گفت «خوب راستش من در این مورد خیلی فکر کردم. حالا که فکر می کنم می بینم بین بهشت و جهنم من جهنم را ترجیح می دهم»



بدون هیچ کلامی، سن پیتر او را سوار آسانسور کرد و آن پایین تحویل شیطان داد. وقتی وارد جهنم شدند، اینبار سناتور بیابانی خشک و بی آب و علف را دید، پر از آتش و سختی های فراوان. دوستانی که دیروز از او استقبال کردند هم عبوس و خشک، در لباس های بسیار مندرس و کثیف بودند. سناتور با تعجب از شیطان پرسید «انگار آن روز من اینجا منظرهء دیگری دیدم؟ آن سرسبزی ها کو؟ ما شام بسیار خوشمزه ای خوردیم؟ زمین گلف؟ ...»

شیطان با خنده جواب داد: «آن روز، روز تبلیغات بود...



امروز دیگر تو رای دادی

nilofar شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:41 ق.ظ

salam man ba namzdam rabete dashtam vali khonrizi nadashtam.mikham bebinam pardam pare shode khon nayomade ya halghavi bode???????
rahi hast k man khodam motavaje besham???????
mamnon

کیانا جمعه 14 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 04:05 ب.ظ

سلام خانم دکتر
خسته نباشید.
من یه سوال داشتم . من ۴ ماه هست که عقد کردم. قرار بود ازدواج کنیم که پدر شوهرم فوت کرد.حالا باید تا ۱ سال صبر کنیم. بعذ از ۱ ماه که گذشته نامزدم از من نزدیکی میخواد اما خانواده ما مذهبی و سنتی هستند و حتما قبل از ازدواج از من گواهی بکارت میخوان. من دکتر رفتم و گفته نوع پرده ام حلقوی هست و سوراخش هم باز هست اما باز هم من میترسم نزدیکی کنم. اگر نزدیکی کنم پرده باز میمونه یا خاصیت ارتجاعی داره؟ لطفا واضح جواب بدین چون اگر نزدیکی کنم و بعدا در گواهی معلوم شه خانواده من و همسرم من و همسرم رو اذیت میکنن.قبلا تشکر میکنم از پاسختون.

اصلا نباید اینکارو انجام بدید ریسک نکنید و طبق سنتهاتون رفتار کنید وگرنه ممکن است بعدا در گرفتن گواهی به مشکل برخورد کنید

باران دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 07:39 ب.ظ

عزیزم چرا بله انگلیسی مطالبتو میذاری؟؟؟؟/خودتو سرکارگذاشتی؟یامیخوای بگی انگلیسی بلدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد