بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

فواید قرص های جلوگیری از حاملگی

فواید فوق العاده قرص های ضد بارداری

واحد مرکزی خبر: مصرف قرصهای ضد بارداری درکاهش خطر ابتلا به سرطان تخمدان نقش به سزایی دارد .

به گزارش شبکه تلویزیونی فاکس نیوز؛ درحالی که انجمن سرطان امریکا میزان مرگ و میر ناشی از سرطان تخمدان را پنجمین علت مرگ ناشی از سرطان در بین زنان اعلام کرده است ،
دانشمندان مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه هاوایی به شیوه ای دست پیدا کرده اند که ممکن است میزان شیوع ابتلای زنان به این نوع از سرطان را کاهش دهد.

براساس این تحقیقات ،در روش جلوگیری از بارداری با مصرف قرص های ضد بارداری ،میزان خطر ابتلا ی زنان به سرطان تخمدان کاهش می یابد .دراین تحقیق مشخص شد که به ازای هر یکسال مصرف قرص های ضد بارداری خطر ابتلا به سرطان تخمدان پنج درصد کاهش می یابد.

برای انکه مصرف قرصهای ضد بارداری در کاهش میزان خطر ابتلا به سرطان تخمدان تاثیر گذارباشد باید فرد دستکم یکسال این قرصها را مصرف کند.

نکته جالب توجه اینکه بعد از توقف مصرف قرصهای ضد بارداری اثر محافظتی این قرص ها در برابر سرطان تخمدان بیست تا سی سال طول خواهد کشید.

اما هشداری که محققان می دهند این است که افراد بالای سی و پنج سال درصورتی که سیگاری هستند نباید قرصهای ضد بارداری مصرف کنند چون ترکیب اثرات قرص و سیگار منجر به افزایش خطرلخته های خونی و درنهایت حملات قلبی خواهد شد.

نظرات 11 + ارسال نظر
فریبا پنج‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 06:56 ب.ظ

سلام...آیا مصرف ۳ دوره قرص (سیپترون کامپاند) باعث پرمویی و ایجاد لکه های قهوه ای در صورت خواهد شد؟ ممنون از وبلاگ خیلی خوبتون...

لکه قهوه ایجاد میشود و باید از ضد افتاب استفاده کنید و لی به هیچ وجه موجب پر مویی نمی شود و در حقیقت برای درمان پر مویی استفاده میشود

فریبا شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 08:56 ق.ظ

یعنی با استفاده از ضدآفتاب لکه در صورت ایجاد نمیشود؟

در اثر استفاده از قرصهای هورمونی حاوی استروژن مانند انواع قرصهای ضد بارداری و همچنین در دوران حاملگی که بطور طبیعی هورمونهای بدن خانما بالا می رود حساسیت سلولهای ملانوسیت پوست به نور بیشتر می گردد و با استفاده از ضد افتاب قوی تا حد زیادی می توان از بروز لکه های تیره در پوست جلوگیری نمود در غیر اینصورت نیز نگران نباشید معمولا این لکه ها با گذشت زمان و با درمان بهتر میشوند

ستاره دوشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:17 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید آیا قرص سیپترون کامپاند باعث ایجاد گرفتگی عضلانی می شه بصورت خیلی دردناک؟
من با خوردن ۸۰ تا از این قرصها در عرض یکماه بشدت دچار گرفتگی عضلات می شم بطوری که فقط فریاد می کشم
این می توونه دلیل مشکل من باشه؟

سلام
ستاره جان گرفتگی عضلانی در اثر کمبود کلسیم اتفاق می افتد و حتما باید کلسیم مصرف کنی
البته علل دیگر دیگر ان هم بهتر است بررسی شود ولی معمولا ربطب به قرص ندارد

مریم پنج‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 09:06 ب.ظ

باعث نازایی میشه؟

اصلا اینطور نیست.

سارا چهارشنبه 4 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 01:24 ب.ظ

سلام
ممنون از اینکه وقتتون رو در اختیار امسال من می گذارید
۲۶ ساله هستم و تازه ازدواج کردم
میخواستم ببینم برای جلوگیری از بارداری مصرف قری Diane 35 کافی؟ و ایا به اندازه کافی مطمئن هست؟
و دیگه اینکه ماه اول که شروع به مصرف این قرص کردم ایا لازم از کاتدوم هم استفاده کنم؟

دیان اصولا اگر جوش و موی زائد دارید انتخاب خوبی هست در غیر اینصورت از قرصهای معمولی استفاده کنید
در ماه اول استفاده از کاندوم هم بسیار مناسب است.

الهام دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:42 ب.ظ

سلام من 20 سال سن دارم 1سال پیش هر 14 روز یکبار پریود میشدم به دکتر مراجعه کردم بعد از ازمایش و سونوگرافی به من گفت مشکلی ندارم فقط کمی تخمدان هام ضعیف برام 3بسته سیپترون تجویز کرد بعد از مصرف پریودم منظم شد اما دوباره بعد 10 ماه همون طوری مثل قبل شدم ایابه نظر شما دوباره مصرف سیپترون را شروع کنم ؟ ممنون

همون مشکل همیشگی
کمکاری تخمدان ....هر وقت مشکل داشتیدئ میتوانید همین درمان را تکرار کنید.البته تیروئید خود را هم چک کنید

آرین سه‌شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:15 ب.ظ

سلام موارد مصرف قرص دیان در آقایان را لطفا توضیح دهید

در مورد اقایان باید با متخصص ارولوژی مشورت نمایید

الهام سه‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 10:29 ب.ظ http://zananzayemannazaei.blogsky.com

من 2ماه پریودم عقب افتادوپریود شدم که تا تقریبا 1ماه ادامه دارد و به دوکتور مراجعه کردم به من قرصdiane 35 تجویز شده حالا از خونریزی من جلو گیری میکندو باعث نازایی من در آینده نمیشود در ضمن من مجردم و18 سال دارم

سلام
نگران نباشید مشکلی ایجاد نمیشود.

حسن پنج‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 04:36 ب.ظ

shorooeyek ehsas: سلام دنبال یه خانم بیوه یا دختر برا ازدواج میگردم با توجه به شرایطی که دارم09189003727

ماهرخ یکشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:54 ب.ظ

سلام خانم دکتر. بابت وبلاگتون ممنونم. من دو سال است که ازدواج کرده ام و چند ماهی هم از قرص های ال دی استفاده کرده ام. البته تا به حال احتیاط زیادی داشته ایم ولی میخواستم بپرسم، در زمانی که یک ورق تمام می شود تا زمان شروع بسته بعدی قرص، آیا احتمال بارداری هست و باید از وسیله پیشگیری دیگری استفاده کرد؟ و اینکه خیلی نگران هستم وقتی قصد بارداری داشته باشیم، باعث تاخیر زیاد این امر بشود. آیا استفاده از قرص این خطر را دارد؟ ممنون هستم اگر پاسخ بدید.

سارا یکشنبه 5 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:06 ب.ظ

باسلام من دختری 29 ساله هستم که دارای پریود نامنظم بودم که به دکتر که مراجعه کردم بعد از سونوگرافی مشخص شد تخمدانهام حجیم شده اند که به من قرص سیپترون کامپاند تجویز کردن و نزدیک به 6ماه استفاده کردم دوباره که رفتم مدتو تمدید کردند والان نزدیک 1سال و نیم هست که مصرف میکنم یک ماه پیش خودم قطع کردم ودیدم تقریبا هر2هفته یکبار پریود میشدم بازدباره قرص هارو شروع کردم میهواستم بپرسم من تا کی باید اینو مصرف کنم و ضمنا مصرفش اینقدر طولانی باشه ضرر نداره؟

اینم بگم من دارای موی زائد هم هستم و صورتم خیلی جوش میزنه و پوستم هم چرب هست که با خوردن این قرص همه این عوارض خوب میشه

آیا مصرف این قرصها درآینده واسه بارداری من مشکلی پیدا نمیکنه؟

آزمایش هورمون هم دادم که همه چی نرمال هستش

خانم دکتر ممنون میشم اگه بهم کمک کنید

سلام
این دارو رو تا سالها میتونید ادامه بدید
مشکلی برای بارداری در اینده ایحاد نمی کنند و اصلا از این بابت نگران نباشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد