بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

عکس رنگی رحم (هیستروسالپنگوگرافی)

 

عکس رنگی رحم رو به این علت در خواست میکنیم که بدون داخل رحم چه خبره و ایا اینکه لوله ها باز هستند و یا بسته....
برای این کار روز اخر عادت ماهیانه و در زمانی که حتما قبلا معاینه شدید و عفونت رحمی ندارید به رادیولوژی مراجعه می کنید و در اونجا ابتدا داخل رحم شما یا امپول...تزریق میشه که این ماده حاجب که به اصطلاح ماده رنگی گفته می شه داخل رحم شما پخش می شه و موقع عکس گرفتن حدود رحم و باز بودن لوله ها مشخص می شه.
این کار کمی دردناک هست و بهتره قبل از مراجعه حتما یک ساعت قبل قرص مسکن مثل بروفن ..... میل کنید

نظرات 12 + ارسال نظر
افسوس پنج‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 03:44 ب.ظ

باسلام وخسته نباشید
خواستم تشکرکنم ازاین کارمفید اطلاع رسانی تون
چون بنده که اطلاعی ازاین عکس نداشتم وهرکسی حرفی می زندوبنده وقتی این عکس راگرفتم به مدت ۵ روز مشکل اعصاب پیداکردم ونمی توانستم بااین مسئله کناربیایم ودوست داشتم قید بچه دارشدن رابزنم .این کارشماباعث می شود یک بیماربادید بازوباطلاعات درست به درمان جواب دهد
موفق باشید

مجتبی جمعه 21 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 03:45 ب.ظ

به نام خدا
با سلام
واقعا خوشحال شدم از اینکه برخی از هموطنان عزیزم وبلاگ نویسی را به شکل و شیوه ی واقعی درک کرده اند.

من دانشجوی رشته IT هستم. طراح سایت و برنامه نویس هستم. رتبه 14 المپیاد فناوری اطلاعات غرب آسیا.
سوالی که دارم شاید در اجتماع و هنجارهای کنونی ایران کمی ... به نظر برسد اما مجبور هستم چون جایی دیگری برای پرسش وجود ندارد.
من 20 سال دارم. حدود 2 الی 3 سالی است که معتاد به خود ارضایی شده ام.(متاسفانه) به شکلی که چنانچه اگر مدتی این کار را نکنم به شدت ... می شوم.
در اجتماع و دانشگاه هیچگونه تمایلی به جنس مخالف ندارم.
در سایتهای مشاوره ای خارجی این سوالم را مطرح کرده ام اما با جوابهایی از قبیل: این کار بلا مانع است, یک امر طبیعی است و ... مواجه شده ام. اما برخی از سایتهای ایرانی شرح این موضوع را به: کوری چشم, از دست دادن قوای جسمی و جنسی و ... نسبت داده اند.
- واقعا آیا انجام این عمل (بجز جنبه ی اخلاقی) مشکل دارد؟
-چه کاری انجام دهم تا بتوانم ترک کنم؟

نکته: تمامی دوستان, اکثر هم کلاسیها و ... دچاره این مشکل هستند.
با تشکر
چنانچه در زمینه برنامه نویسی طراحی قالب و ... کمکی از دست من بر بیاید با کمال میل انجام میدهم.

با سلام و با تشکر از حسن توجه شما و با تبریک جهت کسب موفقیت در المپیاد فناوری

در مورد مسائل جنسی سه مورد مهم هست که باید در نپر گرفته شود
1) مسائل فیزیکی و جسمانی و مربوط به سلامت جسمی
2) بیماریهای روانی
3) تطابق با عرف و آئین هر قوم و مذهب و بدنبال ان واکنشهای ناخوداگاه روح و روان فرد در برابر ان


در مورد خود ارضایی تا این لحظه از نظر علم ظب مشکل فیزیکی و جسمانی خاصی گزترش نشده است ولی در مورد مشکلات و عوارض روحی بدنبال ان در کشورهای غربی که باور دینی بر علیه این مسئله وجود ندارد مشکل خاصی دیده نشده است ولی با توجه به اعتقادات مسلمانان واکنشهای ضمیر ناخواگاه و احساس گناه و بدنبال ان مسائل و بیماریهای اضطرابی گاها دیده می شود .

مجتبی سه‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:33 ب.ظ

با سلام, جواب خود را به درستی گرفتم. واقعا متشکرم.
به امید سربلندی ایران و ایرانیان.

مریم سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:32 ب.ظ http://www.r_m6030@yahoo.com

با سلام میخواستم بپرسم که اگر زن حامله باشد و از قرص جلوگیری استفاده کند باز هم پریود میشود خواهش میکنم سریع جواب بدین با تشکر

اکرم سه‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 06:21 ب.ظ

سلام
از صمیم قلب براتون آرزوی موفقیت می کنم و بابت اطلاعات ارزشمندی که در اختیار مردم قرار میدین تشکر می کنم.

مینو چهارشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:42 ق.ظ

سلام با تشکر از وبلاگ خوبتون من سه ساله که ازدواج کردم و دکتر گفته باید آی یو آی کنم ولی چون دکتر من در یه شهر دیگست گفته بهم تلفنی میگه چه داروهایی را استفاده کنم بعد برم واسه آی یو آی می خواسم ببینم میشه این کار را تلفنی انجام داد؟؟؟

با سلام
مینو جان نگران نباشید در مورد ایو ای از دوز ژایین دارو استفاده می شود و معمولا میشود تلفنی هم کنترل نمود ولی در مورد ای وی اف مقدار داروهای مورد استفاده بسیار زیاد و حتما باید حضوری ویزیت صورت بگیرد

محمد دوشنبه 29 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 05:40 ب.ظ

جواب آقا مجتبی :
من دکتر نیستم ولی می دونم اگه یه بار با جنس مخالف ابطه برقرار کنی ( شرعی و غیر شرعیش پا خودتت) خود ارضایی یادت میره
بدت میاد چون گربه دستش به گوش نمیرسه !!

شیوا پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:59 ق.ظ

من41 ساله و 1 سال است که ازدواج کرذم وهنوز باردار نشدم اگر من تست هیسترو ساپینوگرام را انجام بدم ایا تا مدتی مانع بارداری خواهد شد. با تشکر

سلام عزیزم
نه اصلا برعکس احتمال بارداری بعد از این عکس ۳۰-۴۰٪ بیشتر هست
ولی همه ازمایشها رو همین الان سریع انجام بده
اکثرا دکترا دست دست میکنن سنت می ره بالا
اگر کوچکترین مشکلی هست سریعتر باید درمان شروع بشه
معمولا در ۴۱ سال دیگه یکسال صبر نمی کنیم و اگر ۶ ماه باردار نشدی سریع باید همه اینکارا انجام بشه

خجالت دوشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:28 ق.ظ http://www.blogfa.com

خجالت هم خوب چیزیه

سایه جمعه 27 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 05:40 ب.ظ

میخواستم بدونم چه جوری باید عکس رو ببینم آخه من که هر کاری کردم نتونستم

رز سه‌شنبه 14 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 09:36 ب.ظ

با سلام

من ۳ ساله ازدواج کردم و توی معاینه مشخص شد سپتوم و پولیپ دارم سونوگرافی و سونوگرافی واژینال مشخص شد که سپتوم دارم حالا دکترم گفته برو عکس رنگی ولی سوالم اینه من که توی سونوگرافی مشخص شده که سپتوم دارم پس برای چی عکس رنگی باید بگیرم؟
در ضمن من موقع معاینه خیلی درد دارم پس عکس رنگی چطور می شود با وضعیت من ؟
۶ ماه است که جولگیری نمیکنم و باردار نشدم لطفا من را راهنماییم کنید ممنون میشم

عکس رنگی وضعیت داخل رحم رو بیشتر و بهتر مشخص می کند و حتما باید این کارو انجام بدید .

رز شنبه 25 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 12:36 ق.ظ

با سلام

میخواستم بپرسم قبل از عکس رنگی رحم میشه بی حسی موضعی لیدوکایین به واژن زد آیا اینکار میکنند در رادیولوژی ها ؟

ممنون میشم راهنماییم کنید

با سلام
معمولا در صورت تمایل بیمار عکس رنگی رحم رو حتی میتوان با حضور پزشک بیهوشی و استفاده از ضد دردهای قوی انجام داد ولی در ایران متاسفانه این کارو نمی کنند . اگر اشنا داشته باشید ممکن هست این بی حسی رو براتون انجام بده و ضرری نداره.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد